quote:Nee, dat zou een pasjes systeem zijn. Maar dat kost geld en dit is veel makkelijker natuurlijk. Pak zo'n horeca ondernemer maar aan die een dergelijk deurbeleid voert, dan gaat ie vanzelf in dergelijke systemen investeren.
Op maandag 9 december 2002 16:38 schreef HeatWave het volgende:[..]
Ja hoor, dat ik best toegeven, dat het af te keuren is, en verwerpelijk en slecht en evil etc etc.
Maar je hebt geen keuze als uitbater!! DAT is mijn punt, om je zaak veilig te houden is dit de enige manier.
quote:Wat een onzin.
Op maandag 9 december 2002 16:39 schreef kwib het volgende:Trouwens, als je als club iemand weigert op grond van ervaring met dat type personen dan (oftewel, allochtonen weigert omdat ze alleen maar rotzooi trappen) is er vast wel ergens een moraalridder-ikziegeenproblemenomdatikzenietwilzien-vereniging die je aanklaagt voor discrimatie.
quote:oftewel, sluit je zaak maar, want als je de ene weigerd, moet je de andere ook weigeren, en je zaak wordt er echt niet veiliger op als er geen kleurlingen meer komen
Maar je hebt geen keuze als uitbater!! DAT is mijn punt, om je zaak veilig te houden is dit de enige manier
[Dit bericht is gewijzigd door J.P.Montoya op 09-12-2002 16:41]
quote:Mits legaal idd, mensen weigeren enkel op huidskleur is dus niet legaal.
Op maandag 9 december 2002 16:38 schreef DutchCourage het volgende:[..]
Weet je dat zeker, volgens mij mag je op privé terrein doen wat je wilt (mits legaal)
quote:ja gek heh?
Op maandag 9 december 2002 16:28 schreef terabyte het volgende:
Ik vond dit stukje prachtig:
[..]
laat je in horeca aangeleden alles naar binnen zonder portiers die er tussen komen, zal je zien dat er naar verhouding veel allochtoontjes rondlopen. En wie zorgen er in het algemeen voor de rotzooi? pcies.
Daarnaast zijn de portiers altijd zeer goed op de hoogte van wie er rotzooi trappen en wie niet, dus het is vaak niet van zomaar willekeurig allochtoontjes pesten.
Dus ehm Gelly, TOEDELSSSSSSSSS
PS, anders open je zelf een zaak voor alleen allochtonen, kijken hoe snel je failliet bent.
quote:Tja, dat is een leuk idee, laat ze het maar invoeren, maar dan ook over een aantal maanden de resultaten laten zien van mensen die om redenen hun pasje kwijt zijn geraakt he?
Op maandag 9 december 2002 16:40 schreef gelly het volgende:[..]
Nee, dat zou een pasjes systeem zijn. Maar dat kost geld en dit is veel makkelijker natuurlijk. Pak zo'n horeca ondernemer maar aan die een dergelijk deurbeleid voert, dan gaat ie vanzelf in dergelijke systemen investeren.
Dan kunnen we er meteen weer vanaf denk ik.
Kijk je kan hoog en laag springen met je politiek correcte oplossingen, maar de praktijk wijst nou eenmaal uit dat het zo is, je krijgt problemen als je veel allochtonen binnenlaat. Ik woon in Amsterdam, ga heel veel stappen en ik heb het aan den lijve meegemaakt. Ik tik dit niet om gelijk te krijgenm ik ben geen racist. Ik ben gewoon iemand die dingen constateert en mijn conclusies trek.
Als je het kan tegenspreken met cijfers, concrete voorbeelden, prima, maar dan KAN niet. Want het is een feit. Luister maar naar de verhalen van portiers hier, mijn verhaal over die bevriende horeca uitbater, persoonlijke ervaringen van anders fok!kers. Het is een feit, wat we er aan doen staat er NU los van.
quote:*zucht* heb je verder iets gelezen van mijn (of andere) posts of wil je alleen even aangeven dat ik een extreemrechtse facist ben?
Op maandag 9 december 2002 16:40 schreef terabyte het volgende:[..]
Wat een onzin.
.
Goed hoor
[Dit bericht is gewijzigd door kwib op 09-12-2002 16:45]
quote:Inderdaad (en dat is maar goed ook!), maar als ze het niet expliciet zeggen.. (ik bedoel ze hebben altijd wel een andere k*tsmoes zoals "je hep treeningschoenuh an... da kennie hier... en naw opzoutuh")
Op maandag 9 december 2002 16:40 schreef gelly het volgende:[..]
...mensen weigeren enkel op huidskleur is dus niet legaal...
quote:Ach, als je alle allochtonen in Nederland een nekschot geeft ben je ook van dit hele probleem af.
Op maandag 9 december 2002 16:43 schreef mister_popcorn het volgende:
bla
quote:
Op maandag 9 december 2002 16:43 schreef mister_popcorn het volgende:[..]
ja gek heh?
kijk ook ff naar de verhoudingen vriend, ooit een marro of een turk bij voetbal gezien? Ik niet. Dus dan is het niet zo gek heh?! (domme *******)laat je in horeca aangeleden alles naar binnen zonder portiers die er tussen komen, zal je zien dat er naar verhouding veel allochtoontjes rondlopen. En wie zorgen er in het algemeen voor de rotzooi? pcies.
Daarnaast zijn de portiers altijd zeer goed op de hoogte van wie er rotzooi trappen en wie niet, dus het is vaak niet van zomaar willekeurig allochtoontjes pesten.
PS, anders open je zelf een zaak voor alleen allochtonen, kijken hoe snel je failliet bent.
quote:"allochtonen weigert omdat ze alleen maar rotzooi trappen"
Op maandag 9 december 2002 16:44 schreef kwib het volgende:[..]
*zucht* heb je verder iets gelezen van mijn (of andere) posts of wil je alleen even aangeven dat ik een extreemrechtse facist ben?
Goed hoor
Is dat dan geen onzin?
[offtopic]
Het valt me op dat als er iets negatiefs is zoals een deurbeleid ze beweren wel buitenlanders te zijn (discriminatie), maar als er iets positiefs is zoals een uitkering of verzekering, dan zijn ze ineens wel 100% nederlander. Het woord 'ze' gebruik ik om een bepaalde groep aan te duiden binnen een gemeenschap. Begin dus plz niet te blaten dat ik generaliseer. Ik ken persoonlijk iemand die op deze manier zich gedraagd.
quote:Dat zeg jij, er komen 4 jongens aan bij Bijv. Crazy Piano`s Scheveningen (1 van de vele voorbeelden), waar alle 4 de personen nog nooit zijn geweest, van de 4 jongens zijn er 3 surinamers en 1 blanke. Ook al ben je er nog nooit geweest, toch wordt je gewiegerd op huidskleur...dan mag jij mij vertellen, hoe die portier weet dat wij rotzooi gaan trappen, ondanks dat alle 3 de surinamers minmaal 4x hoger zijn opgeleid dan die lul die daar bij de deur staat.
Denk dat als je dit zelf meemaakt, je er ook meteen anders over gaat denken...ik hoop het tenminste anders ben je echt triest
quote:Nope, dat is generaliseren
Op maandag 9 december 2002 16:47 schreef terabyte het volgende:[..]
"allochtonen weigert omdat ze alleen maar rotzooi trappen"
Is dat dan geen onzin?
quote:Dan zouden ook alle automobilisten een tijdelijk rijbewijs moeten krijgen en niet alleen de jongeren!!
Op maandag 9 december 2002 16:36 schreef gelly het volgende:[..]
Als dat voor iedereen (autochtoon en allochtoon) zou gelden, zou ik er geen probleem mee hebben.
Op zich nieteens zo'n slecht idee: een landelijke databank met voor iedereen een persoonlijke pas. Als je bij een uitgaansgelegenheid of de politie iets fout doet (agressie, vandalisme, aanranding, bedreiging etc.) krijg je een jaar lang een verbod.
quote:Ik gaf een reden aan die portiers gebruiken om allochtonen te weigeren. Ik zeg niet dat allochtonen alleen maar rotzooi trappen.
Op maandag 9 december 2002 16:47 schreef terabyte het volgende:[..]
"allochtonen weigert omdat ze alleen maar rotzooi trappen"
Is dat dan geen onzin?
Of ik het wel of niet eens ben met die reden heb ik hier nooit gezegd.
Lees nou eens even mij post voordat je gaat klagen. Damn...
quote:mkay.
Op maandag 9 december 2002 16:49 schreef kwib het volgende:[..]
Ik gaf een reden aan die portiers aangeven om allochtonen te weigeren. Ik zeg NIET dat allochtonen alleen maar rotzooi trappen.
Of ik het wel of niet eens ben met die reden heb ik hier nooit gezegd.
Lees nou eens even mij post voordat je gaat klagen. Damn...
quote:Dan zijn we daar tenminste uit
Op maandag 9 december 2002 16:51 schreef terabyte het volgende:[..]
mkay.
quote:ik ben echt heel triest. Behalve dat ik al ruim een jaar werk in het Arnhemse uitgaanscircuit en dus wel weet hoe het gaat. En ik zeg ook helemaal niet dat alles zo werkt, maar deels werkt het dus wel zo. Zeker waar ik werk, omdat daar vaak s' avonds na sluitingstijd van de andere kroegen die uitsmijters nog ff bij die van ons komen staan, en die dus wel weten wie er die avond bij hen niet in mochten of eruit zijn gezet om verschillende redenen.
Op maandag 9 december 2002 16:48 schreef J.P.Montoya het volgende:[..]
Dat zeg jij, er komen 4 jongens aan bij Bijv. Crazy Piano`s Scheveningen (1 van de vele voorbeelden), waar alle 4 de personen nog nooit zijn geweest, van de 4 jongens zijn er 3 surinamers en 1 blanke. Ook al ben je er nog nooit geweest, toch wordt je gewiegerd op huidskleur...dan mag jij mij vertellen, hoe die portier weet dat wij rotzooi gaan trappen, ondanks dat alle 3 de surinamers minmaal 4x hoger zijn opgeleid dan die lul die daar bij de deur staat.
Denk dat als je dit zelf meemaakt, je er ook meteen anders over gaat denken...ik hoop het tenminste anders ben je echt triest
dus ik ben triest.
quote:Dan zijn we het daar over eens.
Op maandag 9 december 2002 16:57 schreef mister_popcorn het volgende:dus ik ben triest.
quote:Iets minder mag wel. Volg de discussie in deel één nog maar een keer.
Op maandag 9 december 2002 16:43 schreef mister_popcorn het volgende:[..]
ja gek heh?
kijk ook ff naar de verhoudingen vriend, ooit een marro of een turk bij voetbal gezien? Ik niet. Dus dan is het niet zo gek heh?! (domme *******)laat je in horeca aangeleden alles naar binnen zonder portiers die er tussen komen, zal je zien dat er naar verhouding veel allochtoontjes rondlopen. En wie zorgen er in het algemeen voor de rotzooi? pcies.
quote:
Met de aanklacht ben ik het niet helemaal eens, om twee redenen;1) Empirisch gezien is het een slecht onderzoek. Je weet pas zeker dat de allochtonen op hun huidskleur zijn geweigert als een significant groot deel van de allochtonen die er naar binnen wil wordt geweerd en een significant groot deel van de autochtonen wordt toegelaten. Een paar stelletjes die op een avond ergens naar binnen wil is een te beperkt onderzoek om er een gefundeerde conclusie aan te verbinden. Daarbij moet ook worden gekeken naar bijvoorbeeld hoe men gekleed gaat, geslacht, tijd en dag van naar binnen willen en leeftijd. Dit mag niet al te veel afwijken van de twee groepen anders zou het geen zuivere meting zijn. De conclusie dat er wordt gediscrimineerd aan de hand van de "undercover-operatie" is veel te kort door de bocht.
Ook moet er gekeken moeten worden naar wat er al binnen loopt. Er zijn ook discotheken die een gelijke verdeling mannen/vrouwen nastreven en om die reden het teveel aan mannen weigeren. Als dat geaccepteerd wordt, waarom dan niet een discotheek die een gelijke (of representatieve) verdeling allochtoon/autochtoon nastreeft. In zekere mate mag een deurbeleid er voor zorgen dat er binnen sprake is van een bepaalde samenstelling, om de simpele reden dat als er overwegend veel allochtonen, mannen of mensen onder de 16 zijn, een grote groep discogangers niet meer komt. Ik ken meerdere discotheken die failliet zijn gegaan omdat er te veel Marokkanen binnen waren waardoor de autochtonen wegbleven.
2) Discotheken discrimineren al jaren omdat vrouwen stelselmatig worden voorgetrokken! Mijn vriendin krijgt regelmatig een gratis drankje bij binnenkomst of zelfs gratis entree op "laydies-night". Een ander voorbeeld van discriminatie is de leeftijdsbeperking. Voor sommige disco's moet je 23 jaar zijn. Dat is ook discriminatie (in het engels: ageism) maar daar hoor je niemand over. Het is dan ook schijnheilig om het racisme er uit te pakken en de andere vormen van discriminatie te accepteren.
Let wel: ik probeer het niet goed te praten als hier inderdaad spraken is van racisme. Daar ben ik tegen. Alleen moet dat wel op een zorgvuldige manier worden onderzocht voordat iedereen op de achterste hielen gaat staan en boe en schande roept.
quote:whaha, dat jij iemand zo persoonlijk kent is nog steeds niet typerend voor de groep
Op maandag 9 december 2002 16:47 schreef freud het volgende:
[offtopic]
Het valt me op dat als er iets negatiefs is zoals een deurbeleid ze beweren wel buitenlanders te zijn (discriminatie), maar als er iets positiefs is zoals een uitkering of verzekering, dan zijn ze ineens wel 100% nederlander. Het woord 'ze' gebruik ik om een bepaalde groep aan te duiden binnen een gemeenschap. Begin dus plz niet te blaten dat ik generaliseer. Ik ken persoonlijk iemand die op deze manier zich gedraagd.
quote:Je meent het?
Op maandag 9 december 2002 17:29 schreef trance40 het volgende:
Dat buitenlanders alleen maar rotzooi trappen is niet helemaal waar. Er lopen ook genoeg nederlanders rondt die er echt een potje van maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |