Dat is ook eigenlijk de vraagstelling. Kom maar met een alternatief?quote:Op woensdag 8 februari 2017 09:13 schreef Zolderkamer het volgende:
Waarom zou dat zo'n specifiek u profiel moeten zijn?
Gewoon een willekeuring normaal u profiel?quote:Op woensdag 8 februari 2017 09:17 schreef Knuppel1983 het volgende:
[..]
Dat is ook eigenlijk de vraagstelling. Kom maar met een alternatief?
(met hoe hebben jullie dit opgelost bedoel ik niet: een baantje genomen)![]()
Glasplaat gewoon op de tegels plaatsen.. waarom op een profiel?quote:Op woensdag 8 februari 2017 09:02 schreef Knuppel1983 het volgende:
Op het waterpas deel komt een glaswand te rusten.
Is dat stevig genoeg?quote:Op woensdag 8 februari 2017 09:25 schreef Sintesi1 het volgende:
[..]
Glasplaat gewoon op de tegels plaatsen.. waarom op een profiel?
Of zie ik iets over het hoofd?
Ik zou geen alu gebruiken.. dat gaat vroeg of laat oxideren.. beter neem je rvs, en die boor je gewoon vast met pluggen.. Schroeven even laten verzinken.. beetje kit.. etc..quote:Op woensdag 8 februari 2017 09:24 schreef Knuppel1983 het volgende:
Ok. Dan krijg je wel 2 smalle kitnaadjes achter elkaar, maar goed dat is te overzien.
Nu we toch bezig zijn. Die U-profielen met zo'n deel dat in de lijm verdwijnt zijn ook redelijk duur. Is het mogelijk om gewoon een standaard alu U-profiel te gebruiken? Zo ja hoe zet ik deze vast op een zandcement zwaluwstaartvloer?
Dat is bij ons geen optie denk ik. De douche wordt 180cm lang, dan kijk ik op het eind tegen 2cm tegellijm aan.quote:Op woensdag 8 februari 2017 09:33 schreef Sintesi1 het volgende:
Het afschot is bij ons ongeveer 1/1/5 cm. en heb ook getwijfeld over een stripje langs de tegelrand maar dit uiteindelijk niet gedaan. Blij dat we dit niet gedaan hebben omdat dat ook een heel gepruts is. Zijkant van de tegels valt bijna niet op.
Dat is waar maar het is afhankelijk van wat je mooi vind wel mooier, het gaat overigens niet meer schimmelen dan de rest van de kitvoegen.quote:Op donderdag 9 februari 2017 10:00 schreef Plankje55 het volgende:
Ik zou de glasplaat op een paar pootjes zetten, vrij van de grond, niet in een strip, en de tegels gewoon laten doorlopen. De schoonmaker zal je dankbaar zijn.
Om twee redenen:
Bij het schoonmaken van de badkamervloer kan water eenvoudig naar de douche weg, geen richeltjes.
In jouw oplossing houdt je onderaan de glasplaat een richel/kitrand waar altijd water op blijft staan. Dat gaat schimmelen, altijd. Met een glasplaat op een paar pootjes kan je er eenvoudig met een raamtrekkertje langs.
Daarom zo min mogelijk liggende kitvoegen. Staande kitvoegen hebben dit probleem veel minder.quote:Op donderdag 9 februari 2017 12:03 schreef Roschambo het volgende:
[..]
Dat is waar maar het is afhankelijk van wat je mooi vind wel mooier, het gaat overigens niet meer schimmelen dan de rest van de kitvoegen.
Plaats je de douchewand dan op dat profiel? Krijg je dan geen schimmel op de liggende kitnaad?quote:Op donderdag 9 februari 2017 13:18 schreef elhasa het volgende:
de aco showerstep die scharrelduif oppert is echt heel strak. wij gebruiken ze regelmatig bij verbouwingen van badkamers als de opdrachtgever graag een strakke makkelijk schoon te houden oplossing wil.
Wel simpel om de schoonmaker (of de kit) de schuld te geven van een suboptimale constructie.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 09:12 schreef elhasa het volgende:
ik had nog niet gekeken op de site van aco of die ook in 1.80 verkrijgbaar is. Dat is dan wel jammer idd.
Je plaatst hem idd recht op de strip met op twee kleine wigjes. Dan kan je hem daarna mooi vol dichtkitten met een goede transparante kit.
Schimmel heb ik tot nu toe niet gehoord. Vuiligheid en schimmel komt ook door niet goed schoonmaken en niet goed ventileren. En gebruik altijd een goede kwaliteit kit
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |