abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7226269
ik werk tot 17 dec bij een bedrijf en daarna stop ik misschien ff tijdelijk met werken (genoeg financiele middelen etc.) ik studeer nog gewoon en heb het nu ff te druk om te werken.

ik vraag me alleen of hoe het dan zit met de ziektekostenverzekering?

ik ben tot de 17e verzekerd via het ziekenfonds (zorg en zekerheid), stopt deze verzekering direct op de 17e? (laatste werkdag) of heb ik nog een bufferzone?

welke particuliere verzekering raden jullie mij aan? of is er ook een studentenverzekering? wat zijn de kosten en hoe meld ik mij aan?

pi_7226400
Verzekeringen gaan naar Werk & Geldzaken.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_7226466
quote:
Op maandag 9 december 2002 16:49 schreef sweek het volgende:
Verzekeringen gaan naar Werk & Geldzaken.
ok
pi_7237750
quote:
ik ben tot de 17e verzekerd via het ziekenfonds (zorg en zekerheid), stopt deze verzekering direct op de 17e? (laatste werkdag) of heb ik nog een bufferzone?
Je recht op ziekenfonds eindigd op 17-12. Per deze datum moet je je ziekenfondsverzekering dan ook opzeggen. Een tijdelijke voortzetting is niet mogelijk. Jouw opzegging moet wettelijk gezien binnen 30 dagen na 17-12 bij binnen zijn Z&Z .

welke particuliere verzekering raden jullie mij aan? of is er ook een studentenverzekering? wat zijn de kosten en hoe meld ik mij aan? Wanneer je nog studiefinanciering of een lening ontvangt, dan zou ik zeker voor de Studenten StandaardPakketPolis gaan. Het recht op stufi toon je aan met het bericht van de IBG.

Zo niet, dan kan je het beste gaan voor een pakket met een niet te hoog eigen risico en een redelijke dekking. Wat premie betreft? Kijk eens op de site van Z&Z ofzo. Het zal pas beginnen bij een euro'tje of 50/maand

I find it kind of funny, I find it kind of sad. The dreams in which I'm dying are the best I've ever had.
pi_7252330
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 00:10 schreef Superwhimpy het volgende:

[..]

Je recht op ziekenfonds eindigd op 17-12. Per deze datum moet je je ziekenfondsverzekering dan ook opzeggen. Een tijdelijke voortzetting is niet mogelijk. Jouw opzegging moet wettelijk gezien binnen 30 dagen na 17-12 bij binnen zijn Z&Z .

welke particuliere verzekering raden jullie mij aan? of is er ook een studentenverzekering? wat zijn de kosten en hoe meld ik mij aan? Wanneer je nog studiefinanciering of een lening ontvangt, dan zou ik zeker voor de Studenten StandaardPakketPolis gaan. Het recht op stufi toon je aan met het bericht van de IBG.

Zo niet, dan kan je het beste gaan voor een pakket met een niet te hoog eigen risico en een redelijke dekking. Wat premie betreft? Kijk eens op de site van Z&Z ofzo. Het zal pas beginnen bij een euro'tje of 50/maand

hoi, ik heb stufi. dus dat is van toepassing op mij. Maar jij zegt dus dat je 30 dagen de tijd hebt om het op te zeggen??

Waarom zou ik dan niet gewoon 29 dagen wachten?? blijf ik lekker goedkoop verzekerd enzo... of doe m'n werkgever dat dan? ben ik na de 17e dan nog wel verzekerd? (ook al is het nog niet afgezegd?)

pi_7255233
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 19:33 schreef Mister_Puke het volgende:

[..]

hoi, ik heb stufi. dus dat is van toepassing op mij. Maar jij zegt dus dat je 30 dagen de tijd hebt om het op te zeggen??

Waarom zou ik dan niet gewoon 29 dagen wachten?? blijf ik lekker goedkoop verzekerd enzo... of doe m'n werkgever dat dan? ben ik na de 17e dan nog wel verzekerd? (ook al is het nog niet afgezegd?)

Je werkgever kan NOOIT je verzekering beëindigen, kan alleen doorgeven daar je niet meer voor hun werkt. En nee je truc met 29 dagen wachten gaat niet op, omdat je verzekering met terugwerkende kracht beëindigd zal worden in jouw geval op de 18e. En btw het is wetelijk zelfs zo dat je je binnen 1 week moet afmelden, maar de meeste verzekeraars hanteren een 30 dagen regel aan. Maar in die die dagen heb je dus geen zkf recht meer.
pi_7256362
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 21:16 schreef bibi het volgende:

En nee je truc met 29 dagen wachten gaat niet op, omdat je verzekering met terugwerkende kracht beëindigd zal worden in jouw geval op de 18e. En btw het is wetelijk zelfs zo dat je je binnen 1 week moet afmelden, maar de meeste verzekeraars hanteren een 30 dagen regel aan. Maar in die die dagen heb je dus geen zkf recht meer.

Sterker nog. Als je een tijdlang in het ziekenfonds verzekerd bent geweest terwijl je daar geen recht op had, kan het zijn dat de ziektekostenverzekeraar je een boete op gaat leggen. Zij hebben immers in die periode wel kosten voor je gemaakt, zoals het betalen van je huisarts (die krijgt per patient betaald). De meeste verzekeraars zijn redelijk soepel in je opzegtermijn, 30 dagen is normaal, maar je moet het echt zelf opzeggen.

Bel ze. Zo snel mogelijk. Zet je verzekering om.

Bijna vergeten: je bent waarschijnlijk ziekenfondsverzekerd tot het eind van de kalendermaand, dus tot Nieuwjaar. Maar bel toch!

[Dit bericht is gewijzigd door Madame op 10-12-2002 22:16]

pi_7261042
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 22:06 schreef Madame het volgende:

[..]

Sterker nog. Als je een tijdlang in het ziekenfonds verzekerd bent geweest terwijl je daar geen recht op had, kan het zijn dat de ziektekostenverzekeraar je een boete op gaat leggen. Zij hebben immers in die periode wel kosten voor je gemaakt, zoals het betalen van je huisarts (die krijgt per patient betaald). De meeste verzekeraars zijn redelijk soepel in je opzegtermijn, 30 dagen is normaal, maar je moet het echt zelf opzeggen.

Bel ze. Zo snel mogelijk. Zet je verzekering om.

Bijna vergeten: je bent waarschijnlijk ziekenfondsverzekerd tot het eind van de kalendermaand, dus tot Nieuwjaar. Maar bel toch!

ik bel morgen op, thanks!
pi_7262695
quote:
Op woensdag 11 december 2002 01:02 schreef Mister_Puke het volgende:

[..]

ik bel morgen op, thanks!

en dan doet Z & Z waarschijnlijk gelijk een aanbieding voor een particuliere verzekering, weet je gelijk wat het daar kost zodat je eventueel ergens anders offertes kan opvragen
Honey ! Take me drunk, i am home !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')