abonnement Unibet Coolblue
pi_169021661
Hallo allemaal,

In mijn benedenhuis uit 1939 heb ik een kleine badkamer met wc van 215 x 100 cm. Deze voldoet niet slecht, maar ik zou wel graag een wat ruimere, afgescheiden wc en een luxere douche willen hebben. Mijn idee is om een scheidingswand te plaatsen en de douche met een glazen deur toegankelijk te maken vanuit de kamer ernaast, waar ik dan een wastafelmeubel wil plaatsen. Doordat het huis een aanbouw heeft, is die kamer een kamer zonder ramen die wordt gebruikt als kastenkamer. De badkamer heeft ook geen raam trouwens.



Vergeleken met eerdere schetsen lijkt me dit een tamelijk simpel, goed uitvoerbaar plan, waarbij wc en douche ongeveer op hun plaats blijven.Ik ga het niet zelf doen, maar ik wil het ontwerp wel graag met jullie bespreken.

-De naar binnen draaiende douchedeur, gaat dat werken?
-Ik heb de wc schuin ingetekend voor meer beenruimte, maar strikt noodzakelijk is dat niet als er een ruimtebesparend toilet wordt toegepast. Zouden jullie liever de douche groter maken?
-Er is een ventilatieschacht aan de wc-zijde, het kanaal zou doorgetrokken moeten worden naar de douche, denk ik. Is er in de kastenkamer ook ventilatie nodig?

Zijn er moeilijke dingen die ik over het hoofd zie?

Bedankt,

Peter

[ Bericht 0% gewijzigd door Petrusja op 20-02-2017 16:46:50 ]
pi_169022260
Moet je jezelf niet heel erg in een hoek drukken als je eenmaal in de badkamer bent, om de deur weer dicht te krijgen?
Je raekt an de dinge geweun.
pi_169022602
In een hoek drukken lijkt me overdreven gezegd, maar misschien is het niet helemaal fijn. Naar buiten kan eigenlijk ook wel gewoon, met een deur van 60 cm breed en een niet te diepe wastafel, of eentje die een beetje rond loopt.

[ Bericht 27% gewijzigd door Petrusja op 20-02-2017 12:55:40 ]
pi_169022984
Is dit een optie om de deur op het rode kader te plaatsen ???

Jeroentje.
pi_169022987
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 12:46 schreef Petrusja het volgende:
In een hoek drukken lijkt me overdreven gezegd, maar misschien is het niet helemaal fijn. Naar buiten kan eigenlijk ook wel gewoon, met een deur van 60 cm breed en een niet te diepe wastafel, of eentje die een beetje rond loopt.
een deur van 60 breed? Phoe das krap, standaard deur hier is 82cm breed
pi_169023049
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 11:58 schreef Petrusja het volgende:
Is er in de kastenkamer ook ventilatie nodig?

Zijn er moeilijke dingen die ik over het hoofd zie?

Bedankt,

Peter
In eerste instantie dacht ik dat je je hele kasten kamer tot luxe badkamer incl. lig-&bubbelbad zou willen ombouwen. Maar dat is geen optie?

Verder ziet je ontwerp er beregoed uit.
1) Dat toilet schuin plaatsen is een goeie, ik heb dat in m'n vorige huis ook gedaan en dat staat én leuker én geeft idd meer ruimte. Overigens zijn er ook Geberit frames incl. zwevende pot die voor hoekplaatsing zijn bestemd. Verder kan je overwegen een hoeffonteintje in de hoek tegenover het toilet te plaatsen.
2) Als de douchedeur wat lastig is, kan je ook overwegen een schuifdeur te plaatsen die uit drie delen bestaat. Wij hebben vanwege ruimtelijke beperkingen ook een douche met een driedelige schuifdeur en dat werkt prima.
3) Qua wastafel lijkt extra ventilatie overbodig. Houd wel rekening met het plaatsen van tegeltjes (op de vloer zoals je hebt getekend) maar ook tegen de mur boven en rond de wastafel.

[ Bericht 3% gewijzigd door blomke op 20-02-2017 13:34:08 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  maandag 20 februari 2017 @ 13:28:20 #7
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_169023278
Toilet in een andere ruimte dan de badkamer plaatsen lijkt mij persoonlijk heel vervelend. Zijn net als tanden poetsen en douchen toch vaak dingen die je allemaal voor/na naar bed gaan doet, lastig als je dan moet omlopen. Plus als je ooit die kastenkamer wilt gebruiken als slaapkamer kan niemand meer de badkamer in. Dat schaadt echt de waarde van het huis.

Als je het toch zo schuin doet met dat toilet zou ik wel het kleine wastafeltje aan de noordelijke muur bevestigen, en niet tegenover het toilet. Je moet bedenken dat je knieën en je hoofd behoorlijk ver naar voren steken. Schuin toilet is wel een leuk idee, maar de stortbak is wel vaak een probleem. Vaak werd die dan hoog aan een muur bevestigd zodat je met een touwtje kan doortrekken maar dat komt niet heel modern over. Je hebt ook hoek-reservoirs maar die zien er naar mijn mening echt niet mooi uit.
Chaos is a ladder.
pi_169023609
Ik vind het toilet apart van douche & wastafel, juist een voordeel: hygiënischer.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_169023737
Jpajs, ja, zoiets zou ook kunnen. Dan breid je echt de badkamer uit. Maar ik weet niet of ik het beter vind. Een robuuste, gesloten douche zonder geklieder vind ik geloof ik wel fijn, en een wastafel in mijn 'kleedkamer' ook...

Carlton, mijn wc-deur is ook maar 62 cm, het is een oud huis... maar 65 or 70 moet ook wel lukken.

Blomke, een bad heb ik nog geeneens aan gedacht, wel een grappig idee voor later misschien... maar ik heb wel kastruimte nodig in die kamer.
Dank voor het compliment! Ja, ik had het Geberit-hoektoilet al gezien.
Er ligt een houten vloer in de kastenkamer, dus er zal inderdaad getegeld moeten worden.

Er is daar overigens nog geen verwarming. Echt koud wordt het er nooit, maar ik heb wel een (handdoek)radiator getekend op de andere wand. Ik heb een kleine radiator in de huidige badkamer en ook nog een geheel overbodige in de gang, dus dat moet wel kunnen qua omleggen van buizen en capaciteit van de ketel, lijkt me.
pi_169024362
Nightquest, het is het enige toilet in huis, en ik wil het juist graag gescheiden hebben. De badkamer voelt voor mij veel meer privé.

Ik zie niet dat een koper die blinde kastenkamer als slaapkamer gaat gebruiken... de klene badkamer was eerder een minpunt van dit huis, dus ik denk niet dat ik hier qua waarde zo slecht aan doe.
pi_169024524
Nightquest, qua plaats van het fonteintje heb je waarschijnlijk gelijk, dank je wel!
pi_169026222
Waarom laat je de deur van de badkamer naar binnen openen? Naar buiten toe is toch veel handiger? :-)
pi_169026424
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 16:17 schreef Randy_S het volgende:
Waarom laat je de deur van de badkamer naar binnen openen? Naar buiten toe is toch veel handiger? :-)
Dan zit de wastafel in de weg.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_169037837
Ach, het is wel op te lossen. Dat meubeltje mag ook best wat smaller.

pi_169038284
Het wandje links naast de wastafel verder naar binnen de (kasten) kamer in laten lopen?
En dan géén deur voor de douche: na het douchen tegels droogmaken en de deur van de kastenkamer open laten staan.
Eventueel een slot op de deur van de kastenkamer.

Ik heb ook een inpandige badkamer. In 20 jaar nog geen stipje schimmel gehad: tegels met een trekkertje droog maken en daarna met oude handdoek er overheen. Lijkt misschien veel werk maar is toch maar een klein routine-gebaar als je het eenmaal gewend bent.
Dat scheelt ook poetswerk want de tegels blijven mooi en schoon.

En over poetswerk gesproken: zonder (glazen/transparant) douchewandje heb je daaraan ook geen richeltjes en randjes en kalkaanslag...
  dinsdag 21 februari 2017 @ 09:48:30 #16
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_169039658
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 14:33 schreef Petrusja het volgende:
Ik zie niet dat een koper die blinde kastenkamer als slaapkamer gaat gebruiken... de klene badkamer was eerder een minpunt van dit huis, dus ik denk niet dat ik hier qua waarde zo slecht aan doe.
Hoezo niet? Familie wil bijvoorbeeld graag een extra kindje, maar kan in deze situatie geen gebruik maken van de ruimte. Als je toch die ruimte wilt opgeven als slaapkamer, maak dan van de hele kastenkamer een badkamer in plaats van dit krappe gedoe.
Chaos is a ladder.
pi_169040692
Omdat het een blinde kamer is, en je door die kamer heen naar een slaapkamer moet.

En omdat de kastruimte gewoon nodig is. Maar misschien moet ik iets meer plaats uittrekken voor het badgedeelte ja.
pi_169074226
Oké, wat groter denken. De kastenwand kan beter naar de overkant. Hoe ziet dit eruit? Met ruimte voor een eventueel bad zelfs.



De wc staat hier weer recht. De ruimte voor de pot is net de voorgeschreven 45 cm, maar het ziet er echt wel minder uit vind ik.
  woensdag 22 februari 2017 @ 18:56:08 #19
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_169074398
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 18:47 schreef Petrusja het volgende:
Oké, wat groter denken. De kastenwand kan beter naar de overkant. Hoe ziet dit eruit? Met ruimte voor een eventueel bad zelfs.

[ afbeelding ]

De wc staat hier weer recht. De ruimte voor de pot is net de voorgeschreven 45 cm, maar het ziet er echt wel minder uit vind ik.
maak van die kastenkamer een echte lekkere aankleedruimte, met een relaxte stoel of sofa, kasten en een klaptafel. Tenslotte is deze kamer het verlengde van je slaapkamer, en een luxe walk trough kast is het ook net niet.

Kan je de wc niet iets groter maken en de douche iets kleiner? Kan je de wc 90graden draaien en heb je 10cm meer beenruimte.

[ Bericht 6% gewijzigd door lipje op 22-02-2017 19:02:44 ]
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_169074774
Dat laatste is helemaal waar. Die kant gaat het nu ook op, denk ik, als ik het bad weglaat. Wat zou je veranderen voor meer sfeer? De glazen wand weglaten?
pi_169074812
quote:
Kan je de wc niet iets groter maken en de douche iets kleiner? Kan je de wc 90graden draaien en heb je 10cm meer beenruimte.
Dan is de wc precies vierkant, en heb je niet meer beenruimte. Dan is diagonaal echt beter, volgens Pythagoras.

[ Bericht 22% gewijzigd door Petrusja op 22-02-2017 19:29:25 ]
  woensdag 22 februari 2017 @ 20:53:18 #22
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_169077587
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 19:15 schreef Petrusja het volgende:

[..]

Dan is de wc precies vierkant, en heb je niet meer beenruimte. Dan is diagonaal echt beter, volgens Pythagoras.
nee de douche hoeft geen 116 cm te zijn, die kan ook 94cm, dan maak je de wc 116cm. Dan heb je in beide ruimtes niet het gevoel erg krap te zitten.
Tenslotte heb je voor staan minder ruimte nodig dan voor zitten.

[ Bericht 4% gewijzigd door lipje op 22-02-2017 21:03:01 ]
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_169079948
O ja, dat zou kunnen. Dat was een van mijn oorspronkelijke vragen inderdaad. Dank je.
pi_169080576
116cm is wel een lekkere riante doche, maar 90 bij 90 cm is eigenlijk al ruim voldoende.
80x80 is mogelijk maar erg krap.

Ik zou de toilet iets ruimer maken, mijn toilet is 94 bij 120 en dat is voldoende om normaal te zitten, maar zeker niet overbemeten groot.

De hele kamer verbouwen tot gecombineerde walk in closet met ensuite badkamer.

Vanaf de schets niet helemaal duidelijk hoe het met de gang zit. Als deze breed genoeg is kun je de muur iets terug plaatsen en meer ruimte in douche en toilet creeren.

De schuine toegangsdeur recht zetten zodat er nog 1 extra kast bij kan.

Bad maar vergeten, wordt toch 1 natte kliederbende.
pi_169081483
Hoi Glider, dus je bent het met Lipje eens.

De gang is ook maar een meter breed, alleen bij de schuine deur is hij wat ruimer doordat de gang daar de hoek om gaat in zuidelijke richting, zeg maar. De schuine deur kan dus niet achteruit. Bovendien is de gang echt nog jaren 30, dus ik wil hem graag zo houden.

quote:
Bad maar vergeten, wordt toch 1 natte kliederbende.
Dat zal ik doen, was ook niet heel serieus.

quote:
De hele kamer verbouwen tot gecombineerde walk in closet met ensuite badkamer.
Ik vind het nog lastig om tot een mooie indeling te komen hoewel er nu echt wel genoeg ruimte is gecreëerd, ik sta open voor suggesties!
  woensdag 22 februari 2017 @ 23:56:05 #26
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_169082051
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2017 23:24 schreef Petrusja het volgende:
Hoi Glider, dus je bent het met Lipje eens.

De gang is ook maar een meter breed, alleen bij de schuine deur is hij wat ruimer doordat de gang daar de hoek om gaat in zuidelijke richting, zeg maar. De schuine deur kan dus niet achteruit. Bovendien is de gang echt nog jaren 30, dus ik wil hem graag zo houden.

[..]

Dat zal ik doen, was ook niet heel serieus.

[..]

Ik vind het nog lastig om tot een mooie indeling te komen hoewel er nu echt wel genoeg ruimte is gecreëerd, ik sta open voor suggesties!
je hebt een mooie floorplanner, die kan ook 3D plaatjes maken, dan valt de grote van de kasten goed te zien.
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_169082539
Wat wil je daarmee zeggen? 2 meter kastruimte wil ik toch wel houden...
  donderdag 23 februari 2017 @ 06:12:40 #28
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_169083827
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2017 00:42 schreef Petrusja het volgende:
Wat wil je daarmee zeggen? 2 meter kastruimte wil ik toch wel houden...
dat je er niet veel bij moet doen, je moet je daar ook kunnen aan- en uitkleden, als je alleen maar een gangpad tussen kasten en wastafels hebt voelt het niet als ruimte
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_169084312
Er bestaan ook klapdeurtjes als douchedeur. Die bestaan uit twee delen en kunnen naar binnen en buiten openklappen.
Spoilers!
pi_169089007
Lipje, je hebt gelijk.Niet meer spullen, alleen zorgen voor wat sfeer.

Twee grote kasten nu naar de hoek geschoven, ondanks een klein bouwkundig obstakel daar, maar dat is wel op te lossen. En dan begint het wel wat te lijken, vind ik zelf.



Kan het reservoir van het toilet ook deels in de achterwand, die nu toch nieuw is? Of schiet dat niet op met zo'n tussenmuurtje?
pi_169089173
Lucky, ik heb intussen wat douchedeuren gezien ja. Maar in de wat royalere opzet is dat niet nodig., en één deur lijkt me het meest robuust. Ik zag ook een deur over de volle breedte die 20 cm van de kant scharniert.
pi_169089699
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 12:47 schreef Petrusja het volgende:

[ afbeelding ]

Kan het reservoir van het toilet ook deels in de achterwand, die nu toch nieuw is? Of schiet dat niet op met zo'n tussenmuurtje?
Je zit in deze ontwerp met de rioolafvoer van het zwevend toilet. Dat komt dus op een andere plek en betekent dat het onder de bestaand vloer verlegd moet worden. Kan wel, maar is een extra ingreep.

Überhaupt moet je eigenlijk de leidingloop van en nar alle "attributen" meenemen in je schetsen. Riolering, maar ook warm/koud water, CV-buizen, elektrisch etc.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_169090448
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 12:55 schreef Petrusja het volgende:
Lucky, ik heb intussen wat douchedeuren gezien ja. Maar in de wat royalere opzet is dat niet nodig., en één deur lijkt me het meest robuust. Ik zag ook een deur over de volle breedte die 20 cm van de kant scharniert.
Dat is denk ik een betere optie voor je inderdaad.
Spoilers!
pi_169091015
Blomke, in de schuine opstelling van het toilet is dat probleem er niet?
pi_169092387
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 14:02 schreef Petrusja het volgende:
Blomke, in de schuine opstelling van het toilet is dat probleem er niet?
Ik denk van wel, maar dan moet de situatie ter plaatse qua rioleringsverloop en vloersamenstelling bekend zijn. Dit is allemaal op de begane grond?, dus zal je een deel van de vloer eruit moeten rossen om het riool om te kunnen leggen. Gezien bj 1938 zal het gres of - nog erger - stalen rioolbuis kunnen zijn.

[ Bericht 6% gewijzigd door blomke op 23-02-2017 15:17:05 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  donderdag 23 februari 2017 @ 22:10:09 #36
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_169105117
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 15:04 schreef blomke het volgende:

[..]

Ik denk van wel, maar dan moet de situatie ter plaatse qua rioleringsverloop en vloersamenstelling bekend zijn. Dit is allemaal op de begane grond?, dus zal je een deel van de vloer eruit moeten rossen om het riool om te kunnen leggen. Gezien bj 1938 zal het gres of - nog erger - stalen rioolbuis kunnen zijn.
zou ook een uitbouw uit de jaren 80 kunnen zijn, en dus al voorzien van pvc :{w
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_169107921
De plaats van het toilet lijkt me origineel.

Gaat de afvoer dan niet zo de muur in?
  zaterdag 25 februari 2017 @ 08:07:32 #38
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_169130475
Wij hebben zo'n schuin toilet in de praktijk in de badkamer. Ideaal maar dat was mogelijk omdat er vanaf de oorspronkelijke standleiding tot de huidige plek toch al een koof van beneden naar boven liep die nu enkel iets dieper gemaakt is zodat je de standleiding uit het zicht naar de nieuwe plek kan leiden.


Oorspronkelijk was het toilet bij het muurtje rechts gepland. De standleiding gaat van het toilet links terug naar de oorspronkelijke plek rechts in die witte koof.

[ Bericht 24% gewijzigd door laziness op 25-02-2017 08:26:40 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
  zaterdag 25 februari 2017 @ 08:10:18 #39
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_169130491
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2017 23:47 schreef Petrusja het volgende:
De plaats van het toilet lijkt me origineel.

Gaat de afvoer dan niet zo de muur in?
Teken eens op de plattegrond waar je afvoer nu zit. Elke andere plek waar je het toilet tekent zal de afvoer vanaf de situatie nu naar toe gelegd moeten worden. Dit is niet altijd makkelijk weg te werken.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_169148410
Ik kan de afvoer niet zien, het is nu al een hangend toilet. Het lijkt me aannemelijk dat de afvoer gewoon achter het midden van de pot zit.

Mijn wc:



Zo mooi als bij jou wordt het niet, maar zou je die pijp niet in een koofje over de vloer kunnen laten lopen zonder dat de pot verder van de muur komt?



Als ik dit plaatje bekijk, lijkt het me van wel. Maar jullie merken wel dat ik niet zo technisch ben. :/
pi_169204587
Ik ben de kruipruimte in gegaan, die erg krap is. De afvoer komt van de gangkant en gaat achter de wc de vloer in. Het laatste stuk is pvc. Ik denk dat het wel mogelijk is buis naar een hoek om te leggen.
pi_169763517
Hallo, ik heb een paar foto's gemaakt in de kruipruimte.


De pvc afvoerpijp loopt vanuit de gang onder het toilet door en komt achter mijn muur uit de vloer. De vrije ruimte tot de vloerbint rechts is ongeveer 22 cm, dus de pijp kan 22 cm verder naar rechts de muur uit komen. Is dit voldoende om een hoekreservoir in de rechterhoek van het toilet te kunnen plaatsen? De afstand van het hart van de pot tot de tegels op de rechterwand is nu 37 cm.


De vloer is eerder opengemaakt en is van metaal.
pi_175611864
Het is lang geleden, maar wel zo aardig om aan de mensen die hulp hebben geboden te laten weten hoe het is afgelopen - heel anders, want deze situatie is nu werkelijkheid:



Het is dus toch een afgesloten badkamer geworden met een deur naar de gang. Dit ontwerp werd mogelijk door de deur naar de kastenkamer iets naar links op te schuiven (stippellijn), en uiteindelijk heb ik deze zelfs weggelaten. Bij herbestemming kan er eenvoudig een kozijn met deur in worden gezet, de ruimte is nog groot genoeg voor een kinderkamer.

De toiletpot hebben we laten zitten, door het toilet iets breder te maken dan strikt noodzakelijk voelt het groot genoeg aan, en ook de douche en badkamer zijn ruim genoeg. Ik ben heel blij met het resultaat!
pi_175613048
mooi geworden. zie dit topic nu pas. en verbaas me over de loze ruimte.

nu heb je een gang naast de gang. en in die gang had een bad gepast.

Het zal bij jullie wensen passen, en daar binnen is het een mooi ontwerp.
pi_175614860
[offtopic]Waar maak je die tekeningen mee? :$ [/offtopic]
pi_175615945
Wat een fijn ontwerp ^O^
Spoilers!
pi_175616870
Dank je, Lucky.

Warhamstr, met Floorplanner.com. Het is wel even doorzetten in het begin.
pi_175617067
Goede oplossing, beste van alles:
- apart toilet
- grotere badkamer
- nog steeds aparte kamer mogelijk (studeerkamer / babykamer).

Voor de waarde van je huis absoluut de beste keus.
pi_175617463
Inderdaad, goed opgelost zo!
Je raekt an de dinge geweun.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')