Bindingsangst is verlatingsangst. Je bent zo bang verlaten te worden dat je al niet eens wilt binden.quote:Op woensdag 8 februari 2017 11:21 schreef onniedah het volgende:
Dus: Kan verlatingsangst echt omslaan in bindingsangst?
Nou daar ben ik het niet geheel mee eens. Ik ben namelijk jarenlang bang geweest mijn moeder kwijt te raken aan die rotziekte, en toen ze eenmaal was overleden was het uiteraard moeilijk en bij mijn vaders overlijden net zo, maar mijn leven is niet over ofzo.quote:
Dit hebben meer vrouwen. Dat gaat vanzelf over als je over de 30 bent.quote:Op woensdag 8 februari 2017 11:21 schreef onniedah het volgende:
Ik kan voor mijn gevoel niet meer verliefd worden op de goede mannen. Ik ben juist vaker geïnteresseerd in de foute mannen die niets serieus willen, zodat ik er een 'project' van kan maken. Als ik ze heb waar ik ze hebben wil, is het spel afgelopen en zijn ze niet meer interessant. Dit klinkt heel raar I know!
Nou, ik heb precies hetzelfde, het lijkt alsof ik mezelf terug lees in de OP, en ik ben man over de 30.quote:Op woensdag 8 februari 2017 13:22 schreef KosterT het volgende:
[..]
Dit hebben meer vrouwen. Dat gaat vanzelf over als je over de 30 bent.
Toch gaat dit bij heel veel mensen op. ook bij mezelf in iets mindere mate. Als ik je OP lees dan straalt dat eraf voor mijn gevoel. Bel je spyg nog eens op zou ik zeggen.quote:Op woensdag 8 februari 2017 12:52 schreef onniedah het volgende:
Daarom denk ik niet dat verlatingsangst en bindingsangst hetzelfde zijn.
die bestaan net zo min als foute mannen...quote:Op woensdag 8 februari 2017 12:22 schreef Bananenpap het volgende:
Misschien moet je je eens focussen op goede mannen.
Ik denk dat ik daar pas achter kan komen als ik al in een relatie zit, die ik voor mijn gevoel nooit meer ga hebben... een soort van vicieuze cirkel dus ;-) Je kunt pas echt voelen hoe moeilijk afscheid nemen is als het van iemand is waar je erg veel van houdt. En daarom wil ik misschien niet meer van iemand gaan houden. Dus je hebt wel een goed punt.quote:Op woensdag 8 februari 2017 14:14 schreef nanuk het volgende:
[..]
De angst voor het binden zit vrijwel zeker in de angst weer afscheid te moeten nemen.
Heb je daar geen moeite mee of scherm je jezelf af van de emotie? Ik zou blij (enthousiast) zijn voor die vriend maar het ook wel echt jammer vinden het directe contact te missen.quote:Op woensdag 8 februari 2017 16:50 schreef onniedah het volgende:
Als ik afscheid neem van iemand die ik gewoon leuk vind, heb ik daar geen seconde moeite mee (bijvoorbeeld een vriend die net naar de andere kant van de wereld is verhuisd vorige week)
Nu laat je me wel nadenken haha! Voor mijn gevoel heb ik er echt geen moeite mee. Dus of ik me afscherm? Geen idee! Mijn vrienden en vriendinnen zeggen sowieso al over mij dat ik best afstandelijk ben en echt mijn eigen leven aan het leiden ben en ik vermaak me prima alleen. Maar een gezonde relatie zou ook wel weer eens leuk zijn.quote:Op donderdag 9 februari 2017 07:49 schreef nanuk het volgende:
[..]
Heb je daar geen moeite mee of scherm je jezelf af van de emotie? Ik zou blij (enthousiast) zijn voor die vriend maar het ook wel echt jammer vinden het directe contact te missen.
Ik herken een hoop maar zit in een andere levensfase.quote:Op donderdag 9 februari 2017 09:12 schreef onniedah het volgende:
[..]
Nu laat je me wel nadenken haha!
Een combinatie van beide zou ideaal zijn maar ik heb het opgegeven. De laatste echte relatie is al vijftien jaar terug de latere pogingen waren of zeer kortstondig of niet echt leuk. Best wel dingen ondernemen met vrienden maar heel veel dingen vind ik gewoon leuk om alleen te doen.quote:ik vermaak me prima alleen. Maar een gezonde relatie zou ook wel weer eens leuk zijn.
Ja en hoe langer je alleen bent, hoe moeilijker het natuurlijk wordt om je aan te passen aan een leven met iemand samen. Alleen zijn is meestal handig, maar niet altijd. Zolang je het leuk vind om dingen alleen te doen is er niet echt een probleem gelukkig!quote:Op donderdag 9 februari 2017 09:34 schreef nanuk het volgende:
Een combinatie van beide zou ideaal zijn maar ik heb het opgegeven. De laatste echte relatie is al vijftien jaar terug de latere pogingen waren of zeer kortstondig of niet echt leuk. Best wel dingen ondernemen met vrienden maar heel veel dingen vind ik gewoon leuk om alleen te doen.
Het end van het verhaal is dat je lekker in je vel moet zitten en daar kan je best zo nu en dan even over nadenken.
Waarom open je dan een topic?quote:Op donderdag 9 februari 2017 10:41 schreef onniedah het volgende:
[..]
Zolang je het leuk vind om dingen alleen te doen is er niet echt een probleem gelukkig!
Ach, je bent nog relatief jong. Als je iemand tegenkomt die door jouw muurtje heen prikt en er goed mee omgaat kan nog van alles hoor. Voor mij is het wel altijd een punt van aandacht gebleven in omgang met mensen. Je weet dat je moeite hebt met binden en dat je reacties daardoor gestuurd kunnen worden..... Hou dat in de gaten.quote:Op donderdag 9 februari 2017 10:41 schreef onniedah het volgende:
[..]
Ja en hoe langer je alleen bent, hoe moeilijker het natuurlijk wordt om je aan te passen aan een leven met iemand samen. Alleen zijn is meestal handig, maar niet altijd. Zolang je het leuk vind om dingen alleen te doen is er niet echt een probleem gelukkig!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |