Dan is het dus puur symptoom bestrijding als je de gevolgen wel aanpakt, maar de oorzaken niet.
En pasjes of andere identificatie systemen werken niet en kosten bovendien een vermogen, een onzinnige oplossing dus.
Er zijn btw nog meer redenen voor uitbaters om allochtonen te weigeren. Waar ik woon heb je ook een tent die totaal geen deurbeleid had en heeft en het gevolg was dat hoe meer allochtonen er kwamen, deste minder autochtonen. Nu komen er amper nog 'blanken'. En het gaat niet om goed of slecht, gewoon om dat het soms zo werkt.
quote:Mee eens, maar mag je bijvoorbeeld minder Marokkaanse jongeren binnenlaten omdat die over algemeen voor meer overlast zorgen? Of omdat er al een bepaald percentage van binnen is?
Op maandag 9 december 2002 17:38 schreef Leonardo1504 het volgende:
Wat een kul. Je mag nooit iemand weigeren omdat ie allochtoon is.
quote:Inderdaad prachtig stukje.
Op maandag 9 december 2002 16:28 schreef terabyte het volgende:
Ik vond dit stukje prachtig:Op maandag 9 december 2002 13:31 schreef reem het volgende:
Bij wedstrijden rond het betaald voetbal zijn er vaak rellen. Nu durf ik te beweren, dat die 9 van de 10 keer door autochtonen worden veroorzaakt. Zullen we dan ook geen autochtonen bij voetbalwedstrijden binnenlaten? Tja, lullig voor de goede autochtonen, maarja dan moeten ZE de groep die het verstiert ZELF maar aanpakken. Zolang er rellen zijn, komen die klote-autochtonen er NIET IN!
trek zelf de vergelijking met het disco verhaal maar, en kom achter je eigen hypocrisie..dank u
quote:Nee want het probleem ontstaat niet doordat er Marokkanen binnen zijn. Net zo min als het onstaat omdat er alleen maar autochtonen zijn. Het ontstaat door agressie, en agressie is niet gebonden aan nationaliteit of huidskleur. Agressie wordt wel vaak getriggered door overmatig alcoholgebruik, en het spijt me te moeten zeggen, maar autochtonen drinken vaker excessief dan allochtonen.
Op maandag 9 december 2002 17:57 schreef sizzler het volgende:[..]
Mee eens, maar mag je bijvoorbeeld minder Marokkaanse jongeren binnenlaten omdat die over algemeen voor meer overlast zorgen? Of omdat er al een bepaald percentage van binnen is?
/edit
Volgens mij toom je de problemen behoorlijk in als iedereen bij binnenkomst verplicht op de foto moet, en wordt geregistreerd.
quote:Waarschijnlijk kwamen er toen meer allochtonen omdat dat de enige tent was waar ze uberhaupt binnenkwamen.
Op maandag 9 december 2002 17:39 schreef NorthernStar het volgende:
Er zijn btw nog meer redenen voor uitbaters om allochtonen te weigeren. Waar ik woon heb je ook een tent die totaal geen deurbeleid had en heeft en het gevolg was dat hoe meer allochtonen er kwamen, deste minder autochtonen. Nu komen er amper nog 'blanken'. En het gaat niet om goed of slecht, gewoon om dat het soms zo werkt.
quote:Ja het is discriminatie, het is onterecht, de goeden moeten onder de kwaaien lijden, het is onwettig, het is .... etc. etc. Dat weten we inmiddels wel.
Op maandag 9 december 2002 18:03 schreef Leonardo1504 het volgende:[..]
Nee want het probleem ontstaat niet doordat er Marokkanen binnen zijn. Net zo min als het onstaat omdat er alleen maar autochtonen zijn. Het ontstaat door agressie, en agressie is niet gebonden aan nationaliteit of huidskleur. Agressie wordt wel vaak getriggered door overmatig alcoholgebruik, en het spijt me te moeten zeggen, maar autochtonen drinken vaker excessief dan allochtonen.
/edit
Volgens mij toom je de problemen behoorlijk in als iedereen bij binnenkomst verplicht op de foto moet, en wordt geregistreerd.
Maar A. het gebeurd; B. Discotheken zijn puur commercieel en moet het dus een praktische reden hebben (geen racisme ofzo); C.de regering gaat geen pasjessystemen subsidieren en gewone uitbaters kunnen het niet betalen (als het al zou werken) dus wat dan?
quote:Geen idee, maar als er echt gespuis komt (en dat zit erbij) is het logisch dat mensen die geen rotzooi willen wegblijven.
Op maandag 9 december 2002 18:08 schreef nikk het volgende:[..]
Waarschijnlijk kwamen er toen meer allochtonen omdat dat de enige tent was waar ze uberhaupt binnenkwamen.
quote:Alleen neem je dan wel aan dat het percentage relschoppers onder de allochtone voetbalsupporters een stuk lager is dan de verhouding relschoppers tegenover niet-relschoppers van de autochtonen. Ik geef het voorbeeld gelijk waar het om aantallen gaat, maar niet om verhoudingen.
Op maandag 9 december 2002 18:01 schreef schatje het volgende:[..]
Inderdaad prachtig stukje.
quote:Oooh, dus Marokkaanse jongeren vormen helemaal geen probleemgroep? Wacht ik bel even met de regering dat al die projecten en miljoenen euro's weggegooid geld zijn.
Nee want het probleem ontstaat niet doordat er Marokkanen binnen zijn. Net zo min als het onstaat omdat er alleen maar autochtonen zijn. Het ontstaat door agressie, en agressie is niet gebonden aan nationaliteit of huidskleur.
Waarom denk je dan dat ze geweigerd worden in disco's? Alleen maar vanwege vooroordelen?
[Dit bericht is gewijzigd door sizzler op 09-12-2002 18:23]
quote:Dus volgens ene leonardo1504 heeft temperament er niets mee te maken, een arabisch volbloed b.v. rent 60 á 70 km per uur en een fries volbloed netaan 25....
Nee want het probleem ontstaat niet doordat er Marokkanen binnen zijn. Net zo min als het onstaat omdat er alleen maar autochtonen zijn. Het ontstaat door agressie, en agressie is niet gebonden aan nationaliteit of huidskleur. Agressie wordt wel vaak getriggered door overmatig alcoholgebruik, en het spijt me te moeten zeggen, maar autochtonen drinken vaker excessief dan allochtonen.
/edit
quote:Ja omdat ze daar tenminste terecht kunnen en verder bijna nergens.
Op maandag 9 december 2002 17:39 schreef NorthernStar het volgende:
Waar ik woon heb je ook een tent die totaal geen deurbeleid had en heeft en het gevolg was dat hoe meer allochtonen er kwamen, deste minder autochtonen. Nu komen er amper nog 'blanken'. En het gaat niet om goed of slecht, gewoon om dat het soms zo werkt.
quote:He ho nou eens, ik zeg niet dat die allochtonenproblematiek niet bestaat. Ik zeg wel dat je het even in het juiste perspectief moet zien. De keren dat ik bijvoorbeeld dronken gastjes van een jaar of 16 spiegels van auto's zie slopen, zijn het echt allemaal blanke autochtonen. De keren dat ik iemand zie die dronken en agressief is, is het 8 van de tien keer een autochtoon. Agressie in het uitgaansleven is gewoon geen allochtonenproblematiek. Je kan allochtonen ook overal de schuld van geven, dat lijkt me in dit geval niet terecht. Allochtonenproblematiek is een reeel probleem, maar heeft niet zo veel met deurbeleid te maken (althans dat zou zo moeten zijn)
Op maandag 9 december 2002 18:23 schreef neo567 het volgende:[..]
Dus volgens ene leonardo1504 heeft temperament er niets mee te maken, een arabisch volbloed b.v. rent 60 á 70 km per uur en een fries volbloed netaan 25....
De een is sneller ontvlambaar als de ander....
Maar volgens ene Leonardo1504 is dit absoluut niet het geval...![]()
quote:Misschien wel, maar het is ook een mechanisme dat autochtonen wegblijven als er ergens veel allochtonen komen.
Op maandag 9 december 2002 18:33 schreef KreKkeR het volgende:[..]
Ja omdat ze daar tenminste terecht kunnen en verder bijna nergens.
Persoonlijk vind ik dat het gewoon aan zijn natuurlijk verloop moet overlaten. Dus als die tenten een deurbeleid willen voeren moeten ze dat doen.
quote:Als allochtonen een reeel probleem vormen, en onder (mannelijke) Marokkaanse jongeren een veel hoger percentge 'verziekers' is, waarom zou je het deurbeleid daar niet op aan mogen passen? De portiers hebben zelf meestal jarenlange ervaring en weten waar de problemen zitten.
Op maandag 9 december 2002 18:35 schreef Leonardo1504 het volgende:[..]
Allochtonenproblematiek is een reeel probleem, maar heeft niet zo veel met deurbeleid te maken (althans dat zou zo moeten zijn).
Want meestal gebruikt men hier in ANM de term allochtoon terwijl ze dan eigenlijk Marokkaan bedoelen, of Turk en Marokkaan.
Vergeet niet dat er nog een heleboel andere soorteren groepen onder te term niet-Westerse allochtoon vallen. Groepen waar je normaal nooit iets van hoort. Hoeveel mensen hebben er nu serieus problemen met bijv. Surinamers? Of Indo's? (Behoren Indo's eigenlijk wel tot de groep der allochtonen?)
quote:Inderdaad! En als er onder Marokkanen en/of overige allochtonen een hoger percentage winkel dieven zitten, Marokkanen en/of overige allochtonen weren uit de winkels! Don't worry, marktwerking zorgt er wel voor dat zij hun eigen winkels krijgen!
Op maandag 9 december 2002 18:41 schreef sizzler het volgende:[..]
Als allochtonen een reeel probleem vormen, en onder (mannelijke) Marokkaanse jongeren een veel hoger percentge 'verziekers' is, waarom zou je het deurbeleid daar niet op aan mogen passen? De portiers hebben zelf meestal jarenlange ervaring en weten waar de problemen zitten.
Veroorzaken Marokkanen meer problemen op scholen? Aparte scholen voor Marokkanen! We hebben toch al zwarte en witte scholen, dus waarom zouden we van dit weigeren van Marokkanen geen norm maken! Openbaar vervoer idem.
Laatste twee zijn dan wel nog deels in handen van de overheid, maar niet allemaal. En hey, velen hier zijn ook van mening dat de overheid ondanks dat er sprake is van discriminatie de horeca gelegenheden niet moet aanpakken omdat het allemaal goed te begrijpen is dat de gelegenheden deze maatregelen nemen. Dus als de overheid het toch goedkeurt, waarom zou zij het zelf dan niet mogen doen.
Probleem opgelost!
quote:Ow, die worden op genoeg plaatsen ook stelselmatig geweigerd hoor. Tenminste negers/creolen. Zal natuurlijk verschillen per stad/locatie.
Op maandag 9 december 2002 19:02 schreef terabyte het volgende:
Hoeveel mensen hebben er nu serieus problemen met bijv. Surinamers?
quote:Je mag op basis van een risicoprofiel bepaalde lieden weigeren, maar het kan niet zo zijn dat puur alleen de afkomst 90 procent van dat risicoprofiel uitmaakt. Anders mag je van mij een bordje boven de disco plaatsen met de tekst "alleen toegankelijk voor blanken, en in hoge uitzondering een allochtoon".
Op maandag 9 december 2002 18:41 schreef sizzler het volgende:
Als allochtonen een reeel probleem vormen, en onder (mannelijke) Marokkaanse jongeren een veel hoger percentge 'verziekers' is, waarom zou je het deurbeleid daar niet op aan mogen passen? De portiers hebben zelf meestal jarenlange ervaring en weten waar de problemen zitten.
Nederland kent heel veel normale allochtonen. Het vreemde is dat je ze alleen niet in de disco tegenkomt. Dat heeft vast niet alleen te maken met het punt dat ze niet willen komen.
[Dit bericht is gewijzigd door Jernau.Morat.Gurgeh op 09-12-2002 22:21]
quote:Haha, ik (indo) in gesprek met racist (gabber):
Op maandag 9 december 2002 19:02 schreef terabyte het volgende:
Of Indo's? (Behoren Indo's eigenlijk wel tot de groep der allochtonen?)
Tenten boven de +/- 250 bezoekers moet zijn bezoekers screenen.
Want hoe meer mensen je binnenlaat, hoe meer kans op narigheid, lijkt me logisch. Dus de overheid kan wetsmatig deze problematiek aanpakken.
Ten tweede vind ik dat de overheid de uitvoering van voorgenoemd voorstel best mag subsidiëren. Het is een sociaal-probleem, en de overheid is er voor het volk en niet anders om. Ik denk dat het een investering is die op de lange termijn zijn vruchten zal afwerpen en de generatie van tegenwoordig (ongeacht afkomst) een stukje meer gewetensbesef bij zal brengen.
quote:gabber is stoer
Op maandag 9 december 2002 19:23 schreef chocolatemoeze het volgende:[..]
Haha, ik (indo) in gesprek met racist (gabber):
Hij:
"Jah, buitenlanders, allemaal de gaskamer in!!!"
Ik:
"Ow, bedankt, dacht altijd wel goed met jou te kunnen opschieten"
Hij:
"Jah, maar jij bent oké"
quote:
Denk dat als je dit zelf meemaakt, je er ook meteen anders over gaat denken...ik hoop het tenminste anders ben je echt triest
quote:Volgens mij heb jij nog niet helemaal begrepen wat ik bedoel:
ik ben echt heel triest. Behalve dat ik al ruim een jaar werk in het Arnhemse uitgaanscircuit en dus wel weet hoe het gaat. En ik zeg ook helemaal niet dat alles zo werkt, maar deels werkt het dus wel zo. Zeker waar ik werk, omdat daar vaak s' avonds na sluitingstijd van de andere kroegen die uitsmijters nog ff bij die van ons komen staan, en die dus wel weten wie er die avond bij hen niet in mochten of eruit zijn gezet om verschillende redenen.
dus ik ben triest.
Jij hebt volgens mij nog nooit meegemaakt dat jij met een groep vrienden waarvan er een aantal gekleurd zijn (zal wel niet gebeuren anders had ik die opmerking ook niet uit hoeven leggen, dan had je het zelf wel gesnapt) ergens bij een willekeurige discotheek aan komt en geweigerd wordt op basis van huidskleur..denk dat als jij ooit een keer in die situatie had gekomen( ik heb het persoonlijk helaas te vaak meegemaakt), je er hetzelfde over had gedacht als ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |