Bij mensen die ik net leer kennen probeer ik het zo lang mogelijk vol te houden om niet te liegen maar het lukt me echt niet..
Het zijn gewoon kleine dingetjes maar soms ook wel grote leugens en soms ga ik er nog zelf in geloven ook..
Ik probeer er echt mee te stoppen maar het lijkt net of ik gewoon altijd moet liegen echt stom, er is niemand tegen wie ik niet lieg,
zelfs mijn vrienden weten niet alles van me of ze denken dat ze het weten omdat ik ze gewoon niet de waarheid vertel,
Zijn er misschien nog mensen die hetzelfde hebben of er iets aan hebben gedaan?
Het lijkt heel stom en onbenullig maar ik krijg steeds meer een hekel aan mezelf als ik het doe.. Ik wil gewoon een keertje eerlijk zijn tegen iemand.
Suc6
Het spijt me,
Wolkje
quote:ja precies.. das probleem ken ik ja..
Op maandag 9 december 2002 21:48 schreef questionmark het volgende:
haar leven werd zelfs bepaald door een leugen uiteindelijk waar heel erg veel mensen in meegingen...
quote:Nee, niet echt nee... ik probeer juist elke keer als ik iemand leer kennen dus wel eerlijk te zijn over alles maar dat lukt dus niet, dus bouw je ook nooit echt een goede band met iemand omdat me niemand me echt kent.
Op maandag 9 december 2002 21:50 schreef questionmark het volgende:
hmm, eigenlijk was ik nog niet klaar... wat ik toen gedaan heb is heel erg lang met haar gepraat en uiteindelijk heeft ze dus gezegd dat het een leugen was, je moet veel liefde en geloof krijgen van anderen voordat het afneemt... iemand echt steunen... heb jij iemand om je heen die je steunt...?
quote:Ja, precies ik kom er gewoon echt niet meer uit, maar ik denk ook dat ik het gewoon tegen niemand kan vertellen omdat echt Iedereen iets anders van me weet dan dat ik werkelijk ben.. snap je?
Op maandag 9 december 2002 22:03 schreef sabientje het volgende:
Ik heb weleens gelezen dat je zo in een vicieuze circel kan belanden, wara je zelf niet meer uit komt. Het is een beetje hetzelfde als stelen, als die vaak voorkomt en af en toe ernstige vormen aanneemt, kan je er niet meer mee stoppen. Dan wordt het een gewoonte.Kijk eens goed naar jezelf en vraag je af of je t echt niet alleen kunt. Zo niet, neem iemand in vertrouwen wara je het liefste wel gewoon eerlijk tegen wilt zijn.
Het kan inderdaad goed zijn dat ik iets probeer te verhullen ofzo voor mezelf met leugens maar ik zou niet weten wat!
misschien dat ik onzeker ben en dat ik zo een 'Sylvia' wil maken die iedereen wel leuk vind ofzo,
alleen vind ik het zelf nu niet meer zo leuk..
Heel veel succes en sterkte en ik hoop dat dit het begin is van een eerlijk leven.
quote:Dat deed mijn vader ook altijd en haatte hem daarom!!!!!! Heb hem pas kunnen vergeven toen hij 2 weken geleden dood ging. Dus ga vooral zo door....
Op maandag 9 december 2002 21:43 schreef Cylvia het volgende:
Op de een of ander manier moet ik altijd ergens over liegen..
Ook als het niet eens nodig is, als ik iets heb gekocht lieg ik over hoe duur het was, als ik bijv. naar de bakker ga zeg ik dat ik naar de supermarkt ga,
het zijn hele stomme voorbeelden maar ik kan er gewoon niet mee stoppen.
quote:ja pff.. gecondoleerd.. maar het is gewoon echt heel moeilijk om ermee te stoppen.. en zie nu wel dat het vooral ook voor andere mensen heel hinderlijk is.
Op maandag 9 december 2002 22:19 schreef Jummy het volgende:[..]
Dat deed mijn vader ook altijd en haatte hem daarom!!!!!! Heb hem pas kunnen vergeven toen hij 2 weken geleden dood ging. Dus ga vooral zo door....
Ken ook een gast die lulde echt overal over zelfs over zijn vriendinnnen, resultaat: amper maten meer overgehouden!
quote:Ja maar ik ga niet over dat soort dingen lullen... dat vind ik echt dom... maar het zijn gewoon dingen over mezelf..
Op maandag 9 december 2002 22:49 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Tja misschien moet je gewoon is,, en nu is het genoeg! En gewoon overal de waarheid over spreken ff discipline nodig maar denk dat je t wel wilt zo t horen!Ken ook een gast die lulde echt overal over zelfs over zijn vriendinnnen, resultaat: amper maten meer overgehouden!
quote:Meid, het is hier al meer geopperd: Zoek hulp!
Op maandag 9 december 2002 21:51 schreef Cylvia het volgende:[..]
ja precies.. das probleem ken ik ja..
ook dat ik soms niet eens meer weet wat ik nou tegen wie heb verteld, met als gevolg ruzie en alles erop en eraan... echt kut.
Ik heb zelf ook een behoorlijk kwalijke situatie meegemaakt, maar daar zal ik het hier niet over hebben.
Ik heb nu wel ff op een paar sites enzo erover gekeken, maar het zijn allemaal van die onderwerpen dat je liegt dat je een hele slechte jeugd hebt gehad enzo om maar aandacht te krijgen.. maar dat is bij mij ook niet het geval..
om het maar ff zo te zeggen.. en nu ben ik wel eerlijk, ik maak juist de dingen gewoon wat mooier en interessanter dan juist slechter..
quote:Eerste stap heb je hier gezet, bravo! Als je toe bent aan stap twee ga je naar de huisarts en die kan je doorverwijzen naar een psycholoog. Maar kennelijk ben je daar nog niet aan toe
Op maandag 9 december 2002 23:16 schreef Cylvia het volgende:
Ik wil best hulp zoeken maar ik zou ten eerste niet weten waar en ten tweede.. volgens mij nemen ze me dan niet echt serieus..
Tuurlijk geef ik niet toe dat ik gelogen heb.. dan had ik het net zo goed niet kunnen doen.. maar dat weet ik dan ook al eigenlijk wel in het begin..oooow...
Wellicht kun je het in je eentje leren beperken, maar dat lijkt me een flinke klus. Je hebt immers al wat pogingen ondernomen en toch voel je telkens weer de drang. Die drang is er niet voor niets. Met een psycholoog kun je erachter komen hoe het komt dat jij dat steeds doet. Je kunt het denk ik wel vergelijken met meiden die dwangmatig lijnen of juist veel eten, daar zit ook iets achter. En zij kunnen dat ook vaak moeilijk in hun eentje stopzetten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |