abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7220963
Normaal gesproken zit ik overal door Nederland gedetacheerd op projecten van een paar dagen tot een jaar. Dat is nu iets anders.

Ik zit al een tijd in Engeland, maandag-ochtends heen, vrijdag-avond terug. Ik zit door de weeks in een hotel, neem een taxi naar het werk etc etc. Prima hotel, kosten worden betaald door de klant, dat is geen probleem.

Ik krijg van mijn bedrijf echter geen compensatie voor het feit dat ik in het buitenland zit. Ik krijg dus betaald alsof ik in Nederland zit. Omdat ik als eerste van mijn bedrijf in het buitenland zit heb ik zo'n beetje de pioniers-functie om een goede buitenland-regeling te treffen.

Wat is normaal wat betreft buitenland toeslag?

Redenen voor toeslag die ik kan bedenken:
- Weg van huis en haard, sport en ontspanning
- Intensiever werken, andere taal en langere werktijden
- Bijkomende niet te declareren kosten (extra kosten pinnen/wisselen etc)

ZERO tolerance wat betreft off-topic posts. Kom maar . . kom maar kom maar kom maar . . . .. . .
  maandag 9 december 2002 @ 13:22:37 #2
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_7221262
*wil* je zelf naar Engeland? In dat geval, zou ik me niet al te druk maken om de toeslagen.
Als je net zo lief thuis zit, zou ik niet gaan zonder extra geld
censuur :O
pi_7221285
check je CAO of je interne huisreglement
Op zaterdag 23 november 2002 04:51 schreef Cynix ® het volgende:[br]***Non no rien a * chnagh'e!~~***
pi_7221510
quote:
Op maandag 9 december 2002 13:22 schreef RemcoDelft het volgende:
*wil* je zelf naar Engeland? In dat geval, zou ik me niet al te druk maken om de toeslagen.
Als je net zo lief thuis zit, zou ik niet gaan zonder extra geld
Dank voor je reactie. Ik vond het in het begin heerlijk, het project was gepland voor 1 maand, maar werd tot 2 1/2 verlengd. Ik zit natuurlijk liever in NL (als je dat bedoelt met thuis) maar als we als bedrijf weinig projecten binnenkrijgen, pak je alles wat je kan.

Ik vind het op zich helemaal niet gek om gecompenseerd te worden voor werken in het buitenland, en of je dat nou leuk vind of niet doet toch niet ter zake?

OneSoul - Ik ben degene die deze regeling in het interne reglement ga toevoegen. Valt dus nog niet op te zoeken

ZERO tolerance wat betreft off-topic posts. Kom maar . . kom maar kom maar kom maar . . . .. . .
pi_7227171
quote:
Op maandag 9 december 2002 13:09 schreef togt het volgende:
Normaal gesproken zit ik overal door Nederland gedetacheerd op projecten van een paar dagen tot een jaar. Dat is nu iets anders.

Ik zit al een tijd in Engeland, maandag-ochtends heen, vrijdag-avond terug. Ik zit door de weeks in een hotel, neem een taxi naar het werk etc etc. Prima hotel, kosten worden betaald door de klant, dat is geen probleem.

Ik krijg van mijn bedrijf echter geen compensatie voor het feit dat ik in het buitenland zit. Ik krijg dus betaald alsof ik in Nederland zit. Omdat ik als eerste van mijn bedrijf in het buitenland zit heb ik zo'n beetje de pioniers-functie om een goede buitenland-regeling te treffen.

Wat is normaal wat betreft buitenland toeslag?

Redenen voor toeslag die ik kan bedenken:
A Weg van huis en haard, sport en ontspanning
B Intensiever werken, andere taal en langere werktijden
C Bijkomende niet te declareren kosten (extra kosten pinnen/wisselen etc)

ad A:
Redelijk is om voor elke doordeweekse nacht/avond een halve dag extra verlof te krijgen en voor elke dag/avond in het weekend een hele dag. Dit kan ook worden uitgebtaald in extra salaris. Overigens is dit een minimum. SOmmige bedrijven (Shell) zijn nog royaler

ad B:
Hier is weinig extra's te halen. Voor jouw soort functies zal overwerk wel niet vergoed worden (en het zit deels al onder ad A)

ad C:
Bij onze organisatie varieert de dagvergoeding met de bestemming. Voor het VK zal ongeveer een bedrag van 200 Euro per dag gelden. Het is de bedoeling dat hiervan alle kosten worden betaald, ongeveer als volgt:
50% - hotel/ontbijt
35%- lunch/dinner
15% - overige kosten (inclusief taxi, telefoneren etc.)

Er van uitgaande dat je hotel en al je maaltijden betaald worden zou je m.i. een bedrag van 60 Euro per dag moeten mogen declareren (zonder overlegging van bewijsstukken) voor kleine kosten.

pi_7227837
Wow, dank voor je uitgebreide antwoord. Ik krijg wel de reistijd vergoed, die in mijn geval rond de 8 uur per week bedraagd. Wat betreft je 200EUR:
Mijn hotelkamer is 140 pond per dag, Taxi heen 30 pond, Taxi terug 25 pond, en ongeveer 40 pond aan eten. (Duur land, maar zoals gezegd wordt dit alles betaald)

Hopelijk krijg ik nog wat reacties van mensen hier, zodat ik kan peilen wat het gemiddelde zo'n beetje is.

pi_7241812
quote:
Op maandag 9 december 2002 17:52 schreef togt het volgende:
Wow, dank voor je uitgebreide antwoord. Ik krijg wel de reistijd vergoed, die in mijn geval rond de 8 uur per week bedraagd. Wat betreft je 200EUR:
Mijn hotelkamer is 140 pond per dag, Taxi heen 30 pond, Taxi terug 25 pond, en ongeveer 40 pond aan eten. (Duur land, maar zoals gezegd wordt dit alles betaald)

Hopelijk krijg ik nog wat reacties van mensen hier, zodat ik kan peilen wat het gemiddelde zo'n beetje is.

Reistijd is natuurlijk gewoon werktijd. Overigens had ik een rekenfout gemaakt, maar zou je maar 30 Euro (en geen 60) voor kleine kosten kunnen claimen (bij ons in het bedrijf). De taxi zou daarvan in jouw geval niet betaald hoeven te worden.
pi_7265082
Je ziet één toeslag over het hoofd, die je vanaf dag 1 krijgt: ervaring.
Werken in het buitenland, nieuwe ervaringen opdoen, andere werkmentaliteit etc. Meer waard dan een eurootje meer of minder.
En als je op je slakken zout gaat leggen: de volgende keer dat er een interessante buitenlandse klus komt, kijkt je werkgever wel link uit om jou te sturen.
Dus als ik jou was, zou ik me minder zorgen maken over het geld; geniet ervan nu het nog kan !
zonnig Brasil
pi_7277055
quote:
Op woensdag 11 december 2002 11:18 schreef qwerty_x het volgende:
Je ziet één toeslag over het hoofd, die je vanaf dag 1 krijgt: ervaring.
Werken in het buitenland, nieuwe ervaringen opdoen, andere werkmentaliteit etc. Meer waard dan een eurootje meer of minder.
Zo is dat!
En die ervaring en getoonde flexibiliteit betaalt zich uiteindelijk weer op allerlei manieren terug: betere loonsverhogingen, promoties en minder kans op ontslag tijdens reorganisaties (tegenwoordig redelijk belangrijk). Je wordt er gewoon altijd beter van. Maar het is vooral leuk en interessant .

Verder nog wat info over de situatie waar ik werk

• Bij ons wordt overwerk en reistijd NIET vergoed, behalve in de lage vakgroepen.
  • Alle kosten zijn volledig declareerbaar. Dit tot een vastgesteld maximum, maar daar kom je in de praktijk nooit aan.
  • Afhankelijk van de locale organisatie waar ik werkte was er een "personal allowance", een bedrag dat je per dag kunt declareren voor puur persoonlijke uitgaven (naar de kroeg, film, whatever...). Er zijn ook locaties waar je een vast bedrag van €25 per dag krijgt NAAST alle declareerbare zaken. Als je die €25 niet uitgeeft kun je die dus 100% in eigen zak steken. In de praktijk hou je dus altijd geld over.
  • Dan nog een paar voordelen:
    Op reis kun je alles declareren terwijl je thuis zelf eten moet kopen, je kachel moet stoken, benzine verbruikt, etc. Je houdt dus altijd geld over.
    Maar het allergrootste (financiele) voordeel komt als je meer dan 183 dagen per jaar in het buitenland zit: Je bent dan over die periode niet meer belastingplichtig in Nederland en het bedrag waarover je nog wel belasting betaalt is dus veel lager en valt daardoor ook nog eens in lagere belastingschalen . Tel uit je winst! Ik praat hier dus over tienduizenden guldens belasting teruggave! (been there )

Maar zelfs al zou ik er financieel op achteruit gaan: ik blijf er naar streven om in verschillende buitenlanden te wonen en werken, puur voor de interessante ervaringen .

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')