abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 februari 2017 @ 18:54:28 #1
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_168830035
Dus afgelopen maandag een wortelkanaalbehandeling gehad 1 kanaal alles in een keer gedaan; ging prima weinig pijn bij ingreep eigenlijk helemaal niet. Maandagavond begon de verdoving uit te werken en kreeg ik last van steken, zeg maar gewoon kiespijn. Nou ja kan gebeuren.

Maandag op dinsdag nacht paracetamol 500mg genomen om te kunnen slapen ik denk dat ik 5 uurtjes heb geslagen.

Dinsdag op woensdag bijna niet geslagen; opgeschaald naar 1 ibro 200 en 500mg para.

Woensdag tandarts gebeld als dit normaal is; ja is normaal gewoon doorgaan moet na een week (!) over zijn.

Woensdag op donderdag nacht was het niet te houden 3 uur geslapen en mijn wang begon op te zetten. Ik zat nog steeds aan de 1 ibro van 200 en 500mg para. Wel naar werk gegaan, maar uiteindelijk naar huis gegaan omdat ik niet normaal meer kon nadenken.

Donderdag was echt hel; HAP gebeld, was na 6'en en kreeg de diensdoende tandarts niet aan de lijn. HAP gaf me een verhoging 4x 200 mg (2 per keer) ibro en 6 x 500mg para per dag (2 per keer).

Donderdag op vrijdag avond redelijk geslapen ongeveer 6 uur. Vrijdag was de dag doorkomen door aan het schema te houden; onder de para's ging het wel 't was te dragen. Ook nog met de dienstdoende tandarts gebeld (waarom werken tandartsen maar 4 dagen?) en opgeschaald naar ibro 4x 200mg (3 per keer).

Vandaag gaat het ook wel, wang is nog steeds dik en mijn wang is gevoelloos bij de (denk ik) ontsteking.

Andere ervaringen hier mee? Ik ga in ieder geval maandag de tandarts bellen; om 8:00 en geen seconde later.

TLDR: Tering wat doet de napijn van een WKB veel pijn, normaal?
pi_168830384
Normaal krijg ie een noodvulling en kun je na een paar weken de definitieve halen.
En ik zou NU naar een tandarts gaan, als het straks echt ontstoken is kunnen ze ook niet meer verdoven.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_168830552
Waarom naar de hap en niet naar een noodtandarts? Was het beneden? En koel je wel tegen de zwelling?
ijs_beer fan!
  zaterdag 11 februari 2017 @ 19:16:36 #4
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_168830569
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 19:15 schreef NanKing het volgende:
Waarom maar de hap en niet maar een noodtandarts? Was het beneden? En koel je wel tegen de zwelling?
Kan hem niet bereiken net zoals nu, in gesprek; dus dan maar de HAP. En nee ik koel niet; soms eet ik een ijsje en leg het tegen m'n tandvlees aan; dat verdooft tijdelijk.
pi_168830641
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 19:16 schreef xzaz het volgende:

[..]

Kan hem niet bereiken net zoals nu, in gesprek; dus dan maar de HAP. En nee ik koel niet; soms eet ik een ijsje en leg het tegen m'n tandvlees aan; dat verdooft tijdelijk.
Zoek op internet wie de dienstsoende noodtandarts in de buurt is. Lijkt me overigens echt niet goed im Met een ijsje in de mond te koelen, al die suikers en is veel te dicht op de wond. Ik moest na een wortelpuntontsteking Met een een koelpak in een washandje, niet langer Dan 15 min koelen.
ijs_beer fan!
  zaterdag 11 februari 2017 @ 19:21:35 #6
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_168830677
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 19:19 schreef NanKing het volgende:

[..]

Zoek op internet wie de dienstsoende noodtandarts in de buurt is. Lijkt me overigens echt niet goed im Met een ijsje in de mond te koelen, al die suikers en is veel te dicht op de wond. Ik moest na een wortelpuntontsteking Met een een koelpak in een washandje, niet langer Dan 15 min koelen.
Heb hem, vanavond inloop om 9 uur; ga ik zeker doen, trek het echt niet meer :X :r
pi_168830705
10 jaar terug een WKB gehad, voor zover ik me kan herinneren heb ik er net 1a 2 dagen nog iets van last van gehad. Klinkt alsof er iets niet goed is gegaan als je na een week nog kapot gaat van de pijn.
pi_168830714
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 19:21 schreef xzaz het volgende:

[..]

Heb hem, vanavond inloop om 9 uur; ga ik zeker doen, trek het echt niet meer :X :r
Bah succes ende sterkte, kiespijn is een hel.
ijs_beer fan!
  zaterdag 11 februari 2017 @ 19:25:45 #9
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_168830772
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 februari 2017 19:23 schreef NanKing het volgende:

[..]

Bah succes ende sterkte, kiespijn is een hel.
Bedankt, komt vanavond zeker een followup.
  zaterdag 11 februari 2017 @ 22:19:42 #10
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_168837707
Nou, geweest kies bekeken en is inderdaad erg gevoelig, toch maar een foto genomen. Foto zag er goed uit maar er is wat cement, de vulling helemaal onder gekomen dat waarschijnlijk pus veroorzaakt en een kleine ontsteking, hoogtepunt moet wel overzijn.

Is het maandag niet over dan moet er een kuur tegenaan.
pi_168838836
Welk element betrof het? Want bij grote kiezen kan het wel eens zijn dat er een extra zenuwkanaaltje zit. Die wordt dat over het hoofd gezien bij een wortelkanaalbehandeling. Ik hoop voor je dat de ingestelde behandeling afdoende is en dat de ellende voorbij is. Indien niet, opper maandag eens het bovengenoemde: kan er niet een kanaaltje zijn achtergebleven wat niet is schoongemaakt? Sterkte :* .
  zondag 12 februari 2017 @ 04:39:15 #12
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_168844887
Onder kleine kies één kanaal. Net weer wakker geworden snel de lading ibru ingenomen en het gaat weer. Verder proberen te slapen.
pi_168845137
Ook kleine kiezen kunnen extra kanalen bevatten. Na een wortelkanaalbehandeling is napijn normaal, maar het zou geen zenuwpijn mogen zijn zoals aanwezig voor de wortelkanaalbehandeling.
  maandag 13 februari 2017 @ 11:41:03 #14
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_168871187
quote:
0s.gif Op zondag 12 februari 2017 07:37 schreef Skeletor. het volgende:
Ook kleine kiezen kunnen extra kanalen bevatten. Na een wortelkanaalbehandeling is napijn normaal, maar het zou geen zenuwpijn mogen zijn zoals aanwezig voor de wortelkanaalbehandeling.
Hij had ook nog even getest met van die kou staafjes ofzo en de zenuw was echt dood.

Afgelopen nacht in één keer kunnen doorslapen... oh wat is dat lekker *O* *O* ben af de para's alleen nog ibru. Het gaat al stukken beter.
pi_168883254
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 11:41 schreef xzaz het volgende:

[..]

Hij had ook nog even getest met van die kou staafjes ofzo en de zenuw was echt dood.

Afgelopen nacht in één keer kunnen doorslapen... oh wat is dat lekker *O* *O* ben af de para's alleen nog ibru. Het gaat al stukken beter.
Goed zo, dan is echt alles dood...fijn dat het beter gaat! De één heeft gewoon langer last van naweeën dan de ander. Heeft niks met aanstellerij te maken, shit happens gewoon. Ik hoop dat de verbetering doorzet :) .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')