De beslissing kan je altijd zelf nemen. De gevolgen van je daden zullen pas merkbaar zijn op de dag des oordeels.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 00:15 schreef Koettie het volgende:
[..]
Ja precies. Dus, niet respectloos bedoelt trouwens, ik volg de lijn zelf even verder, kan diegene niet alles beslissen.
Ach welnee, het is van oorsprong vooral een manier om land te vergaren of te behouden en om families aan elkaar te binden.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 00:03 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik ben het niet eens met dat punt. Maar ik begrijp zijn mening wel. Trouwen is in het Westen, al van oudsher een soort "vruchtbaarheidsfeest". Voor homo's dus niet echt van toepassing op dat gebied.
Dus omdat jij een foutje maakt geeft dit jou het recht om iemand te vermoorden?quote:Op dinsdag 31 januari 2017 00:17 schreef Koettie het volgende:
[..]
Agreed. Maar nog steeds een fout. een fout is menselijk en één klein kut pilletje vergeten of uitschijten straffen met iemand 18 jaar voor iemand te laten zorgen waar ze niet op zat te wachten (want pil, dus bewust niet willen) vind ik nogal harsh,voor een foutje.
quote:Op dinsdag 31 januari 2017 00:19 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
Oh dan klinkt het best logisch
Ja maar ik bedoelde nog een stuk terug, nog voor de Middeleeuwen.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 00:18 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ach welnee, het is van oorsprong vooral een manier om land te vergaren of te behouden en om families aan elkaar te binden.
De gevoelens van de echtelieden voor elkaar waren daarbij meestal ondergeschikt.
Omdat we tegenwoordig niet meer zo barbaars zijn onze kinderen uit te huwelijken aan een partij waar we zelf ook voordeel bij hebben, maar dat mensen mogen trouwen met iemand waar ze gevoelens voor hebben, en die persoon ook nog zelf mogen uitkiezen, is al reden genoeg niet moeilijk te doen over het homohuwelijk.
Wanneer zou je volgens jou btw wel abortus mogen plegen?quote:Op dinsdag 31 januari 2017 00:19 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Dus omdat jij een foutje maakt geeft dit jou het recht om iemand te vermoorden?
Kan ik echt niet begrijpen, sorry.
Mijn hersens doen pijn.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 00:20 schreef Dawnbreaker het volgende:
Stel nou dat een koppel zwanger raakt maar dat ze geen kind willen omdat het twee mannen zijn, mogen die dan wel of geen abortus plegen?
quote:Op dinsdag 31 januari 2017 00:19 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Wanneer zou je volgens jou btw wel abortus mogen plegen?
quote:Op maandag 30 januari 2017 22:55 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Naja is toch simpel?
- gevaar voor leven moeder
- kind van verkrachting
- als het kindje nooit zelfstandig zak kunnen leven
Ik zie het niet als moord, dus daar zit al een definitie verschil. Een overtijd behandeling is niets meer dan cellen. Bij 20 weken is 't weer een ander verhaal.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 00:19 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Dus omdat jij een foutje maakt geeft dit jou het recht om iemand te vermoorden?
Kan ik echt niet begrijpen, sorry.
God is vergevingsgezindquote:Op dinsdag 31 januari 2017 00:17 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
De beslissing kan je altijd zelf nemen. De gevolgen van je daden zullen pas merkbaar zijn op de dag des oordeels.
Daarvoor was het ook vooral een overeenkomst die voor alle partijen (lees: ouders/familie) het meest gunstige was.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 00:19 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ja maar ik bedoelde nog een stuk terug, nog voor de Middeleeuwen.
Wat jij een bewuste keuze vind zie ik niet als een bewuste keuze. Als je niet zwanger wilt worden moet je je broekje gewoon aanhouden.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 00:23 schreef Koettie het volgende:
[..]
Ik zie het niet als moord, dus daar zit al een definitie verschil. Een overtijd behandeling is niets meer dan cellen. Bij 20 weken is 't weer een ander verhaal.
Maar omgedraaid, voor een foutje je lichaam en je leven opofferen is dan wel oké? Ondanks de bewuste keuze om het niet te willen? Verplicht je lichaam op de meest intieme manier mogelijk te 'gebruiken' of met een kleerhanger in je doos naar de Ehbo gaan is wel ok?
Goh, en toch een abortus niet toestaan na een verkrachting.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 00:25 schreef Taaladvies het volgende:
[..]
Wat jij een bewuste keuze vind zie ik niet als een bewuste keuze. Als je niet zwanger wilt worden moet je je broekje gewoon aanhouden.
Vergevingsgezind als je berouw toont. Maar lekker na je abortus opnieuw lekker wiepen is dit niet in mijn ogen.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 00:24 schreef Highlighter het volgende:
[..]
God is vergevingsgezind
Al vind ik het ook echt niet kunnen als mensen een zwangerschap van 3 a 4 maanden besluiten te beëindigen. Dat zie ik echt als moord.
Bij een zwangerschap van 4/5/6 weken vind ik het nog kunnen. Dan zijn het een hoopje cellen zonder een hartslag.
Oohh. Als je berouw toont. Dus Hitler viert nu feest in de hemel met zn gratis maagden als ie sorry tegen de joden heeft gezegd?quote:Op dinsdag 31 januari 2017 00:26 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Vergevingsgezind als je berouw toont. Maar lekker na je abortus opnieuw lekker wiepen is dit niet in mijn ogen.
En sommige zaken kunnen echt niet.
Tja, andere mening dan. Seks is verder een erg positief iets in m'n leven, ik neem zelf de verantwoordelijkheid voor veilige seks. De kans is mini mini maar het bestaat. Daarom ben ik dus blij met de morning after pil en abortus.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 00:25 schreef Taaladvies het volgende:
[..]
Wat jij een bewuste keuze vind zie ik niet als een bewuste keuze. Als je niet zwanger wilt worden moet je je broekje gewoon aanhouden.
Het is ook een lastige zaak. Op zijn minst vind ik dat zo'n iemand dan toestemming moet vragen aan een autoriteit met een centrale rol binnen de gemeenschap om de abortus uit te laten voeren. Dat vrouwen op eigen houtje die stap zetten vind ik echt verdrietig.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 00:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Goh, en toch een abortus niet toestaan na een verkrachting.
quote:Op dinsdag 31 januari 2017 00:28 schreef Dawnbreaker het volgende:
Als je kreeftensoep uit blik eet ben je medeplichtig aan moord (kreeftenmoord!!) ik zie niet in hoe dit verschilt van abortus na 8,5 maand.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |