Dit heb ik 's avonds voortdurend laat in de avond gaan veel verkeerslichten uit (dorp...) dus als ik op de voorrangsweg rij zou ik in principe gewoon door kunnen rijden overal. In principe. Maar in de praktijk moet ik toch altijd wel een keer ergens op de rem voor iemand die er even voor wil. Even zuchten en laten leven.quote:Op woensdag 8 februari 2017 23:03 schreef Fer het volgende:
Vandaag maar liefst 2x, terwijl ik op een voorrangsweg rijd, iemand uit de zijstraat, die denkt: Dat ie er wel op mag, als ie maar hard genoeg komt aanrijden...
Ik zie liever mensen die gewoon eens hun verstand gebruiken. Ik weet het, moeilijk in Nederland, maar als de stadsbus voor je met 80 weg hobbelt van je, moet je je toch eens gaan afvragen waarom jij zo graag 50 wil blijven rijden. Maar dat ontbreekt bij veel mensen.quote:Op donderdag 9 februari 2017 07:52 schreef Patrice_Consigny het volgende:
Hoewel het frustrerend kan zijn (erger mezelf er ook wel eens aan), zie ik denk ik toch liever een te behoudende rijstijl dan een overmoedige.
Had vanmiddag ook weer zo'n trut voor me op de provinciale weg; zitten met een heel treintje achter een vrachtwagen met benzine die de hele tijd echt streep tachtig rijdt op de cc.. stomvervelend maar ok, als je je precies aan de regels wilt houden; soit, so be it. Maar dat je dan met je fucking Fiat Puntneus erachter rijdt, en hem gewoon steevast na elke rotonde 200 meter laat wegrijden door als een oud wijf te accelereren en vervolgens 73 te gaan rijden, begin ik na een km of 15 toch wel een beetje geirriteerd te rakenquote:Op donderdag 9 februari 2017 18:46 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Ik zie liever mensen die gewoon eens hun verstand gebruiken. Ik weet het, moeilijk in Nederland, maar als de stadsbus voor je met 80 weg hobbelt van je, moet je je toch eens gaan afvragen waarom jij zo graag 50 wil blijven rijden. Maar dat ontbreekt bij veel mensen.
Die rotondes zijn altijd een genot daarquote:Op donderdag 9 februari 2017 21:29 schreef Gezicht het volgende:
Maffe Belg voor me veroorzaakte vanavond bijna een frontale botsing door te gaan inhalen voor een heuvel. Op dezelfde trip een Belg die driekwart ging op de buitenste baan van een tweebaans-rotonde waardoor ik in de problemen kwam en nóg een andere Belg die hem bijna voor me gooide op een andere rotonde toen ik al voor hem zat. Altijd een avontuur, even naar de Decathlon net over de grens hier in Maasmechelen.
Conclusie blijft wel dat alle Belgen hun rijbewijs bij een pakje boter krijgen.
Snel schietgebedje voordat je erop gaatquote:Op donderdag 9 februari 2017 21:52 schreef Frits_Teddy het volgende:
[..]
Die rotondes zijn altijd een genot daar
Zelfs dan blijft het een risico, want vaak zat heb je bij de eerste "arm" al verkeer voor driekwart erbij gekregen dat gewoon in de buitenste baan gaat. Helemaal link met tweebaans afritten.....quote:Die binnenste baan moet jer echt alleen maar nemen als je linksaf gaat
Net één auto op de A28 op die manier 3 rijbanen op zien schuiven (lees: stuntelen). Al slingerend van het zenuwachtig spiegelen tot 3 keer toe bijna iemand aantikken, echt feest.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 16:37 schreef spierbal het volgende:
Waar ik toch ook zon pleuris hekel aan heb. Houd ik mijn 2 seconde afstand op de snelweg. Moet er iemand zo nodig een baan opschuiven waardoor ik dus te dicht op MN voorganger zit. Afijn als je blijft doorrijden is dat zo opgelost, maar nee hoor blijf je 5km langzamer rijden. Blijf dan gewoon lekker links rijden.
Of die mensen die geen gaten voor zichzelf creëren om van baan te kunnen schuiven, maar gewoon knippertje aan en verwachten dat mensen dan maar plek voor je maken. Nee daar ben ik te principieel voor, ik blijf gewoon mijn weg volgen, jij wil van baan wisselen, das niet mijn probleem.
Ze zouden ook wel een 2 jaarlijks verplicht theorie examen mogen invoeren.
Hoe kun je een gat voor jezelf creëren als je wordt ingehaald door een file linksrijders die allemaal 10-15 meter tussenruimte houden? Hem ertussen keilen is vaak ook niet de sjiekste oplossing. Moet wel op een redelijke manier kúnnen natuurlijkquote:Op vrijdag 10 februari 2017 16:37 schreef spierbal het volgende:
Waar ik toch ook zon pleuris hekel aan heb. Houd ik mijn 2 seconde afstand op de snelweg. Moet er iemand zo nodig een baan opschuiven waardoor ik dus te dicht op MN voorganger zit. Afijn als je blijft doorrijden is dat zo opgelost, maar nee hoor blijf je 5km langzamer rijden. Blijf dan gewoon lekker links rijden.
Of die mensen die geen gaten voor zichzelf creëren om van baan te kunnen schuiven, maar gewoon knippertje aan en verwachten dat mensen dan maar plek voor je maken. Nee daar ben ik te principieel voor, ik blijf gewoon mijn weg volgen, jij wil van baan wisselen, das niet mijn probleem.
Ze zouden ook wel een 2 jaarlijks verplicht theorie examen mogen invoeren.
Als je moet wringen, doe ik dat ook, zo niet, even wachten tot je de ruimte hebt om in te voegen en dan pas voor je actie richtingaanwijzer aan.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 17:42 schreef Cat-astrophe het volgende:
Knipper aanzetten bij een invoegactie doe ik om aan te geven dat ik er graag tussen wil. Meeste automobilisten maken dan -indien nodig- ruimte en dan ga ik pas bewegen.
Helaas zijn er ook heel veel mensen die menen dat de knipper aanzetten accuut gepaard moet gaan met een stuurbeweging
Of hem er maar vast tussen gooien en halverwege bedenken dat dat er ook nog zoiets als richtingaanwijzer bestaat. Als ik al gas heb moeten loslaten of bijremmen omdat jij opeens op 10 cm van mijn voorbumper zat heeft dat weinig zin. Toen had ik echt al in de gaten wat je wilde doen
De reden daarvoor is natuurlijk dat je tijdens je rijopleiding wordt geleerd dat je pas je knipperlichten aan zet op het moment dat je kan bewegen zeg maar. Vandaar kan het schrikreacties opleveren als jij zo maar je richtingaanwijzer aanzet... Maar richtingaanwijzers blijven lastig, gezien de hoeveelheid mensen die ze te moeilijk vinden en daarom maar niet gebruiken op rotondes.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 17:42 schreef Cat-astrophe het volgende:
Knipper aanzetten bij een invoegactie doe ik om aan te geven dat ik er graag tussen wil. Meeste automobilisten maken dan -indien nodig- ruimte en dan ga ik pas bewegen.
Helaas zijn er ook heel veel mensen die menen dat de knipper aanzetten accuut gepaard moet gaan met een stuurbeweging
Of hem er maar vast tussen gooien en halverwege bedenken dat dat er ook nog zoiets als richtingaanwijzer bestaat. Als ik al gas heb moeten loslaten of bijremmen omdat jij opeens op 10 cm van mijn voorbumper zat heeft dat weinig zin. Toen had ik echt al in de gaten wat je wilde doen
Je zit toch in je spiegels waar een gat valt, beetje gas erbij of juist minder. Zelf vind ik het nog al asociaal om hem in een klein gaatje te pleuren waardoor de ander in zijn ankers moet.quote:Op vrijdag 10 februari 2017 17:35 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hoe kun je een gat voor jezelf creëren als je wordt ingehaald door een file linksrijders die allemaal 10-15 meter tussenruimte houden? Hem ertussen keilen is vaak ook niet de sjiekste oplossing. Moet wel op een redelijke manier kúnnen natuurlijk
Ik wacht dan persoonlijk gewoon effe een tijdje.. komt vanzelf een tussenruimte waar je wel tussen past als je effe gas geeft (afstand houden is ook handig soms) , maar sommige mensen gaan er dan stom achter hangen en gooien hun knipper aan. In sommige landen is dat ook gewoon heel normaal en laat de eerstvolgende je er gewoon tussen. In nl meestal niet, maar waar ligt dat aan?
Ik ook, maar soms ontkom je er niet aan als je niet 10 minuten achter een vrachtwagen wilt hangen. Je moet ook maar net een auto hebben die vlot genoeg is om even snel die 30 km snelheidsverschil erbij te trappen op het moment supremequote:Op zaterdag 11 februari 2017 12:11 schreef spierbal het volgende:
[..]
Je zit toch in je spiegels waar een gat valt, beetje gas erbij of juist minder. Zelf vind ik het nog al asociaal om hem in een klein gaatje te pleuren waardoor de ander in zijn ankers moet.
De andere optie is om kilometers op de linkerbaan te blijven, dit probleem ontstaat omdat iemand zo vriendelijk is even naar rechts te gaan tussen de vrachtwagens. Maar die wil ook weer naar links als hij bij de vrachtwagen is.quote:Op zaterdag 11 februari 2017 12:11 schreef spierbal het volgende:
[..]
Je zit toch in je spiegels waar een gat valt, beetje gas erbij of juist minder. Zelf vind ik het nog al asociaal om hem in een klein gaatje te pleuren waardoor de ander in zijn ankers moet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |