wil gaan dj-en, heb set gevonden, alleen nu de speakers/monitor/versterker! Ik heb hier echt geen verstand van, en er is zoveel aanbod.
hij moet eigenlijk alleen mn kamer van 5 bij 4 meter kunnen voorzien van geluid. Liefst betaal ik wat meer, zodat die voor iets grotere ruimtes ook geschikt is.
hebben jullie advies? plzzz let me know
alvast bedankt
Wil je een aparte versterker erbij? Zo niet, dan kun je eens kijken voor een stelletje actieve studiomonitors. Ik heb zelf de Alesis M1 active en die klinken behoorlijk goed voor m'n MIDI-studiootje. Het zijn kleine speakers, maar een burenruzie kun je er wel mee veroorzaken
[Dit bericht is gewijzigd door MSXUser op 09-12-2002 20:16]
Toen 50 gulden p/s en ze produceren een lekker geluidje!
quote:Heb ik ook, dezelfde!
Op maandag 9 december 2002 20:16 schreef Darth.Vader het volgende:
* Darth.Vader gebruikt al jaren 'Boom boxen' van de Gamma!Toen 50 gulden p/s en ze produceren een lekker geluidje!
Daarnaast een 25 watt versterker met 4 speakers en een SoundBlaster Live
quote:Mongool.
Op maandag 9 december 2002 20:15 schreef DJ.KRIZZ het volgende:musicmaker
quote:WeirdMicky wil naar ik weet serieus draaien met vinyl... geen Magix Musicmaker en dergelijke reut...
Op maandag 9 december 2002 20:18 schreef DJ.KRIZZ het volgende:Daarnaast een 25 watt versterker met 4 speakers en een SoundBlaster Live
quote:
Op maandag 9 december 2002 20:19 schreef Furby het volgende:[..]
Mongool.
quote:HEHEH; dat beschouw ik maar als een compliment
Op maandag 9 december 2002 20:19 schreef Furby het volgende:[..]
Mongool.
gebruik verder nog cooledit, is dat ook een compliment waard?
* DJ.KRIZZ bemoeit zich verder niet meer met de serieuze afhandeling van dit topic
quote:Jij ook al
Op maandag 9 december 2002 20:16 schreef MSXUser het volgende:
(Ja, ben ik weer).
Afijn ik had nog gevraagt in dat andere topic of je een vrijstaand huis heb.
Ik heb thuis dit.
Het gaat heel leuk hard. De speakers waren zelf bouw (zoals je helaas kan zien maar ik heb te kort geduld voor dat soort dingen) maar het geluid is er zeker niet minder om. Helaas de afwerking is niet zo goed. De speakers kosten me 250 gulden per stuk. De versterker was wel duur het is een PA versterker van 700 piek 2x 100 watt rms.
Maar het gaat wel snoei hard. Als ik voluit draai hoor je het 100 meter verder nog Maar daar heb je dus alleen wat aan als je hard wil draaien en je geen buren heb
ff voor de duidelijkheid: ik wil idd gaan draaien met draaitafels en dus vinyl zoals MSXUser al zei. Geen reacties over fruityloops, Acid, etc (en al helemaal geen musicmaker ) en dus ook geen pc-boxen, heb hier wel een leuk setje staan, maar uiteraard voor draaien niet goed genoeg.
en als ik active speakers haal...moet ik er dan 2 nemen? kvoel me echt een n00b nu...maar toch maar ff vragen:
kan je een passieve speaker dan koppelen met 1 actieve? leek me wel, maar zullen wel nadelen aan zijn en dus zal ik wel weer meer moeten dokken dan ik waarschijnlijk aan het hopen ben
en t verschil tussen een monitor en actieve speaker
als jullie me te dom vinden, zeg t dan bij de reactie, want ik wil de antwoorden wel
ik heb wel vrijstaandhuis (nouja, woon nog gewoon thuis), maar ik zit op zolder, en mn zusje en broertje zullen snoeiharde muziek ook niet echt waarderen gok ik
de optie op keiharde muziek is natuurlijk welll leuk, kan ik namelijk ook is in de tuin een leuk feestje geven (of iets dergelijks)
quote:Een monitor is de speaker die de dj naast zich heeft om te kunnen beatmixen..Het geluid uit de zaal is vertraagd... Wij hebben in ons soundsystem een active speaker van JBL (a 700 euro).
Op maandag 9 december 2002 20:29 schreef WeirdMicky het volgende:en t verschil tussen een monitor en actieve speaker
quote:dus een monitor kan ik uitsluiten voor thuisgebruik...? En 1 active speaker is genoeg, iedereen daar mee eens? kleven er geen nadelen aan oid?
Een monitor is de speaker die de dj naast zich heeft om te kunnen beatmixen..Het geluid uit de zaal is vertraagd... Wij hebben in ons soundsystem een active speaker van JBL (a 700 euro).
Een monitor hoeft trouwens niet active te zijn..
Een actieve speaker is een speaker met een versterker erin..Aan eentje heb je genoeg..
als ik de speakers namelijk heb uitgekozen, kan ik mn dj-set gaan halen!
quote:Lijkt me wel handig... Eén voor links en één voor rechts
Op maandag 9 december 2002 20:29 schreef WeirdMicky het volgende:
en als ik active speakers haal...moet ik er dan 2 nemen?
quote:Nee, de speakers kun je niet zo aan elkaar knopen. De versterkers in een actieve monitor in in de speaker zelf ingebouwd en heeft dus alleen audio-in. Veel mengpanelen hebben trouwens meerdere uitgangen, dus indien je zowel passief als actief wilt werken, is dat vaak wel mogelijk. Zo niet, dan kun je met T-stukjes gaan werken.
kan je een passieve speaker dan koppelen met 1 actieve? leek me wel, maar zullen wel nadelen aan zijn en dus zal ik wel weer meer moeten dokken dan ik waarschijnlijk aan het hopen ben en t verschil tussen een monitor en actieve speaker
quote:In huis kan je je monitor gewoon als speaker gebruiken..
Op maandag 9 december 2002 20:41 schreef WeirdMicky het volgende:[..]
dus een monitor kan ik uitsluiten voor thuisgebruik...? En 1 active speaker is genoeg, iedereen daar mee eens? kleven er geen nadelen aan oid?
als ik de speakers namelijk heb uitgekozen, kan ik mn dj-set gaan halen!
quote:Praat me er niet van... Als ik de handel vol open gooi, kan ik zelf beter de kamer uitgaan om verdere gehoorbeschadiging te voorkomen.
Op maandag 9 december 2002 20:46 schreef Dr.Daggla het volgende:Die dingen kunnen vaak onnoemelijk hard..
quote:
Lijkt me wel handig... Eén voor links en één voor rechtsActieve monitors zijn trouwens niet echt goedkoop, maar ze klinken wel een stuk strakker dan de gemiddelde huis-tuin-en-keuken speaker. Zeker met muziek produceren heb je daar voordeel van. Natuurlijk kun je ook een setje passieve Yamaha NS10 speakertjes nemen (+ losse versterker). Die dingen zijn gewoon k*t wat betreft geluid, maar als het daar goed op klinkt, klinkt het overal goed (zelfs op een oude transistorradio
).
Active Speakersystem
15"Speaker + horn
Power 150 Watt
Dit is dan wel een leuke actieve speaker! kan je deze dus niet koppelen aan een passieve? want dan worden de speakers een veel duurder grapje dan ik hoopte. Al behouden die krengen hun waarde wel volgens mij, toch?
Is het aansluiten aan je pc met die actieve boxen btw ook appeltje eitje zoals het me lijkt?
Tenzij je je eigen ramen eruit wil blazen
quote:Even op die site gekeken en ik kwam deze speakers ook nog tegen. Hoe ze klinken weet ik niet en wat betreft specs zijn ze ook een beetje karig. De prijs valt in ieder geval wel mee. Voor mijn speakersetje heb ik destijds ¤600 betaald, en zelfs dat zijn nog redelijk mid-range monitors.
Op maandag 9 december 2002 20:56 schreef WeirdMicky het volgende:
Dit is dan wel een leuke actieve speaker! kan je deze dus niet koppelen aan een passieve?want dan worden de speakers een veel duurder grapje dan ik hoopte. Al behouden die krengen hun waarde wel volgens mij, toch?
Is het aansluiten aan je pc met die actieve boxen btw ook appeltje eitje zoals het me lijkt?
quote:ik snap t ff niet
Even op die site gekeken en ik kwam deze speakers ook nog tegen. Hoe ze klinken weet ik niet en wat betreft specs zijn ze ook een beetje karig. De prijs valt in ieder geval wel mee. Voor mijn speakersetje heb ik destijds ¤600 betaald, en zelfs dat zijn nog redelijk mid-range monitors.
Voordeel van deze dingen is de multiple input en zelfs een output (voor passieve speakers). Aansluiten op de PC lijkt me inderdaad geen probleem.
een inbouwding? nogal logisch dat de prijs dan lager is dan jou setje msx
quote:Laat maar, ik ben er niet helemaal bij... is inderdaad geen speaker, maar puur de versterker
Op maandag 9 december 2002 21:22 schreef WeirdMicky het volgende:[..]
ik snap t ff niet
je bedoeld dus dit:
Amplifier for built-in purposes. Now you can create your own active Speakersystem. Featuring: 2 mic-inputs, 1 line input and 1 line output, all controllable. High and basscontrol on-board.een inbouwding?
nogal logisch dat de prijs dan lager is dan jou setje msx
Als er 1 merk is wat bijna even slecht is als Marquant maar meer kost dan is het Koda.
Stageline maakt instap PA speakers (eigenlijk te klein voor PA, maar wel zelfde princiepe). Het zou nogal onzin zijn speakers met 15" wooferdrivers te kopen voor een kamer van 4x5. Daar heb je zat aan goedkopere speakers met een 8" woofertje.
Zelf met actieve studio monitoren heb je al genoeg, het ligt er maaraan of je flink wilt knallen of gewoon liever een goed geluid wilt (met een "gebalanceerde frequentyresponse", zoals bij studiomonitoren).
Als je wilt knallen heb je aan 400 euro genoeg, alleen dan heb je wel speakers die nog een zware versterker nodig hebben (door de lage gevoeligheid). Als je goed geluid wilt en niet perse de schilderijen van de muur wilt trillen heb je aan Studio Monitortjes genoeg, actieve zijn ideaal voor thuis. Bij Alesis of Behringer krijg je goed waar voor je geld. Wat is je budget ongeveer voor speakers of speakers+amp?
quote:Dat komt niet doordat ze actief zijn maar omdat het (studio) monitoren zijn
maar ze klinken wel een stuk strakker dan de gemiddelde huis-tuin-en-keuken speaker.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 09-12-2002 21:47]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |