Naja, wettelijk verbieden heeft volgens mij geen zin. Dan zullen er meer illegale abortussen gebeuren en dit wil je ook niet.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 13:42 schreef ludovico het volgende:
[..]
Wel kunnen onder bepaalde strenge voorwaarden....
En als het niet kan in jouw bewoording? Wettelijk verbieden? Waarom spreek je jezelf dan zo hard tegen jongen?
Treurigquote:Op dinsdag 31 januari 2017 13:45 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Jij vergelijkt een klompje cellen met een mensenleven, ik vergelijk een vlieg met een klompje cellen. Beiden hebben namelijk even weinig hersens.
quote:Op dinsdag 31 januari 2017 13:47 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Naja, wettelijk verbieden heeft volgens mij geen zin. Dan zullen er meer illegale abortussen gebeuren en dit wil je ook niet.
Maar als je zonder geldige reden abortus wil plegen prima. Paar jaartjes/maanden brommen om na te denken over het leven of chemische castratie ofzo. Kan je lekker blijven wiepen zonder onschuldige wezentjes te moeten vermoorden.
Ach rot op man, je wilt allemaal sancties gaan heffen op mensen met een ander wereldbeeld dan de jouwe. Wat nou "niks opdringen"quote:Op dinsdag 31 januari 2017 13:40 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Ik dring niks op, maar heb er wel een mening over. Zoals ik al meerdere keren aangaf vind ik abortus wel kunnen onder bepaalde strenge voorwaarden. Vrij in het leven staan betekent niet dat je zomaar wat kan doen. Een levend wezen vermoorden zonder geldige reden valt in mijn opzicht goed te spreken. Maar mensen doen maar, op een dag zal iedereen zijn daden wel moeten verantwoorden. Het leven stopt niet na de dood.
En over het Christendom kan ik niet echt meespreken.
Ik ben niet losbandig, ik denk gewoon zelf na en vind dat een zwaar gehandicapt kind geen lijdensweg hoort te hebben die het leven heet.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 13:51 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Omdat ik jouw losbandigheid niet toejuich?
Niet gelovigen doen precies hetzelfde kerel?quote:Op dinsdag 31 januari 2017 13:51 schreef ludovico het volgende:
[..]
[..]
Ach rot op man, je wilt allemaal sancties gaan heffen op mensen met een ander wereldbeeld dan de jouwe. Wat nou "niks opdringen"
Valt me veel op bij zowat alle gelovigen, dat opdringerige van hun geloof forceren op de rest van de bevolking.
Je moet losbandig zijn om abortus toe te juichen?quote:Op dinsdag 31 januari 2017 13:51 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Omdat ik jouw losbandigheid niet toejuich?
Door liberaal te zijn verplicht je mensen te conformeren aan een liberaal gedachtegoed? Nee, jij mag je eigen gedachtegoed lekker behouden, maar je houdt hem voor jezelf, dat is het verschil.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 13:52 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Niet gelovigen doen precies hetzelfde kerel?
Zoals gisteren uitgelegd, dit zeg je puur uit egoïsme omdat je bang bent dat je eigen leventje en persoontje eronder zullen lijden.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 13:52 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Ik ben niet losbandig, ik denk gewoon zelf na en vind dat een zwaar gehandicapt kind geen lijdensweg hoort te hebben die het leven heet.
Madquote:Op dinsdag 31 januari 2017 13:53 schreef ludovico het volgende:
[..]
Door liberaal te zijn verplicht je mensen te conformeren aan een liberaal gedachtegoed? Nee, jij mag je eigen gedachtegoed lekker behouden, maar je houdt hem voor jezelf, dat is het verschil.
Dat is een aanname die je niet hoort te maken, dit is beschamelijk gedrag júíst volgens (wat ben je? Moslim?) gelovige standaarden.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 13:53 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Zoals gisteren uitgelegd, dit zeg je puur uit egoïsme omdat je bang bent dat je eigen leventje en persoontje eronder zullen lijden.
? Ehhquote:
Dus jij denkt niet na over de gevolgen voor het kind zelf. Oke duidelijk.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 13:53 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Zoals gisteren uitgelegd, dit zeg je puur uit egoïsme omdat je bang bent dat je eigen leventje en persoontje eronder zullen lijden.
Ja in mijn ogen wel. Lekker rondscharrelen, geen voorzorgen nemen wetende dat abortus toch nog steeds een optie is.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 13:52 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Je moet losbandig zijn om abortus toe te juichen?
En als je nou wel kinderen wil, maar alleen een gezond kind? Of iig geen Downie of soortgelijk iets?quote:Op dinsdag 31 januari 2017 13:56 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Ja in mijn ogen wel. Lekker rondscharrelen, geen voorzorgen nemen wetende dat abortus toch nog steeds een optie is.
Dit noem ik losbandigheid. Als je bewust geen kinderen wil moet je je maar laten castreren. Onschuldige wezentjes hoeven hier de dupe niet van te zijn.
Ik gaf al duizenden keren aan dat er grenzen zijn. Indien het kindje alleen maar als een plant kan leven en geen enkele sociale contacten kan leggen of überhaupt beseffen wat het leven is kan ik het snappen. Maar dit is niet het geval bij de meeste vormen van down.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 13:55 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Dus jij denkt niet na over de gevolgen voor het kind zelf. Oke duidelijk.
Hoe zou je het vinden om een leven te moeten lijden (ja met een lange ij) waarin je opgesloten zit in je eigen lichaam? Je wil wel aangeven wat je wil doen of zien, maar het kan niet want je lichaam beperkt je. En dit een leven lang. Vind je dat nou een goed idee?
Jij redeneert vanuit het 'egoïsme' van de vrouw, maar ten eerste mag zij zelf weten wat ze met haar lichaam doet en ten tweede is het geboren worden van een zwaar gehandicapt kind niet in het belang van het kind. Gevolg: moeder, kind en maatschappij lijden er onder.
Maar hoeveel mensen denken nou Yolo, ff abortus doen voor er naar de bios gaan. Kapot weinig mensen. In de meeste gevallen gaat het fout met anticonceptie.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 13:56 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Ja in mijn ogen wel. Lekker rondscharrelen, geen voorzorgen nemen wetende dat abortus toch nog steeds een optie is.
Dit noem ik losbandigheid. Als je bewust geen kinderen wil moet je je maar laten castreren. Onschuldige wezentjes hoeven hier de dupe niet van te zijn.
Hoe weet je dat? Heb je wel eens iemand met Down gezien? Hoe denk je dat iemand met een IQ van 60 in het leven staat?quote:Op dinsdag 31 januari 2017 13:58 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Ik gaf al duizenden keren aan dat er grenzen zijn. Indien het kindje alleen maar als een plant kan leven en geen enkele sociale contacten kan leggen of überhaupt beseffen wat het leven is kan ik het snappen. Maar dit is niet het geval bij de meeste vormen van down.
Men probeert mensen met kanker toch ook te genezen? Of zou men alle zieke mensen van jou moeten euthanaseren (ofzo) want ja ze lijden en dkt wil je niet.
Dan ben je het niet waard om kinderen te krijgen.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 13:56 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
En als je nou wel kinderen wil, maar alleen een gezond kind? Of iig geen Downie of soortgelijk iets?
Jij moet je gewoon diep schamen...quote:Op dinsdag 31 januari 2017 14:00 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Dan ben je het niet waard om kinderen te krijgen.
Ik zie het al voor me:
"Mama ik wil ik broertje of zusje"
"Oh maar die had je al hoor, maar ze was niet perfect dus hebben we besloten haar te vermoorden"
Slecht voorbeeld want een kind bepaalt niet of ie een broertje of zusje krijgt. Ze worden niet op bestelling geleverd mag ik hopen.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 14:00 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Dan ben je het niet waard om kinderen te krijgen.
Ik zie het al voor me:
"Mama ik wil ik broertje of zusje"
"Oh maar die had je al hoor, maar ze was niet perfect dus hebben we besloten haar te vermoorden"
Ik ken downies die zielsgelukkig zijn. En de ouders ook en ze beweren dat ze het zo opnieuw zouden doen.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 14:00 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Hoe weet je dat? Heb je wel eens iemand met Down gezien? Hoe denk je dat iemand met een IQ van 60 in het leven staat?
Kanker is een slechte vergelijking want dat is een ziekte die niet je hele leven duurt. Een handicap is er al vanaf het begin en gaat nooit meer weg. Kanker kan in bepaalde gevallen genezen worden en kan dat niet, dan heb je er in elk geval niet je hele leven last van. Los van het feit dat het natuurlijk heel erg is. Maar niet vergelijkbaar.
Maar daarom zei ik toch al: Stel dat het kindje later als een plant moet leven kan ik wel begrijpen dat abortus een goede oplossing is. Maar down, autisme, het ontbreken van ledenaten,.... Is niet genoeg.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 14:01 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Slecht voorbeeld want een kind bepaalt niet of ie een broertje of zusje krijgt. Ze worden niet op bestelling geleverd mag ik hopen.
Maar goed, ik snap je punt alleen jij vergeet volgens mij dat een lichte handicap best te handelen kan zijn, maar dat het laten leven van een kind met een zware handicap nogal onmenselijk is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |