abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 15 februari 2017 @ 11:21:23 #101
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_168914423
KLM gaat op Mauritius vliegen.
pi_168916393
quote:
5s.gif Op woensdag 15 februari 2017 10:45 schreef flipsen het volgende:
In die musea (Parijs en Toulouse), mag je dan ook binnen kijken in die kisten? Dus die 747-100, de Concorde en nu die 380? Lijkt me zeker interessant, maar als je ze alleen van buiten mag zien is er niet zoveel aan natuurlijk.
In beide musea mag je bij een aantal toestellen naar binnen o.a. de Concorde's (4 in totaal als je beide musea rekent), de 747 en straks ook de A380.
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 11:21 schreef Sunri5e het volgende:
KLM gaat op Mauritius vliegen.
En Air Mauritius in de zomer naar Schiphol met hun A340-300.
Dat dat nog zou gebeuren; een nieuwe airline die anno 2018 met de A340 naar Schiphol zou vliegen. Naast Surinam Airways de enige maatschappij.

Ben er wel blij mee; helaas dus wel ruim een jaar wachten nog -O-
En tegen die tijd ontvangen ze ook de eerste A350-900's dus is maar de vraag hoe lang (lees: hoe kort) de A340 naar Schiphol blijft vliegen...



[ Bericht 12% gewijzigd door Iemand91 op 15-02-2017 13:25:20 ]
  woensdag 15 februari 2017 @ 15:33:56 #103
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168919481
KLM gaat vliegen op maandag, donderdag en zaterdag.
Dat zijn (toevallig?) ook de vertrekdagen waarop TUI via Emirates vakanties aanbiedt.
So we just called him Fred
pi_168920108
quote:
5s.gif Op woensdag 15 februari 2017 15:33 schreef FredvZ het volgende:
KLM gaat vliegen op maandag, donderdag en zaterdag.
Dat zijn (toevallig?) ook de vertrekdagen waarop TUI via Emirates vakanties aanbiedt.
Ik denk dat het ook een groot deel te maken heeft met rusttijden van de crew.
pi_168922566
Passagierscijfers Schiphol gaan door het dak

Misschien tijd om wat eerder te beginnen met bouwen van de nieuwe terminal...
  woensdag 15 februari 2017 @ 18:33:29 #106
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_168922710
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 18:22 schreef Mikey92 het volgende:
Passagierscijfers Schiphol gaan door het dak

Misschien tijd om wat eerder te beginnen met bouwen van de nieuwe terminal...
En een extra start en landingsbaan.
pi_168923170
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 18:33 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

En een extra start en landingsbaan.
Of de huidige meer gebruiken
  woensdag 15 februari 2017 @ 19:29:38 #108
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_168923970
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 18:58 schreef Mikey92 het volgende:

[..]

Of de huidige meer gebruiken
Dat gaat niet met de huidige regels.
pi_168924918
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 16:02 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ik denk dat het ook een groot deel te maken heeft met rusttijden van de crew.
Nope, die kunnen de dag na aankomst alweer terug, daar ligt het niet aan.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_168925038
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 20:04 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Nope, die kunnen de dag na aankomst alweer terug, daar ligt het niet aan.
En sowieso kan je meerdere crews op de bestemming hebben en zo elke dag vliegen maar wel meerdere dagen rust bieden.
pi_168929644
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 18:22 schreef Mikey92 het volgende:
Passagierscijfers Schiphol gaan door het dak

Misschien tijd om wat eerder te beginnen met bouwen van de nieuwe terminal...
Als de groei inderdaad zou doorzetten; in 2012 door de grens van 50 miljoen, 2016 door de 60 miljoen en in 2017 door de 70 miljoen. :P
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 19:29 schreef Sunri5e het volgende:
Dat gaat niet met de huidige regels.
Die gaan dan over een paar jaar ook op de schop. En meer banen gaat op Schiphol echt niet voor (veel) meer bewegingen zorgen. Het zijn de regels en afspraken die de boel beperken.
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 20:04 schreef The_stranger het volgende:
Nope, die kunnen de dag na aankomst alweer terug, daar ligt het niet aan.
D'r zit inderdaad bijna 26 uur tussen aankomst en vertrek van volgende vlucht. (Tussen Ma en Do vlucht nog 24 uur meer)
Vlucht zal zelf zo'n 11 (heen) / 12 (terug) uur duren.

Geen idee hoe het bij KLM precies is geregeld maar zou inderdaad genoeg rusttijd kunnen zijn inderdaad.
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 20:08 schreef NewHorizon het volgende:
En sowieso kan je meerdere crews op de bestemming hebben en zo elke dag vliegen maar wel meerdere dagen rust bieden.
KLM heeft nu wel duidelijk de visie van bestemmingen uitproberen (en niet direct dagelijks) dus direct maar dagelijks naar Mauritius zal wel niet helemaal de bedoeling zijn. :P
pi_168950893
quote:
0s.gif Op maandag 13 februari 2017 20:20 schreef Sunri5e het volgende:
Transavia is by far hun best presterende onderdeel.
En. Hoe ver viel je mond open vandaag? :P
  donderdag 16 februari 2017 @ 22:36:14 #113
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_168950945
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 22:34 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

En. Hoe ver viel je mond open vandaag? :P
Niet. Deze winsten zijn alleen maar ontstaan door lage olieprijzen. Als deze omhoog gaan klapt alles weer in elkaar.
pi_168951105
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 22:36 schreef Sunri5e het volgende:
Niet. Deze winsten zijn alleen maar ontstaan door lage olieprijzen. Als deze omhoog gaan klapt alles weer in elkaar.
Kijk eens naar wat ik quote: "Transavia is by far hun best presterende onderdeel." ;)

Terwijl het vandaag maar weer eens bevestigd is dat totaal niet het geval is.
Op de cargo na is Transavia het slechtst presterende onderdeel van de AF/KLM groep.

Wat je nu overigens zegt (olieprijzen) heb je helemaal gelijk in.
pi_168954077
De 787-10 is uit de fabriek gerold in Charleston, South Carolina. (de 787-10 zal alleen daar worden geproduceerd)
Morgen Vandaag volgt de officiële roll-out van de 787-10 en schijnbaar zal President Trump aanwezig zijn.

Boeing heeft meer dan 149 orders staan voor de 787-10 geplaatst door 10 verschillende partijen; de grootste order is van Singapore Airlines met 49 toestellen. KLM heeft 7 orders openstaan.





Oh, en damn :o



[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 17-02-2017 12:54:19 ]
pi_168957562
Storm in Sydney en daardoor veel vertragingen. Maar veiligheid gaat voorop, want:

  Moderator vrijdag 17 februari 2017 @ 11:32:04 #117
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_168957598
quote:
Dat is een Photoshop toch? Of is dat echt? Indrukwekkende foto dan :o
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_168958191
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 11:32 schreef derLudolf het volgende:
Dat is een Photoshop toch? Of is dat echt? Indrukwekkende foto dan :o
Nope; vorige week donderdag genomen tijdens Wereldkampioenschappen alpineskiën 2017 in Sankt Moritz, Zwitserland.
  vrijdag 17 februari 2017 @ 12:45:32 #119
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_168958811
Wat zijn nou eigenlijk de grote verschillen in de verschillende "serienummers" van bijvoorbeeld de 787? Nu al een 10, maar is die dan weer nog beter/groter/efficienter? Lijken wel wasmiddelenreclames dan :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  vrijdag 17 februari 2017 @ 12:49:07 #120
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168958868
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 12:45 schreef flipsen het volgende:
Wat zijn nou eigenlijk de grote verschillen in de verschillende "serienummers" van bijvoorbeeld de 787? Nu al een 10, maar is die dan weer nog beter/groter/efficienter? Lijken wel wasmiddelenreclames dan :P
Het zijn geen serienummers, maar modelnummers. :)
De 787-10 is langer dan de 787-9, die op zijn beurt weer langer is dan de 787-8.
Zelfde geldt voor 737-700,-800,-900. Hoe hoger dat nummer, hoe langer het toestel.

De 777X komt straks als 777-8X en de langere 777-9X. De 737MAX is verkrijgbaar in een -7,-8 en -9.

Airbus doet hetzelfde, die hebben bijvoorbeeld een
A340-300,-400,-500,-600
A350-800,-900,-1000
Ook hier geldt: hoe hoger het nummer, des te langer het toestel.
De A350-800 bestaat overigens alleen op papier, net zoals de A380-900 en A380-1000. De eerste wil Airbus eigenlijk niet meer bouwen en de laatste twee zijn nog nooit gebouwd.

De nummering van de A320 is een uitzondering op deze regel, die kent de volgende nummering:
A318-100
A319-100
A320-100
A320-200
A321-100
A321-200

De A320 is het standaard model, een lager nummer is een kortere romp, een hoger nummer is een langere romp. De -100 is de eerste uitvoering van een toestel, de -200 is een verbeterde of aangepaste versie.

[ Bericht 12% gewijzigd door Fred op 17-02-2017 13:00:31 ]
So we just called him Fred
  vrijdag 17 februari 2017 @ 13:34:14 #121
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_168959752
Een 787-10 is weliswaar langer dan een 777-200(68,27 vs. 63.7) maar 5 meter korter dan een 777-300. Wel vervoeren deze laatste 2 ongeveer even veel passagiers in 2-class configuration. Respectievelijk 396 vs. 390. Volgens Boeing vervoeren zowel de 777-200 als de -300 even veel vracht namelijk 201,6 ton.

Als airliner zullen veel factoren meespelen waaronder prijs maar zeker de onderhouds- en brandstofkosten. Ik heb de maximale vliegafstand buiten beschouwen gelaten gezien ik niet weet in hoeverre maximale vracht invloed heeft op de afstand :P

bron: http://www.boeing.com/commercial/

Op datzelfde Sankt Moritz: Stuntvliegtuig snijdt camerakabel door op WK alpineskiën

[ Bericht 4% gewijzigd door Woods op 17-02-2017 14:22:19 ]
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_168969735
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 01:04 schreef Iemand91 het volgende:
De 787-10 is uit de fabriek gerold in Charleston, South Carolina. (de 787-10 zal alleen daar worden geproduceerd)
Morgen Vandaag volgt de officiële roll-out van de 787-10 en schijnbaar zal President Trump aanwezig zijn.








[ Bericht 19% gewijzigd door Iemand91 op 17-02-2017 23:14:37 ]
  vrijdag 17 februari 2017 @ 21:15:07 #123
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168970005
Ze moeten hem natuurlijk een beetje paaien, anders worden straks nóg minder 747-8i's verkocht.
So we just called him Fred
pi_168970621
quote:
Mooi hoe de schaduw die bolling creëert op de eerste foto!
  vrijdag 17 februari 2017 @ 21:48:15 #125
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_168971399
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 21:30 schreef Adrie072 het volgende:

[..]

Mooi hoe de schaduw die bolling creëert op de eerste foto!
idd. Doet me denken aan de Lockheed Constellation:
So we just called him Fred
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')