abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7231130
Ik heb een probleem:

wil gaan dj-en, heb set gevonden, alleen nu de speakers/monitor/versterker! Ik heb hier echt geen verstand van, en er is zoveel aanbod.

hij moet eigenlijk alleen mn kamer van 5 bij 4 meter kunnen voorzien van geluid. Liefst betaal ik wat meer, zodat die voor iets grotere ruimtes ook geschikt is.

hebben jullie advies? plzzz let me know

alvast bedankt

Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_7231202
Wat ik gebruik/nodig heb : Pentium pc minimaal 133mhz, musicmaker, soundblaster 16, 15 watt speakers
  maandag 9 december 2002 @ 20:16:04 #3
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_7231225
(Ja, ben ik weer ).

Wil je een aparte versterker erbij? Zo niet, dan kun je eens kijken voor een stelletje actieve studiomonitors. Ik heb zelf de Alesis M1 active en die klinken behoorlijk goed voor m'n MIDI-studiootje. Het zijn kleine speakers, maar een burenruzie kun je er wel mee veroorzaken

[Dit bericht is gewijzigd door MSXUser op 09-12-2002 20:16]

If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
  maandag 9 december 2002 @ 20:16:36 #4
28898 Darth.Vader
May the force be with me
pi_7231233
* Darth.Vader gebruikt al jaren 'Boom boxen' van de Gamma!

Toen 50 gulden p/s en ze produceren een lekker geluidje!

The Dark side is stronger...
  maandag 9 december 2002 @ 20:16:42 #5
36050 Fearlezz
Forever and ever
pi_7231236
Ik ben bijzonder tevreden over mijn DAP MC-15's. Max 350W p/st, 15" woofer... De buren vinden het minder fijn als ik ze aanzet wanneer ze thuis zijn. Alleen jammer dat m'n versterker nu naar de filistijnen is.
pi_7231247
DAS speakers..
Daar is onze hele soundsystem van..
Misschien iets teveel van het goede voor thuis.. .
Koop sowieso een actieve speaker..Heb je ook geen versterker nodig. .
-
pi_7231279
quote:
Op maandag 9 december 2002 20:16 schreef Darth.Vader het volgende:
* Darth.Vader gebruikt al jaren 'Boom boxen' van de Gamma!

Toen 50 gulden p/s en ze produceren een lekker geluidje!

Heb ik ook, dezelfde!

Daarnaast een 25 watt versterker met 4 speakers en een SoundBlaster Live

maandag 9 december 2002 @ 20:19:45 #8
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_7231304
quote:
Op maandag 9 december 2002 20:15 schreef DJ.KRIZZ het volgende:

musicmaker

Mongool.
Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
  maandag 9 december 2002 @ 20:20:32 #9
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_7231327
quote:
Op maandag 9 december 2002 20:18 schreef DJ.KRIZZ het volgende:

Daarnaast een 25 watt versterker met 4 speakers en een SoundBlaster Live

WeirdMicky wil naar ik weet serieus draaien met vinyl... geen Magix Musicmaker en dergelijke reut...
pi_7231346
quote:
Op maandag 9 december 2002 20:19 schreef Furby het volgende:

[..]

Mongool.

.
Neem dan Wavelab ofzo..
-
pi_7231430
quote:
Op maandag 9 december 2002 20:19 schreef Furby het volgende:

[..]

Mongool.

HEHEH; dat beschouw ik maar als een compliment

gebruik verder nog cooledit, is dat ook een compliment waard?

* DJ.KRIZZ bemoeit zich verder niet meer met de serieuze afhandeling van dit topic

maandag 9 december 2002 @ 20:25:46 #12
12647 trance40
It's just a freakin name
pi_7231507
quote:
Op maandag 9 december 2002 20:16 schreef MSXUser het volgende:
(Ja, ben ik weer ).
Jij ook al

Afijn ik had nog gevraagt in dat andere topic of je een vrijstaand huis heb.

Ik heb thuis dit.

Het gaat heel leuk hard. De speakers waren zelf bouw (zoals je helaas kan zien maar ik heb te kort geduld voor dat soort dingen) maar het geluid is er zeker niet minder om. Helaas de afwerking is niet zo goed. De speakers kosten me 250 gulden per stuk. De versterker was wel duur het is een PA versterker van 700 piek 2x 100 watt rms.
Maar het gaat wel snoei hard. Als ik voluit draai hoor je het 100 meter verder nog Maar daar heb je dus alleen wat aan als je hard wil draaien en je geen buren heb

pi_7231622
heey MSX, je begint al echt een vriend van me te worden

ff voor de duidelijkheid: ik wil idd gaan draaien met draaitafels en dus vinyl zoals MSXUser al zei. Geen reacties over fruityloops, Acid, etc (en al helemaal geen musicmaker ) en dus ook geen pc-boxen, heb hier wel een leuk setje staan, maar uiteraard voor draaien niet goed genoeg.

en als ik active speakers haal...moet ik er dan 2 nemen? kvoel me echt een n00b nu...maar toch maar ff vragen:
kan je een passieve speaker dan koppelen met 1 actieve? leek me wel, maar zullen wel nadelen aan zijn en dus zal ik wel weer meer moeten dokken dan ik waarschijnlijk aan het hopen ben

en t verschil tussen een monitor en actieve speaker

als jullie me te dom vinden, zeg t dan bij de reactie, want ik wil de antwoorden wel

pi_7231731
nice trance40, lekker setje daar! jammer dat zelf bouwen me geen goed idee lijkt. Als je ze kwijt wilt, geef me ff een seintje he

ik heb wel vrijstaandhuis (nouja, woon nog gewoon thuis), maar ik zit op zolder, en mn zusje en broertje zullen snoeiharde muziek ook niet echt waarderen gok ik

de optie op keiharde muziek is natuurlijk welll leuk, kan ik namelijk ook is in de tuin een leuk feestje geven (of iets dergelijks)

pi_7231766
quote:
Op maandag 9 december 2002 20:29 schreef WeirdMicky het volgende:

en t verschil tussen een monitor en actieve speaker

Een monitor is de speaker die de dj naast zich heeft om te kunnen beatmixen..Het geluid uit de zaal is vertraagd... Wij hebben in ons soundsystem een active speaker van JBL (a 700 euro).
Een monitor hoeft trouwens niet active te zijn..
Een actieve speaker is een speaker met een versterker erin..Aan eentje heb je genoeg..
-
pi_7231940
quote:
Een monitor is de speaker die de dj naast zich heeft om te kunnen beatmixen..Het geluid uit de zaal is vertraagd... Wij hebben in ons soundsystem een active speaker van JBL (a 700 euro).
Een monitor hoeft trouwens niet active te zijn..
Een actieve speaker is een speaker met een versterker erin..Aan eentje heb je genoeg..
dus een monitor kan ik uitsluiten voor thuisgebruik...? En 1 active speaker is genoeg, iedereen daar mee eens? kleven er geen nadelen aan oid?

als ik de speakers namelijk heb uitgekozen, kan ik mn dj-set gaan halen!

maandag 9 december 2002 @ 20:43:14 #17
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_7231983
quote:
Op maandag 9 december 2002 20:29 schreef WeirdMicky het volgende:
en als ik active speakers haal...moet ik er dan 2 nemen?
Lijkt me wel handig... Eén voor links en één voor rechts Actieve monitors zijn trouwens niet echt goedkoop, maar ze klinken wel een stuk strakker dan de gemiddelde huis-tuin-en-keuken speaker. Zeker met muziek produceren heb je daar voordeel van. Natuurlijk kun je ook een setje passieve Yamaha NS10 speakertjes nemen (+ losse versterker). Die dingen zijn gewoon k*t wat betreft geluid, maar als het daar goed op klinkt, klinkt het overal goed (zelfs op een oude transistorradio ).
quote:
kan je een passieve speaker dan koppelen met 1 actieve? leek me wel, maar zullen wel nadelen aan zijn en dus zal ik wel weer meer moeten dokken dan ik waarschijnlijk aan het hopen ben en t verschil tussen een monitor en actieve speaker
Nee, de speakers kun je niet zo aan elkaar knopen. De versterkers in een actieve monitor in in de speaker zelf ingebouwd en heeft dus alleen audio-in. Veel mengpanelen hebben trouwens meerdere uitgangen, dus indien je zowel passief als actief wilt werken, is dat vaak wel mogelijk. Zo niet, dan kun je met T-stukjes gaan werken.
Een studiomonitor is een speaker met een behoorlijk vlakke frequentiekarakteristiek. Normale hifi speakers 'kleuren' het geluid, terwijl een monitorspeaker het geluid 1:1 laat horen. Zeker met muziekprodukties wil je niet dat je geluid 'gekleurd' wordt in je studio (dat doe je wel met effectapparaten). Een studiomonitor kan passief of actief zijn. Passieve speakers vereisen een externe versterker, actieve speakers hebben de versterker ingebouwd. Bij actieve speakers heb je in ieder geval minder wirwar van kabels en is het geluid vaak beter, omdat de versterker is aangepast aan de speakers.
pi_7232075
quote:
Op maandag 9 december 2002 20:41 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

dus een monitor kan ik uitsluiten voor thuisgebruik...? En 1 active speaker is genoeg, iedereen daar mee eens? kleven er geen nadelen aan oid?

als ik de speakers namelijk heb uitgekozen, kan ik mn dj-set gaan halen!

In huis kan je je monitor gewoon als speaker gebruiken..
Die dingen kunnen vaak onnoemelijk hard..
Een monitor is genoeg om lekker te kunnen mixen hoor. .
-
  maandag 9 december 2002 @ 20:52:06 #19
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_7232206
quote:
Op maandag 9 december 2002 20:46 schreef Dr.Daggla het volgende:

Die dingen kunnen vaak onnoemelijk hard..

Praat me er niet van... Als ik de handel vol open gooi, kan ik zelf beter de kamer uitgaan om verdere gehoorbeschadiging te voorkomen.
pi_7232321
quote:
Lijkt me wel handig... Eén voor links en één voor rechts Actieve monitors zijn trouwens niet echt goedkoop, maar ze klinken wel een stuk strakker dan de gemiddelde huis-tuin-en-keuken speaker. Zeker met muziek produceren heb je daar voordeel van. Natuurlijk kun je ook een setje passieve Yamaha NS10 speakertjes nemen (+ losse versterker). Die dingen zijn gewoon k*t wat betreft geluid, maar als het daar goed op klinkt, klinkt het overal goed (zelfs op een oude transistorradio ).

Active Speakersystem
15"Speaker + horn
Power 150 Watt

Dit is dan wel een leuke actieve speaker! kan je deze dus niet koppelen aan een passieve? want dan worden de speakers een veel duurder grapje dan ik hoopte. Al behouden die krengen hun waarde wel volgens mij, toch?

Is het aansluiten aan je pc met die actieve boxen btw ook appeltje eitje zoals het me lijkt?

pi_7232363
Ik zou iig niet in een 5x4 kamer 4 dikke speakers ophangen.

Tenzij je je eigen ramen eruit wil blazen

maandag 9 december 2002 @ 21:13:02 #22
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_7232864
quote:
Op maandag 9 december 2002 20:56 schreef WeirdMicky het volgende:
Dit is dan wel een leuke actieve speaker! kan je deze dus niet koppelen aan een passieve? want dan worden de speakers een veel duurder grapje dan ik hoopte. Al behouden die krengen hun waarde wel volgens mij, toch?

Is het aansluiten aan je pc met die actieve boxen btw ook appeltje eitje zoals het me lijkt?

Even op die site gekeken en ik kwam deze speakers ook nog tegen. Hoe ze klinken weet ik niet en wat betreft specs zijn ze ook een beetje karig. De prijs valt in ieder geval wel mee. Voor mijn speakersetje heb ik destijds ¤600 betaald, en zelfs dat zijn nog redelijk mid-range monitors.
Voordeel van deze dingen is de multiple input en zelfs een output (voor passieve speakers). Aansluiten op de PC lijkt me inderdaad geen probleem.
pi_7233170
quote:
Even op die site gekeken en ik kwam deze speakers ook nog tegen. Hoe ze klinken weet ik niet en wat betreft specs zijn ze ook een beetje karig. De prijs valt in ieder geval wel mee. Voor mijn speakersetje heb ik destijds ¤600 betaald, en zelfs dat zijn nog redelijk mid-range monitors.
Voordeel van deze dingen is de multiple input en zelfs een output (voor passieve speakers). Aansluiten op de PC lijkt me inderdaad geen probleem.
ik snap t ff niet je bedoeld dus dit:
Amplifier for built-in purposes. Now you can create your own active Speakersystem. Featuring: 2 mic-inputs, 1 line input and 1 line output, all controllable. High and basscontrol on-board.

een inbouwding? nogal logisch dat de prijs dan lager is dan jou setje msx

maandag 9 december 2002 @ 21:28:05 #24
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_7233338
quote:
Op maandag 9 december 2002 21:22 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

ik snap t ff niet je bedoeld dus dit:
Amplifier for built-in purposes. Now you can create your own active Speakersystem. Featuring: 2 mic-inputs, 1 line input and 1 line output, all controllable. High and basscontrol on-board.

een inbouwding? nogal logisch dat de prijs dan lager is dan jou setje msx

Laat maar, ik ben er niet helemaal bij... is inderdaad geen speaker, maar puur de versterker
De 3176 active speaker (12") voor bijna ¤300 is wel bruikbaar. Eventueel begin je (zoals Dr. Daggla voorstelde) met 1 monitorspeaker. Een 2e kun je later alsnog overwegen.
  maandag 9 december 2002 @ 21:36:27 #25
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_7233569
1 ding, geen Koda speakers kopen

Als er 1 merk is wat bijna even slecht is als Marquant maar meer kost dan is het Koda.

Stageline maakt instap PA speakers (eigenlijk te klein voor PA, maar wel zelfde princiepe). Het zou nogal onzin zijn speakers met 15" wooferdrivers te kopen voor een kamer van 4x5. Daar heb je zat aan goedkopere speakers met een 8" woofertje.

Zelf met actieve studio monitoren heb je al genoeg, het ligt er maaraan of je flink wilt knallen of gewoon liever een goed geluid wilt (met een "gebalanceerde frequentyresponse", zoals bij studiomonitoren).

Als je wilt knallen heb je aan 400 euro genoeg, alleen dan heb je wel speakers die nog een zware versterker nodig hebben (door de lage gevoeligheid). Als je goed geluid wilt en niet perse de schilderijen van de muur wilt trillen heb je aan Studio Monitortjes genoeg, actieve zijn ideaal voor thuis. Bij Alesis of Behringer krijg je goed waar voor je geld. Wat is je budget ongeveer voor speakers of speakers+amp?

quote:
maar ze klinken wel een stuk strakker dan de gemiddelde huis-tuin-en-keuken speaker.
Dat komt niet doordat ze actief zijn maar omdat het (studio) monitoren zijn Ze zijn gemaakt om het signaal zo min mogelijk te vertekenen. Als je speakers wilt die de bedoeling van degene die een album "mastert" reflecteren moet je studio monitoren kopen.

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 09-12-2002 21:47]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')