abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 17 februari 2017 @ 15:56:22 #1
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_168962805
Laatste tijd ben ik zoekende naar een opvolger voor mijn bejaarde (2002) Seat Ibiza 1.9 TDI. Ik ben binnengelopen bij meerdere autobedrijven en heb verschillende proefritten gemaakt, maar ik kom maar niet tot een koop. Mijn auto heeft nu 377.000 km op de klok staan maar de motor klinkt nog niet 'op', daarnaast kwam ik afgelopen zomer tijdens een roadtrip naar Slovenië tot een gemiddeld verbruik van 1 op 24. Geen idee waarom zo'n fossiele motor tot zulke verbruiksprestaties in staat is én nog altijd helder klinkt? Zou het kunnen omdat een motor met 130 pk / 300 nm totaal geen moeite heeft met een B-segmenter?

Maar ik dwaal af. Ik bezit deze auto nu sinds augustus 2009 en ik vraag me voor de grap af of ik wat dat betreft een extreme uitschieter ben. Kennen jullie ook mensen die zeer lang met dezelfde auto rijden? Of wellicht ben je zélf een langdurige bezitter van een bepaalde auto ... ?
  FOK!fotograaf vrijdag 17 februari 2017 @ 15:57:52 #2
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_168962851
Valt toch wel mee? Denk dat iedereen die niet persé nieuw of oude barrels kopen wil, er best een jaar of 8 mee kan rijden.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  vrijdag 17 februari 2017 @ 16:01:53 #3
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_168962941
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 15:57 schreef Pizza_Boom het volgende:
Valt toch wel mee? Denk dat iedereen die niet persé nieuw of oude barrels kopen wil, er best een jaar of 8 mee kan rijden.
Misschien is mijn beeld vervormd omdat ik massaal hoor dat mensen om de 2 tot 4 jaar een auto inruilen op een nieuwer exemplaar. In mijn geval kan ik geen echte reden ontdekken om een andere auto aan te schaffen:

-schrijft niet meer af
-verrassend zuinig
-start altijd

Nadelen zijn vooral cosmetisch van aard; honderden deukjes door een enorme hagelbui afgelopen zomer, stuk luchtrooster gesloopt door vervelende steen, beginnende roestblaasjes, etc.
pi_168962951
Als je nog tevreden bent en het economisch prima te doen is, waarom dan nieuw?
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
  FOK!fotograaf vrijdag 17 februari 2017 @ 16:02:45 #5
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_168962963
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 16:01 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Misschien is mijn beeld vervormd omdat ik massaal hoor dat mensen om de 2 tot 4 jaar een auto inruilen op een nieuwer exemplaar. In mijn geval kan ik geen echte reden ontdekken om een andere auto aan te schaffen:

-schrijft niet meer af
-verrassend zuinig
-start altijd

Nadelen zijn vooral cosmetisch van aard; honderden deukjes door een enorme hagelbui afgelopen zomer, stuk luchtrooster gesloopt door vervelende steen, beginnende roestblaasjes, etc.
Meeste mensen ruilen in als er een groot onderhoud aan komt. Omdat maar weinigen veel kilometers maken, kan dat dus na 2 tot 4 jaar zijn.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_168963059
Die oude TDI's zijn gewoon goud. Heb er ook meerdere gehad en zijn lekker zuinig, krachtig en betrouwbaar.

Wat betreft het lange bezit: ik wissel graag van auto's dus daar doe ik niet aan ;) Heb nu echter wel een auto die zeer goed bevalt en heb eigenlijk geen idee wat ik anders zou moeten kopen. Dit is mijn 22e auto in 12 jaar ;) Nu 1,5 jaar in bezit.
pi_168963101
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 15:56 schreef MissionPhailed het volgende:
Laatste tijd ben ik zoekende naar een opvolger voor mijn bejaarde (2002) Seat Ibiza 1.9 TDI. Ik ben binnengelopen bij meerdere autobedrijven en heb verschillende proefritten gemaakt, maar ik kom maar niet tot een koop. Mijn auto heeft nu 377.000 km op de klok staan maar de motor klinkt nog niet 'op', daarnaast kwam ik afgelopen zomer tijdens een roadtrip naar Slovenië tot een gemiddeld verbruik van 1 op 24. Geen idee waarom zo'n fossiele motor tot zulke verbruiksprestaties in staat is én nog altijd helder klinkt? Zou het kunnen omdat een motor met 130 pk / 300 nm totaal geen moeite heeft met een B-segmenter?

Maar ik dwaal af. Ik bezit deze auto nu sinds augustus 2009 en ik vraag me voor de grap af of ik wat dat betreft een extreme uitschieter ben. Kennen jullie ook mensen die zeer lang met dezelfde auto rijden? Of wellicht ben je zélf een langdurige bezitter van een bepaalde auto ... ?
Ik heb de mijne sinds december 2006. Staat nu 300.000 op de teller. Is een Mitsubishi Carisma uit 1998.

Hij is lekker zuinig. Heb een paar jaar geleden gedacht een andere te kopen, maar kwam tot de conclusie dat ik dan weliswaar (misschien) iets minder aan onderhoud kwijt ben, maar ook ¤300 per jaar meer aan benzine. Dus toen dacht ik "dan rijd ik deze maar door tot 'ie uit elkaar valt of het onderhoud de pan uit rijst."
Grap is dat 'ie sindsdien juist goedkoper is geworden in onderhoud. De jaren ervoor moesten er steeds wat relatief dure dingen gebeuren, maar sindsdien hebben ze niets meer gevonden. Naja, een versleten achterlager bij de vorige beurt.
in a crowd you lose humanity
pi_168963894
Heb 8 jaar mijn rijbewijs en ik rijd nu in mijn 10e auto.

Mijn vader heeft een boodschap gekocht op 134 en bijna de 6 ton gehaald.
Weet niet precies hoelang, ik denken iets van 10 jaar.
pi_168963907
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 16:49 schreef hoechst het volgende:
Heb 8 jaar mijn rijbewijs en ik rijd nu in mijn 10e auto.

Mijn vader heeft een bx gekocht op 134 en bijna de 6 ton gehaald.
Weet niet precies hoelang, ik denken iets van 10 jaar.
pi_168964141
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 16:06 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Wat betreft het lange bezit: ik wissel graag van auto's dus daar doe ik niet aan ;) Heb nu echter wel een auto die zeer goed bevalt en heb eigenlijk geen idee wat ik anders zou moeten kopen. Dit is mijn 22e auto in 12 jaar ;) Nu 1,5 jaar in bezit.
Welke heb je nu dan?
pindazakje
pi_168964188
Ik vind het wel meevallen. Een beetje auto gaat minstens 20 jaar mee.
Als hij dat niet haalt is hij of Frans of afgeragd.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_168964295
En trouwens, als hij het nog doet, waarom zou je hem wegdoen?
Status is tegenwoordig alleen voor Turken en Marokkanen. Die zijn uber-materialistisch.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_168964301
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_168964335
Mijn vorige auto is negen jaar mijn maatje geweest. En toen heb ik hem verpatst aan een opkoper. ;(
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_168964354
quote:
Leuk, gewoon blijven rijden tot de dood jullie scheidt.
pindazakje
pi_168964373
Ik zou hem gewoon lekker houden, deze auto is vertrouwd en werkt prima.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_168964382
Heb zelf nog een 323Ci als ragbak die het uitstekend blijft doen, kan ook geen afscheid van hem nemen al die jaren trouwe dienst. :'(
pindazakje
  vrijdag 17 februari 2017 @ 17:19:56 #19
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_168964460
Uiterlijk ziet die Ibiza er niet zo geweldig meer uit; honderden hageldeuken, verweerde lm-velgen, stuk uit luchtrooster. Benieuwd of ik dat voor een schappelijke prijs kan laten fixen :+
pi_168964521
Ben nog steeds dolgelukkig met mijn auto uit 2000. Word er zelfs blijer van hoe langer ik heb hem. Maar dat komt ook omdat ik regelmatig dingen verander/upgrade. Want dat is lekker goedkoop bij zo'n "oude" auto.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_168964571
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 17:19 schreef MissionPhailed het volgende:
Uiterlijk ziet die Ibiza er niet zo geweldig meer uit; honderden hageldeuken, verweerde lm-velgen, stuk uit luchtrooster. Benieuwd of ik dat voor een schappelijke prijs kan laten fixen :+
Waarom laten fixen? Is juist bad-ass om zo rond te rijden, je bent toch geen hommo.
pindazakje
pi_168964619
Je bent waarschijnlijk dit topic begonnen omdat je twijfelt.
Niet doen.
Als je je lekker voelt in die auto zou ik hem gewoon lekker houden. Je kunt eventueel kijken op de sloop voor een andere gril. Ik zou niks aan die butsen doen, zonde van het geld. Komt tijd komt raad.
Ik zou in ieder geval geen haast maken en lekker de tijd nemen om na te denken wat je precies wilt. Hij rijdt toch nog prima? ^O^
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_168964820
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 17:12 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Leuk spul
Thanks!

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 17:14 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Leuk, gewoon blijven rijden tot de dood jullie scheidt.
Will do! :7
  vrijdag 17 februari 2017 @ 17:58:19 #24
139330 TNA
For the stars that shine
pi_168965219
Een auto 7,5 jaar bezitten is toch niet zo extreem?
  vrijdag 17 februari 2017 @ 18:02:15 #25
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_168965292
Zou deze auto gewoon blijven rijden tot er grote reparaties zijn, iedere maand is pure winst.
Mijn man had tot 15 jaar geleden een ouwe Golf II van ik meen 86 of 87 en die is naar zijn vader gegaan, tot dat die hem vorig jaar ik de kreukels reed, reed dat ding gewoon.
Als we hem zelf hadden gehouden als extra auto had ie waarschijnlijk nog 10 jaar gereden
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_168965478
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 17:16 schreef Hyaenidae het volgende:
Heb zelf nog een 323Ci als ragbak die het uitstekend blijft doen, kan ook geen afscheid van hem nemen al die jaren trouwe dienst. :'(
Een E46 die het uitstekend blijft doen... dat is uitzonderlijk.
Facts don't care about your feelings
pi_168965673
Seat ibiza 1.9tdi _O_

Zelf 160.000km mee gereden en alleen 1x een kapotte rempedaalschakelaar gehad ^O^
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_168965716
Ja, als een auto weinig kost, is dat pure winst.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_168967347
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 16:01 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Misschien is mijn beeld vervormd omdat ik massaal hoor dat mensen om de 2 tot 4 jaar een auto inruilen op een nieuwer exemplaar. In mijn geval kan ik geen echte reden ontdekken om een andere auto aan te schaffen:

-schrijft niet meer af
-verrassend zuinig
-start altijd

Nadelen zijn vooral cosmetisch van aard; honderden deukjes door een enorme hagelbui afgelopen zomer, stuk luchtrooster gesloopt door vervelende steen, beginnende roestblaasjes, etc.
Ik heb nu al bijna 8 jaar een Ford focus uit 99. Technisch prima, maar wel deuken en krassen. Dus die gaat echt nog niet weg. Totaal niks meer waard,
Eenzame Cambuur fan op Fok! forum.
pi_168967491
Het leuke van dit soort auto's is dat ze geen moer meer opbrengen bij de verkoop, maar toch nog rijden als geen ander.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  vrijdag 17 februari 2017 @ 19:57:47 #31
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_168967498
Mijn vorige auto uit 2001 van 2006 tot 2016. 370000. Benzine.
Sinds een jaar een opvolger. Daar in rijden lijkt nog steeds op vreemdgaan. ;)

[ Bericht 23% gewijzigd door Hyperdude op 17-02-2017 20:05:56 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 17 februari 2017 @ 20:05:59 #32
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_168967711
Ik heb mijn auto uit 2000 in 2008 gekocht, staat nu 280k+ op de teller, en het is nog een benzineturbo ook dus hij gaat al boven verwachting lang mee :P
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  vrijdag 17 februari 2017 @ 20:20:06 #33
53151 T42
Pinball Wizard
pi_168968084
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 15:56 schreef MissionPhailed het volgende:
Laatste tijd ben ik zoekende naar een opvolger voor mijn bejaarde (2002) Seat Ibiza 1.9 TDI. Ik ben binnengelopen bij meerdere autobedrijven en heb verschillende proefritten gemaakt, maar ik kom maar niet tot een koop. Mijn auto heeft nu 377.000 km op de klok staan maar de motor klinkt nog niet 'op', daarnaast kwam ik afgelopen zomer tijdens een roadtrip naar Slovenië tot een gemiddeld verbruik van 1 op 24. Geen idee waarom zo'n fossiele motor tot zulke verbruiksprestaties in staat is én nog altijd helder klinkt? Zou het kunnen omdat een motor met 130 pk / 300 nm totaal geen moeite heeft met een B-segmenter?

Maar ik dwaal af. Ik bezit deze auto nu sinds augustus 2009 en ik vraag me voor de grap af of ik wat dat betreft een extreme uitschieter ben. Kennen jullie ook mensen die zeer lang met dezelfde auto rijden? Of wellicht ben je zélf een langdurige bezitter van een bepaalde auto ... ?
heb mijn 1e auto uit 1974 nog altijd (nog gekocht met guldens ;) ) en de meeste die er na kwamen heb ik ook nog altijd.
  vrijdag 17 februari 2017 @ 21:18:14 #34
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_168970121
Ik had een maat die had elke maand een andere.. kocht wat hij tof vond, kwam er na een paar weken achter dat het gras altijd groener lijkt aan de overkant, reed naar een autohandelaar, ruilde hem in- of om en had weer een andere :')
Had iets in de honderd kentekens op zijn naam gehad op zijn 28e.. Die naam kenden ze wel uit hun hoofd bij de verzekeringsmaatschappij, hell, die had zijn eigen archiefkast denk ik _O- _O-
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  vrijdag 17 februari 2017 @ 21:24:00 #35
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_168970344
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 21:18 schreef Sounddragon het volgende:
Ik had een maat die had elke maand een andere.. kocht wat hij tof vond, kwam er na een paar weken achter dat het gras altijd groener lijkt aan de overkant, reed naar een autohandelaar, ruilde hem in- of om en had weer een andere :')
Had iets in de honderd kentekens op zijn naam gehad op zijn 28e.. Die naam kenden ze wel uit hun hoofd bij de verzekeringsmaatschappij, hell, die had zijn eigen archiefkast denk ik _O- _O-
En hij heet Ruud?

Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  vrijdag 17 februari 2017 @ 21:40:31 #36
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_168971103
In april 2009 heb ik mijn huidige auto gekocht: een Nissan Almera 1.4S uit 1998.
Normaal doe ik nooit zo lang met een auto , maar dit was een financieel dingetje; ik had simpelweg geen geld voor een andere.
Motorisch is er nooit wat mee, maar je hoort de roestduivel knagen. Als ik hem nou laat wegen gaat hij ineens een klasse lager in de wegenbelasting.

Dit jaar gaat hij weg. Het onderstel klappert aan alle kanten, de voorste uitlaatpijp is aan vervanging toe en hij roest.

En met een peuter in huis is een drie-deurs ook niet praktisch. Had ik al gezegd dat hij roest?
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_168972594
1.9TDI is een prima blokje. Ik heb 'm zelf ook in mijn Octavia liggen.

Wegdoen? Pas als ie grote kosten gaat maken. Tot die tijd kun je niet zo goedkoop rijden. Ding is afgeschreven, dus inruilwaarde is minimaal. Ding is zuinig, die van mij rijd zo'n 1:20 (iets grotere auto dan de Ibiza). Voldoende vermogen (die van mij is 105pk) maar kwam prima de bergpassen in Oostenrijk en Slovenie op.

Ik gok dat je het 2massavliegwiel al vervangen hebt. Tesamen met de aircopomp zijn dat zo'n beetje de meest dure reparaties. Roetfilter hadden ze niet, dus die kan ook niet stuk.

Een vervangende auto met mijn wensen gaat richting de 8-10k minimaal. Ik kan mezelf dat niet rechtvaardigen tov de huidige kar kwa kosten..

Daarbij: De nieuwere auto's zijn vaak 1.6 motoren, of de (veel duurdere) 2.0. Waar ik ook kijk, overal zie je toch wat meer motorproblemen. Op de diverse VAG fora zie je ook topics met kilometervreterstanden. Op uitzonderingen na is de top20 eigenlijk eentonig aangevoerd door de 1.9TDI blokjes van <2008 en enkele 2.0 blokken.
Geeft ook wel wat aan.
Zolang ie (vooral) zn olie en filters tijdig gewisseld krijgt en je m rustig warmrijd is dat aardig onverwoestbaar.

Die van mij zit op de 340k en rijd nog als een zonnetje.

Cosmetisch is ie ook nog netjes, maar voor mij gaat functioneel boven uitstraling.

Overigens: met 130pk/300nm heb je ''m denk ik laten chippen? Mjine is 105pk/270nm uit mn hoofd.

Kwa vervanging zit ik aan een Ford Focus of Volvo S40 te denken, maar dat wordt pas concreet als deze echt kosten gaat maken.
pi_168973865
Is de cilinderkop al gereviseerd?
Is nogal een dingetje bij die pompverstuiver motoren, dat de boringen waar de verstuivers in zitten uitslaan, en de motor smorgens slecht start en onregelmatig loopt.

Ik zou even opletten want dat zijn wel serieuze kosten, alleen o ringen vervangen is een pruts reparatie en werkt maar tijdelijk.
Volgens mij kost een revisie cilinderkop rond de 1000-1500 euro.
  vrijdag 17 februari 2017 @ 23:20:51 #39
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_168974348
15 jaar dezelfde.



Motor enzo niet meer dezelfde,,,,
  Moderator vrijdag 17 februari 2017 @ 23:24:43 #40
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168974460
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 23:20 schreef PluggieOD het volgende:
15 jaar dezelfde.

[ afbeelding ]

Motor enzo niet meer dezelfde,,,,
Ha, die is snel terug. Herzlich willkommen
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168975089
Het is een fabeltje, dat auto's opzijn bij een KM-stand van 300.000 of hoger. Echt, ze bouwen dezelfde auto's voor ook andere contitenten dan Europa alleen, en daar hanteren ze "miles" ipv "km". Een auto in 300.000 mijl wordt betrouwbaar geacht (492.000km) en rekt het vaak op naar zelfs 400.000 tot 500.000 mijl mits voldoende onderhoud en rustig mee gereden.
  zaterdag 18 februari 2017 @ 00:17:36 #42
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_168975568
km stand is idd een fabel. Dat is maar hoe je ermee omgaat.

Er zijn Mercedes blokken met miljoen km op teller, en er zijn C20XEs met 400k+ op teller. Dat laatste wordt al echt als een rally blok gezien.

Kun je nagaan.
pi_168975643
M'n oom rijdt in een T2 bus als daily.
Bus voor 500 gulden gekocht in 1986 en still going strong...
pi_168975666
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 00:17 schreef PluggieOD het volgende:
km stand is idd een fabel. Dat is maar hoe je ermee omgaat.

Er zijn Mercedes blokken met miljoen km op teller, en er zijn C20XEs met 400k+ op teller.
Na zo'n stand zal het hier en daar wel een beetje lekken, zweten en stinken, maar operatief zullen ze zeker zijn. Die slijtage gaat uiteindelijk ten koste van vermogen bijv.
  zaterdag 18 februari 2017 @ 00:23:58 #45
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_168975708
Dat is exact wat er aan de hand is. En erna lopen ze weer op prima compressie.
pi_168975934
Wel grappig, de borrelpraat die ik vaak ik hoor over motorblokken en olieverbruik.

"Ja, een blok dat weinig olie verbruikt slijt ook sneller vanwege de lagere toleranties".

Maar als het daardoor sneller slijt zou het juist meer olie verbruiken, en dat doet het niet.

En zo kwam het dat ik met 180k op de teller tussen de olie-wissels door nooit een drupje hoef bij te gieten, het onderste streepje van de peilstok is nog nooit gehaald.
pi_168976016
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 16:01 schreef MissionPhailed het volgende:
Misschien is mijn beeld vervormd omdat ik massaal hoor dat mensen om de 2 tot 4 jaar een auto inruilen op een nieuwer exemplaar.
Ja en dat zijn dus de mensen die hoofdelijk aansprakelijk zijn voor de hele financiele crisis. Doorgaans dan.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  FOK!fotograaf zaterdag 18 februari 2017 @ 00:50:52 #48
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_168976292
Kennis van mij heeft ruim 850.000 km op zijn Volvo 740 gezet... Gewoon op LPG.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  zaterdag 18 februari 2017 @ 01:49:17 #49
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_168976679
Hmm, dus zo beschouwd is het afserveren van een auto omdat ie de 2 ton bereikt heeft puur onderdeel van de consumptiemaatschappij. Opzich helemaal niet verkeerd omdat het de economie stimuleert maar ik heb het idee dat vele auto's hun einde bereiken zonder de volledige potentie qua duurzaamheid te benutten.

Ik zag hierboven overigens een verhaal voorbijkomen over de roestduivel; die begint zich dus ook te manifesteren op mijn auto; roestblaasjes bij de achterruit.
pi_168976690
quote:
7s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 01:49 schreef MissionPhailed het volgende:
Hmm, dus zo beschouwd is het afserveren van een auto omdat ie de 2 ton bereikt heeft puur onderdeel van de consumptiemaatschappij. Opzich helemaal niet verkeerd omdat het de economie stimuleert maar ik heb het idee dat vele auto's hun einde bereiken zonder de volledige potentie qua duurzaamheid te benutten.

Ik zag hierboven overigens een verhaal voorbijkomen over de roestduivel; die begint zich dus ook te manifesteren op mijn auto; roestblaasjes bij de achterruit.
Ik zie 2 ton niet als iets bijzonders.
M'n auto staat nu na 11 jaar op 180.000 maar er is letterlijk nog niets te ontdekken waar je het aan ziet of merkt. Ook niet aan de lak, op wat steenslag na.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')