abonnement Unibet Coolblue
pi_169044062
quote:
9s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 13:20 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ah, gelukkig heeft doping bij waterpolo weinig zin.
Echt he. Zijn sporters of de mensen erom heen nou gewoon zo dom?
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  dinsdag 21 februari 2017 @ 17:00:31 #52
14505 OProg
A Life in Music
pi_169048612
quote:
Herman Ram, directeur van de Doping Autoriteit: 'Wij brengen in zulke gevallen geen persbericht naar buiten. Maar we wijzen de betrokken sporter erop dat de internationale federatie met zijn of haar naam kan komen. De FINA, de wereldzwembond, heeft de gewoonte dat dan ook met naam en toenaam te doen.'
Gelukkig doen veel bonden dat verder niet dus kan je gewoon de wereld in slingeren dat er een blessure is of dat je er wegens motivatiegebrek even tussen uit gaat.

:')
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_169048672
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 17:00 schreef OProg het volgende:

[..]

Gelukkig doen veel bonden dat verder niet dus kan je gewoon de wereld in slingeren dat er een blessure is of dat je er wegens motivatiegebrek even tussen uit gaat.

:')
Eindelijk eens een opmerking van Herman Ram waar we wat aan hebben.
pi_169058663
Cas handhaaft voorlopige schorsing van Russische langlaufers.
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  zaterdag 25 februari 2017 @ 22:12:33 #55
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_169143915
Arbuthnott twitterde op zaterdag 25-02-2017 om 21:30:07 Sir Mo Farah's coach Alberto Salazar used banned drug infusions to boost athletes' performance - Usada report alleges @thesundaytimes reageer retweet
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_169145039
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 februari 2017 17:00 schreef OProg het volgende:

[..]

Gelukkig doen veel bonden dat verder niet dus kan je gewoon de wereld in slingeren dat er een blessure is of dat je er wegens motivatiegebrek even tussen uit gaat.

:')
dat was toch algemeen bekend dat de NDA niks naar buiten brengt?
  Trouwste user 2022 zondag 26 februari 2017 @ 13:13:40 #57
7889 tong80
Spleenheup
pi_169152409
Het Amerikaanse antidopingbureau Usada heeft vandaag bevestigd dat er een onderzoek gaande is naar de Amerikaanse atletiekcoach Alberto Salazar, die mogelijke de antidopingregels heeft overtreden.



Het onderzoek ligt in handen bij een staatsinstantie dat vergunningen afgeeft om medicijnen voor te schrijven, aldus een woordvoerder.

Salazar leidt een trainingscentrum van Nike in het Amerikaanse Oregon en is al jarenlang de trainer van de Britse meervoudig olympisch- en wereldkampioen 5000 en 10.000 meter Mo Farah. ,,De zaak loopt nog. Het betreft de zorg die een arts heeft gegeven aan atleten van het Nike Oregon Project. We benadrukken dat de coaches en atleten allemaal onschuldig zijn zolang niet vaststaat dat de antidopingregels zijn overtreden'', aldus een woordvoerder van Usada.

De Britse krant Sunday Times lekte zaterdag uit het rapport van Usada, gedateerd maart 2016, waaruit naar voren komt dat Salazar ''onaanvaardbare gezondheidsrisico's'' heeft genomen met zijn atleten. Zo zou hij het weliswaar niet verboden aminozuur L-carnitine via een verboden wijze via infuus hebben toegediend en medicijnen hebben voorgeschreven waar geen medische noodzaak voor was.

De Nederlandse toploopster Sifan Hassan traint sinds december 2016 ook bij Salazar in Oregon en valt buiten het onderzoek. Ze heeft een succesvolle overstap gemaakt naar het trainingscentrum in Oregon. Ze verbeterde deze winter al twee Nederlandse indoorrecords: op de Engelse mijl en de 3000 meter.

http://www.ad.nl/andere-s(...)fan-hassan~a8ea0e81/

Ben niet verbaasd over Mo Farrah.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_169154539
quote:
De Britse topatleet Mo Farah heeft zondag op zijn Facebook-pagina verklaard dat hij een “cleane atleet” is nadat een uitgelekt rapport suggereerde dat zijn Amerikaanse coach het antidopingreglement zou overtreden hebben om de prestaties van enkele van zijn atleten te verbeteren.

The Times kon een rapport van het Amerikaanse antidopingagentschap (USADA) inkijken. In het rapport dat dateert van maart 2016 staat volgens de Britse krant dat coach Alberto Salazar “bijna zeker” de antidopingregels heeft gebroken door zijn atleten een niet verboden aminozuur via een infuus toe te dienen. De manier van toedienen is een probleem omdat een infuus waarbij meer dan 50 milliliter binnen zes uur wordt toegediend sowieso is verboden. Het USADA bevestigde zondag dat er een onderzoek gaande is naar Salazar.

Middenafstandsloper Farah vindt het “zeer frustrerend” dat hij met een mededeling voor de dag moet komen over dit onderwerp. “Ik ben een cleane atleet die nooit de regels heeft overtreden en het is heel onplezierig dat bepaalde media, ondanks de duidelijke feiten, blijven proberen om me in verband te brengen met dopingbeschuldigingen”, aldus de viervoudige olympische kampioen. “Zoals ik eerder al vaak heb gezegd, moeten we er alles aan doen om een cleane sport te bekomen en het is volkomen terecht dat wie de regels overtreedt bestraft wordt. Maar dit moet gedaan worden op een correcte manier en als USADA of een ander antidopingagentschap een bewijs van een overtreding heeft, dan moeten ze dit bekendmaken en actie ondernemen in plaats van de media toe te laten om rechter en jury te zijn.”
pi_169155323
Mo kan in ieder geval als stand-up comedian aan de slag wanneer hij afscheid neemt van de atletiek.
Jack does it in real time...
pi_169159043
quote:
0s.gif Op zondag 26 februari 2017 13:13 schreef tong80 het volgende:
Het Amerikaanse antidopingbureau Usada heeft vandaag bevestigd dat er een onderzoek gaande is naar de Amerikaanse atletiekcoach Alberto Salazar, die mogelijke de antidopingregels heeft overtreden.

[ afbeelding ]

Het onderzoek ligt in handen bij een staatsinstantie dat vergunningen afgeeft om medicijnen voor te schrijven, aldus een woordvoerder.

Salazar leidt een trainingscentrum van Nike in het Amerikaanse Oregon en is al jarenlang de trainer van de Britse meervoudig olympisch- en wereldkampioen 5000 en 10.000 meter Mo Farah. ,,De zaak loopt nog. Het betreft de zorg die een arts heeft gegeven aan atleten van het Nike Oregon Project. We benadrukken dat de coaches en atleten allemaal onschuldig zijn zolang niet vaststaat dat de antidopingregels zijn overtreden'', aldus een woordvoerder van Usada.

De Britse krant Sunday Times lekte zaterdag uit het rapport van Usada, gedateerd maart 2016, waaruit naar voren komt dat Salazar ''onaanvaardbare gezondheidsrisico's'' heeft genomen met zijn atleten. Zo zou hij het weliswaar niet verboden aminozuur L-carnitine via een verboden wijze via infuus hebben toegediend en medicijnen hebben voorgeschreven waar geen medische noodzaak voor was.

De Nederlandse toploopster Sifan Hassan traint sinds december 2016 ook bij Salazar in Oregon en valt buiten het onderzoek. Ze heeft een succesvolle overstap gemaakt naar het trainingscentrum in Oregon. Ze verbeterde deze winter al twee Nederlandse indoorrecords: op de Engelse mijl en de 3000 meter.

http://www.ad.nl/andere-s(...)fan-hassan~a8ea0e81/

Ben niet verbaasd over Mo Farrah.

:P
wel over Nike? die doen altijd of hun neus bloed, nl
  Trouwste user 2022 zondag 26 februari 2017 @ 20:36:37 #61
7889 tong80
Spleenheup
pi_169162721
quote:
14s.gif Op zondag 26 februari 2017 15:38 schreef DeeBee het volgende:
Mo kan in ieder geval als stand-up comedian aan de slag wanneer hij afscheid neemt van de atletiek.
Ha ha ha

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 27 februari 2017 @ 09:29:02 #62
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_169172690
Wat zouden ze in het peloton eigenlijk maskeren met die gummybeertjes na de wedstrijd?
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  Trouwste user 2022 maandag 27 februari 2017 @ 10:57:16 #63
7889 tong80
Spleenheup
pi_169173876
Atletiekcoach Alberto Salazar ontkent met klem dat hij in strijd handelt met de dopingregels op zijn trainingscentrum in het Amerikaanse Oregon.

,,Ik geloof in een schone sport en verstrek geen verboden supplementen'' meldde hij vandaag aan de BBC.

,,Ik zal nooit doping toestaan en mijn methodes voldoen aan de regels van het mondiale antidopingbureau Wada'', aldus de voormalige marathontopper en coach van meervoudig wereld- en olympisch kampioen Mo Farah.

Salazar kwam afgelopen weekeinde in opspraak door de Sunday Times, die lekte uit een onderzoeksrapport van het Amerikaanse antidopingbureau Usada uit maart 2016. Daarin komt naar voren dat Salazar ''onaanvaardbare gezondheidsrisico's'' heeft genomen met zijn atleten. Zo zou hij het weliswaar niet verboden aminozuur L-carnitine via een verboden wijze via infuus hebben toegediend en medicijnen hebben voorgeschreven waar geen medische noodzaak voor was.

http://www.ad.nl/andere-s(...)-de-regels~a427e78d/

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_169175473
Is Alberto Salazar niet die man die in zijn debuutmarathon slechts 1 minuut en een beetje boven het toenmalige wereldrecord liep ?
Volgens mij was de man tijdens zijn eigen carriere al op de brommer.
En deze vos heeft zijn streken kennelijk niet verloren.
Bij Hoevelaken linksaf
pi_169225381
Sky toevallig stukken kwijt door diefstal, haha.
  woensdag 1 maart 2017 @ 22:30:10 #66
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_169230345
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 19:47 schreef JopJuh het volgende:
Sky toevallig stukken kwijt door diefstal, haha.
op twitter is het al een vette rel
  woensdag 1 maart 2017 @ 22:30:57 #67
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_169230369
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 10:57 schreef tong80 het volgende:
Atletiekcoach Alberto Salazar ontkent met klem dat hij in strijd handelt met de dopingregels op zijn trainingscentrum in het Amerikaanse Oregon.

,,Ik geloof in een schone sport en verstrek geen verboden supplementen'' meldde hij vandaag aan de BBC.

,,Ik zal nooit doping toestaan en mijn methodes voldoen aan de regels van het mondiale antidopingbureau Wada'', aldus de voormalige marathontopper en coach van meervoudig wereld- en olympisch kampioen Mo Farah.

Salazar kwam afgelopen weekeinde in opspraak door de Sunday Times, die lekte uit een onderzoeksrapport van het Amerikaanse antidopingbureau Usada uit maart 2016. Daarin komt naar voren dat Salazar ''onaanvaardbare gezondheidsrisico's'' heeft genomen met zijn atleten. Zo zou hij het weliswaar niet verboden aminozuur L-carnitine via een verboden wijze via infuus hebben toegediend en medicijnen hebben voorgeschreven waar geen medische noodzaak voor was.

http://www.ad.nl/andere-s(...)-de-regels~a427e78d/

:P
hij kan ook niks anders zeggen of hij wordt opgehangen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 1 maart 2017 @ 23:13:31 #68
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_169231811
quote:
0s.gif Op woensdag 1 maart 2017 19:47 schreef JopJuh het volgende:
Sky toevallig stukken kwijt door diefstal, haha.
quote:
Informatie over mysterieus pakketje voor Bradley Wiggins verdween met gestolen laptop...

De teamdokter van Sky die in juni 2011 tijdens het Criterium du Dauphiné een “mysterieus pakketje” voor Bradley Wiggins ontving, kan niet staven dat het om onschuldige geneesmiddelen ging. De laptop waarop hij de medische gegevens bijhield, zou in 2014 tijdens een vakantie in Griekenland gestolen zijn.
Dat verklaarde Nicole Sapstead, hoofd van het Britse Antidopingagentschap (UKAD) woensdag voor de parlementaire commissie die dopinggebruik in de Britse sportwereld onderzoekt. Dokter Richard Freeman werd zelf ook voor de de commissie verwacht, maar zegde wegens ziekte af.

In december vertelde Sky-teambaas Dave Brailsford, op basis van hem door Freeman verstrekte informatie, de parlementariërs dat het pakketje fluimucil bevatte. Dat is een vrij te verkrijgen slijmoplosser die niet op de dopinglijst staat. Coach en ex-renner Simon Cope bracht het pakje van het Verenigd koninkrijk naar Frankrijk over.

“Vreemd en complex”

Sapstead interviewde 34 getuigen, maar Freeman was de enige die claimde te weten wat er in het pakje zat. “Vreemd”, vindt Sapstead dat. “Van een professioneel team als Sky, dat er prat op gaat dat het een zero tolerance tegenover doping hanteert, zou je verwachten dat ze over de gegevens beschikken om elke insinuatie over dopinggebruik te weerleggen. Freeman werd geacht om de gegevens van zijn laptop naar een gemeenschappelijke database over te brengen, maar deed dat om één of andere reden niet. Dat Freeman zowel voor Sky als de Britse wielerfederatie werkte, maakte het alleen maar complexer. British Cycling heeft een aanzienlijke voorraad medische producten, maar het is compleet onduidelijk naar wie die precies gaan. De federatie geeft dat ook gewoon toe. Bij British Cycling werden er geen gegevens bijgehouden en was er daarover ook geen beleid. Die richtlijnen waren er wel bij Sky, maar ze werden niet door iedereen gevolgd.”

“Ik vond niet dat er iets vreemd mee was”

Ook Cope, die het pakje mee over zee nam, had geen idee wat erin zat. “Ik heb het niet gevraagd en waarom zou ik ook”, verklaarde hij. “Ik vond niet dat er iets vreemd mee was. Het kwam van onze nationale federatie. Waarom zou ik die niet vertrouwen? En het was bestemd voor dokter Freeman van Sky, dat een zero tolerance politiek voert. Misschien had ik wel moeten vragen wat er in het pakje zat, het is niet bij me opgekomen. Een andere keer ben ik wel eens met veertig dozen naar Spanje gereden. Toen heb ik ook niet in elke doos gekeken. Ik veronderstel dat in elke doos een helm zat.”

Wiggins en Sky kwamen in opspraak nadat hackers gegevens hadden gepubliceerd waaruit bleek dat de renner met toestemming en een medisch attest verboden medicijnen gebruikte. Om een allergie tegen te gaan kreeg Wiggins kort voor de Tour van 2011 en 2012 en de Giro van 2013 de toelating om triamcinolone te gebruiken. Dat product staat wel op de antidopinglijst. Het Britse Antidopingagentschap kwam wel tot de bevinding dat British Cycling en Sky veel meer triamcinolone bestelden dan voor één renner nodig was. “Maar hoe, wanneer en bij wie dat dan gebruikt werd, blijkt onmogelijk te achterhalen, aldus Sapstead. .
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator woensdag 1 maart 2017 @ 23:22:57 #69
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_169232185
Sky :')
British Cycling :')

Opdoeken die handel.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_169235559
De vrouw van Rumsas reed ook gewoon maar overal naar toe zonder vragen te stellen, dat waren nog eens tijden. Goed dat er in het nieuwe wielrennen nog steeds dezelfde excuses bestaan!
Jack does it in real time...
  donderdag 2 maart 2017 @ 07:22:31 #71
406034 Bugno
Campione d. Mondo 91/92
pi_169235729
"Ziek"
"Gestolen"
"weet niet"
"Geen idee"
"Niets vreemds"

_O- Goffedomme wat schaamteloos
Fitter. Happier. More productive
---------------------------------------------------
If you think in terms of a year, plant a seed; if in terms of ten years, plant trees; if in terms of 100 years, teach the people. - Confucius
pi_169235903
Marginal memories _O_
in a crowd you lose humanity
  donderdag 2 maart 2017 @ 08:06:16 #73
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_169235959
Benieuwd hoe lang ze dit nog gaan volhouden. Stinkt vreselijk dit...
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 2 maart 2017 @ 11:02:18 #74
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_169237961
roadcc twitterde op woensdag 01-03-2017 om 18:43:52 Team Sky ordered more Triamcinolone than was needed for Wiggins TUEs #cycling https://t.co/3XzeLJBPfD https://t.co/XNOQv4p7Ki reageer retweet
:')
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 2 maart 2017 @ 11:36:21 #75
426493 crew  PippenScottie
pi_169238482
*Eén extra grote popcorn. Met heel veel zout, alstublieft!*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')