Die assignaten kende ik nog niet. Tof! Ik ga eens kijken of ik daar ook wat van kan vinden tegen een betaalbare prijs.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 08:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja die bijna vierkante Lires![]()
[ afbeelding ]
Ik heb ook nog Franse Assignaten uit de Napoleontische tijd, ook geinig. Ik kan gewoon niet kiezen, ik wil alles
1943, niet 1963.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 09:24 schreef derLudolf het volgende:
Staat daar nou een taal op die ook tegenwoordig nog maar weinig Italianen goed spreken?in 1963 waarschijnlijk nog minder
Dat lijkt me niet zo'n probleemquote:Op vrijdag 24 februari 2017 09:36 schreef yats het volgende:
Die assignaten kende ik nog niet. Tof! Ik ga eens kijken of ik daar ook wat van kan vinden tegen een betaalbare prijs.
Oh toen waren de Engelsen ook nog es de vijanden, dus toen helemaal nietquote:
quote:Op vrijdag 24 februari 2017 12:38 schreef derLudolf het volgende:
Oh toen waren de Engelsen ook nog es de vijanden, dus toen helemaal niet
Le-zenquote:Op vrijdag 24 februari 2017 07:42 schreef yats het volgende:
net na de oorlog met de bezettingsmacht erop.
Eurobilltracker is één grote database natuurlijkquote:Op zaterdag 25 februari 2017 11:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zit een beetje te pielen met het overzicht. Ik wil eigenlijk wel een database bouwen om alles in vast te leggen. Hoe houden jullie het overzicht over je verzameling?Ik heb even een eerste opzetje gemaakt.
[ afbeelding ]
Gekkenwerk inderdaad, daar zie ik de lol ook niet van.quote:Op zaterdag 25 februari 2017 14:27 schreef Dr_Flash het volgende:
Jadat zijn ook leuke dingen idd. Meestal zijn die zogenaamde errors heel futiele dingetjes, dan is er een keer een brede rand aan 1 kant en een smalle rand aan de andere kant, of de inkt is wat lichter gedrukt dan bij normale biljetten. Dat vind ik de meerprijs niet waard hoor. Voor deze ga ik ook zeker geen 300 euro betalen trouwens
Is gewoon te veel geld.
Ziet er netjes uit. Ik heb 't gewoon in Excel staan, zonder plaatjes want vond het te veel werk om honderden in te scannen. Nummering vind ik persoonlijk geen toegevoegde waarde hebben, tenzij je de biljetten in de map ook genummerd of op nummer opgeborgen hebt. Ik heb 't op alfabet staan, op de volgorde hoe ze in de mappen zitten, in principe oudste jaartal eerst. Serienummer voor de Afghaanse biljetten is trouwens leeg omdat ik nog geen zin heb gehad om de Arabische cijfers te "vertalen"quote:Op zaterdag 25 februari 2017 11:52 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik zit een beetje te pielen met het overzicht. Ik wil eigenlijk wel een database bouwen om alles in vast te leggen. Hoe houden jullie het overzicht over je verzameling?Ik heb even een eerste opzetje gemaakt.
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |