abonnement Unibet Coolblue
  maandag 6 maart 2017 @ 14:07:25 #51
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_169329121
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 14:06 schreef livelink het volgende:

[..]

Dat verklaart wel een hoop, zeg. Als er een relatie was tussen school en onderzoeksbureau, dan had het volgens mij veel zwaarder gewogen dat school de gedragsproblemen niet als belemmerend voor het onderzoek ziet.
Ja misschien, alleen dit bureau zit in ons dorp zelf en het leek me handig dat als er inderdaad vooruitgang werd geboekt ik desnoods ook zelf extra uren kon afnemen voor Jen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 6 maart 2017 @ 14:09:39 #52
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_169329150
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 14:07 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja misschien, alleen dit bureau zit in ons dorp zelf en het leek me handig dat als er inderdaad vooruitgang werd geboekt ik desnoods ook zelf extra uren kon afnemen voor Jen.
Maar dat kan toch alsnog? Wij hebben gebruik gemaakt van het onderzoeksbureau van school. Dat heeft vastgesteld dat er een ernstige vorm van dyslexie is en daarmee konden wij gaan 'shoppen' voor ondersteuning bij ons in de buurt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 6 maart 2017 @ 14:27:13 #53
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_169329429
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 14:09 schreef livelink het volgende:

[..]

Maar dat kan toch alsnog? Wij hebben gebruik gemaakt van het onderzoeksbureau van school. Dat heeft vastgesteld dat er een ernstige vorm van dyslexie is en daarmee konden wij gaan 'shoppen' voor ondersteuning bij ons in de buurt.
Ja maar dit bureau kan ook de begeleiding doen, dus het leek me handig dat dan alles bij dezelfde kwam.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 6 maart 2017 @ 16:00:20 #54
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_169331463
Wij krijgen allemaal psycho educatie.

Geneente heeft hier een ondersteuningsteam waarmee ze werken. En de leidinggevende maakt (mede) de beslissing of er geld wordt gegeven.

Hier is de school niet heel groot en zou eigen onderzoek alleen maar vertraging hebben gegeven (wachttijd voor de schoolpsycholoog - die zelf al een doorverwijzing als uitkomst kon voorspellen). En met het oog op de vervolgkeuze van school is wel enig tempo gewenst (groep 7 nu).
  maandag 6 maart 2017 @ 18:50:36 #55
11682 Moonah
Jolie femme
pi_169334617
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 maart 2017 19:48 schreef Ticootje het volgende:
Hier ging het zo:
School stelt dossier op.
Ik deed aanvraag bij wijkteam
School deed aanmeldin bij onderzoekbureau
Gemeente geeft akkoord
Onderzoekbureau zegt nu, voldoet niet aan richtlijnen.
Het zou ook zo kunnen zijn dat school niet voldoende extra begeleiding heeft gegeven/vastgelegd. Om in aanmerking te komen moet een kind volgens de richtlijnen 3x V- score hebben plús een uur (!!!) extra (dus náást het reguliere leesonderwijs) per week begeleide oefening met lezen. Het zijn best forse eisen. Bij ons is ook wel eens een dossier niet 'aangenomen' omdat de betreffende leerkracht eea niet goed genoeg had vastgelegd.

Ja, bureaucratie ten top en het kind is de dupe.
Maar ik wilde het even vermelden omdat dát dus ook een reden kan zijn (dus los van het feit dat Jen geen enkelvoudige dyslexie heeft).
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  maandag 6 maart 2017 @ 20:25:27 #56
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_169337119
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 18:50 schreef Moonah het volgende:

[..]

Het zou ook zo kunnen zijn dat school niet voldoende extra begeleiding heeft gegeven/vastgelegd. Om in aanmerking te komen moet een kind volgens de richtlijnen 3x V- score hebben plús een uur (!!!) extra (dus náást het reguliere leesonderwijs) per week begeleide oefening met lezen. Het zijn best forse eisen. Bij ons is ook wel eens een dossier niet 'aangenomen' omdat de betreffende leerkracht eea niet goed genoeg had vastgelegd.

Ja, bureaucratie ten top en het kind is de dupe.
Maar ik wilde het even vermelden omdat dát dus ook een reden kan zijn (dus los van het feit dat Jen geen enkelvoudige dyslexie heeft).
Ja, klopt inderdaad. Op school zijn ze daar vanaf groep 7 mee begonnen en werd hij wekelijks uit de klas gehaald hiervoor. En eind groep 8 is hij dus getest.

En ook wij als ouders moesten aangeven dat we ook thuis aandacht hadden besteed aan lezen. Dat was heel lastig, want hij wou in die periode helemaal niet lezen. Het enige wat hij zelf las was de Taptoe, dus daar hadden we een abonnement op genomen en ik las hem nog elke avond voor. En kennelijk telde voorlezen ook nog mee voor het lezen, want ze zijn inderdaad streng met die beoordeling of je voor onderzoek in aanmerking komt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 6 maart 2017 @ 20:28:10 #57
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_169337194
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 16:00 schreef Hobbesje het volgende:
Wij krijgen allemaal psycho educatie.

Geneente heeft hier een ondersteuningsteam waarmee ze werken. En de leidinggevende maakt (mede) de beslissing of er geld wordt gegeven.

Hier is de school niet heel groot en zou eigen onderzoek alleen maar vertraging hebben gegeven (wachttijd voor de schoolpsycholoog - die zelf al een doorverwijzing als uitkomst kon voorspellen). En met het oog op de vervolgkeuze van school is wel enig tempo gewenst (groep 7 nu).
Waar denk je dan aan als het gaat om de vervolgkeuze van school, Hobbesje?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 6 maart 2017 @ 21:47:21 #58
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_169339923
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 18:50 schreef Moonah het volgende:

[..]

Het zou ook zo kunnen zijn dat school niet voldoende extra begeleiding heeft gegeven/vastgelegd. Om in aanmerking te komen moet een kind volgens de richtlijnen 3x V- score hebben plús een uur (!!!) extra (dus náást het reguliere leesonderwijs) per week begeleide oefening met lezen. Het zijn best forse eisen. Bij ons is ook wel eens een dossier niet 'aangenomen' omdat de betreffende leerkracht eea niet goed genoeg had vastgelegd.

Ja, bureaucratie ten top en het kind is de dupe.
Maar ik wilde het even vermelden omdat dát dus ook een reden kan zijn (dus los van het feit dat Jen geen enkelvoudige dyslexie heeft).
Nee dit is wel gedaan. Aan de eisen voldoet ze.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 00:04:17 #59
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_169344377
quote:
0s.gif Op maandag 6 maart 2017 20:28 schreef livelink het volgende:

[..]

Waar denk je dan aan als het gaat om de vervolgkeuze van school, Hobbesje?
Welk niveau we gaan inschieten. Hij zou havo aan kunnen als hij beter gaat begrijpend lezen.
Uit de testen blijkt dat, maar automatiseren kan hij niet en alles wat eraan sociale items in de testen zit scoort hij ondergemiddeld. Daarnaast is hem aan het werk krijgen ook nogal een dingetje...
Lastig. Net als het type school. Daar is ook nog weer keuze in. Maar we hebben gelukkig nog even.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 08:08:52 #60
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_169345990
Ik twijfel om Jen een groep over te laten doen, omdat ze zover achterblijft in lezen, maar met bijvoorbeeld rekenen gaat het wel hartstikke goed.

Vanaf volgende week begint er weer een stuk ondersteuning, ik hoop ook gewoon dat ze ergens het licht met haar zien, dat alle hulp en energie uiteindelijk wel zin heeft.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 08:36:25 #61
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_169346184
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 08:08 schreef Ticootje het volgende:
Ik twijfel om Jen een groep over te laten doen, omdat ze zover achterblijft in lezen, maar met bijvoorbeeld rekenen gaat het wel hartstikke goed.

Vanaf volgende week begint er weer een stuk ondersteuning, ik hoop ook gewoon dat ze ergens het licht met haar zien, dat alle hulp en energie uiteindelijk wel zin heeft.
Lastig is dat. Wat is wijsheid om te doen...
Hopenlijk komt er vooruitgang met goede ondersteuning.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 08:55:08 #62
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_169346387
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 08:08 schreef Ticootje het volgende:
Ik twijfel om Jen een groep over te laten doen, omdat ze zover achterblijft in lezen, maar met bijvoorbeeld rekenen gaat het wel hartstikke goed.

Vanaf volgende week begint er weer een stuk ondersteuning, ik hoop ook gewoon dat ze ergens het licht met haar zien, dat alle hulp en energie uiteindelijk wel zin heeft.
Moeilijke beslissing. Als het echt dyslexie is, dan betwijfel ik of het laten overdoen van een groep veel zin heeft. Als de achterstand vooral is ontstaan door de gedragsproblematiek dan zou het misschien wel zinvol zijn. Als de problematiek steeds meer onder controle komt, dan is er weer ruimte voor de rest. Maar in dat geval haalt ze misschien de achterstand ook wel in zonder dat ze een groep over moet doen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_169346482
als een kind dyslexie heeft, heeft een groep overdoen weinig zin. Vaak ook niet goed voor het zelfvertrouwen omdat er een kleine vooruitgang zal zijn te zien, maar andere kinderen als snel weer een voorsprong hebben.

Heeft de school ook het idee dat het dyslexie zou kunnen zijn? Zo ja, kunnen ze haar niet als een dyslect behandelen? Ik heb kinderen in de klas zonder het papiertje, maar waarbij ik wel volgens het dyslexieprotocol werk.
(Bij ons: vergroten van toetsen, voorlezen van teksten bij begrijpend lezen, meer tijd bij toetsen, verkorten van werk bij veel leeswerk of dit voorlezen, voorlezen van Cito's muv begrijpend lezen).

Als ze bij alle andere vakken op spelling en lezen na een vooruitgang laat zien kan het bijna niet missen.

Als je haar een jaar laat overdoen, kijk dan ook of ze sociaal emotioneel in de klas past. Hoe is de klas waarin ze terecht komt, rustig/druk. Zitten er kinderen in waarmee ze vriendinnetjes kan worden? Heeft ze een nieuwe start nodig? En misschien zelfs informeren naar de meester/juf die voor de groep komt (al is dat nu nog niet bekend gok ik ;) )
pi_169346996
Ticootje, ik zou kijken hoe het gaat met die extra hulp, het jaar is nog niet voorbij en mocht het toch geen dyslexie zijn wie weet gaat ze dan nog wel weer een stap maken.
Wel goed om over na te denken alvast, volgens mij is het meeste al wel gezegd hierboven dus dat ga ik niet herhalen ;).
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 7 maart 2017 @ 12:17:20 #65
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_169349288
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 09:04 schreef Loj het volgende:
als een kind dyslexie heeft, heeft een groep overdoen weinig zin. Vaak ook niet goed voor het zelfvertrouwen omdat er een kleine vooruitgang zal zijn te zien, maar andere kinderen als snel weer een voorsprong hebben.

Heeft de school ook het idee dat het dyslexie zou kunnen zijn? Zo ja, kunnen ze haar niet als een dyslect behandelen? Ik heb kinderen in de klas zonder het papiertje, maar waarbij ik wel volgens het dyslexieprotocol werk.
(Bij ons: vergroten van toetsen, voorlezen van teksten bij begrijpend lezen, meer tijd bij toetsen, verkorten van werk bij veel leeswerk of dit voorlezen, voorlezen van Cito's muv begrijpend lezen).

Als ze bij alle andere vakken op spelling en lezen na een vooruitgang laat zien kan het bijna niet missen.

Als je haar een jaar laat overdoen, kijk dan ook of ze sociaal emotioneel in de klas past. Hoe is de klas waarin ze terecht komt, rustig/druk. Zitten er kinderen in waarmee ze vriendinnetjes kan worden? Heeft ze een nieuwe start nodig? En misschien zelfs informeren naar de meester/juf die voor de groep komt (al is dat nu nog niet bekend gok ik ;) )
Jen wordt al behandeld als dyslect. Zo wordt rekenwerk voorgelezen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 15:13:14 #66
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_169352370
Update op het tandartsfront: het informatieve gesprek over het drankje ging niet goed. Ik moest werken en kon er helaas niet bij zijn, maar naar wat ik begrepen heb zat J. er stuurs bij en heeft hij zich niet heel netjes gedragen en toen is de tandartsassistente boos geworden en heeft hem ervan beschuldigd dat hij ook niet wilde luisteren. Dat was tegen het verkeerde been, want hij luisterde wel. Hij kon het hele verhaal woordelijk navertellen, maar heeft natuurlijk op geen enkele manier laten merken tijdens het gesprek dat hij wel luisterde :{
De conclusie van het gesprek was dan ook dat hij a.s. vrijdag een afspraak heeft en dat hij dan alsnog kan beslissen tot het drankje of niet.

Als ik er wel bij was geweest was ik niet met deze conslusie de deur uitgegaan, want hoe kan ik hem nu voorbereiden op vrijdag, terwijl het dus nog totaal onduidelijk is wat er vrijdag precies gaat gebeuren?

Vandaag heb ik dan toch maar de tandarts een mailtje gestuurd met mijn twijfels over vrijdag. Ze heeft me gelukkig vrijwel direct gebeld en ze was het met me eens dat dit geen goede basis was voor de behandeling . Daarom heb ik nu met de tandarts afgesproken dat we definitief geen drankje gaan nemen. Ik zal met J. afspreken hoe we het nu wel gaan doen en dan de tandarts een mailtje sturen met hoe ik het met J. heb besproken zodat we in ieder geval met hetzelfde verhaal aan de behandeling beginnen. En dan maar afwachten of het gaat lukken. Ik ben nog niet hoopvol, moet ik zeggen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 15:35:58 #67
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_169352811
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 08:55 schreef livelink het volgende:

[..]

Moeilijke beslissing. Als het echt dyslexie is, dan betwijfel ik of het laten overdoen van een groep veel zin heeft. Als de achterstand vooral is ontstaan door de gedragsproblematiek dan zou het misschien wel zinvol zijn. Als de problematiek steeds meer onder controle komt, dan is er weer ruimte voor de rest. Maar in dat geval haalt ze misschien de achterstand ook wel in zonder dat ze een groep over moet doen.
Weet niet of je een vraag van deze lurker wil beantwoorden, maar je snijdt iets aan dat ik me laatst afvroeg: heeft J. nu zijn hele achterstand ingelopen? Ik vind het zo leuk dat er nu wordt gepraat over regulier onderwijs, terwijl in mijn (vast foutieve) herinnering de basisschooljaren voor een groot deel gingen over aanwezig zijn, in de klas of überhaupt de school. Niet zozeer over leren. Blijkbaar heeft hij ongemerkt toch heel veel opgestoken dan!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 7 maart 2017 @ 15:53:05 #68
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_169353063
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 15:13 schreef livelink het volgende:
Update op het tandartsfront: het informatieve gesprek over het drankje ging niet goed. Ik moest werken en kon er helaas niet bij zijn, maar naar wat ik begrepen heb zat J. er stuurs bij en heeft hij zich niet heel netjes gedragen en toen is de tandartsassistente boos geworden en heeft hem ervan beschuldigd dat hij ook niet wilde luisteren. Dat was tegen het verkeerde been, want hij luisterde wel. Hij kon het hele verhaal woordelijk navertellen, maar heeft natuurlijk op geen enkele manier laten merken tijdens het gesprek dat hij wel luisterde :{
De conclusie van het gesprek was dan ook dat hij a.s. vrijdag een afspraak heeft en dat hij dan alsnog kan beslissen tot het drankje of niet.

Als ik er wel bij was geweest was ik niet met deze conslusie de deur uitgegaan, want hoe kan ik hem nu voorbereiden op vrijdag, terwijl het dus nog totaal onduidelijk is wat er vrijdag precies gaat gebeuren?

Vandaag heb ik dan toch maar de tandarts een mailtje gestuurd met mijn twijfels over vrijdag. Ze heeft me gelukkig vrijwel direct gebeld en ze was het met me eens dat dit geen goede basis was voor de behandeling . Daarom heb ik nu met de tandarts afgesproken dat we definitief geen drankje gaan nemen. Ik zal met J. afspreken hoe we het nu wel gaan doen en dan de tandarts een mailtje sturen met hoe ik het met J. heb besproken zodat we in ieder geval met hetzelfde verhaal aan de behandeling beginnen. En dan maar afwachten of het gaat lukken. Ik ben nog niet hoopvol, moet ik zeggen.
-O-
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 15:57:18 #69
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_169353144
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 15:35 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Weet niet of je een vraag van deze lurker wil beantwoorden, maar je snijdt iets aan dat ik me laatst afvroeg: heeft J. nu zijn hele achterstand ingelopen? Ik vind het zo leuk dat er nu wordt gepraat over regulier onderwijs, terwijl in mijn (vast foutieve) herinnering de basisschooljaren voor een groot deel gingen over aanwezig zijn, in de klas of überhaupt de school. Niet zozeer over leren. Blijkbaar heeft hij ongemerkt toch heel veel opgestoken dan!
Ja, hij is vanaf groep 7 aan het werk gegaan. En hoe! Hij heeft ineens het licht gezien. Tot groep 7 was het doel inderdaad om hem elke dag naar school te krijgen en eenmaal op school om hem op school te houden. Dat lukte lang niet altijd, ik kreeg hem niet altijd 's ochtends de taxi in en op school probeerde hij te ontsnappen (ondanks hoge hekken om de speelplaats). In groep 6 werd het doel dat hij elke dag in ieder geval in zijn eigen klas begon. Als ik hem ging ophalen was het iedere keer een grote gok waar ik hem kon vinden. Meestal zat hij in een andere klas of bij de directeur. In ieder geval zelden in zijn eigen klas.

Maar in groep 7 heeft hij een leerkracht gekregen waar het eerst helemaal niet mee klikte. Maar toen ze eenmaal aan elkaar gewend waren (zo rond de kerst) ging het daarna geweldig. Hij wilde ineens naar school, deed enorm zijn best om mee te doen en al het werk goed en netjes te doen. Het was ook een wisselwerking, want de leerkracht gaf ook aan dat hij het een enorme stimulans vond dat J. in alles wat hij vertelde geinteresseerd was. In die periode werd het ook mogelijk om hem uit de klas te halen voor bijles in spelling en lezen. Ons grote geluk is dat die leerkracht vervolgens mee is gegaan naar groep 8. Dus de stijgende lijn werd daarmee alleen maar voortgezet.

En hoewel zijn cito-toets uiteindelijk uitkwam op VMBO-kader niveau, heeft de basisschool het advies TL/Havo gegeven. Dat omdat hij pas sinds groep 7 echt met school is begonnen.
En ons nog grotere geluk is dat zijn huidige school het advies van de basisschool heeft overgenomen en hem op een TL/Havo-klas geplaatst heeft. En inmiddels hebben zij aangegeven dat hij Havo moet doen.

En daarmee is hij de eerste leerling ooit (tromgeroffel) die vanuit zijn basisschool naar de Havo is gegaan. Ik heb het nog aan zijn vorige school laten weten en die waren er heel blij mee. En terecht, want het is iets waar zij echt trots op mogen zijn.

Terugkijkend naar al die moeilijke jaren realiseer ik me steeds weer hoeveel geluk we hebben gehad op cruciale momenten. Het had ook heel anders kunnen gaan.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 16:03:40 #70
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_169353253
Wat een mooi en bijzonder verhaal, als je het zo op een rij zet. Naar mijn idee laat het oa zien hoe belangrijk individuen kunnen zijn. En ook wel dat hij al die jaren van alleen maar daar zijn toch íets moet hebben opgestoken.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 7 maart 2017 @ 16:09:49 #71
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_169353332
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 16:03 schreef Lemijn het volgende:
Wat een mooi en bijzonder verhaal, als je het zo op een rij zet. Naar mijn idee laat het oa zien hoe belangrijk individuen kunnen zijn. En ook wel dat hij al die jaren van alleen maar daar zijn toch íets moet hebben opgestoken.
Ja, dat klopt. Ongemerkt moet hij ook heel veel geleerd hebben in al die jaren daarvoor. Het is ook net een spons. Hij slurpt alle informatie op en vindt alles interessant. Het heeft gewoon jaren geduurd voordat hij zich veilig genoeg voelde op school om het ook allemaal eruit te laten komen, lijkt het. En wat misschien toch ook meespeelde is dat de leerkracht waarbij de doorbraak kwam een man was. Daarvoor had hij alleen maar van vrouwen les gehad. En misschien was een mannelijke leerkracht wel precies wat hij nodig had. Maar ja, of dat echt een rol heeft gespeeld weet ik niet.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_169356720
Wauw, wat een topverhaal livelink!
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 7 maart 2017 @ 20:13:08 #73
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_169358118
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 16:09 schreef livelink het volgende:

[..]

Ja, dat klopt. Ongemerkt moet hij ook heel veel geleerd hebben in al die jaren daarvoor. Het is ook net een spons. Hij slurpt alle informatie op en vindt alles interessant. Het heeft gewoon jaren geduurd voordat hij zich veilig genoeg voelde op school om het ook allemaal eruit te laten komen, lijkt het. En wat misschien toch ook meespeelde is dat de leerkracht waarbij de doorbraak kwam een man was. Daarvoor had hij alleen maar van vrouwen les gehad. En misschien was een mannelijke leerkracht wel precies wat hij nodig had. Maar ja, of dat echt een rol heeft gespeeld weet ik niet.
Geen idee, Jen wordt nu door de opvang door de eigenaar mee terug genomen naar de andere lokatie en de problemen op de opvang zijn verleden tijd. Ik hoop dat hij dat blijft doen. Sowieso hebben de kinderen het fijner op de andere lokatie.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 20:17:41 #74
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_169358221
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 20:13 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Geen idee, Jen wordt nu door de opvang door de eigenaar mee terug genomen naar de andere lokatie en de problemen op de opvang zijn verleden tijd. Ik hoop dat hij dat blijft doen. Sowieso hebben de kinderen het fijner op de andere lokatie.
Dat klinkt als een goede oplossing, Ticootje. Fijn dat ze op de opvang ook oplossingsgericht willen denken. Dat zal een pak van je hart zijn!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 7 maart 2017 @ 20:22:25 #75
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_169358342
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 maart 2017 20:17 schreef livelink het volgende:

[..]

Dat klinkt als een goede oplossing, Ticootje. Fijn dat ze op de opvang ook oplossingsgericht willen denken. Dat zal een pak van je hart zijn!
Nou, jij weet ook: als ze gaan schermen met dat andere ouder bedenkingen hebben. Dan is het meestal einde verhaal.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')