j22flyingdownwind | maandag 9 december 2002 @ 16:34 |
Heey allemaal, Als nieuweling hier lijkt het me leuk als iedereen die in het bezit is van een 4x4, hier zijn foto ervan t eplaatsen. Het leukste is natuurlijk wneer die foto is gemaakt in de blubber Groeten, Luuk | |
Dezz | maandag 9 december 2002 @ 16:37 |
LUUK! welkom op fok ![]() Nou maar hopen dat er meer zijn met zo'n wagen! | |
Kreator | maandag 9 december 2002 @ 16:38 |
Ik rij wel door de blubber, maar ik heb geen 4x4... ![]() | |
Smirnoff_ice | maandag 9 december 2002 @ 16:39 |
WTF ! Student MER en dan zo'n wagen rijden ????????? Die foto's zijn zeker in Mill gemaakt of niet? | |
_Arthur | maandag 9 december 2002 @ 16:39 |
En geef eens wat technische specs, dat is altijd lekker smullen ![]() | |
j22flyingdownwind | maandag 9 december 2002 @ 16:40 |
Heey DURK ![]() Haha nou ik verwachtniet dat half nederland in een G rijdt G-roeten, | |
j22flyingdownwind | maandag 9 december 2002 @ 16:43 |
300GD uit 1990 3 liter 6 cylinder in lijn diesel De pk's zijn om te huilen ![]() ![]() Het rijdt btw súper op de weg (zie interieur:)) Hij is van alles vorozien, electrische ramen, spiegels, cd speler met 6 speakers etc etc... . Lekker stil van binnen, en stuurt (voor een jeep) best strak. Maarja, t is en blijft een Benz hè, of ie nou vierkant is of niet ![]() ![]() ![]() De fotos in het terrein zijn trouwens gemaakt op de Maasvlakte. Een 4x4 evenement voor de Merc. G G-roeten [Dit bericht is gewijzigd door j22flyingdownwind op 09-12-2002 18:20] | |
Dezz | maandag 9 december 2002 @ 19:02 |
het schiet nog nie op me plaatjes he ![]() | |
Perfect_Survivor | maandag 9 december 2002 @ 19:12 |
Ik vind deze wel kicken... jammer dat die dingen zo duur zijn! | |
Quasar_de_Duif | maandag 9 december 2002 @ 19:35 |
Ik vind deze wel kicken... jammer dat die dingen zo duur zijn! | |
chocolatemoeze | maandag 9 december 2002 @ 19:37 |
Iemand hier de trotse bezitter van een Hummer? | |
jacco | maandag 9 december 2002 @ 19:47 |
![]() ![]() ![]()
| |
Dezz | maandag 9 december 2002 @ 19:49 |
WTF die laatste bak! ![]() | |
questionmark | maandag 9 december 2002 @ 20:04 |
moehahaha, ik vind die hummers maar niks hoor! hmm, ik rijd regelmatig in de chevrolet blazer van m'n vader, die heeft een V8 diesel van 6.2 liter (of 6.8, weet niet cker) maar dat sleurt pas, helaas nog geen foto's maar als ik die heb zal ik die er zeker bij zetten. de blazer trekt als een beest in het terrein en omdat ie automaat is hoef je je totaal niet bezig te houden met wanneer je de goede versnelling hebt, je kan vanwege zijn enorm hoge vermogen toch al overal overheen rijden (lees ook doorheen). het is een gepantserde radio-auto geimporteerd uit amerika, hij weegt daarom 2200 kilo (wel grijs kenteken dus kost geen vermogens) en dit gewicht wil er weleens voor zorgen dat je wat wegzakt in de blubber, maar omdat ie 90-10 terrein banden heeft (das dus 90% blubber banden) geef je een beetje gas en er staat een fontein achter je en schiet jij weer voorrrruit!!! ![]() | |
AcidTrance | maandag 9 december 2002 @ 20:04 |
![]() | |
madcap | maandag 9 december 2002 @ 20:32 |
Stoere bak die Benz ![]() Zelf heb ik een Suzuki Samurai waar ik regelmatig mee in de blubber rond rag Kon een jaartje geleden die suzuki kopen voor een errug schappelijk prijsje en dacht wrom niet... de foto's zijn genomen in Rilland...daar zit een 4x4 club met eigen terrein.. hij rijd nog op weg banden maar in het terein doet tie het bere goed... | |
j22flyingdownwind | maandag 9 december 2002 @ 22:51 |
[quote]Op maandag 9 december 2002 19:12 schreef Perfect_Survivor het volgende: Ik vind deze wel kicken... jammer dat die dingen zo duur zijn! Die dinge zijn goedkoop vergeleken met een G Een Samurai is supervet voor t strand, t weegt nix dus
| |
Plaguebearer | dinsdag 10 december 2002 @ 08:24 |
![]() Permanente 4 wiel aandrijving + 224 pk's | |
Kuupke | dinsdag 10 december 2002 @ 08:42 |
![]() Mijn toyota landcruiser 2.4 D | |
ook_gek | dinsdag 10 december 2002 @ 11:41 |
m,n vader heeft een mercedes ML. Daar rij ik dan wel eens in. En ook in het terein. Altijd leuk. Je kan best gekke dingen doen met die ML ![]() Zijn die foto,s op de maasvlakte gemaakt? Komt me zo bekend voor ![]() Zal eens kijken of ik vanavond wat specs kan vinden. | |
Stoel | dinsdag 10 december 2002 @ 12:56 |
Hele mooie bak die G klasse! Ik vindt hem zelfs meer hebben dan een ML! Maar hoe comfortabel zijn die dingen.. ik ben zelf op zoek naar een nieuwe auto en zie het persoonlijk wel zitten zo'n G klasse.. alleen wat zijn jouw kosten aan wegenbelasting en hoeveel vebruik heeft hij??? | |
ook_gek | dinsdag 10 december 2002 @ 13:00 |
Die ML rijd heel erg lekker op de weg. En het sturen kan je met een pink doen. Zo licht gaat dat. En dat is echt niet overdreven. Hij ligt zeer goed op de weg. En hij rijd iets van 1 op 7 dacht ik. Aanschaf van de ML en de G is wel hoog. Het is mischien dan ook interesant om er een grijs kenteken van te maken. Geen BPM en wegenbelasting is lager. | |
Stoel | dinsdag 10 december 2002 @ 13:55 |
quote:Een tweede handse G-Klasse is nog wel te doen, uit 1990. Zoals hierboven. Een ML kan ik niet betalen en vindt ik ook niet mooi. ![]() | |
Oktopus | dinsdag 10 december 2002 @ 14:16 |
Ik rij in een hyundai santa fe. Niet echt een auto om de blubber mee in te gaan, maar hij red zich aardig met permanente 4-wielaandrijving. | |
j22flyingdownwind | dinsdag 10 december 2002 @ 14:33 |
Hoi allemaal, Ik geef niet graag prijzen, maar omdat iemand hier zei dat mijn G uit 1990 nog wel te betalen valt, vindt ik zelf vies tegen vallen. Natuurlijk niet zoduur als een nieuwe ML, maar voor de leeftijd was hij zeker prijzig. Voor een goede (en die van mij is technisch zeker 100%) betaal je ongeveer 20.000 euro. Das toch een bom geld voor een auto van 12 jaar oud. De wegenbelasting is ontzettend fors. Komt door het gewicht. Verzerking gaat vanuit je nieuwprijs. Mijn G kostte in 1990 inclusief opties een krappe 2 ton in guldens. Dus de verzekering plukt je ook kaal Maargoed, de voordelen: * je bent origineel met een 4x4, de hele nederlande jeugd zit met zon verlaagde (in mijn mening) neppe bak. * t is een échte 4x4. mijn moeder lach ik uit, die heeft een ML 320 uit 1999 (220pk en dik 300nm) * het rijdt masterlijk goed, ook op de weg. de W463 serie zoals ik heb (die is vanaf 1990 gebouwd) zijn lekker stil van binnen en hebben alle comfort. (zie foto). Het verbruik van de diesel valt reuze mee. Het weegt toch 2200kg, dus je moet hem aardig op zn staart trappen om mee te komen in het verkeer. Ik rij gemiddeld 1:8,5 of 1:9. Grijs kenteken wil ik niet, want dan ben ik mijn achterbank kwijt. Scheel wel enorm veel in wegenbelasting maarja... Ik ben zelf niet zo'n fan van SUV's, maar de ML van mn moeder rijdt opzich niet slecht. Maar ook al is ie sneller dan mijn G, de G rijdt velen malen machtiger | |
WebForce | dinsdag 10 december 2002 @ 14:35 |
Mijn fiets is niet 4X4, maar hij trekt me ook bijna overal doorheen! | |
j22flyingdownwind | dinsdag 10 december 2002 @ 14:36 |
quote:Wegenbelasting: Per kwartaal ¤ 467,00 Verbruik: 1 : 8,5 | |
j22flyingdownwind | dinsdag 10 december 2002 @ 14:37 |
quote:Jah klopt, op het 4x4 evenement van Grand Masters Ben je er ook geweest dan? | |
Stoel | dinsdag 10 december 2002 @ 14:46 |
quote:Na dat andere bericht van je wordt het toch wat prijziger. ![]() ![]() | |
j22flyingdownwind | dinsdag 10 december 2002 @ 14:56 |
quote:Standaard interieur is grijs. Vind ik zelf écht niet mooi. Inderdaad voor 15.000 heb je er een, maar die zijn vaak niet zo volgepropt met opties als de mijne ![]() Mooi aan de G vind ik trouwens de uitlaat aan de zijkant. Ik zal een foto van mijn exhaustje erbij doen
| |
Stoel | dinsdag 10 december 2002 @ 15:03 |
quote:Het scheelt trouwens wel in wegenbelasting met een 230 GE. Maar dan is het een benzine. Maar het blijft wel een geile bak. In de essen motorshow in duitsland zag ik een vette van Brabus.. ![]() | |
j22flyingdownwind | dinsdag 10 december 2002 @ 15:12 |
quote:Dies VET! Hoeveel paarden perst ie uit een 2.4? Is dat een turbo of niet? | |
madcap | dinsdag 10 december 2002 @ 15:21 |
Ben ik de enige die die nieuwe 4x4's niet zo mooi vind ![]() Ik vind dat een terrein wagen hoog op z'n poten moet staan en bijna vierkant moet zijn ... Die Benz en de Landkruiser zijn mooie 4x4's hetzelfde geld coor de Nissan Patrol...een beest van een wagen maar die nieuwe zien er veel te gelikt uit Ben ik enigste daar in | |
j22flyingdownwind | dinsdag 10 december 2002 @ 15:24 |
quote:NEE!! dat ben je zeker niet ![]() Met alle respect, ik vind "ronde" jeeps ronduit nep. Niet dat een goede jeep vierkant zou moeten zijn, maar dat vind ik meer iets als traditie. En idd, de oude patrol is echt een dikke brute bak. De nieuwe is veel te rond. Mijn moeder wordt gek van me, ik zeik de hele dag haar ML af ![]() | |
Kuupke | dinsdag 10 december 2002 @ 15:27 |
quote:Wow, zoveel wegen belasting ![]() Ik betaal ¤59 per kwartaal. | |
Kuupke | dinsdag 10 december 2002 @ 15:29 |
quote:Dat vind ik nou ook. Een 4x4 moet vierkant zijn. ![]() | |
j22flyingdownwind | dinsdag 10 december 2002 @ 15:31 |
quote:Jij hebt grijs kenteken, en een LC is lang zo zwaar niett als een G Hoeveel paarden perst ie iegenlijk uit die 2.4? Is da een turbo of neit? | |
Kuupke | dinsdag 10 december 2002 @ 15:48 |
quote:Het is geen turbo dat is wel jammer. Maar ik ben de 2e eigenaar en hij had maar 117.000 gelopen toen ik hem overnam. (voor heel weinig) hij heeft 90 PK. Mocht eigenlijk wel 100 pk bij | |
stienus5gtturbo | dinsdag 10 december 2002 @ 16:04 |
euj wa is da voor vette bak? ![]() | |
j22flyingdownwind | dinsdag 10 december 2002 @ 16:07 |
quote:de mijne? ![]() | |
stienus5gtturbo | dinsdag 10 december 2002 @ 16:11 |
whehe hoezo? ben jij dan die gast die vaak voor ons huis staat? maja even over de otoo, tis een super vette bak jongens! rijdt ook op de weg super! niet al te snel, maarja daar heb je zon koelkast ook niet voor! | |
j22flyingdownwind | dinsdag 10 december 2002 @ 16:13 |
quote:Danku voor uw bijdrage ![]() ![]() Mja jij weet zowat netzogoed hoe dat ding ridjt als ik. Je zit er zowa altijd bij ![]() ![]() ![]() | |
j22flyingdownwind | dinsdag 10 december 2002 @ 16:43 |
![]() De oude LC zoals die van Kuupke zijn ASO STOER Doe mij maar een oude LC met zo'n 4.2 diesel (ZONDER turbo!) | |
ook_gek | dinsdag 10 december 2002 @ 17:10 |
quote:Mijn vader is er geweest. En ik heb er foto,s van gezien. M,n vader gaat er wel eens vaker heen geloof ik. Samen met wat vrienden. Die hebben allemaal verschillende 4X4 auto,s. | |
Kuupke | dinsdag 10 december 2002 @ 17:41 |
quote: ![]() | |
Ultimora | dinsdag 10 december 2002 @ 17:57 |
deze zal de topicstarter wel leuk vinden.. een G met 22" velgen![]() | |
j22flyingdownwind | dinsdag 10 december 2002 @ 18:28 |
quote:Je snapt me denk ik niet, ik denk dat als je hiermee door de modder gaat dat je een G / LC / Defender bij je moet hebben omd je met die "slicks" uit de modder te krijgen. ZONDE VAN DE AUTO. Wie legt er nu dit soort "golf / calibra / 316i" velgen onder een TERREINWAGEN. Wat mij betreft een kwestie van géén smaak ![]() Maargoed, niet om je af te zeiken, ik vin het wel tof dat je hem gepost hebt | |
j22flyingdownwind | dinsdag 10 december 2002 @ 18:34 |
quote:Hey kuupke, ik zie op autoweek.nl dat jou LC netzo sloom is als de mijne ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Lijkt me leuk om te weten hoe zon LC sprint Vraagje trouwens: [Dit bericht is gewijzigd door j22flyingdownwind op 10-12-2002 19:06] | |
Kuupke | dinsdag 10 december 2002 @ 23:19 |
quote:Haha idd de mijne is ook zo sloom. Nooit bijgehouden hoe snel hij bij de 100 is, maar duurt best lang als je eerst een golf GTI had ![]() Ik moet mijn 4x4 zelf aanzetten. Ik moet zelfs uitstappen om de sper aan en uit te zetten Jij zit bij een club he. Kunnen daar ook niet Mercedes leden bijkomen?? | |
j22flyingdownwind | dinsdag 10 december 2002 @ 23:32 |
quote:Helaas niet. Maar ik moet zeggen dat deze club niet zo veel voorstelt. (http://www.grand-masters.nl/) Af en toe wordt er een evenement georganiseerd. Het vage is dat je zonder benz niet lid kan worden, maar tot nu toe is op iéder evenement genoeg andere merken aanzweig. Ik ben zelf op zoek naar een leuke 4x4 club die niet al te groot is, en die zo af en toe iets leuks organiseren. Wel en club met alle merken door lekaar. Das veel leuker om jeeps te vergelijken. G-roeten, Luuk PS: goed dat je bent overgestapt van golf naar 4x4 | |
irreke | woensdag 11 december 2002 @ 02:12 |
quote:Heb je wel nodig om dat wijf in de achtergrond mee te sleuren ![]() | |
Kuupke | woensdag 11 december 2002 @ 08:32 |
quote:Hmm jammer. Ik ben ook iets aan het zoeken voor mooie tourtochten. Er gaat niets boven een 4x4. | |
Plaguebearer | woensdag 11 december 2002 @ 08:39 |
quote:Gore kloothommel ![]() | |
j22flyingdownwind | woensdag 11 december 2002 @ 12:47 |
quote:Ziet er snel uit Heb je wat cijfertjes? ![]() G-roeten | |
j22flyingdownwind | woensdag 11 december 2002 @ 17:34 |
Niemand met een mooie defender? ![]() | |
ChRoNiC | woensdag 11 december 2002 @ 20:00 |
quote: ![]() Wel een Jeep grand cherokee 5.2 v8... | |
j22flyingdownwind | woensdag 11 december 2002 @ 20:04 |
quote:OOK GOED ![]() | |
ChRoNiC | woensdag 11 december 2002 @ 20:05 |
Nee, hij is van het vorige model (vind ik persoonlijk mooier). En hij is zwart met goude lettertjes en delen van de velgen. Ik zal eens en foto voor je opzoeken trouwens het is een limited dus heel luxe van binnen. | |
Plaguebearer | vrijdag 13 december 2002 @ 07:57 |
quote:Toyota Celica GT4 "Carlos Sainz" editie Plaatsing: voor overdwars Prestaties: Topsnelheid: 250km/u | |
-_Tommy_- | vrijdag 13 december 2002 @ 12:01 |
deze ![]() hebben wij thuis, dan donkergroen, longbody en op grijs kenteken, is nog wel het vorige model, met 2800 turbodiesel, rijdt lekker zowel terrein als weg, is normaal achterwiel aandrijving, dus beetje dwars de hoek om lukt wel aardig, loopt ongeveer 180 kilometer per uur, automaat, oftewel je komt leuk mee op de snelweg... alleen in bochten helt ie wat over... understatement... automaat dus in terrein gewoon goed kiezen of je 4wd hi of low wil maar ding komt ook overal doorheen we gaan de nieuwe longbody kopen, met de 3,2 Di-D motor ziet er van binnen ook goed uit, nemen waarschijnlijk wel lichter interieur als dat te bestellen is en ow ja dat hout komt er ook niet in zal binnenkort ff fotos maken van de echte wagen | |
j22flyingdownwind | vrijdag 13 december 2002 @ 14:21 |
quote: Lekkere motor ![]() quote:Das hard ![]() quote: Jah dat geloof ik, ze hebben geloof ik ook een sper op het achter differentieel. Jammer dat hij niet echt veel bodemvrijheid heeft. Maar zeker een superstoere wagen!!!!! | |
marcell | vrijdag 13 december 2002 @ 18:16 |
Porsche Cayenne. Twin turbo ![]() ![]() | |
madcap | vrijdag 13 december 2002 @ 18:25 |
quote:tis gewoon een stationcar die wat hoger op z'n poten staat ![]() wil hem wel eens zien in een echt 4x4 terrein | |
Jordy-B | vrijdag 13 december 2002 @ 18:32 |
quote:zoiets hebben we ook, alleen dan zwart en zonder bullbar. alleen m'n broertje is er mee over de kop gegaan (Don't ask... please don't), en nou is 'ie stuk. | |
madcap | vrijdag 13 december 2002 @ 18:52 |
quote:Ik durf het bijna niet te vragen ![]() maaruh...Hoe is dat zo gekomen ![]() | |
j22flyingdownwind | vrijdag 13 december 2002 @ 19:03 |
quote:Over die foto waar die porsche in die "kuil" van asphalt staat --> als ie nog 2 meter voorwaards rijdt, zittie met mn achterste bumper aan de grond. Dure grap... By the way, het is volop zonde om zon ding in de blubber te sturen. Als ze nou die lage gearing en difflock op de achteras een optie maken. Maakt hem standaard veel goedkoper, en 99,9% gebruikt low range en difflock toch nooit... Maargoed.. Leuk datie zo snel is, maar doe mij maar een stevige ouwe diesel op het terrein ![]() [Dit bericht is gewijzigd door j22flyingdownwind op 13-12-2002 19:11] | |
Jordy-B | vrijdag 13 december 2002 @ 19:08 |
quote:Hier in Drenthe zijn bijna overal zachte bermen. Hij nam een bocht naar links (buitenbocht, dus), waarbij hij net in de berm kwam. Daar zat 'n geul in (door 'n trekker ofzo) waar hij met z'n rechtervoorwiel inkwam. Vervolgens heeft hij het stuur omgegooid om weer op de weg te komen, waardoor de auto omsloeg, over het dak rolde en weer op 4 wielen terecht kwam... En daar zijn die dingen niet op gebouwd. (dit was trouwens z'n 4e (zware en eenzijdige) ongeluk in de 2 jaar dat 'ie z'n rijbewijs heeft | |
deff | zondag 15 december 2002 @ 01:36 |
![]() ffkes pronken met andersmans veren, deze is van me zwagertje, hij gebruikt hem voornamelijk waarvoor hj gemaakt is en dat is dit soort grappen. heb er nog wel 1 waarbij hij tot zijn sideboards in de blubber zit (en dus ook eruit moest worden getrokken owjah het is (dacht ik) een 4.2 Diesel met 160pk en 35"muds eronder | |
Mr. Orange | zondag 15 december 2002 @ 01:49 |
Dit vind ik wel een mooi 4x4 wagentje: ![]() | |
nikanoru | zondag 15 december 2002 @ 11:19 |
We hebben vroeger een rijdje een Volkswagen Golf 4x4 gehad. En ik moet zeggen hij zag er wel gaaf uit. Alleen toen we em ok echt uit wilden proberen op het strand kwamen we meteen vast te zitten en zijn we 3 uur bezig geweest om em uit te scheppen. Maar verder was het wel een geinig bakkie. | |
j22flyingdownwind | zondag 15 december 2002 @ 18:43 |
quote:COOL ![]() ![]() ![]() ![]() | |
D-Devil | zondag 15 december 2002 @ 18:45 |
quote:Deze is stoer ! ![]() | |
KroJo | zondag 15 december 2002 @ 19:51 |
voor de topicstarter: http://www.dekoning-electronics.nl/fabrikanten/mercedes.htm#g Chiptuning voor je G | |
j22flyingdownwind | zondag 15 december 2002 @ 23:32 |
quote:Ik heb een 1990- 300GD. Staat er niet bij ![]() Toch leuk dat je de link hebt gepost | |
marcell | maandag 16 december 2002 @ 12:05 |
Even over de Cayenne: http://www.porsche.nl/gfx/photos/No_065_067_068.gif Wenst u nog meer bodemvrijheid? Verhoog dan de luchtvering tot het speciale terreinniveau van 273 mm. Verder kunt u de axiale sperinrichting van de vierwielaandrijving voor 100% blokkeren activeren. Zeer bijzonder is de doorwaaddiepte. Een waterdiepte van 500 mm neemt hij moeiteloos, met luchtvering zelfs 555 mm. Het speciale drogekuip-concept, de hoog geplaatste inlaatsnorkel en versnellingsbakontluchting en de volledig ingekapselde droge dorpels maken dit mogelijk. | |
j22flyingdownwind | maandag 16 december 2002 @ 12:15 |
quote:Leuk ding is dat jah ![]() | |
Kuupke | maandag 16 december 2002 @ 18:33 |
nog een paar foto's | |
Dezz | maandag 16 december 2002 @ 19:38 |
zeg kuupke zijn die foto's in buul gemaakt ![]() | |
Magneet | maandag 16 december 2002 @ 19:45 |
ut lijkt er idd wel een beetje op ja | |
madcap | maandag 16 december 2002 @ 20:31 |
quote:Ik mis de modder een beetje ![]() | |
Magneet | maandag 16 december 2002 @ 20:34 |
als het idd budel is dan is dara niet veel modeer maar enorm veel los zand ook in de winter is ook lekker om doorheen te gaan, is weer een ander soort terreinrijden maar ook redelijk moeilijk, heb het in deze draad al eerder gezegd meen ik maar Jan de Rooij heeft dus paar jaar geleden ge-oefend in deze bossen ( als ze ut zijn tenminste ) | |
Kuupke | maandag 16 december 2002 @ 21:57 |
quote:Klopt. Jan de Rooy heeft in de Weerterbergen getrained voor Parijs Dakkar. En daar zijn deze foto's ok genomen. ![]() | |
j22flyingdownwind | maandag 16 december 2002 @ 22:44 |
Leuke foto's ![]() ![]() Zeg dirk, wijs mij es een x de weg daarheen | |
Threepio | maandag 16 december 2002 @ 23:43 |
quote:ben ik nou raar of is 55cm toch niet HEEL erg veel voor zo'n hoge terreinwagen?? Ik bedoel, je doet het niet me je stationcar, maar het is nog nieteens tot halverwege de portieren.. | |
Kuupke | dinsdag 17 december 2002 @ 08:58 |
quote:Thanx, Ik hij is altijd heel goed bijgehouden. Je moet wel oppassen hier in de Weerterbergen. Veel politie en militaire. En je mag er met de auto dus eigenlijk ook niet komen. Ik ben eigenlijk op zoek naar een aantal terreinen waar je wel mag rijden. Die zijn er helaas bijna geen meer. | |
Dezz | dinsdag 17 december 2002 @ 10:15 |
Zag er laats Hans Bekx ook trainen voor Parijs/Dakar, wat een bruute bakken! ![]() | |
Kuupke | dinsdag 17 december 2002 @ 10:18 |
quote:Met die Honda? Dat is zeker een brute bak ja. Vaak worden de weersterbergen daarvoor gebruikt. Het is namelijk het dichtst bij de woestijn. Qua zand en situatie. Ik rij er ook regelmatig | |
madcap | dinsdag 17 december 2002 @ 12:00 |
quote:Terreinen waar je vrij mag rijden zijn erg schaars denk ik ![]() Ik rij wel eens over strand maar dat mag iek ook niet.... en in het terrein vind ik persoonlijk veel leuker ook ![]() meestal gaat dat in club verband.. Miischien staat Hier wel wat info over terreinen... | |
j22flyingdownwind | dinsdag 17 december 2002 @ 14:18 |
quote:Is ook niet veel. Op het autostrand bij Hellevoetsluis ben ik deze zomer 'snachts gaan rijden met mijn G. Ik was samen met een collega van mij en we hadde dikke lol. Niet echt geconsentreerd bezig dus. Lekker aan het sprayen door plassen enzo, maar omdat het zo laat was (24:00) was het zicht niet echt optimaal. Verstralers en grootlicht hebben op het strand niet veel zin want je hebt niets om tegenaan te schijnen. Omdat het opkomend water was, is de strandlijn nooit helemaal recht. Soms heb je van die "inhammen" in het strand waar het water bij vloed aanzienlijk dieper kan zijn. We reden ongeveer 50km/h en we reden een hele lang spray door. Helaas kwam er ana de spray geen einde. Aan de snelheid wel. Stonden we stil midden in het water tot half aan de deuren. Niets aan de hand dacht ik, voor de zekerheid alle diffllocks erop geknalt en blijven rijden natuurlijk. 90 graden naar links gedraaid om weer terug het strand op te rijden, maar het probleem was dat het water steeds dieper werd. We waren dus in zon inhammetje gereden. Ik kreeg het snikheet en benauwd. Is best lullig om je droomauto (ook nog mijn eerste auto ook!) onder water te rijden. Als je vast komt te zitten kan je naar de oever zwemmen en toekijken hoe je auto ten onder gaat. Maargoed, ondertussen stonden de koplampen nét onder water. Gelukkig zit de luchtinlaat van mijn motor op het hoogste punt van de motorkap, maar goszijdank is het water niet meer dieper geworden, want het was écht op het kritieke punt. Ik heb heel veel geluk gehad, maar het is dus wel goed gegaan. Ik kom trouwens nooit meer op het strand als het donker is ![]() ![]() Trouwens wel leuk geluid als je uitlaat onder water staat "blobblobblobblobblob"net een amerikaan die gas geeft ![]() Maargoed om even on-topic te blijven: 55 cm is NIX | |
Threepio | dinsdag 17 december 2002 @ 15:57 |
quote:nee idd, dacht ik al ga daar maar es een camel trophy mee rijden!! | |
Brick_Top | dinsdag 17 december 2002 @ 16:22 |
quote:Lijkt me echt zo gaaf. Sowieso omdat ik Mercedes-liefhebber ben, maar ook om de fun die je met zo'n mooie, comfortabele bak maakt. Ik heb de G klasse ook altijd mooier gevonden dan de ML. De ML is een leuke auto, maar straalt iets "oosters" uit. Ik weet niet waarom. De G straalt echt degelijkheid uit. Mijn jongere broertje van 19 zit bij de landmacht in Seedorf (Duitsland). Dat zou echt een droom zijn om daar rond te crossen met zo'n apparaat. Ik heb nu een MB 230E uit '86. Een automaat, en als je al ziet hoe comfortabel dat apparaat is in vergelijking met veel moderne auto's. Ook is ie lekker rap, maar dat boeit me niet zoveel.
| |
j22flyingdownwind | dinsdag 17 december 2002 @ 18:29 |
quote:In het leger rijden ze inderdaad ook in G-wagens. De meeste ervan zijn van het W461 type, de 290GD (2,9 5cyl met 96pk). Leuk is dat die zo lekker spartaans zijn van binnen ![]() ![]() En als het gaat om bijhouden ben ik 100% actief. Dit is mijn droomauto en ik wíl gewoon geen andere. Ik was hem iedere week (met de hand uiteraard ![]() ![]() ![]() Maargoed, oude Benz'jes zijn gewoon hardstikke cool, vooral als ze goed onderhouden zijn. Heb je trouwens een foto van je 230? G-roeten,
[Dit bericht is gewijzigd door j22flyingdownwind op 18-12-2002 12:48] | |
Threepio | dinsdag 17 december 2002 @ 23:54 |
quote:ff over die Santa-Fe: Guud Hiddink en Frits Barend rijden erin. En johan Cruijff rijdt in een hyundai XG... ik durf te wedden dat ze er nog geld op toe krijgen ook ![]() | |
Kuupke | woensdag 18 december 2002 @ 08:32 |
quote:Dat doe ik ook. Vooral vlak voor de winter worden mijn wielen ingespoten met siliconenspray zodat het chrome niet wordt aangetast. Afgelopen zomer heb ik mijn auto weer compleet opnieuw in de tecktiel gezet. Komende zomer worden bumpers,bullbar, treeplanken weer opnieuw gepoedercoat. Zo blijft hij gewoon mooi. | |
Brick_Top | woensdag 18 december 2002 @ 11:05 |
quote:He Luuk, zeker heb ik een foto. Ik heb er meerdere. Ik zal mijn scanner deze week eens aansluiten dan dan zal ik m even posten. Hij staat nu alleen al anderhalve maand stil omdat de deynamo stuk is en ik m al weken aant vervangen ben. ![]() Maar ja, ik heb nu een andere en die geeft een kortsluiting. En ja, onderhouden doe ik m natuurlijk ook goed. Hij ziet er echt prima uit op een roestplekje na op het spatbord. Dat ga ik een dezer dagen wegwerken omdat ik er nu toch niet mee rijd ivm de dynamo. | |
Robbel | maandag 23 december 2002 @ 18:46 |
-edit- | |
stienus5gtturbo | donderdag 26 december 2002 @ 01:11 |
quote:offtopic: koewl plaatje ![]() ![]() | |
Clerick | dinsdag 24 juni 2003 @ 12:11 |
GMC Yukon:![]() 24" Spinners ![]() Chevrolet Avalanche: Cadillac Escalade: Lincoln Navigator: allemaal MASTER cars!!!! | |
j22flyingdownwind | dinsdag 24 juni 2003 @ 14:38 |
Dat zijn geen 4x4's ![]() | |
Ultimora | dinsdag 24 juni 2003 @ 14:45 |
quote:daar heb ik een pimp car topic voor aangemaakt ![]() Wat is de grootste pooierauto?? edit - linkje toegevoegd [Dit bericht is gewijzigd door Ultimora op 24-06-2003 14:52] | |
ook_gek | dinsdag 24 juni 2003 @ 14:48 |
quote:Zijn drempels zo hoog dan ![]() | |
Clerick | dinsdag 24 juni 2003 @ 21:33 |
quote:haha idd zulke hoge drempels heb ik nooit gezien nee | |
gigatech | vrijdag 27 juni 2003 @ 15:55 |
quote:wat een gelul deze bakken kunnen wel degelijk door het woeste land rijden (wel eens gehoord van een air ride systeem of het ranchero systeem krik je je auto mee omhoog of omlaag) kijk dat je met deze velgen niet door het terein wilt rijden das een ander verhaal ![]() | |
j22flyingdownwind | vrijdag 27 juni 2003 @ 16:05 |
Dan zijn ze nog veeel te lang, hoe hoog je ook op je poten staat, je hebt dan geen zogenaamde "rampenwinkel". Zodra je over een bult zand rijdt, waarna je een steile helling naar beneden rijdt, zijn je voorwielen al op de downhill en je achterwielen staan nog vóór dat bultje. Met een korte wheelbase rij je zo verder, met zo'n ding met een wheelbase van 3 meter zit je gelijk met je bodemplaat aan de grond. Daarbij komt ook nog dat ze geen differentieel sloten hebben, dus zodra het zand/modder/sneeuw iets losser en dieper wordt, zit je direct vast ![]() ![]() | |
gigatech | vrijdag 27 juni 2003 @ 16:19 |
quote:hebben ze wel je kan ze bestellen met diffrentieel locking HUB's enne met de lengte valt dat zeker mee heb zovaak met deze beesten door het terrein gereden en daar nooit een probleem mee gehad enne als ze toch de bodem zouden raken zit daar een hele dikke roesvrijstalen plaat die de boel beschermd en vermogen genoeg in die bakken omjezelf weer los te trekken(met of zonder lier) en het probleem zoals je zelf aangeeft zit hem vooral in kleine bultjes zoiets komt in de praktijk nauwlijks voor alleen op van die kunstmatig aangelegde 4X4 baantjes [Dit bericht is gewijzigd door gigatech op 27-06-2003 16:23] | |
LangeJan | vrijdag 27 juni 2003 @ 16:21 |
Mijn pa heeft net een Daihatsu Feroza gekocht.. ook wel een bruut wagentje. | |
Loudje | vrijdag 27 juni 2003 @ 18:23 |
![]() ![]() | |
j22flyingdownwind | vrijdag 27 juni 2003 @ 18:26 |
quote: ![]() | |
jwstoop | dinsdag 1 juli 2003 @ 18:33 |
j22, check dit ff | |
RaTz | dinsdag 1 juli 2003 @ 18:53 |
Wel leuk dat ze er een nieuwe motor inbouwen, maar het blijft een ouwe sloep uit 1980 ![]() | |
ook_gek | dinsdag 1 juli 2003 @ 20:18 |
quote:Gaaf man ![]() | |
Farao | vrijdag 4 juli 2003 @ 03:13 |
quote:Precies, balkje erop, streepjes eroverheen, en raggen maar ![]() | |
Scalle-- | vrijdag 4 juli 2003 @ 14:47 |
Nemen jullie maar japannertjes dan neem ik deze ![]() ![]() Hier staan ook nog leuke pics: | |
Steve-O | vrijdag 4 juli 2003 @ 16:24 |
quote: ![]() chevy ![]() | |
j22flyingdownwind | vrijdag 4 juli 2003 @ 17:22 |
quote:Liever een ouwe sloep van 1980 dan een nieuwe Patrol ![]() | |
RaTz | vrijdag 4 juli 2003 @ 17:25 |
quote:Nou..... ![]() | |
defender | zaterdag 5 juli 2003 @ 19:06 |
![]() ![]() Van de week ook een filmpje gemaakt : | |
stienus5gtturbo | zaterdag 20 september 2003 @ 17:15 |
quote:Zeer vet ![]() Die bakken zijn super koewl, alleen jammer dat ze geen sperren hebben. Maarja, je komt er toch ver mee, door bodemvrijheid en aanloophoek e.d. |