Dat is het punt, die mogelijkheid is er eigenlijk niet. Dan wordt het dus recirculatie. Tegen het vocht helpt het niet, dus zie ik er minder heil in. En ik vind een afzuigkap echt fucking lelijk. Dan zal het een plafondunit moeten worden, maar die zijn gelijk weer een stuk duurder.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 21:22 schreef Spanky78 het volgende:
Nja, co2 en water komt vrij bij koken op gas, dat is op zich prima op te lossen door voldoende te luchten. Sowieso is het goed om voldoende te luchten.
Sommige bakdampen kunnen giftig zijn, met name als je echt op hoge temperaturen bakt. Verder valt het allemaal best mee. Koolmonoxide komt als het goed is niet vrij, tenzij je een slecht fornuis hebt, dat is wel gevaarlijk.
Ik zou zeker wel een afzuigkap nemen bij een nieuwe keuken, liefst een met direct uitgang naar buiten.
Ik heb best een mooie RVS afzuigkap hier hoor. Niets mis mee. Spuugt direct alles uit naar buiten, scheelt een hoop luchtjes als je ook eens iets met knoflook en uien wilt maken....quote:Op zaterdag 11 februari 2017 21:29 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat is het punt, die mogelijkheid is er eigenlijk niet. Dan wordt het dus recirculatie. Tegen het vocht helpt het niet, dus zie ik er minder heil in. En ik vind een afzuigkap echt fucking lelijk. Dan zal het een plafondunit moeten worden, maar die zijn gelijk weer een stuk duurder.
Ik ga waarschijnlijk voor een kookeiland, dan vind ik zo'n rvs schouw niet zo fraai eerlijk gezegd.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 21:35 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Ik heb best een mooie RVS afzuigkap hier hoor. Niets mis mee. Spuugt direct alles uit naar buiten, scheelt een hoop luchtjes als je ook eens iets met knoflook en uien wilt maken....
Wij hebben een inductieplaat met een afzuigsysteem ingebouwd in het midden. Ik vond zo'n afzuigkap ook lelijk, en mijn vorige rvs-afzuigkap blééf ik poetsen. Dit was een van de alternatieven.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 21:42 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik ga waarschijnlijk voor een kookeiland, dan vind ik zo'n rvs schouw niet zo fraai eerlijk gezegd.
Daar heb ik al naar zitten kijken (novy one), maar dan is het alsnog even puzzelen wat te doen met de afvoer.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 22:45 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Wij hebben een inductieplaat met een afzuigsysteem ingebouwd in het midden. Ik vond zo'n afzuigkap ook lelijk, en mijn vorige rvs-afzuigkap blééf ik poetsen. Dit was een van de alternatieven.
Je hebt tegenwoordig best mooie afzuigkappen hoor. Ik heb deze gekocht voor mijn keuken: http://www.besthoods.co.u(...)endant-hoods/gemini/quote:Op zaterdag 11 februari 2017 21:42 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik ga waarschijnlijk voor een kookeiland, dan vind ik zo'n rvs schouw niet zo fraai eerlijk gezegd.
Wij hebben een nis boven die kant van de keuken met daarin spotjes.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 09:37 schreef liedetector het volgende:
ik vraag me nu vooral af hoe TS dan het fornuis verlicht zonder afzuigkap...heb m heel vaak niet aan, want klote geluid, maar licht vind ik toch wel heel prettig
t meeste maak ik in de oven, dan valt dat behoorlijk meequote:Op zaterdag 4 maart 2017 12:30 schreef hottentot het volgende:
Je zou alleen al een afzuigkap willen om te voorkomen dat je om de zoveel tijd je keuken mag gaan ontvetten.
Als je een systeem in plafond of aanrecht hebt, zie je ook geen afzuigkap he.quote:Op vrijdag 3 maart 2017 16:48 schreef Fripsel het volgende:
Het ziet er toch juist gek uit, als een keuken geen afzuifkap heeft?
Spots in de plafondverlaging.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 09:37 schreef liedetector het volgende:
ik vraag me nu vooral af hoe TS dan het fornuis verlicht zonder afzuigkap...heb m heel vaak niet aan, want klote geluid, maar licht vind ik toch wel heel prettig
Ik kook nu ook zonder afzuigkap (wel mechanische ventilatie) en heb geen last van vetaanslag in de keuken.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 12:30 schreef hottentot het volgende:
Je zou alleen al een afzuigkap willen om te voorkomen dat je om de zoveel tijd je keuken mag gaan ontvetten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop