Ik zit al een tijd in Engeland, maandag-ochtends heen, vrijdag-avond terug. Ik zit door de weeks in een hotel, neem een taxi naar het werk etc etc. Prima hotel, kosten worden betaald door de klant, dat is geen probleem.
Ik krijg van mijn bedrijf echter geen compensatie voor het feit dat ik in het buitenland zit. Ik krijg dus betaald alsof ik in Nederland zit. Omdat ik als eerste van mijn bedrijf in het buitenland zit heb ik zo'n beetje de pioniers-functie om een goede buitenland-regeling te treffen.
Wat is normaal wat betreft buitenland toeslag?
Redenen voor toeslag die ik kan bedenken:
- Weg van huis en haard, sport en ontspanning
- Intensiever werken, andere taal en langere werktijden
- Bijkomende niet te declareren kosten (extra kosten pinnen/wisselen etc)
quote:Dank voor je reactie. Ik vond het in het begin heerlijk, het project was gepland voor 1 maand, maar werd tot 2 1/2 verlengd. Ik zit natuurlijk liever in NL (als je dat bedoelt met thuis) maar als we als bedrijf weinig projecten binnenkrijgen, pak je alles wat je kan.
Op maandag 9 december 2002 13:22 schreef RemcoDelft het volgende:
*wil* je zelf naar Engeland? In dat geval, zou ik me niet al te druk maken om de toeslagen.
Als je net zo lief thuis zit, zou ik niet gaan zonder extra geld
Ik vind het op zich helemaal niet gek om gecompenseerd te worden voor werken in het buitenland, en of je dat nou leuk vind of niet doet toch niet ter zake?
OneSoul - Ik ben degene die deze regeling in het interne reglement ga toevoegen. Valt dus nog niet op te zoeken
quote:ad A:
Op maandag 9 december 2002 13:09 schreef togt het volgende:
Normaal gesproken zit ik overal door Nederland gedetacheerd op projecten van een paar dagen tot een jaar. Dat is nu iets anders.Ik zit al een tijd in Engeland, maandag-ochtends heen, vrijdag-avond terug. Ik zit door de weeks in een hotel, neem een taxi naar het werk etc etc. Prima hotel, kosten worden betaald door de klant, dat is geen probleem.
Ik krijg van mijn bedrijf echter geen compensatie voor het feit dat ik in het buitenland zit. Ik krijg dus betaald alsof ik in Nederland zit. Omdat ik als eerste van mijn bedrijf in het buitenland zit heb ik zo'n beetje de pioniers-functie om een goede buitenland-regeling te treffen.
Wat is normaal wat betreft buitenland toeslag?
Redenen voor toeslag die ik kan bedenken:
A Weg van huis en haard, sport en ontspanning
B Intensiever werken, andere taal en langere werktijden
C Bijkomende niet te declareren kosten (extra kosten pinnen/wisselen etc)
ad B:
Hier is weinig extra's te halen. Voor jouw soort functies zal overwerk wel niet vergoed worden (en het zit deels al onder ad A)
ad C:
Bij onze organisatie varieert de dagvergoeding met de bestemming. Voor het VK zal ongeveer een bedrag van 200 Euro per dag gelden. Het is de bedoeling dat hiervan alle kosten worden betaald, ongeveer als volgt:
50% - hotel/ontbijt
35%- lunch/dinner
15% - overige kosten (inclusief taxi, telefoneren etc.)
Er van uitgaande dat je hotel en al je maaltijden betaald worden zou je m.i. een bedrag van 60 Euro per dag moeten mogen declareren (zonder overlegging van bewijsstukken) voor kleine kosten.
Hopelijk krijg ik nog wat reacties van mensen hier, zodat ik kan peilen wat het gemiddelde zo'n beetje is.
quote:Reistijd is natuurlijk gewoon werktijd. Overigens had ik een rekenfout gemaakt, maar zou je maar 30 Euro (en geen 60) voor kleine kosten kunnen claimen (bij ons in het bedrijf). De taxi zou daarvan in jouw geval niet betaald hoeven te worden.
Op maandag 9 december 2002 17:52 schreef togt het volgende:
Wow, dank voor je uitgebreide antwoord. Ik krijg wel de reistijd vergoed, die in mijn geval rond de 8 uur per week bedraagd. Wat betreft je 200EUR:
Mijn hotelkamer is 140 pond per dag, Taxi heen 30 pond, Taxi terug 25 pond, en ongeveer 40 pond aan eten. (Duur land, maar zoals gezegd wordt dit alles betaald)Hopelijk krijg ik nog wat reacties van mensen hier, zodat ik kan peilen wat het gemiddelde zo'n beetje is.
quote:Zo is dat!
Op woensdag 11 december 2002 11:18 schreef qwerty_x het volgende:
Je ziet één toeslag over het hoofd, die je vanaf dag 1 krijgt: ervaring.
Werken in het buitenland, nieuwe ervaringen opdoen, andere werkmentaliteit etc. Meer waard dan een eurootje meer of minder.
Verder nog wat info over de situatie waar ik werk
Dan nog een paar voordelen:
Op reis kun je alles declareren terwijl je thuis zelf eten moet kopen, je kachel moet stoken, benzine verbruikt, etc. Je houdt dus altijd geld over.
Maar het allergrootste (financiele) voordeel komt als je meer dan 183 dagen per jaar in het buitenland zit: Je bent dan over die periode niet meer belastingplichtig in Nederland en het bedrag waarover je nog wel belasting betaalt is dus veel lager en valt daardoor ook nog eens in lagere belastingschalen . Tel uit je winst! Ik praat hier dus over tienduizenden guldens belasting teruggave! (been there
)
Maar zelfs al zou ik er financieel op achteruit gaan: ik blijf er naar streven om in verschillende buitenlanden te wonen en werken, puur voor de interessante ervaringen .
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |