abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7218836
Ik vroeg me eigenlijk iets af. Stel dat ik HIV heb en ik heb sex met een meisje waarbij ik niet klaarkom, op een klein beetje voorvocht na.
Dan moet de kans dat ik haar besmet toch echt enorm klein zijn of niet?

Andersom, stel ik heb sex met een meisje dat niet ongesteld is, en geen wondjes heeft, dan is de kans dat ze mij besmet met HIV toch ook verwaarloosbaar klein?

Ik maak me namelijk al heel lang zorgen dat ik iets heb, maar van de andere kant heb ik dus weinig risico gelopen, om precies te zijn twee onbeschermde one-night stands.

Is het dan toch raadzaam om mezelf eens te laten testen, of spreken we hier over een kans die kleiner is dan de kans om door een vrachtwagen geschept te worden?

BTW, SOA-test heb ik al laten doen en was gelukkig negatief!

maandag 9 december 2002 @ 11:12:58 #2
35189 Troel
scherp en bot
pi_7218851
Laat je gewoon testen!!!

Dan weet je het zeker, en doe daarna ook niet meer van die stomme dingen!

troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 9 december 2002 @ 11:13:07 #3
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_7218854
Testen muts.

Even een prikkie en dan weet je het binnen twee weken.

En voortaan veilig ja. *strengkijkt*

pi_7218876
quote:
Op maandag 9 december 2002 11:12 schreef lloyd het volgende:
Ik vroeg me eigenlijk iets af. Stel dat ik HIV heb en ik heb sex met een meisje waarbij ik niet klaarkom, op een klein beetje voorvocht na.
Dan moet de kans dat ik haar besmet toch echt enorm klein zijn of niet?

Andersom, stel ik heb sex met een meisje dat niet ongesteld is, en geen wondjes heeft, dan is de kans dat ze mij besmet met HIV toch ook verwaarloosbaar klein?

Ik maak me namelijk al heel lang zorgen dat ik iets heb, maar van de andere kant heb ik dus weinig risico gelopen, om precies te zijn twee onbeschermde one-night stands.

Is het dan toch raadzaam om mezelf eens te laten testen, of spreken we hier over een kans die kleiner is dan de kans om door een vrachtwagen geschept te worden?

BTW, SOA-test heb ik al laten doen en was gelukkig negatief!

Als je het zeker wilt weten is een test het enige wat uitsluitsel geeft, maar statistisch gezien is de kans dat je iets opgelopen hebt verwaarloosbaar.
Too often, we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown, BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap that mother@#?!&! upside the head.
pi_7218887
dat soort figuren als jij zorgt ervoor dat dat er zoveel lui met aids rondlopen In principe ben je gewoon een moordenaar als je onveilig rondwipt!
pi_7218899
De kans is er.
Ware woorden zijn zelden mooi, mooie woorden zelden waar.
Fantas.nl | Website, SEO & Usability
pi_7218909
quote:
Op maandag 9 december 2002 11:14 schreef extreme het volgende:

[..]

Als je het zeker wilt weten is een test het enige wat uitsluitsel geeft, maar statistisch gezien is de kans dat je iets opgelopen hebt verwaarloosbaar.

Zou jij nog een bloedtransfusie van hem willen dan?..statistisch gezien natuurlijk...
pi_7218948
quote:
Op maandag 9 december 2002 11:14 schreef fromhell het volgende:
dat soort figuren als jij zorgt ervoor dat dat er zoveel lui met aids rondlopen In principe ben je gewoon een moordenaar als je onveilig rondwipt!
iets genuanceerder reageren mag ook wel, we hebben het hier trouwens over statistisch risico, niet over de morele kant van het onveilig vrijen.
Too often, we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown, BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap that mother@#?!&! upside the head.
pi_7218961
quote:
Op maandag 9 december 2002 11:16 schreef fromhell het volgende:

[..]

Zou jij nog een bloedtransfusie van hem willen dan?..statistisch gezien natuurlijk...

bloed word getest voor een transfusie, dus ja, geen problemen mee.
pi_7218983
ik heb het over een transfusie zonder test..oftewel, steek jij je hand ervoor in het vuur dat het "allemaal wel meevalt"?
  maandag 9 december 2002 @ 11:21:36 #11
15428 Wurmie
En dit is Aika!
pi_7219002
Ook het voorvocht is een overbrenger van HIV,
Het "niet klaarkomen op een klein beetje voorvocht na" (zoals jij het zegt) heeft een bijna net zo groot risico als wel klaarkomen...

Eenzelfde fabeltje als dat je niet zwanger kan raken van "voor het zingen de kerk uit gaan"...

quote:

HIV en SOA's zijn niet enkel en alleen overdraagbaar door bloed-bloed contact... Ook door sperma is de besmettingskans even groot, dus wondjes hoeven er niet te zijn...

PS. Dan heb je ook nog Hepatitis A, B en C etc. deze zijn zelfs overdraagbaar door speeksel, snot ed.. Theoretisch dus overdraagbaar door een keer niezen of spugen... Kans daarop is vele malen groter dan op HIV... Sluit het echter niet uit...

[Dit bericht is gewijzigd door Wurmie op 09-12-2002 11:25]

Don't worry about life, you're not going to survive anyway!
pi_7219015
Ik vraag me trouwens ook af hoeveel heteromeisjes van 17 er op het platteland in Nederland zijn met HIV, volgens mij is dat aantal ook maar heel laag of niet? Ik weet nog steeds niet of ik wel of niet zo'n test laat doen. Ik ben misschien gewoon te schijterig, en ga me vast onnodig teveel zorgen zitten maken.
  maandag 9 december 2002 @ 11:22:13 #13
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_7219016
quote:
Op maandag 9 december 2002 11:19 schreef extreme het volgende:

[..]

bloed word getest voor een transfusie, dus ja, geen problemen mee.

Zou je niet eerst willen weten wanneer z'n laatste onbeschermde contact is geweest dan?
pi_7219043
quote:
Op maandag 9 december 2002 11:22 schreef lloyd het volgende:
Ik vraag me trouwens ook af hoeveel heteromeisjes van 17 er op het platteland in Nederland zijn met HIV, volgens mij is dat aantal ook maar heel laag of niet? Ik weet nog steeds niet of ik wel of niet zo'n test laat doen. Ik ben misschien gewoon te schijterig, en ga me vast onnodig teveel zorgen zitten maken.
Typisch voorbeeld van iemand die zichzelf in de problemen brengt maar vervolgens zijn verantwoordelijkheden niet durft te nemen
  maandag 9 december 2002 @ 11:24:41 #15
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_7219054
quote:
Op maandag 9 december 2002 11:22 schreef lloyd het volgende:
Ach je hoeft het maar een keer te doen om het te kunnen krijgen natuurlijk.. of je dan 17 bent of 50 maakt geen reet uit.

Laat gewoon testen.. liever twee weekjes in de zenuwen dan het je jarenlang afvragen en je jezelf voor je kop slaat als je erachter komt als het te laat is.

pi_7219064
Ze kunnen pas op HIV testen na cira 6 weken ofzo geloof ik moet je ff nakijken op het internet. Andere SOA ziekten kunnen ze sneller detecteren. Je kunt gewoon bij Rutgers stichting(heet anders nu) lekker anoniem laten testen. De uitslag krijg je dan na enkele dagen. Ik heb me ook laten testen na een one-night stand.. ik wilde absolute zekerheid, want stel je doet iemand iets aan omdat je te lui was om je te laten testen.. Dat wens je niemand toe toch?
Proud Skinhead
  maandag 9 december 2002 @ 11:26:18 #17
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_7219072
quote:
Op maandag 9 december 2002 11:25 schreef skinheadholland het volgende:
Ze kunnen pas op HIV testen na cira 6 weken ofzo geloof ik moet je ff nakijken op het internet. Andere SOA ziekten kunnen ze sneller detecteren. Je kunt gewoon bij Rutgers stichting(heet anders nu) lekker anoniem laten testen. De uitslag krijg je dan na enkele dagen. Ik heb me ook laten testen na een one-night stand.. ik wilde absolute zekerheid, want stel je doet iemand iets aan omdat je te lui was om je te laten testen.. Dat wens je niemand toe toch?
Ja, maar dan 6 maanden.
pi_7219110
Na 3 maanden kan er met voldoende zekerheid al een test gedaan worden, lees ik. Dat zou betekenen dat ik me over een week kan laten testen.

Toch maar doen dan

pi_7219119
quote:
Op maandag 9 december 2002 11:27 schreef lloyd het volgende:
Na 3 maanden kan er met voldoende zekerheid al een test gedaan worden, lees ik. Dat zou betekenen dat ik me over een week kan laten testen.

Toch maar doen dan

Goed idee
pi_7219157
quote:
Op maandag 9 december 2002 11:20 schreef fromhell het volgende:
ik heb het over een transfusie zonder test..oftewel, steek jij je hand ervoor in het vuur dat het "allemaal wel meevalt"?
Iedereen die de film 'KIDS' gezien heeft snapt wat een enkele keer onveilig vrijen kan opleveren, dus in zoverre heb je gelijk, je kan meteen de eerste keer een besmetting oplopen. Alleen als je het % HIV dragers bekijkt tegen de rest van de bevolking, en daarbij de besmettingskans van vrouw -> man meetelt (tussen de 20 en de 30%) is het waarschijnlijker dat hij het niet heeft dan wel. je kan het nooit uitsluiten, en zoals ik al gezegd heb, een test is het enige wat zekerheid biedt.
pi_7219228
quote:
Op maandag 9 december 2002 11:30 schreef extreme het volgende:

[..]

Iedereen die de film 'KIDS' gezien heeft snapt wat een enkele keer onveilig vrijen kan opleveren, dus in zoverre heb je gelijk, je kan meteen de eerste keer een besmetting oplopen. Alleen als je het % HIV dragers bekijkt tegen de rest van de bevolking, en daarbij de besmettingskans van vrouw -> man meetelt (tussen de 20 en de 30%) is het waarschijnlijker dat hij het niet heeft dan wel. je kan het nooit uitsluiten, en zoals ik al gezegd heb, een test is het enige wat zekerheid biedt.

Tussen de 20% en 30%, hallo zeg, die kans is dus tussen de 0,01 en 0,033% bij vrouw-man (als de vrouw seropositief is dan)

Ga me nu niet gek zitten maken joh

pi_7219265
quote:
Op maandag 9 december 2002 11:34 schreef lloyd het volgende:

[..]

Tussen de 20% en 30%, hallo zeg, die kans is dus tussen de 0,01 en 0,033% bij vrouw-man (als de vrouw seropositief is dan)

Ga me nu niet gek zitten maken joh

hoe kom je aan die cijfers?
pi_7219268
Als ik jou was zou ik gewoon de test aanvragen. Ja je zult enige tijd in de piepzak zitten maar als je dan de uitslag krijgt en het is goed zul je je volgende keer ook wel tich keer bedenken voordat je het weer zonder condoom doet.....
Proud Skinhead
pi_7219355
Mode of transmission HIV infection risk
Male-to-female, unprotected vaginal sex 0.1 - 0.2%
Female-to-male, unprotected vaginal sex 0.033 - 0.1%
Male-to-male, unprotected anal sex 0.5 - 3.0%
Needle stick 0.3%
Mother-to-child transmission 13 - 48%
Exposure to contaminated blood products 90 - 100%

Even gekopieerd uit een ander topic

maandag 9 december 2002 @ 11:41:54 #25
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_7219373
quote:
Op maandag 9 december 2002 11:40 schreef lloyd het volgende:
Mode of transmission HIV infection risk
Male-to-female, unprotected vaginal sex 0.1 - 0.2%
Female-to-male, unprotected vaginal sex 0.033 - 0.1%
Male-to-male, unprotected anal sex 0.5 - 3.0%
Needle stick 0.3%
Mother-to-child transmission 13 - 48%
Exposure to contaminated blood products 90 - 100%

Even gekopieerd uit een ander topic

Met kansberekenen zul je er nooit achterkomen, de enige manier om het zeker te weten is gewoon je te laten testen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')