abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_168746038
Ik moet 6 examens halen voor de niwovergunning,ondernemer goederenvervoer
Ik heb nu 5 examens gehaald, maar nu dit examen financieel management daar ben ik voor gezakt.

De problemen die ik heb zijn met de journaalposten Hypotheek, de ene keer moet je ze bij de afschrijving zetten en dan weer bij te betalen hypotheekrente/afl, en je hebt nog rentekosten hypotheek .of bij de 4.5 % rente bij de hypotheek zelf

Het zelfde met een lening, dan heb je rentekosten lening, of te betalen rentekosten of wanneer moet ik het bij de lening zelf zetten waar dan het rentepercentage bijstaat

dit doe ik dus nu nog steeds fout, en ik moet maandag weer examen doen, dan moet ik dus een saldibalans resultatenrekening en eind balans maken

wie heeft er oplossing , zodat ik dat nooit meer fout doe?
OPdracht,,
eind januari wordt de jaarlijkse rente voor de lening achteraf per bank betaald.
Ik heb dan lening 200000,met 8%

8% is 16000,Ik doe dan bank=bezit want wordt per bank betaald,bezit wordt minder dus credit,en dan moet ik kiezen tussen , te betalen leningrente, of rentekosten lening, daar weet ik dus al geen verschil tussen.maar bezitrekening bank is dus ook niet goed

het goede antwoord in het boek is , te betalen leningrente 16000 credit, en rentekosten lening 16000

volgende opdracht
De hypotheekrente wordt jaarlijks op 1 juli achteraf betaald op 1 juli werd ook 10000 op de hypotheek afgelost.De rentekosten van het 2 e halve jaar moet nog worden geboekt
De hypotheek is 7%

7% van 420000 = 29400, dan delen door 2 is van het halve jaar dus14700

Het goede antwoord in het boek is; 14700 te betalen hypotheekrente credit en 14700 rentekosten hypotheek debet verder niets
Ik zie die 10000 aflossing in mijn saldi balans ook niet weer komen, dat snap ik ook niet

wie wil mij uitleggen hoe je tot antwoorden komt,

[ Bericht 40% gewijzigd door ikmoetdrieten op 08-02-2017 09:30:57 ]
A’j mekaar geliek geft, bu’j rap oet e kuierd Als je niet in dicussie gaat, ben je snel uitgepraat
Aj gen kop hebt kuj ok niet uut het roam kiekn - als je geen hoofd hebt kun je ook niet uit het raam kijken
pi_168748650
Let ons hier gestructureerd en duidelijk uit hoe het precies werkt, welke mutaties je moet verwerken, waarom je dit zo moet doen, etc. Het uitleggen aan anderen helpt bij het beter begrijpen van de stof. En je hebt dan gelijk een goede samenvatting.

Daarnaast misschien nog meer oefenen?
pi_168752149
OPdracht,,
eind januari wordt de jaarlijkse rente voor de lening achteraf per bank betaald.

8% is 16000,Ik doe dan bank=bezit want wordt per bank betaald,bezit wordt minder dus credit,en dan moet ik kiezen tussen , te betalen leningrente, of rentekosten lening, daar weet ik dus al geen verschil tussen.maar bezitrekening bank is dus ook niet goed

het goede antwoord in het boek is , te betalen leningrente 16000 credit, en rentekosten lening 16000

volgende opdracht
De hypotheekrente wordt jaarlijks op 1 juli achteraf betaald op 1 juli werd ook 10000 op de hypotheek afgelost.De rentekosten van het 2 e halve jaar moet nog worden geboekt
De hypotheek is 7%

Het goede antwoord in het boek is; 14700 te betalen hypotheekrente credit en 14700 rentekosten hypotheek debet verder niets
Ik zie die 10000 aflossing in mijn saldi balans ook niet weer komen, dat snap ik ook niet

A’j mekaar geliek geft, bu’j rap oet e kuierd Als je niet in dicussie gaat, ben je snel uitgepraat
Aj gen kop hebt kuj ok niet uut het roam kiekn - als je geen hoofd hebt kun je ook niet uit het raam kijken
pi_168752184
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2017 23:41 schreef NightH4wk het volgende:
Let ons hier gestructureerd en duidelijk uit hoe het precies werkt, welke mutaties je moet verwerken, waarom je dit zo moet doen, etc. Het uitleggen aan anderen helpt bij het beter begrijpen van de stof. En je hebt dan gelijk een goede samenvatting.

Daarnaast misschien nog meer oefenen?
ik oefen mij gek, maar kan er geen logica in ontdekken, verder kan ik bijna alles foutloos invullen , maar van die rente en hypotheek doe ik elke keer fout ,dus denk ik verkeerd bij de stappen die ik maak denk ik.
pi_168767885
niemand , die hier wil antwoorden?
pi_168770067
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2017 09:25 schreef ikmoetdrieten het volgende:
OPdracht,,

volgende opdracht
De hypotheek is 7%

Als kosten worden geboekt is het:

...Kosten
Aan te betalen ....

Zodra het daadwerkelijk wordt betaald:

Te betalen ...
Aan bank

In jouw casus weet je dat het nog niet is betaald omdat er in staat:
"eind januari wordt de jaarlijkse rente voor de lening achteraf per bank betaald."
Er staat verder niets in de richting van: 'de rente is betaald' of 'boek de betaling'

Zo leer ik het. Het is natuurlijk absoluut handiger om de logica erachter te zoeken, dus waarom iets debet en waarom iets credit moet, maar als je dit principe weet zijn de journaalposten voor kosten heel makkelijk.

Met 'aan' bedoel ik dus dat het credit staat, ik neem aan dat je dat wel snapt (even voor de zekerheid)

[ Bericht 4% gewijzigd door toppertim op 08-02-2017 23:55:53 ]
  donderdag 9 februari 2017 @ 00:33:56 #7
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_168770814
Dit is geen sneer naar OP hoor, maar ik vraag me altijd af waarom er opleidingen bestaan waarvan de stof voor mensen van het VWO al bekend is aan het einde van de middelbare school.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_168773152
Om
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 00:33 schreef KetchupFTW het volgende:
Dit is geen sneer naar OP hoor, maar ik vraag me altijd af waarom er opleidingen bestaan waarvan de stof voor mensen van het VWO al bekend is aan het einde van de middelbare school.
Omdat niet idereen vwo doet? Lijkt mij vrij normaal eigenlijk.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_168777116
quote:
Beetje aparte opmerking als ik eerlijk mag zijn. Dan kunnen we dus beter alle mbo opleidingen afschaffen? Of zou het kunnen dat er een klein gedeelte van de opleiding op het vwo voorkomt? Daarnaast: middelbare school (vmbo) - mbo 4 is een leerroute van ongeveer 7 jaar. vwo is 6 jaar. De mbo'er heeft dan toch wel wat meer praktijkervaring opgedaan (1 jaar) dan de vwo'er (0 jaar). Daarnaast heeft niet iedereen de capaciteiten voor vwo, of zelfs havo te halen. Dit is verder ook geen sneer naar jou, ik ben ook maar een simpele mbo'er met genoeg jaloezie richting hbo/wo'ers.

Voor OP: ik schaam me dood. Ik werk in de administratie, ook administratie gedaan maar ik was hier altijd rete slecht :) vanuit het boek werkt het 't makkelijkst (wellicht ben ik licht autistisch in zulke dingen), en vervolgens schrijf ik alles debet/credit uit. Daaruit redeneer ik verder. In dit geval heb jij het antwoord, ga eens vanuit het antwoord naar het begin boeken.

[ Bericht 0% gewijzigd door ebtravel op 09-02-2017 14:21:39 ]
It's nice to be important, but it's more important to be nice
  donderdag 9 februari 2017 @ 21:25:35 #10
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_168788523
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 13:28 schreef ebtravel het volgende:

[..]

Beetje aparte opmerking als ik eerlijk mag zijn. Dan kunnen we dus beter alle mbo opleidingen afschaffen? Of zou het kunnen dat er een klein gedeelte van de opleiding op het vwo voorkomt? Daarnaast: middelbare school (vmbo) - mbo 4 is een leerroute van ongeveer 7 jaar. vwo is 6 jaar. De mbo'er heeft dan toch wel wat meer praktijkervaring opgedaan (1 jaar) dan de vwo'er (0 jaar). Daarnaast heeft niet iedereen de capaciteiten voor vwo, of zelfs havo te halen. Dit is verder ook geen sneer naar jou, ik ben ook maar een simpele mbo'er met genoeg jaloezie richting hbo/wo'ers.

Voor OP: ik schaam me dood. Ik werk in de administratie, ook administratie gedaan maar ik was hier altijd rete slecht :) vanuit het boek werkt het 't makkelijkst (wellicht ben ik licht autistisch in zulke dingen), en vervolgens schrijf ik alles debet/credit uit. Daaruit redeneer ik verder. In dit geval heb jij het antwoord, ga eens vanuit het antwoord naar het begin boeken.
Ik zeg niet dat we maar beter alle mbo-opleidingen af kunnen schaffen, maar ik vind het eigenaardig dat bepaalde mbo-opeidingen niet veel dieper of zelfs minder diep op de stof ingaan dan je op sommige niveaus op de middelbare schoo leert.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_168793401
quote:
ik heb geen vwo gedaan :)
pi_168793451
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 13:28 schreef ebtravel het volgende:

[..]

maar ik blijf het fout doen, de meesten heb ik nu wel goed.

[ Bericht 0% gewijzigd door ikmoetdrieten op 09-02-2017 23:58:35 ]
pi_168793505
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 21:25 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat we maar beter alle mbo-opleidingen af kunnen schaffen, maar ik vind het eigenaardig dat bepaalde mbo-opeidingen niet veel dieper of zelfs minder diep op de stof ingaan dan je op sommige niveaus op de middelbare schoo leert.
Het is geen mbo opleiding, het is een cursus tot transportondernemer, toen ik vroeg wat het niveau was zeiden ze mbo4 niveau, daarom dacht ik ik zet het erbij dan kunnen alle mensen die dit dom vinden, en te laag voor hun niveau erover heen lezen :)

[ Bericht 1% gewijzigd door ikmoetdrieten op 09-02-2017 23:59:47 ]
pi_168794127
Gezeur oven het niveau... Dit soort sommetjes krijg je op financieel-economische opleidingen op hbo en wo niveau ook gewoon. Omdat ze ervan uitgaan dat je zonder voorkennis binnen komt moet je ook daar gewoon de basis leren, dus journaalposten maken op tentamens.
pi_168802135
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 februari 2017 00:10 schreef toppertim het volgende:
Gezeur oven het niveau... Dit soort sommetjes krijg je op financieel-economische opleidingen op hbo en wo niveau ook gewoon. Omdat ze ervan uitgaan dat je zonder voorkennis binnen komt moet je ook daar gewoon de basis leren, dus journaalposten maken op tentamens.
True that, theorie blijft voor iedereen hetzelfde. Enkel het vakjargon wordt steeds gecompliceerder :)
pi_168802183
Ik stampte altijd de antwoorden (dus boekingsgang) in mijn hoofd, omdat ik het belachelijk vond. 'in het systeem wordt het automatisch op tegenrekeningen - w/v - balans en wat dan ook geboekt'. Wat baal ik ervan dat ik mij er niet in heb verdiept zodat ik vervolgens erin kon verder leren, blijkt wel verrekte makkelijk te zijn.

Voor nu, sorry ik ben slecht in uitleggen en wou alles wel doen voor zover mijn kennis reikt, maar dat lukt niet. Wil je wel veel succes wensen!
pi_168805012
quote:
1s.gif Op woensdag 8 februari 2017 23:37 schreef toppertim het volgende:

[..]

Als kosten worden geboekt is het:

...Kosten
Aan te betalen ....

Zodra het daadwerkelijk wordt betaald:

Te betalen ...
Aan bank

In jouw casus weet je dat het nog niet is betaald omdat er in staat:
"eind januari wordt de jaarlijkse rente voor de lening achteraf per bank betaald."
Er staat verder niets in de richting van: 'de rente is betaald' of 'boek de betaling'

Zo leer ik het. Het is natuurlijk absoluut handiger om de logica erachter te zoeken, dus waarom iets debet en waarom iets credit moet, maar als je dit principe weet zijn de journaalposten voor kosten heel makkelijk.

Met 'aan' bedoel ik dus dat het credit staat, ik neem aan dat je dat wel snapt (even voor de zekerheid)
:Y een beetje laat dat ik reageer sorrymaar , ik snap het op zich wel, maar ik doe die 2 gewoon elke keer fout
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')