abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7233769
Op de een of ander manier moet ik altijd ergens over liegen..
Ook als het niet eens nodig is, als ik iets heb gekocht lieg ik over hoe duur het was, als ik bijv. naar de bakker ga zeg ik dat ik naar de supermarkt ga,
het zijn hele stomme voorbeelden maar ik kan er gewoon niet mee stoppen.

Bij mensen die ik net leer kennen probeer ik het zo lang mogelijk vol te houden om niet te liegen maar het lukt me echt niet..

Het zijn gewoon kleine dingetjes maar soms ook wel grote leugens en soms ga ik er nog zelf in geloven ook..
Ik probeer er echt mee te stoppen maar het lijkt net of ik gewoon altijd moet liegen echt stom, er is niemand tegen wie ik niet lieg,
zelfs mijn vrienden weten niet alles van me of ze denken dat ze het weten omdat ik ze gewoon niet de waarheid vertel,

Zijn er misschien nog mensen die hetzelfde hebben of er iets aan hebben gedaan?
Het lijkt heel stom en onbenullig maar ik krijg steeds meer een hekel aan mezelf als ik het doe.. Ik wil gewoon een keertje eerlijk zijn tegen iemand.

No. I'm not part of the show.
pi_7233910
hmm, ik herken wat je zegt, niet in mezelf maar in m'n vriendin... zij loopt over sommige dingen echt heel erg te liegen, haar leven werd zelfs bepaald door een leugen uiteindelijk waar heel erg veel mensen in meegingen... is niet prettig, niet voor jou natuurlijk, maar ook voor je omgeving niet... sterkte!
Unbanned :)
  maandag 9 december 2002 @ 21:48:40 #3
25542 ZTiK
WHO THE MAN »»» méééééééééé
pi_7233916
goed begin, ga zo door.......

Suc6

[b]If man is 5[br]And the devil is 6[br]Than that must make me 7[/b]
pi_7233932
Lijkt me moeilijk, vooral omdat je het eigenlijk niet wil,
maar daar zit soms zo'n kloof tussen, tussen iets willen, en iets doen,
of zoals bij jou, iets niet willen, en niet doen.
Helaas heb ik er geen ervaring mee, of tips voor je..

Het spijt me,

Wolkje

pi_7233973
je liegt nu iig niet
of wel?????
eten!!!
pi_7233974
hmm, eigenlijk was ik nog niet klaar... wat ik toen gedaan heb is heel erg lang met haar gepraat en uiteindelijk heeft ze dus gezegd dat het een leugen was, je moet veel liefde en geloof krijgen van anderen voordat het afneemt... iemand echt steunen... heb jij iemand om je heen die je steunt...?
Unbanned :)
pi_7233998
quote:
Op maandag 9 december 2002 21:48 schreef questionmark het volgende:
haar leven werd zelfs bepaald door een leugen uiteindelijk waar heel erg veel mensen in meegingen...
ja precies.. das probleem ken ik ja..
ook dat ik soms niet eens meer weet wat ik nou tegen wie heb verteld, met als gevolg ruzie en alles erop en eraan... echt kut.
pi_7234005
goed dat je er overpraat.
anders word het erger zelf zoiets bij iemand anders gezien.
games dont make people violent, lag does
pi_7234053
quote:
Op maandag 9 december 2002 21:50 schreef questionmark het volgende:
hmm, eigenlijk was ik nog niet klaar... wat ik toen gedaan heb is heel erg lang met haar gepraat en uiteindelijk heeft ze dus gezegd dat het een leugen was, je moet veel liefde en geloof krijgen van anderen voordat het afneemt... iemand echt steunen... heb jij iemand om je heen die je steunt...?
Nee, niet echt nee... ik probeer juist elke keer als ik iemand leer kennen dus wel eerlijk te zijn over alles maar dat lukt dus niet, dus bouw je ook nooit echt een goede band met iemand omdat me niemand me echt kent.
pi_7234128
Als het ernstige vormen gaat aannemen dus dat jij ook in je leugens gaat geloven , zou ik proffesionele hulp zoeken.
games dont make people violent, lag does
  maandag 9 december 2002 @ 22:03:09 #11
11254 honesty
lekkere neus!!!!!
pi_7234350
Zit er ook een reden achter de leugens?(leuker gevonden worden, ontkenningen, etc etc) of is het echt zonder redenen? Ik denk dat het dan misschien wel een goed idee is om professionele hulp te zoeken, niet dat je er nu echt grote problemen mee hebt maar zoals eerder al aangegeven is zijn er meer mensen die altijd liegen. En ook vaak zonder echte logische reden moeten liegen.
Liefde, leven , geven!!!!
pi_7234364
Ik heb weleens gelezen dat je zo in een vicieuze circel kan belanden, wara je zelf niet meer uit komt. Het is een beetje hetzelfde als stelen, als die vaak voorkomt en af en toe ernstige vormen aanneemt, kan je er niet meer mee stoppen. Dan wordt het een gewoonte.
Iedereen weet wel dat wanneer je (je jezelf) een gewoonte hebt aangeleerd, je daar moeilijk of niet vanaf komt.
Ik vind het in ieder geval ontzettend knap dat je dat zelf al inziet en er iets aan wil veranderen. Kijk eens goed naar jezelf en vraag je af of je t echt niet alleen kunt. Zo niet, neem iemand in vertrouwen wara je het liefste wel gewoon eerlijk tegen wilt zijn. Kom je er samen niet uit, zou ik professionele hulp zoeken! en het is echt niet raar, er zijn heus meerdere mensen die dit probleem hebben, en er zijn ook veel gekkere dingen die een soortgelijke onvloed hebben.
Ik wens je heel erg veel sterkte toe!
Love is Love, Love is You, I Love Love, so I Love You....
pi_7234601
quote:
Op maandag 9 december 2002 22:03 schreef sabientje het volgende:
Ik heb weleens gelezen dat je zo in een vicieuze circel kan belanden, wara je zelf niet meer uit komt. Het is een beetje hetzelfde als stelen, als die vaak voorkomt en af en toe ernstige vormen aanneemt, kan je er niet meer mee stoppen. Dan wordt het een gewoonte.

Kijk eens goed naar jezelf en vraag je af of je t echt niet alleen kunt. Zo niet, neem iemand in vertrouwen wara je het liefste wel gewoon eerlijk tegen wilt zijn.

Ja, precies ik kom er gewoon echt niet meer uit, maar ik denk ook dat ik het gewoon tegen niemand kan vertellen omdat echt Iedereen iets anders van me weet dan dat ik werkelijk ben.. snap je?

Het kan inderdaad goed zijn dat ik iets probeer te verhullen ofzo voor mezelf met leugens maar ik zou niet weten wat!
misschien dat ik onzeker ben en dat ik zo een 'Sylvia' wil maken die iedereen wel leuk vind ofzo,
alleen vind ik het zelf nu niet meer zo leuk..

maandag 9 december 2002 @ 22:18:27 #14
173 Nikki
 Anti Kliekjes
pi_7234810
Misschien flauw om het nog eens te herhalen, maar maak er werk van. Zoek hulp, want het kan van kwaad tot erger gaan.
Kijk ook eens hier: http://groups.yahoo.com/group/Pinokkio/
Misschien heb je er iets aan.

Heel veel succes en sterkte en ik hoop dat dit het begin is van een eerlijk leven.

Wat nou..'k zie niks!!! Je bent toch niet blind???
pi_7234845
quote:
Op maandag 9 december 2002 21:43 schreef Cylvia het volgende:
Op de een of ander manier moet ik altijd ergens over liegen..
Ook als het niet eens nodig is, als ik iets heb gekocht lieg ik over hoe duur het was, als ik bijv. naar de bakker ga zeg ik dat ik naar de supermarkt ga,
het zijn hele stomme voorbeelden maar ik kan er gewoon niet mee stoppen.
Dat deed mijn vader ook altijd en haatte hem daarom!!!!!! Heb hem pas kunnen vergeven toen hij 2 weken geleden dood ging. Dus ga vooral zo door....
If you obey all the rules, you miss all the fun!
  maandag 9 december 2002 @ 22:27:09 #16
11254 honesty
lekkere neus!!!!!
pi_7235084
De leukste Sylvia kan je niet maken dat ben je zelf, namelijk de eerlijke Sylvia Voor mij is het makkelijk praten, ik spreek zo vaak de waarheid als het ongepast is dat als ik lieg mensen nog eerder geloven in mijn eerlijkheid dan in de feiten. Maar in mijn jeugd was er ook een meisje wat altijd loog, een jongen die alles erger had meegemaakt(allen een stapje erger) en zelfs laatst nog op mijn werk hadden we een collega die ook uit dat hout was gesneden.
Ik geloof in een leugentje voor bestwel, maar zodra de leugen gaat regeren en je er problemen mee hebt(zoals je al aangaf) is het toch hulp wat je nodig hebt.
Liefde, leven , geven!!!!
pi_7235159
quote:
Op maandag 9 december 2002 22:19 schreef Jummy het volgende:

[..]

Dat deed mijn vader ook altijd en haatte hem daarom!!!!!! Heb hem pas kunnen vergeven toen hij 2 weken geleden dood ging. Dus ga vooral zo door....

ja pff.. gecondoleerd.. maar het is gewoon echt heel moeilijk om ermee te stoppen.. en zie nu wel dat het vooral ook voor andere mensen heel hinderlijk is.
pi_7235757
Tja misschien moet je gewoon is,, en nu is het genoeg! En gewoon overal de waarheid over spreken ff discipline nodig maar denk dat je t wel wilt zo t horen!

Ken ook een gast die lulde echt overal over zelfs over zijn vriendinnnen, resultaat: amper maten meer overgehouden!

pi_7235868
Is geen pretje nee, maar je wil toch geen pathetische leugenaar worden ? De maat is nu echt vol ! Stop met liegen !
pi_7236005
quote:
Op maandag 9 december 2002 22:49 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Tja misschien moet je gewoon is,, en nu is het genoeg! En gewoon overal de waarheid over spreken ff discipline nodig maar denk dat je t wel wilt zo t horen!

Ken ook een gast die lulde echt overal over zelfs over zijn vriendinnnen, resultaat: amper maten meer overgehouden!

Ja maar ik ga niet over dat soort dingen lullen... dat vind ik echt dom... maar het zijn gewoon dingen over mezelf..
En ik ben ook heus niet zo'n persoon die altijd alles erger heeft of beter weet,, helemaal niet, als ik ergens een hekel aan heb is het dat wel
pi_7236086
Ik lieg ook veel... te veel, heb hetzelfde als jij alleen ik moet het niet altijd...
Als het niet nodig is (maar ja, wanneer is het dan wel nodig?.. soms dus, om de een of andere reden, om me in te dekken terwijl dat meestal niet eens nodig is) lieg ik niet
  maandag 9 december 2002 @ 23:03:43 #22
11682 Moonah
Jolie femme
pi_7236191
quote:
Op maandag 9 december 2002 21:51 schreef Cylvia het volgende:

[..]

ja precies.. das probleem ken ik ja..
ook dat ik soms niet eens meer weet wat ik nou tegen wie heb verteld, met als gevolg ruzie en alles erop en eraan... echt kut.

Meid, het is hier al meer geopperd: Zoek hulp!
Respect dat je je probleem onderkent.
Maar het klinkt nu al erg dwangmatig wat je doet. Laat dit niet nog meer uitgroeien! Succes.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_7236302
Geef je naderhand ook wel eens toe dat je gelogen hebt? Het is misschien een begin...

Ik heb zelf ook een behoorlijk kwalijke situatie meegemaakt, maar daar zal ik het hier niet over hebben.

Everything under the sun is in tune
but the sun is eclipsed by the moon
(Ik scrobbel ook audio)
pi_7236551
Ik wil best hulp zoeken maar ik zou ten eerste niet weten waar en ten tweede.. volgens mij nemen ze me dan niet echt serieus..
Tuurlijk geef ik niet toe dat ik gelogen heb.. dan had ik het net zo goed niet kunnen doen.. maar dat weet ik dan ook al eigenlijk wel in het begin..oooow...

Ik heb nu wel ff op een paar sites enzo erover gekeken, maar het zijn allemaal van die onderwerpen dat je liegt dat je een hele slechte jeugd hebt gehad enzo om maar aandacht te krijgen.. maar dat is bij mij ook niet het geval..
om het maar ff zo te zeggen.. en nu ben ik wel eerlijk, ik maak juist de dingen gewoon wat mooier en interessanter dan juist slechter..

maandag 9 december 2002 @ 23:40:25 #25
11682 Moonah
Jolie femme
pi_7237121
quote:
Op maandag 9 december 2002 23:16 schreef Cylvia het volgende:
Ik wil best hulp zoeken maar ik zou ten eerste niet weten waar en ten tweede.. volgens mij nemen ze me dan niet echt serieus..
Tuurlijk geef ik niet toe dat ik gelogen heb.. dan had ik het net zo goed niet kunnen doen.. maar dat weet ik dan ook al eigenlijk wel in het begin..oooow...
Eerste stap heb je hier gezet, bravo! Als je toe bent aan stap twee ga je naar de huisarts en die kan je doorverwijzen naar een psycholoog. Maar kennelijk ben je daar nog niet aan toe .

Wellicht kun je het in je eentje leren beperken, maar dat lijkt me een flinke klus. Je hebt immers al wat pogingen ondernomen en toch voel je telkens weer de drang. Die drang is er niet voor niets. Met een psycholoog kun je erachter komen hoe het komt dat jij dat steeds doet. Je kunt het denk ik wel vergelijken met meiden die dwangmatig lijnen of juist veel eten, daar zit ook iets achter. En zij kunnen dat ook vaak moeilijk in hun eentje stopzetten.

"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')