met wie?quote:Op donderdag 9 februari 2017 17:40 schreef littledrummergirl het volgende:
Was dobbey alweer gesignaleerd Hier? Ik duim dat alles goed gaat daar![]()
Mijn UD mag trouwens ook in de OP hoortegelijk met flav, en een heuse fok!baby
iemand die na mij ontmoet te hebben nooit meer op fok is geweestquote:
Ah, we kunnen een singles clubje beginnen dan! Of begrijp ik je verkeerd?quote:Op donderdag 9 februari 2017 17:43 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
iemand die na mij ontmoet te hebben nooit meer op fok is geweestsingles fling
We zijn al zes jaar samenquote:Op donderdag 9 februari 2017 17:47 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Ah, we kunnen een singles clubje beginnen dan! Of begrijp ik je verkeerd?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
das bij werkenden ook gogo. Standaard procedure volgens mij. Wordt altijd wel toegekendquote:Op donderdag 9 februari 2017 17:47 schreef Gogo83 het volgende:
UWV, olé, olé.. maar dan anders. Ik ben dit jaar vanuit de WW gaan werken en omdat dat iets minder was dan in mijn vorige baan, kreeg ik een aanvulling vanuit de WW. Deze aanvulling werd langzaamaan meer, omdat mijn uren minder werden. Mijn zwangerschapsuitkering zal dus weer vanuit de WW komen.
Nu kan je die uitkering pas vier weken van tevoren aanvragen. Dinsdag gedaan dus. Krijg ik nu een brief dat ze er binnen nu en acht weken een beslissing over nemen. Waarom is die termijn dan niet gewoon langer? En het komt wel goed hoor, we hebben spaargeld en redden ons dus ook als het lang duurt, maar toch vind ik het stom.
wow wat sjiek inderdaadquote:Op donderdag 9 februari 2017 18:31 schreef Fazzoletti het volgende:
voor de goede echo's en Npm!
Ik heb vandaag 3/4 van m'n werkdag besteed aan m'n studie afrondingMoet er niet aan denken dat het in m'n verlof nog afgemaakt moet worden...
En vandaag een pluim voor de NSIk mocht mee in het hokje van de hoofdconducteur omdat het echt bomvol was in de trein
Leuk! Ik kreeg laatst, niet zwanger maar met baby in doek, in een overvolle internationale trein een aparte coupé voor 4 mensen + speel-/kinderwagenruimtequote:Op donderdag 9 februari 2017 18:31 schreef Fazzoletti het volgende:
En vandaag een pluim voor de NSIk mocht mee in het hokje van de hoofdconducteur omdat het echt bomvol was in de trein
Heujquote:Op donderdag 9 februari 2017 19:21 schreef Skittles het volgende:
Wat aardig van de conducteur![]()
Wij kregen vanmiddag slecht nieuws. Ondanks mijn leeftijd en goede nekplooi toch een verhoogde kans van 1:160 op (met name) trisomie 21. 14 februari naar het UMC voor de NIPT en dan maar afwachten
Liefquote:Op donderdag 9 februari 2017 19:24 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Heuj![]()
Das niet de bedoeling. Spannend, mijn (en die van E hier) duimen draaien voor jullie
Nou wat stom.quote:Op donderdag 9 februari 2017 19:21 schreef Skittles het volgende:
Wat aardig van de conducteur![]()
Wij kregen vanmiddag slecht nieuws. Ondanks mijn leeftijd en goede nekplooi toch een verhoogde kans van 1:160 op (met name) trisomie 21. 14 februari naar het UMC voor de NIPT en dan maar afwachten
SPOILER: het shot dat de voorkant niet haaldeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En mijn man heeft net mijn kant van de slaapkamer klusvrij gemaakt en er stond ook ineens een wiegje! Blije hoermonen
disclaimer
onze trouwkaart en het kaartje van mauw had ik ook met lego gemaakt ja: OUD / Geboortekaartjes deel 26 Dus deze kan niet achterblijven natuurlijkquote:Op donderdag 9 februari 2017 21:05 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Hahaha![]()
het vorige kaartje had ook lego, toch?
En nog eenvoor Wup!
quote:Op donderdag 9 februari 2017 17:50 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
We zijn al zes jaar samenmaar ontmoet in t toenmalige singles topic in r&p.
Singles was echt een verkapt datingtopic. Je moest wat, Tinder bestond nog nietquote:Op donderdag 9 februari 2017 21:22 schreef Stormqueen het volgende:
Goed hosseltopic dus
Wij kennen elkaar van het Eindhoventopickwamen er later achter dat we op dezelfde middelbare school zaten. Maar we zaten toen in nogal verschillende subculturen
quote:Op donderdag 9 februari 2017 21:30 schreef L-E het volgende:
[..]
Singles was echt een verkapt datingtopic. Je moest wat, Tinder bestond nog niet
ik zie inderdaad nog plenty mogelijkheden!quote:Op donderdag 9 februari 2017 21:39 schreef Lemijn het volgende:
SQ, maak je ook en versie waarbij de grote de kleine uit de wieg trekt? Ik zie opeens vele variaties voor me die niet geschikt zijn voor de wereld. Maar daardoor krijg ik wel voor het eerst zin om zelf over een kaartje na te denken
jup, das de ongerozegeurde versie van de realiteit als jong gezinquote:Op donderdag 9 februari 2017 21:42 schreef ingee het volgende:
SQ ik dacht goh wat is er mis met dat liggende poppetje? Maar dat is Mauw in de supermarkt?
Dit was letterlijk de enige dag en tijd die ze nog vrij hadden op korte termijnquote:Op donderdag 9 februari 2017 20:11 schreef Lemijn het volgende:
Wat klote Skittles! Ook dat je zo lang moet wachten op je afspraak voor de NIPT (vind ik dan, ik kon na 2 dagen terecht maar je hebt natuurlijk net de pech van het weekend ertussen). Ik ga heel erg voor je duimen dat het net zo goed afloopt als bij mij en velen hier voor mij
*boks*quote:Op donderdag 9 februari 2017 17:50 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
We zijn al zes jaar samenmaar ontmoet in t toenmalige singles topic in r&p.
Ook wel weer geruststellend natuurlijk, om geen spoed te zijn. Ja hier (vu) kreeg ik automatisch eerst een uitgebreid gesprek van een half uur met nog eens de mogelijkheden en voor- en nadelen op een rij, en ruimte voor vragen. Ik vond dat erg fijn (al had ik die niet, behalve waarom ze zo lang over de test moeten doen). En toestemmingsformulier tekenen want het is in kader van een studie.quote:Op donderdag 9 februari 2017 21:45 schreef Skittles het volgende:
[..]
Dit was letterlijk de enige dag en tijd die ze nog vrij hadden op korte termijnZo enorm spoed ben ik natuurlijk niet. Heb jij het wel in Nederland laten doen? Dat ben ik een beetje vergeten, ik weet alleen nog je lijstje met mogelijke opties
![]()
Kreeg jij trouwens een consult voor ze bloed afnamen voor je NIPT? Ik mis toch eigenlijk wel informatie die ik wel wil weten.
Ingeee omgwtfbbq morgen al je SEO?jouw test is net nat man!
SQ godsammeWel een heel realistisch beeld
![]()
Verder bedankt iedereen voor alle reactieswe gaan er gewoon vanuit dat we bij de 99,375% horen. Zo niet, dan kijken we van daaruit verder
De informatie die ik mis is meer 'wat is er precies verhoogd/verlaagd en hoeveel waardoor die kans zo hoog is? Waar kunnen die verhoging/verlaging nog meer op wijzen mocht er geen trisomie gevonden worden?' De nekplooi was 2,3 mm dus ik moet het denk ik (vooral) in het bloed zoeken.quote:Op donderdag 9 februari 2017 21:56 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Ook wel weer geruststellend natuurlijk, om geen spoed te zijn. Ja hier (vu) kreeg ik automatisch eerst een uitgebreid gesprek van een half uur met nog eens de mogelijkheden en voor- en nadelen op een rij, en ruimte voor vragen. Ik vond dat erg fijn (al had ik die niet, behalve waarom ze zo lang over de test moeten doen). En toestemmingsformulier tekenen want het is in kader van een studie.
Je mag je informatie altijd aan mij proberen te vragen!
Dat was zeker fijn, om de uitslag in detail te bekijken.quote:Op donderdag 9 februari 2017 22:09 schreef Skittles het volgende:
[..]
De informatie die ik mis is meer 'wat is er precies verhoogd/verlaagd en hoeveel waardoor die kans zo hoog is? Waar kunnen die verhoging/verlaging nog meer op wijzen mocht er geen trisomie gevonden worden?' De nekplooi was 2,3 mm dus ik moet het denk ik (vooral) in het bloed zoeken.
Fijn om te horen dat er ook een consult bij is! Kan ik even m'n vragen rondstrooien
Oja! Super leuk zeg! En tof dat je het zelf maakt!quote:Op donderdag 9 februari 2017 21:07 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
onze trouwkaart en het kaartje van mauw had ik ook met lego gemaakt ja: OUD / Geboortekaartjes deel 26 Dus deze kan niet achterblijven natuurlijk
Goede post, klopt wat je zegt. Skittles, ik las dat je naar het umc gaat. Als dat umcu is, dan kan ik je verklappen dat je inderdaad een gesprek met de gynaecoloog hebt en daarna pas evt de bloedafname. Zet van tevoren je vragen en overwegingen op papier, dat scheelt zoveel voor hoe je door zo'n gesprek heen komt.quote:Op donderdag 9 februari 2017 22:27 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Dat was zeker fijn, om de uitslag in detail te bekijken.
Verder vond ik in een studieboek de normaalwaardes van NT naar CRL, en dat was ook wel verhelderend: bij mij zat de NT op de p95. Dit wordt een beetje technisch en invullerij, maar bij 12 weken is 2,3 mm volgens mij ook aardig tegen de p95 aan. Als je wil kan ik je wel plaatjes sturen (want gezien je studie houd je misschien van dezelfde feiten als ik). Maar dit alles negeren is misschien net zo verstandig.
Maar het feit dat > 3,5mm een grens is om sowieso in aanmerking te komen voor nader echo onderzoek ondanks normale uitslag van de combinatietest, betekent in ieder geval niet dat alles daaronder even 'goed' is.
Oh, graag! Stuur maar door!quote:Op donderdag 9 februari 2017 22:27 schreef Lemijn het volgende:
[..]
Dat was zeker fijn, om de uitslag in detail te bekijken.
Verder vond ik in een studieboek de normaalwaardes van NT naar CRL, en dat was ook wel verhelderend: bij mij zat de NT op de p95. Dit wordt een beetje technisch en invullerij, maar bij 12 weken is 2,3 mm volgens mij ook aardig tegen de p95 aan. Als je wil kan ik je wel plaatjes sturen (want gezien je studie houd je misschien van dezelfde feiten als ik). Maar dit alles negeren is misschien net zo verstandig.
Maar het feit dat > 3,5mm een grens is om sowieso in aanmerking te komen voor nader echo onderzoek ondanks normale uitslag van de combinatietest, betekent in ieder geval niet dat alles daaronder even 'goed' is.
jaquote:Op donderdag 9 februari 2017 21:30 schreef L-E het volgende:
[..]
Singles was echt een verkapt datingtopic. Je moest wat, Tinder bestond nog niet
Wij hebben bij ons eerste kind gekozen voor een bevalling in de Geboortekliniek van het MCH in Den Haag. Hierbij is jouw tweede argument voor mij/ons doorslaggevend. Ook wij wonen in de buurt van wel een aantal ziekenhuizen waar we in principe heel snel kunnen zijn. Maar als er echt spoed bij komt kijken en het zit net niet mee met het verkeer kan het zomaar ineens wat langer duren (wij wonen in het centrum van de stad en daar kan het best vast staan). Mijn afweging was: ik ga liever aan het begin van de bevalling naar het ziekenhuis dan als er een spoedsituatie is en iedere seconde/minuut telt. Dat is een risico dat ik voor mezelf en voor mijn kind niet wil nemen.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 08:36 schreef Gogo83 het volgende:
Het tweede argument voor een poliklinische bevalling is dus dat de medische hulp in de buurt is als er iets misgaat. Maar we wonen dichtbij het ziekenhuis, er zijn drie verschillende routes die alle drie minder dan een kwartier de tijd kosten om te rijden (behalve in de spits misschien). Daarnaast was dit argument zwaarwegend omdat ik ooit heb gelezen dat een thuisbevalling in de helft van de gevallen alsnog in het ziekenhuis eindigt. Pas gisteren bedacht ik me dat er dus ook +/- vijftig procent kans is dat het thuis wél gewoon goed gaat. Tot slot was bij één van de vriendinnen de spoed deels ontstaan doordat de verloskundige best wel lang zelf heeft geprobeerd (kindje lag er heel moeilijk voor). Ik ga er vanuit dat we altijd met de verloskundige af kunnen spreken (of in het geboorteplan kunnen zetten) dat we laagdrempelig naar het ziekenhuis gaan als er iets niet helemaal volgens plan verloopt. Zodat de grote spoed hopelijk uitblijft.
Anyway: grote twijfels nu. Wat zijn jullie keuzes en afwegingen daarin? En een vraag voor de vrouwen die al een kind hebben en die tijdens de bevalling alsnog naar het ziekenhuis moesten: Hoe hebben jullie dat ervaren?
Dat besef ik me ook pas nu je het schrijft.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 09:21 schreef Stormqueen het volgende:
Oh en vijftig procent van de thuisbevallingen van een eerste kind eindigt inderdaad in het ziekenhuis, maar besef je dat dit meestal niet wegens groot gevaar is, maar vanwege de wens om pijnbestrijding. Dat hadden ze er bij mij niet bij gezegd
uiteraard, maar het wordt vaak veel dramatischer gebracht dan het is. Tegen mij werd gewoon letterlijk gezegd dat de kans 70% was dat ik "met de ambulance zou worden afgevoerd". En dat neem ik die vent nog steeds een beetje kwalijkquote:Op vrijdag 10 februari 2017 09:24 schreef Franny_G het volgende:
Maar die wens om pijnbestrijding valt denk ik wel te koppelen aan de duurte van een bevalling. Is de ontsluitingsfase bij een eerste bevalling niet langer dan bij tweede/derde/etc bevallingen? Als je er zo doorheen zit en graag pijnbestrijding wilt, is het ook geen pretje om alsnog in de auto te moeten stappen. In die zin vind ik pijnbestrijding ook vallen onder 'medische hulp' en dat ik die graag snel bij de hand wil hebben indien nodig.
Dat lijkt me nu het fijnste denk ik. Zorgen dat het thuis kan, maar er voor open blijven staan om naar het ziekenhuis te gaan.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 09:33 schreef Stormqueen het volgende:
Open staan voor meerdere scenario's is sowieso het beste advies vind ik. Het is zo lastig te voorspellen. Als je de rust kunt vinden om het definitieve besluit op het moment supreme te nemen zou ik dat vooral doen!
Check! Mag man lekker meedoen met de middagdutjes tijdens mijn laatste loodjes (als ie niet aan het werk is dan).quote:Op vrijdag 10 februari 2017 09:36 schreef Miezziej het volgende:
Inderdaad erg onvoorspelbaar, openstaan voor meerdere scenario's vind ik een goed advies!
Ik had hypnobirthing gedaan met mijn man, maar man was ook moe dat hij de hele tijd steeds half in slaap viel, dus daar had ik ook niets aan![]()
dus tip: zorg voor een uitgeruste bevallingspartner
![]()
Achteraf gezien had ik misschien ook niet alles even tactisch aangepakt. Vliezen in de ochtend gebroken terwijl man op werk was, hem gewoon op werk gelaten, beetje chatten met mijn moeder zonder dat ik zei dat er wat aan de hand was enzo...
En dan een lego-tafereeltje van een man die alleen in een te stille stad loopt en heimwee heeft op de voorkant van het geboortekaartje?quote:Op vrijdag 10 februari 2017 11:00 schreef Svane het volgende:
Skittles! Balen zeg! Ik duim mee dat je baby gewoon bij de >99% hoort, hopelijk snel bevestiging, toch wel even spannend.
En SQ ik heb de naam van je zoon gedroomd, het werd Guus. Ok?
Ik denk dat SQ dan eerder voor de bierregen gaatquote:Op vrijdag 10 februari 2017 11:05 schreef Gogo83 het volgende:
[..]
En dan een lego-tafereeltje van een man die alleen in een te stille stad loopt en heimwee heeft op de voorkant van het geboortekaartje?![]()
Ik ook. Guus.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 12:12 schreef Stormqueen het volgende:
Guus meeuwisik kan er niks aan doen maar ik heb er een zwak voor.
Ik heb een kookboek van m
Zegt een vak dat ook echt?quote:Op vrijdag 10 februari 2017 12:48 schreef Cygne het volgende:
Ik vind het zo bijzonder hoe mensen het verdedigen. En zo fel ook.
En alle verloskundigen zeggen blijkbaar ook dat je beter kunt blijven roken want stress.
dat laatste denk ik niet, maar veel van die types die stug door blijven roken zijn ook niet types waar je graag een felle discussie mee aan gaat over dat onderwerpquote:Op vrijdag 10 februari 2017 12:48 schreef Cygne het volgende:
Ik vind het zo bijzonder hoe mensen het verdedigen. En zo fel ook.
En álle verloskundigen zeggen blijkbaar ook dat je beter kunt blijven roken want stress.![]()
Lekker van genieten fazz!
Het lijkt mij sterk.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 12:52 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Zegt een vak dat ook echt?
Wup?
Mijn moeder heeft ook gerookt toen ze zwanger was. Wel minder zegt ze. Ja hoor mam dat maakt echt het verschil.
Dat is tenminste al iets.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 12:57 schreef Cygne het volgende:
[..]
Het lijkt mij sterk.
Mijn moeder is bij ons alledrie gestopt. Maar daarna wel in huis gerookt.
Deze was leuk:quote:Op vrijdag 10 februari 2017 12:40 schreef Cygne het volgende:
Ik wil nu heel graag thuis. Zouden deze week cursus hebben maar dat ging even niet door.
Verder vermaak ik me deze ochtend met de reacties onder een nieuwsartikel over blijven roken tijdens zwangerschap. Prachtige argumenten hebben mensen toch.![]()
'Je kunt beter gematigd blijven roken tijdens de zwangerschap want als je meteen stopt krijgt de baby ineens alle afvalstoffen.'
'Als ik niet had gerookt was mn kind veel te groot geweest.'
'Me ma heb ook gerook en ik mankeert niks.'
Want kraanwater drinken is hetzelfde als rokenquote:Oke dat roken slecht is voor jezelf en ongeboren kind dat weten we maar dat betuttelen en oordelen... Hoe zit het met junkfood gaan we nu de Mc Donalds en de Burgerking ook sluiten omdat mensen obesitas en hart en vaat ziekten krijgen van dit soort eten en hebben die mensen ook geen recht op zorg? Gaan we alle producten met suiker verbieden omdat veel suiker de kans op diabetes verhoogd en als een kind een snoepje eet heeft het dan geen recht meer op zorg? Gaan we het fruit verbieden omdat het bespoten is en daar ook allerlei schadelijke stoffen in achter blijven eigen schuld geen zorg want je hebt fruit gegeten? Zullen we dan ook maar meteen stoppen met water drinken uit de kraan aangezien alle medicatie die via het riool erin komt ook niet uit te filteren is tja eigen schuld geen recht op hulp had je maar geen water uit de kraan moeten drinken? Laat elkaar alsjeblieft in zijn of haar waarde en respecteer elkaar. We zijn allemaal maar gewoon mensen...
misschien hebben ze dat ook wel gedaan.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 13:10 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik weet dat verslavingen een bitch zijn. Maar als je kinderen wilt kun je tenminste van te voren proberen te stoppen.
Ik heb echt heel vaak van gynaecologen en verpleegkundige de vraag gehad of ik rookte. Uh nee nooit gedaan ook.
Deze verloskundige in elk geval niet, nee. Ik vraag ook altijd naar rookgedrag van de partner én vertel over de risico's tijdens de zwangerschap en geef expliciet stopadvies met verwijzing naar huisarts. Verder kom ik er tijdens de zwangerschap nog op terug en bespreek zonodig nogmaals de risico's. In mijn ervaring zijn zwangeren wel altijd open over hun rookgedrag en dat waardeer ik wel erg. Het is jouw kind, maak je eigen keuzes, maar weet wel welke gevolgen je kunt verwachten.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 12:52 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Zegt een vak dat ook echt?
Wup?
Mijn moeder heeft ook gerookt toen ze zwanger was. Wel minder zegt ze. Ja hoor mam dat maakt echt het verschil.
Jep. Ook dat hoort bij keuzevrijheid, door blijven roken (of drinken). Hoewel je idd, terecht, discussie kunt hebben over in hoeverre er sprake is van keuze en vrijheid als het gaat over verslaving.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 12:54 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dat laatste denk ik niet, maar veel van die types die stug door blijven roken zijn ook niet types waar je graag een felle discussie mee aan gaat over dat onderwerpen veel mensen zeggen A en doen vervolgens B. Als verloskundige heb je daar weinig tegenin te brengen. Je kunt voorlichten en adviseren, maar meer ook niet. Mensen moeten het echt zelf willen.
Dat is gebaseerd op een test met muizen. Wetenschappers vinden het vreselijk dat de test zo "gebruikt" wordt. Muizen die bijna verdrinken, en dat meerdere keren, hebben ongezondere babymuisjes dan muizen die die stress niet hebben gehad. Heel erg toepasbaar op roken en zwangerschap dus.....quote:Op vrijdag 10 februari 2017 12:48 schreef Cygne het volgende:
En álle verloskundigen zeggen blijkbaar ook dat je beter kunt blijven roken want stress.![]()
Onzin over drop, gewoon van genieten.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 13:46 schreef LeSage het volgende:
SQ, ik merk juist vaak een andere kant. Dat ik geen recht van spreken heb omdat ik nooit gerookt heb.
Overigens, ik kan me voorstellen dat stoppen echt verschrikkelijk is hoor (mijn vader was een verstokte roker en heeft er veel moeite mee gehad te stoppen).
Ik las gisteren trouwens dat drop ook weer niet mag tijdens je zwangerschap. Eet ik nooit, maar de lijst wordt wel steeds langer zoik moet in de supermarkt ooit echt nadenken of ik iets nou wel of niet mag hebben.
En dan komt schoonmoeder tijdens de lunch gisteren vers gesneden rosbief op tafel zetten
Volgens mij is drop alleen een probleem als je bloeddruk hoog is/wordt. Ik eet het gewoon nog, zeker nu ik verkouden ben en heb nergens last van (zou wat zijn als ik nu vanmiddag ineens een hogere bloeddruk blijk te hebben, haha).quote:Op vrijdag 10 februari 2017 13:46 schreef LeSage het volgende:
SQ, ik merk juist vaak een andere kant. Dat ik geen recht van spreken heb omdat ik nooit gerookt heb.
Overigens, ik kan me voorstellen dat stoppen echt verschrikkelijk is hoor (mijn vader was een verstokte roker en heeft er veel moeite mee gehad te stoppen).
Ik las gisteren trouwens dat drop ook weer niet mag tijdens je zwangerschap. Eet ik nooit, maar de lijst wordt wel steeds langer zoik moet in de supermarkt ooit echt nadenken of ik iets nou wel of niet mag hebben.
En dan komt schoonmoeder tijdens de lunch gisteren vers gesneden rosbief op tafel zetten
Guus heeft ook hele mooie teksten. Wij moeten ook nog op zoek, al denk ik dat de tekst Engelstalig wordt. Eigenlijk best apart voor een docent Nederlands en journalist, maar we hebben meer met Engelse artiesten..quote:Op vrijdag 10 februari 2017 11:46 schreef Burdie het volgende:
Wij hadden een tekst van Guus op 't kaartje van Gup.
Nee, dat was een advies wat ie aan mij persoonlijk gaf. Omdat mijn baby P90-95 was en ik een startBMI van 33 had. Een hoop mensen met die stats redden het kennelijk niet zonder een beetje medische ondersteuning.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 13:42 schreef WupWup het volgende:
Maar goed, dat vind ik verder voor alle keuzes. Net als plaats bevalling. Je moet het echt zelf bepalen, voor iedereen zijn de factoren nu eenmaal anders. Maar doe het wel op basis van juiste info. Zo'n uitspraak als "70% van de thuisbevallers wordt alsnog met ambulance afgevoerd" is gewoon pertinent onwaar en een zorgverlener die dat uitkraamt, moet zich de ogen uit z'n kop schamen.
Ongeveer 50% van de eerstbarenden wordt overgedragen. De poliklinische bevallenden kennen een hoger verwijspercentage dan de thuisbevaller. Het merendeel daarvan is een verwijzing wegens pijnstilling. De populatie die kiest voor een ziekenhuisbevalling gaat vaak ook met een andere mentaliteit de bevalling in dan de vrouwen die voor thuis kiezen. Bijvoorbeeld omdat pijnbestrijding dan in de buurt is. Ook verloskundigen verwijzen sneller bij een poliklinische bevalling, omdat de lijnen eenmaal korter zijn, maar soms ook doordat ze in het ziekenhuis minder vrijheid voelen voor hun eigen aanpak en zich meer gebonden voelen aan protocollen. Dat maakt dat je meer kans loopt op interventies in het ziekenhuis dan thuis, terwijl de uitkomsten niet beter worden.
Uiteraard! Maar dan wel beargumenteerd en dan nog blijft wat mij betreft de keuze bij de zwangere.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 14:02 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nee, dat was een advies wat ie aan mij persoonlijk gaf. Omdat mijn baby P90-95 was en ik een startBMI van 33 had. Een hoop mensen met die stats redden het kennelijk niet zonder een beetje medische ondersteuning.
Maar goed, ik geloof inderdaad óók dat een verloskundige zelf wel een beetje een risico-inschatting kan maken. Als jij het als verloskundige geen strak plan vindt om thuis te bevallen zul je dat neem ik aan ook wel aan je client kenbaar maken.
quote:Op vrijdag 10 februari 2017 14:11 schreef Stormqueen het volgende:
Nou. M'n SD-kaart is leeg. De slaapkamer toegankelijk. Gordijnen besteld. De wieg staat. De babywasjes zijn gedaan. Het kaartje is ontworpen.
Laat die plinten nou maar komen
speelkasteel in Hoofddorpquote:Op vrijdag 10 februari 2017 14:18 schreef Stormqueen het volgende:
Hahahaha tombo, wat een avontuurkleine kleutertjes met rugzakjes! Waar is ze heen geweest?
Fixed!quote:Op vrijdag 10 februari 2017 14:11 schreef Stormqueen het volgende:
Nou. M'n SD-kaart is leeg. De slaapkamer toegankelijk. Gordijnen besteld. De wieg staat. De babywasjes zijn gedaan. Het kaartje is ontworpen.
Laat die baby nou maar komen
En je kind krijgt de naam Tuxquote:Op vrijdag 10 februari 2017 13:59 schreef Cygne het volgende:
Mijn man wil eigenlijk een geboortekaartje met een pinguin en een linux commando.
Ik heb nu toch de neiging om even 'op te komen' voor de poliklinische bevalling, want het lijkt nu alsof je dat afraad. Een causaal verband *omdat* je poliklinisch bevalt is er meer kans op interventie is kort door de bocht, denk ik, omdat die interventies - als je dat zelf echt niet zo wilt en dat goed afspreekt met een vk - er toch echt niet zomaar komen?quote:Op vrijdag 10 februari 2017 13:42 schreef WupWup het volgende:
Ongeveer 50% van de eerstbarenden wordt overgedragen. De poliklinische bevallenden kennen een hoger verwijspercentage dan de thuisbevaller. Het merendeel daarvan is een verwijzing wegens pijnstilling. De populatie die kiest voor een ziekenhuisbevalling gaat vaak ook met een andere mentaliteit de bevalling in dan de vrouwen die voor thuis kiezen. Bijvoorbeeld omdat pijnbestrijding dan in de buurt is. Ook verloskundigen verwijzen sneller bij een poliklinische bevalling, omdat de lijnen eenmaal korter zijn, maar soms ook doordat ze in het ziekenhuis minder vrijheid voelen voor hun eigen aanpak en zich meer gebonden voelen aan protocollen. Dat maakt dat je meer kans loopt op interventies in het ziekenhuis dan thuis, terwijl de uitkomsten niet beter worden.
ff inbreken om hierop terug te komenquote:Op vrijdag 10 februari 2017 09:09 schreef Tweedledee het volgende:
Het liefst wil ik ook helemaal geen pijnstilling, zeker geen pijnstilling die nadelig kan zijn voor de baby. Ruggenprik wil ik absoluut ook niet omdat ik dat eens gehad heb voor een knie operatie en ik me nog nooit zo hulpeloos gevoeld heb. Tijdens mijn bevalling wil ik me juist krachtig voelen en van mijn lijf horen wat ik moet doen, niet van iemand die op een monitor ziet dat ik een wee heb.
Dat nog net niet.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 15:33 schreef Rijstebuiltje het volgende:
[..]
En je kind krijgt de naam Tux![]()
Sq, dat kaartje
Nee, ik raad het niet af, maar geef wel een tegengeluid. Ja, er zijn zeker wel verloskundigen waarmee je goed interventieloos poliklinisch kunt baren. Ik hoop dat ik mezelf daar ook onder kan scharen. Echter is wel bewezen dat de locatie meer interventies en overdrachten met zich meebrengt.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 15:54 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Ik heb nu toch de neiging om even 'op te komen' voor de poliklinische bevalling, want het lijkt nu alsof je dat afraad. Een causaal verband *omdat* je poliklinisch bevalt is er meer kans op interventie is kort door de bocht, denk ik, omdat die interventies - als je dat zelf echt niet zo wilt en dat goed afspreekt met een vk - er toch echt niet zomaar komen?
Als je een duidelijk geboorteplan hebt en een vk die goed op de hoogte is van wat je wel/niet wilt en dat respecteert, dan kan ik me niet zo goed voorstellen dat dit gebeurt en dat je dan meer kans loopt. Zo had ik dus duidelijk in mijn geboorteplan staan dat pijnbestrijding een laatste optie was voor mij en dat ik het in principe niet wilde, evenals andere hulpmiddelen. Een zo natuurlijk mogelijke bevalling was het uitgangspunt en zo is het ook gegaan, omdat de vk dit helemaal ondersteunde. Dat we toevallig in een ziekenhuis waren, maakte daarbij helemaal niets uit. Veel ziekenhuizen bieden tegenwoordig ook prima voorzieningen, zoals kamers met bevalbad, om dit te kunnen doen.
quote:Op vrijdag 10 februari 2017 15:59 schreef Elleska het volgende:
[..]
ff inbreken om hierop terug te komen
je weet dat de ruggenprik bij je knie operatie een andere is dan die bij een bevalling? ik denk namelijk dat het wel of niet kunnen bewegen en de manier van verdoven een groot verschil maakt wat betreft het hulpeloze gevoel.
quote:Op vrijdag 10 februari 2017 20:28 schreef Stormqueen het volgende:
Die heb je toch nog lang niet nodig tombo
ja ach, dan hoef ik t dan iig niet meer te doenquote:Op vrijdag 10 februari 2017 20:47 schreef Stormqueen het volgende:
Dan duurt het nog wel 6-8 weken minimaal
(Al heb ik ze ook al wel gewassen hoor, heb alles van maat 50 tot 68 in 1 lading gewassen)
Mijn man is nu de uitzet gaan ophalen bij mijn broertje (die heeft een enorme berging die we noodgedwongen moesten lenen).
Dus misschien staat hier zondag de box ook wel weer
Sarah is van 31 Juli, en heeft gewoon lange mouwen gedragen en broekjes, zonder voetjes maar dat was meer omdat haar beentjes te lang waren.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 20:57 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:
Ik ben natuurlijk al een beetje zo aan het shoppen/rondkijken voorkleertjes
, maar wat moet ik eigenlijk kopen voor een baby, midden in de zomer? Draagt het dan lange mouwen? Broeken met/zonder voetjes? Überhaupt broeken?
+1!quote:Op vrijdag 10 februari 2017 20:59 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Mijn droomscenario voor deze bevalling BTW;
'S nachts/ 's ochtends beginnende weeën, vriend brengt dochter naar school, ouders halen haar op en ergens die dag beval ik
Ik stuur m even t universum in
je kunt prima in de woonkamer bevallen hoorquote:Op vrijdag 10 februari 2017 21:28 schreef Skittles het volgende:
Dat wordt dus flink batsen op een zondagnacht met een ananashart als naspel, SQ
Voor een thuisbevalling zie ik nu wel de noodzaak dat Lou een keer in dr eigen nest gaat slapen
Och, 20 augustus, kan best in de tuinquote:Op vrijdag 10 februari 2017 21:28 schreef Skittles het volgende:
Dat wordt dus flink batsen op een zondagnacht met een ananashart als naspel, SQ
Voor een thuisbevalling zie ik nu wel de noodzaak dat Lou een keer in dr eigen nest gaat slapen
Deed ik ook. Aanrader.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 21:22 schreef Stormqueen het volgende:
Ik ga voor de bevalling van de buurvrouw: om 7 uur je kind op bed leggen en om 10 uur bevallen
"Mama heb je pijn? Mama was da?? Mama? Mamaaaaquote:Op vrijdag 10 februari 2017 21:40 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zie lou anders ook nog wel assisteren bij de bevalling. Of van ondertiteling voorzien.
jup da's standaard!quote:Op vrijdag 10 februari 2017 21:41 schreef Skittles het volgende:
Op de glazen keukentafel die al kraakt als Lou erop klimt, dat klinkt als een goed idee![]()
Vraagje aan degenen die ook aan moeders voor moeders hebben meegedaan of nog meedoen. Krijgen/kregen jullie ook steeds twee kratten? Het begon met eentje bij de intake, maar nu staan er steeds twee lege kratten voor het appartement. Er is voor zover ik weet niemand anders zwanger, maar het zou nogal lullig zijn als ik iemands krat steeds inpik en niet gevuld krijg
niet werkenquote:Op vrijdag 10 februari 2017 21:50 schreef Skittles het volgende:
Oh joh! Twee jaar terug was er gewoon 1 grote container en kon ik mijn krat erin leggen en eentje weer meenemen. Hoe krijgen mensen twee kratten volgepiest
Wat een hork.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 21:50 schreef Skittles het volgende:
Oh joh! Twee jaar terug was er gewoon 1 grote container en kon ik mijn krat erin leggen en eentje weer meenemen. Hoe krijgen mensen twee kratten volgepiest
Nope, ik kreeg zondag de krat en vrijdag was de ophaaldag. Ze heeft ook niks gezegd over twee kratten. Hoewel ze sowieso niet zoveel zei, behalve dat mijn vriend lui was en mijn kind wel "erg zomers" gekleed. Het was niet haar dag gok ik
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alleen als het tgv de zwangerschap is. Beetje flauw dat je eerder met verlif zou moeten door een griepquote:Op zaterdag 11 februari 2017 10:34 schreef Stormqueen het volgende:
Overigens, als je na de 34 weken ziek wordt moet je verplicht meteen met verlof. Dat is geloof ik wettelijk bepaald?
oh echt? Dat wist ik niet!quote:Op zaterdag 11 februari 2017 10:43 schreef Theeleuter het volgende:
[..]
Alleen als het tgv de zwangerschap is. Beetje flauw dat je eerder met verlif zou moeten door een griep
Cygne, wat ruk
Wel als je griep krijgt tussen de zes en vier weken voor de UD, dan gaat je verlof wel direct in.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 10:43 schreef Theeleuter het volgende:
[..]
Alleen als het tgv de zwangerschap is. Beetje flauw dat je eerder met verlif zou moeten door een griep
Cygne, wat ruk
Niet dat ik weet.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 10:34 schreef Stormqueen het volgende:
Cygne, wat ontzettend kut van de pijn zeg! Ben je nu in het ziekenhuis? Het zit je niet mee
Overigens, als je na de 34 weken ziek wordt moet je verplicht meteen met verlof. Dat is geloof ik wettelijk bepaald?
(Andere vraag, waarom post je vrijwel altijd in spoilers? Heb je een stalker ofzo?)
Serieus? Wat een achterlijke regel, ging er vanuit dat dat in de eerste regel viel. Voor je verlofperiode dus.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 10:50 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Wel als je griep krijgt tussen de zes en vier weken voor de UD, dan gaat je verlof wel direct in.
http://www.uwv.nl/werkgev(...)um-tot-ingang-verlof
Dobbey leeft thnx for askingquote:Op donderdag 9 februari 2017 17:40 schreef littledrummergirl het volgende:
Was dobbey alweer gesignaleerd Hier? Ik duim dat alles goed gaat daar![]()
Mijn UD mag trouwens ook in de OP hoortegelijk met flav, en een heuse fok!baby
Hopelijk voel je je snel weer wat gerusterquote:Op zaterdag 11 februari 2017 11:17 schreef dobbey het volgende:
[..]
Dobbey leeft thnx for asking![]()
Ik ga vanaf nu proberen de draad weer op te pakken hier. Heb andere medicatie erbij gekregen voor de paniekaanvallen en tijdelijk wekelijkse echo's dus ik hoop alles snel weer op de rit te hebben.
Morgen alweer 11 weken en lord Voldemort doet het goedBuiten de extreme moeheid om heb ik niets aan kwaaltjes dus dat is wel fijn. Ben inmiddels wel 6 kg afgevallen maar de gyn vond het nog niet verontrustend
Dat was ook wat P&O mij toen vertelde, ik heb daarom mijn laatste werkweek gewerkt met een fikse oorontsteking, waar ik me anders voor had ziekgemeldquote:Op zaterdag 11 februari 2017 10:34 schreef Stormqueen het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zaterdag 11 februari 2017 17:01 schreef missbrunette het volgende:
Cygne sterkte dat lijkt me zeer pijnlijk!
Dobby wat fijn dat alles goed gaat!Oh jeetje, dat is niet niksSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
hopelijk blijft ze zo lang mogelijk binnen om sterk te worden voor de evt prikjes
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
Lijkt mij dat je dat tussen je 16de en nu wel had gemerkt.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 18:14 schreef missbrunette het volgende:
SQ blijkbaar was ik dus toen ik baby was al drager van deze ziekte.
Maar alleen drager, op me 16e is het dus soortvan 'verwaarloosd' door de normale bloedarmoede (ijzer) tabletten. Waardoor het nu in ernstige vorm is.
Zo hoe ik het begrijp van de dokter is het - 1 van mijn ouders had een lichte vorm van deze ziekte. En dus mij een drager ervan gemaakt, dus ik was toen niet echt "ziek"! Nu doordat ik de ernstige vorm ervan heb. Is het een kans dat mijn kleine meisje de ziekte ook draagt maar in verdere gevorderde maat. Daarom moet ik maandag terug komen. Dan gaan ze me meer info geven en kijken of ze nu al kunnen kijken of dat het geval is.
http://www.oscarnederland.nl/dragers-2/quote:Dragerschap kan in de loop der tijd niet veranderen in de ernstige vorm van thalassemie.
weet niet of het zo erg is hoor, er is ook een middenbaan lees ik, die kan idd erger worden. Maar daar moet je dan wel bloedtransfusies voor krijgen, ik kan me niet voorstellen dat als t zo erg is je het niet eerder merkt...quote:
Ben je alleen naar de dokter gegaan? Ik zou als ik jou was iemand (en liefst iemand anders nog naast je man) meenemen, om aantekeningen te maken. Het is voor jou vrij emotioneel, helemaal nu je zwanger bent, dus wellicht onthoud je niet alles 100% correctquote:Op zaterdag 11 februari 2017 19:05 schreef missbrunette het volgende:
Jullie weten natuurlijk niet mijn verleden etc. Ik heb er duidelijk heel last van gehad, maar ze wisten niet waar het vandaan kwam. Dus gooide het op ziekte van pfeiffer en B12 tekort. Heb ook gelopen bij een internist die heeft gezegt dat het helemaal geen B12 tekort is. Ik viel ook zomaar om etc. Heb 8 jaar over het middelbaaronderwijs gedaan (VMBO) wat normaal 6 of 7? Jaar is wat je erover magdoen. Maar de leerplicht maakte uitzondering. En die heb k uiteindelijk niet gehaald.
Nu ben ik weer gescreend door een andere internist in Rotterdam. En daar kwam dit dus uit en algehele maleise.
En het kan zeker wel verwaarloosd worden als je in je jongere jaren meerdere malen medicijnen hebt gekregen voor bloedarmoede ( staal/ijzer). Waren de woorden van die dokter.
Maandag weet ik meer.
En mijn man gaat zich ook laten onderzoeken. Maar de internist zegt als 1 van de ouders het in ernstige maten heeft dat het heelveel kans is dat het kindje het ook heeft. Het hoeft niet natuurlijk maar.. je maakt je toch zorgen.
Ik ben geen dokter of wiskundige. Maar is het niet gewoon 50%?quote:Op zaterdag 11 februari 2017 19:05 schreef missbrunette het volgende:
Jullie weten natuurlijk niet mijn verleden etc. Ik heb er duidelijk heel last van gehad, maar ze wisten niet waar het vandaan kwam. Dus gooide het op ziekte van pfeiffer en B12 tekort. Heb ook gelopen bij een internist die heeft gezegt dat het helemaal geen B12 tekort is. Ik viel ook zomaar om etc. Heb 8 jaar over het middelbaaronderwijs gedaan (VMBO) wat normaal 6 of 7? Jaar is wat je erover magdoen. Maar de leerplicht maakte uitzondering. En die heb k uiteindelijk niet gehaald.
Nu ben ik weer gescreend door een andere internist in Rotterdam. En daar kwam dit dus uit en algehele maleise.
En het kan zeker wel verwaarloosd worden als je in je jongere jaren meerdere malen medicijnen hebt gekregen voor bloedarmoede ( staal/ijzer). Waren de woorden van die dokter.
Heb ook het verslag gehad van de eerdere internist omdat ik het niet begreep dat het nu pas duidelijk is daar kwam ook uit dat ik ME heb. Ik probeer zo wel een paar foto's te maken van dat dossier.
Maandag weet ik meer.
En mijn man gaat zich ook laten onderzoeken. Maar de internist zegt als 1 van de ouders het in ernstige maten heeft dat het heelveel kans is dat het kindje het ook heeft. Het hoeft niet natuurlijk maar.. je maakt je toch zorgen.
Tenzij haar man gezond is. Dan word een kind weliswaar drager, maar niet perse ziek. Alleen als haar man ook nog drager is, is de kans 50% tussen slechts drager/ziek. Zo staat het iig op de website van hematologienederland.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 19:16 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik ben geen dokter of wiskundige. Maar is het niet gewoon 50%?
Bij beide partners met dragerschap is er nog steeds 25% kans op gezond, 25% kans op ernstig en 50% kans op dragerquote:Op zaterdag 11 februari 2017 19:26 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Tenzij haar man gezond is. Dan word een kind weliswaar drager, maar niet perse ziek. Alleen als haar man ook nog drager is, is de kans 50% tussen slechts drager/ziek. Zo staat het iig op de website van hematologienederland.
Ja maar ik ging er dus van uit dat missb ziek was.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 19:30 schreef Skittles het volgende:
[..]
Bij beide partners met dragerschap is er nog steeds 25% kans op gezond, 25% kans op ernstig en 50% kans op drager
ze heeft toch volgens de dokter maar van 1 ouder een ziekte-gen?quote:Op zaterdag 11 februari 2017 19:33 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Ja maar ik ging er dus van uit dat missb ziek was.
Ik heb zelf een (dominant)erfelijke ziekte. Waarvan ik nooit heb geweten dat ik het had. En heb 2 kinderen.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 19:26 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Tenzij haar man gezond is. Dan word een kind weliswaar drager, maar niet perse ziek. Alleen als haar man ook nog drager is, is de kans 50% tussen slechts drager/ziek. Zo staat het iig op de website van hematologienederland.
Jaquote:Op zaterdag 11 februari 2017 18:17 schreef Skittles het volgende:
Ik bedoel overleven. Je leeft nog.
Heeft er iemand al een bingokaart vol? Of een excelbestand bijgehouden?
Google zegt 150 tot 250 patiënten in heel Nederland. Knap staaltje speld in hooiberg.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 19:40 schreef amaranta het volgende:
Maar hoe groot is de kans dat de man van missB exact deze aandoening heeft?
tsssss dat heb ik 2 maanden geleden al gedaanquote:Op zaterdag 11 februari 2017 19:46 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb in elk geval alle babywas gehad en ben nu de bekledingen van wipstoel, kinderwagenbak etc aan het uitwassen.
Hebij zelfs 3 hydrofielen gestreken maar toen heb ik mezelf uitgelachen en ben er mee opgehouden
Zul je net zien hè?quote:Op zaterdag 11 februari 2017 19:46 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Google zegt 150 tot 250 patiënten in heel Nederland. Knap staaltje speld in hooiberg.
ja maar ik heb die spullen pas sinds gisteravond in huisquote:Op zaterdag 11 februari 2017 19:49 schreef tombolafan het volgende:
[..]
tsssss dat heb ik 2 maanden geleden al gedaan
Minus t strijken uiteraard
quote:Op zaterdag 11 februari 2017 19:49 schreef amaranta het volgende:
[..]
Zul je net zien hè?Alles kan, ik zou de statistische berekening erachter wel eens willen zien. De kans dat je een miljoen wint in de loterij is groter lijkt me.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
Dat zei de arts tegen mijn vriendin ook.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 19:51 schreef mefke79 het volgende:
[..]
Alles kan, ik zou de statistische berekening erachter wel eens willen zien. De kans dat je een miljoen wint in de loterij is groter lijkt me.
quote:Op zaterdag 11 februari 2017 19:52 schreef Thistleweed het volgende:
Alles kanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 11 februari 2017 19:52 schreef Thistleweed het volgende:
Nou......SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
Kan het niet zo zijn dat het bij jou een spontane mutatie betreft?quote:Op zaterdag 11 februari 2017 20:06 schreef missbrunette het volgende:
Mijn man komt uit afrika en ik uit spanje.
Het is momenteel 1-gen. Van me moeder omdat me vader overleden is.
En van me vader is het dus onbekend of hij het ook had.
Klinkt als een goed plan, ga ik ook doen.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 20:10 schreef marel88 het volgende:
Zo WIDM en dan lekker vroeg in bed, hopelijk sta ik morgen frisser op...
Snap ik.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 20:16 schreef missbrunette het volgende:
Amaranta het kan ook zijn dat het spontaan is natuurlijk, maar mijn moeder heeft dezelfde kenmerken en loopt in zwolle bij een internist. Die is onderzocht en die is draagster, dat weet ze sinds een paar jaar.
Ik weet het even niet meer allemaal.
Zet even wat vragen op papier voor je specialist. Misschien kan hij of zij je helpen eea op een rijtje te zetten.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 20:16 schreef missbrunette het volgende:
Amaranta het kan ook zijn dat het spontaan is natuurlijk, maar mijn moeder heeft dezelfde kenmerken en loopt in zwolle bij een internist. Die is onderzocht en die is draagster, dat weet ze sinds een paar jaar.
Ik weet het even niet meer allemaal.
oooh hmmmm vooruitquote:Op zaterdag 11 februari 2017 19:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja maar ik heb die spullen pas sinds gisteravond in huis
En ik dacht, laat die melkvlek in de maxi cosi maar zitten, maar dat vond mijn man niet kunnen
herkenbaar! Ik draai momenteel dus op mijn rug in mijn slaap daardoor. Ook niet comfortabel met zo'n bumper vooropquote:Op zaterdag 11 februari 2017 20:52 schreef tombolafan het volgende:
Maar op m'n linkerzij heb ik meer last van m'n bekken
ik word wakker van de pijn als ik draaiquote:Op zaterdag 11 februari 2017 21:02 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
herkenbaar! Ik draai momenteel dus op mijn rug in mijn slaap daardoor. Ook niet comfortabel met zo'n bumper voorop
Marel, hopelijk voel je je morgen betergekke dag zo he? Met welke termijnen ben je eerder bevallen?
nja, m'n eerste kwam in 3,5 uur dus twee uur reistijd is voor mij wel randje relaxedquote:Op zaterdag 11 februari 2017 21:36 schreef Messina het volgende:
Tussen het moment van beginnende weeën en de baby eruit niezen zit natuurlijk doorgaans ook wel wat langer dan een uur (of twee)
24 uur is een ander verhaal
quote:Op zaterdag 11 februari 2017 21:41 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nja, m'n eerste kwam in 3,5 uur dus twee uur reistijd is voor mij wel randje relaxed
24 uur vliegen... whehehe nope.
39.6 en 40.6. Ik ben al lekker opgeknapt van WIDM, gelukkig.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 21:02 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
herkenbaar! Ik draai momenteel dus op mijn rug in mijn slaap daardoor. Ook niet comfortabel met zo'n bumper voorop
Marel, hopelijk voel je je morgen betergekke dag zo he? Met welke termijnen ben je eerder bevallen?
Niet echt een serie, maar deze kast: http://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/10269696/quote:Op zaterdag 11 februari 2017 21:15 schreef Stormqueen het volgende:
Welke serie is het geworden stroopwafel?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |