abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 16 februari 2017 @ 20:53:50 #51
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_168947066
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 19:01 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Indiaan is een van de weinigen die snapt dat de oude lullen en puristen hier teveel vanuit hun eigen voorkeur en generatie reageren. Als ik puur vanuit mezelf redeneer vind ik alle festival lineups kut in vergelijking met de goede oude tijd toen er nog bands waren die aardbevingen wisten te veroorzaken. Of artiesten die stomdronken werden afgevoerd. En toen het publiek nog niet bestond uit allemaal modieus geklede schone jongens en meisjes die hartje-symbolen maken richting al die veel te brave artiesten op het podium.
Maar ja, als veertiger moet ik me er gewoon bij neerleggen dat ik de doelgroep niet meer ben en dat de tijden zijn veranderd.
mooi omschreven ^O^
pi_168955458
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 19:01 schreef TAV74 het volgende:

[..]

Indiaan is een van de weinigen die snapt dat de oude lullen en puristen hier teveel vanuit hun eigen voorkeur en generatie reageren. Als ik puur vanuit mezelf redeneer vind ik alle festival lineups kut in vergelijking met de goede oude tijd toen er nog bands waren die aardbevingen wisten te veroorzaken. Of artiesten die stomdronken werden afgevoerd. En toen het publiek nog niet bestond uit allemaal modieus geklede schone jongens en meisjes die hartje-symbolen maken richting al die veel te brave artiesten op het podium.
Maar ja, als veertiger moet ik me er gewoon bij neerleggen dat ik de doelgroep niet meer ben en dat de tijden zijn veranderd.
Ik heb nergens gezegd dat het een slechte boeking is. Sterker nog, ik roep al zo'n beetje een jaar dat ze meer pop moeten boeken. Ik denk wél dat 'het publiek' hier moeite mee heeft, en das misschien juist wat ze willen bereiken hoor, een verjonging. Maar je vervangt nu publiek dat een binding heeft met je festival voor gepeupel wat nu in ieder geval eenmalig komt. Want als er volgend jaar geen Bieberesque-act staat komen ze niet. Ik moet nog zien dat dat goed uitpakt, das alles wat ik gezegd heb.

Ik denk dat ze dan beter de lijn van 'meer credible' artiesten hadden kunnen blijven, maar die moeten natuurlijk ook beschikbaar zijn. En dan kan je je afvragen in hoeverre je daar dus die verjonging mee bereikt. Maar ik denk niet dat na één dagje Bieber alle tienermeiden ineens hooked on Pinkpop zijn. Daar is het festival zelf ook gewoon te flets en saai voor.
  vrijdag 17 februari 2017 @ 09:13:58 #53
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_168955515
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 09:08 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Ik heb nergens gezegd dat het een slechte boeking is. Sterker nog, ik roep al zo'n beetje een jaar dat ze meer pop moeten boeken. Ik denk wél dat 'het publiek' hier moeite mee heeft, en das misschien juist wat ze willen bereiken hoor, een verjonging. Maar je vervangt nu publiek dat een binding heeft met je festival voor gepeupel wat nu in ieder geval eenmalig komt. Want als er volgend jaar geen Bieberesque-act staat komen ze niet. Ik moet nog zien dat dat goed uitpakt, das alles wat ik gezegd heb.

Ik denk dat ze dan beter de lijn van 'meer credible' artiesten hadden kunnen blijven, maar die moeten natuurlijk ook beschikbaar zijn. En dan kan je je afvragen in hoeverre je daar dus die verjonging mee bereikt. Maar ik denk niet dat na één dagje Bieber alle tienermeiden ineens hooked on Pinkpop zijn. Daar is het festival zelf ook gewoon te flets en saai voor.
dat laatste is natuurlijk maar de vraag. Als je nog nooit op een festival geweest bent, is Pinkpop prima.
Als je het gaat vergelijken met andere festivals waar je al geweest bent, is het een ander verhaal. Al is in dit tweede geval waarschijnlijk je benadering van wat je persoonlijk vindt horen bij/op een festival al anders.
Je=algemeen gesproken.
pi_168956101
En ik denk (zonder dollen) dat Justin Bieber meer credible is dan de meeste mensen denken. Ik heb het idee dat heel veel mensen hun mening baseren op de "oude Justin Bieber". Ik ben van mening dat die jongen wel degelijk een goede ontwikkeling heeft gemaakt.

Zie ook: http://3voor12.vpro.nl/ni(...)n-Justin-Bieber.html

Ik betrap me zelf erop dat als ik aan het werk ben dat ik zijn nummers voorbij hoor komen en dat ze echt wel blijven hangen. Ik wil het op zijn minst een kans geven. Iedereen was lyrisch vorig jaar bij de aankondiging van Paul McCartney. En daar was daarna ook best wel wat kritiek op dat mensen het tegen vonden vallen (nee ik was niet alleen), maar ook dat heb ik toen een kans voor me zelf gegeven. Misschien dat ik dus dit jaar JB eens een kans geef in mijn zoektocht naar namen die ik nog niet gezien heb :).
pi_168956204
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 09:56 schreef indiaantje89 het volgende:
En ik denk (zonder dollen) dat Justin Bieber meer credible is dan de meeste mensen denken. Ik heb het idee dat heel veel mensen hun mening baseren op de "oude Justin Bieber". Ik ben van mening dat die jongen wel degelijk een goede ontwikkeling heeft gemaakt.

Zie ook: http://3voor12.vpro.nl/ni(...)n-Justin-Bieber.html

Ik betrap me zelf erop dat als ik aan het werk ben dat ik zijn nummers voorbij hoor komen en dat ze echt wel blijven hangen. Ik wil het op zijn minst een kans geven. Iedereen was lyrisch vorig jaar bij de aankondiging van Paul McCartney. En daar was daarna ook best wel wat kritiek op dat mensen het tegen vonden vallen (nee ik was niet alleen), maar ook dat heb ik toen een kans voor me zelf gegeven. Misschien dat ik dus dit jaar JB eens een kans geef in mijn zoektocht naar namen die ik nog niet gezien heb :).
Ach ja, de media probeert het nu vooral keihard te pluggen is mijn idee. Laten we wel zijn, z'n show op V Festival werd nou niet bepaald met veel enthousiasme onthaalt, en 2 avonden playbacken in het Gelredome ook niet (buiten uiteraard de fanboys/girls). Popartiesten moeten eens snappen dat dat type show niet werkt op een festivalweide.

Als hij dat snapt, gewoon wat minder nummers in een show probeert te stoppen en minder heftige dansmoves dan kan het best wat worden, gewoon beetje leuke interactie, vooral live (en goed) zingen, en dan heb je 80% van de weide al voor je gewonnen.
pi_168956233
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 09:08 schreef Cyanide- het volgende:
Maar je vervangt nu publiek dat een binding heeft met je festival voor gepeupel wat nu in ieder geval eenmalig komt. Want als er volgend jaar geen Bieberesque-act staat komen ze niet. Ik moet nog zien dat dat goed uitpakt, das alles wat ik gezegd heb.
Hoe zeker ben jij nog van binding met een festival? Heb juist het idee dat Pinkpop heel veel verloren heeft afgelopen decennium omdat a. het festivalaanbod steeds groter werd en b. je tegenwoordig overal voor een habbekrats kan komen in Europa.
pi_168956253
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 10:07 schreef MCH het volgende:

[..]

Hoe zeker ben jij nog van binding met een festival? Heb juist het idee dat Pinkpop heel veel verloren heeft afgelopen decennium omdat a. het festivalaanbod steeds groter werd en b. je tegenwoordig overal voor een habbekrats kan komen in Europa.
Ja, niet. Zeker in het geval van Pinkpop, die moeten het écht van de grote namen hebben. Hebben ze geen kleppers is die weide voor 2/3e leeg. Maar goed, het volk wat er wél staat zijn wel de die-hards, vaak beetje locals van inderdaad een jaarjte of 30/35+. Die strijk je nu wel enorm tegen de haren in, en het is imho maar afwachten of er zo'n ploeg 'jeugd' na één dagje Bieber denkt 'Ja, we gaan volgend jaar wéér!'. Zeker als ze dan 'gewoon' weer Metallica, Guns 'N Roses en Pearl Jam hebben staan.
  vrijdag 17 februari 2017 @ 10:10:13 #58
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_168956270
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 10:07 schreef MCH het volgende:

[..]

Hoe zeker ben jij nog van binding met een festival? Heb juist het idee dat Pinkpop heel veel verloren heeft afgelopen decennium omdat a. het festivalaanbod steeds groter werd en b. je tegenwoordig overal voor een habbekrats kan komen in Europa.
je hebt zeker wel mensen die Pinkpop verkiezen boven andere festivals. Soms omdat ze al sinds jaar en dag er komen en het een soort vriendenweekend geworden is. Anderen (ik ken er wel een paar) die graag naar Pinkpop gaan omdat er juist niet teveel te kiezen is. Waar de meesten van ons meer podia een pré vinden, vinden anderen dat niet.
pi_168956295
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 10:04 schreef Cyanide- het volgende:

[..]

Ach ja, de media probeert het nu vooral keihard te pluggen is mijn idee. Laten we wel zijn, z'n show op V Festival werd nou niet bepaald met veel enthousiasme onthaalt, en 2 avonden playbacken in het Gelredome ook niet (buiten uiteraard de fanboys/girls). Popartiesten moeten eens snappen dat dat type show niet werkt op een festivalweide.

Als hij dat snapt, gewoon wat minder nummers in een show probeert te stoppen en minder heftige dansmoves dan kan het best wat worden, gewoon beetje leuke interactie, vooral live (en goed) zingen, en dan heb je 80% van de weide al voor je gewonnen.
Volgens Smeets is er een contract getekend dat alles live gaat gebeuren. En ja je kan zeggen dat de media het probeert te pluggen (wat ook vast zo zal zijn), maar ik vind oprecht dat hij "stappen heeft gemaakt" en dat heeft hij toch echt zelf gedaan.

En in de situatie van Pinkpop dit jaar, vind ik het niet raar dat ze het eens proberen. Ze kunnen natuurlijk niet eeuwen naar Limburgs in een roze vissershoedje in een bierbuik gevuld Metallica shirtje blijven luisteren.
  vrijdag 17 februari 2017 @ 10:13:54 #60
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_168956322
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 10:11 schreef indiaantje89 het volgende:

[..]

Volgens Smeets is er een contract getekend dat alles live gaat gebeuren. En ja je kan zeggen dat de media het probeert te pluggen (wat ook vast zo zal zijn), maar ik vind oprecht dat hij "stappen heeft gemaakt" en dat heeft hij toch echt zelf gedaan.

En in de situatie van Pinkpop dit jaar, vind ik het niet raar dat ze het eens proberen. Ze kunnen natuurlijk niet eeuwen naar Limburgs in een roze vissershoedje in een bierbuik gevuld Metallica shirtje blijven luisteren.
dat laatste zie je - ook al zie je dat tot nu toe nog niet aan de namen die bekend zijn gemaakt - bij lowlands die voor dit jaar echt specifiek hebben aangegeven dat er meer hiphop zal staan. Dat werd niet voor niets zo specifiek gesteld.

Dus ja, sommige festivals zijn zeker al bezig met de toekomst.
pi_168959295
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 09:56 schreef indiaantje89 het volgende:
En ik denk (zonder dollen) dat Justin Bieber meer credible is dan de meeste mensen denken. Ik heb het idee dat heel veel mensen hun mening baseren op de "oude Justin Bieber". Ik ben van mening dat die jongen wel degelijk een goede ontwikkeling heeft gemaakt.

Zie ook: http://3voor12.vpro.nl/ni(...)n-Justin-Bieber.html

Ik betrap me zelf erop dat als ik aan het werk ben dat ik zijn nummers voorbij hoor komen en dat ze echt wel blijven hangen. Ik wil het op zijn minst een kans geven. Iedereen was lyrisch vorig jaar bij de aankondiging van Paul McCartney. En daar was daarna ook best wel wat kritiek op dat mensen het tegen vonden vallen (nee ik was niet alleen), maar ook dat heb ik toen een kans voor me zelf gegeven. Misschien dat ik dus dit jaar JB eens een kans geef in mijn zoektocht naar namen die ik nog niet gezien heb :).
Schni Schna Schnappie bleef ook hangen, maakt dat het goede muziek of festivalwaardig?
pi_168959385
'stappen heeft gemaakt' dus dan is ie geschikt om op pp als headliner geboekt te worden? Britney Spears had na baby one more time ook stappen gemaakt maar die is ook nooit gekomen.
pi_168959766
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 13:15 schreef planethugo het volgende:
'stappen heeft gemaakt' dus dan is ie geschikt om op pp als headliner geboekt te worden? Britney Spears had na baby one more time ook stappen gemaakt maar die is ook nooit gekomen.
Maar Justin Bieber is er dus wel gekomen op dit moment. En "stappen gemaakt" is wel degelijk belangrijk in de relevantie van een headliner. We kunnen wel namen blijven boeken die in 1995 hun hoogtij dagen hebben beleefd. Ik zou persoonlijk ook liever de nieuwe Metallica, de nieuwe Pearl Jam, de nieuwe Foo Fighters willen zijn. Maar dat genre laat het de laatste jaren flink afweten. Dan moet je maar is een keer uit een andere pot graaien, en als je kijkt wat er tourt deze zomer in Europa op festivals dan is Justin Bieber gewoon volstrekt logische keuze. Daarnaast blijkt hij best een goede songwriter te zijn, en spreekt een gigantisch groep jongeren aan.

Bekijk alle festivals maar in Europa, die hebben allemaal wel een matige act of nationale act er staan. Download promoveert Biffy Clyro to headliner, Rock Am Ring komt "weer" met Die Toten Hosen, Hurricane heeft Casper op de headliner bill staan, Glasto komt straks ook "maar" met Ed Sheeran. Hellfest Deep Purple en Aerosmith op het affiche staan. Beide leuke acts hoor, maar kom op hoelang zijn die niet over hun hoogtepunt heen? Fortarock, Rockavaria, T In The Park... afgelast! Dan snap ik echt niet dat men het kwalijk neemt dat Pinkpop Justin Bieber daar neer zet als headliner.

Kan je zeggen dat er geen "visie" achter zit, maar festivals moeten uiteindelijk gewoon vissen uit een bepaalde vijver ieder jaar. Daarnaast heeft Pinkpop ook nog eens de pech dat ze concurrentie hebben van BKS die sinds dit jaar ook voor de grote headliners gaat (iets waar Rock Werchter dus geen last van heeft). En is het gat tussen Bieber, Green Day, en KoL niet zo heel groot dat men beweert.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 17 februari 2017 @ 13:37:28 #64
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_168959813
*O* BIEBERFEVER *O*
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_168966850
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 09:08 schreef Cyanide- het volgende:
Maar je vervangt nu publiek dat een binding heeft met je festival voor gepeupel wat nu in ieder geval eenmalig komt.
Dat publiek is al deels weg dankzij The Rolling Stones. Doordat die band geboekt werd, kwam er zo'n hype dat het festival twee jaar lang meteen uitverkocht en veel vaste bezoekers geen kaartje konden bemachtigen. Die zijn vorig jaar weggebleven en zouden nu ook geen kaartje kopen als de derde headliner Linkin Park of The Killers geweest was.

Bieber is een noodgreep, maar misschien wel een hele goede. Hij zorgt voor een jeugdig publiek die zo hun eerste festivalervaring opdoet en het jaar erop misschien wel drie dagen wil :)
pi_168996552
Zou me niet verbazen dat Dua Lipa ook die dag in Landgraaf aanwezig is. Kan ze later op de avond nog mee doen met Martin Garrix :).
  zondag 19 februari 2017 @ 11:35:31 #67
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_168997502
quote:
0s.gif Op zondag 19 februari 2017 10:31 schreef indiaantje89 het volgende:
Zou me niet verbazen dat Dua Lipa ook die dag in Landgraaf aanwezig is. Kan ze later op de avond nog mee doen met Martin Garrix :).
Dat zal ook de verrassing zijn dat Jan vertelde dat we gastartiesten gaan verwachten.

[ Bericht 0% gewijzigd door KingRadler op 20-02-2017 10:01:24 ]
pi_169030902
Die persco is trouwens al best snel weer. Benieuwd wel of ze nog met verrassingen komen. Zo vond ik Lionel vorig jaar goed te doen.
pi_169030926
Justin Bieber is volgende week jarig _O_
pi_169041155
Eddie Vedder is eind juni wel in Europa (solo). Zouden ze die dan nog ergens neerzetten?

[ Bericht 1% gewijzigd door indiaantje89 op 21-02-2017 11:35:12 ]
  dinsdag 21 februari 2017 @ 11:33:16 #71
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_169041270
de gemiddelde leeftijd van Pinkpop gangers gaat dit jaar wel flink omlaag :P
alleen maar goed nieuws.
pi_169042396
Ik gok dat ze op de 3FM stage wel wat acts zetten voor de rock liefhebbers die zaterdag, dus dat kan zomaar meevallen.
pi_169042871
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 11:33 schreef KingRadler het volgende:
de gemiddelde leeftijd van Pinkpop gangers gaat dit jaar wel flink omlaag :P
alleen maar goed nieuws.
Hoezo goed nieuws?
Hoe oud ben je?
  dinsdag 21 februari 2017 @ 15:25:13 #74
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_169046615
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 12:32 schreef lighted het volgende:

[..]

Hoezo goed nieuws?
Hoe oud ben je?
de laatste jaren had Pinkpop oude Headliners.
Nu zal het publiek ook jonger worden.
pi_169050808
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 15:25 schreef KingRadler het volgende:

[..]

de laatste jaren had Pinkpop oude Headliners.
Nu zal het publiek ook jonger worden.
Lees mijn vragen nog eens..

Hoezo beter? Ik begrijp namelijk niet zo goed wat er beter of slechter aan is.
Of zit je gewoon weer nutteloze comments te plaatsen zoals 99% van je posts.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')