.......Maar gelukkig houd jij de nuance in het oog..........quote:Op dinsdag 31 januari 2017 07:27 schreef simmu het volgende:
[..]
ik ben geen echte tegenstander, ik hou graag nuance in het oog. wel heb ik me gruwelijk zitten ergeren aan het hele "ach, zo'n downie is zo erg niet"-verhaal.
er komt gewoon ff een boel gelul voorbij van mensen die feitelijk geen flauw benul hebben over de materie in kwestie.
Dat je atheïst bent betekend nog niet dat je je klakkeloos moet scharen achter institutionele massamoord hoor.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 02:05 schreef Fledermuis het volgende:
[..]
Vroeger kreeg ik op school de bijbel voorgeschoteld maar ik had snel besloten dat volwassenen met onzichtbare vriendjes nogal sneu zijn en dat klakkeloos een boekje overnemen intellectuele teloorgang is.
Ik vertrouw liever op dingen die écht zijn, je weet wel, waar bewijzen voor zijn. En steeds meer mensen beseffen dat atheisme en/of agnostisme de weg naar verbetering is. Nu alleen nog religeuze scholing verbieden en onze soort zal met sprongen vooruit gaan!
Of mensen die er gewoon principes op na houden in plaats een policor stelling in acht te nemen.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 09:22 schreef Dawnbreaker het volgende:
Het zijn voornamelijk religekkies die zo fanatiek tegen abortus zijn.
Wat ontzettend stom van je om het daar niet uitgebreid over te hebben met je partner. Hier het hoogste woord, maar daar waar het echt belangrijk is zwijg je.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 01:09 schreef TserrofEnoch het volgende:
Heb zelf ook een relatie en mijn vriendin heeft een spiraaltje. Hebben het nooit uitgebreid over abortus gehad. Maar ik weet wel dat zij voorstander is. En indien ze nu zwanger zou raken zou ze het weg laten halen. Natuurlijk zei ze dit voor dit issue speelde, dus mocht het ooit ter sprake komen leg ik mijn kaarten op tafel. Ik ben voor mijzelf heel duidelijk geweest dat mocht ik een vrouw zwanger maken dat ik daar zorg voor wil dragen. Als mijn vriendin toch voor een abortus zou kiezen, zou het einde relatie betekenen. Ik zou niet met mijzelf kunnen leven.
Het hypocriete is wel dat mensen hun eigen mening voor zich houden, en het pas durven te etaleren op internet of in intieme kring van medestanders. Er zijn veel meer mensen waarschijnlijk ook in jullie nabije kring die er zo ontzettend anders, misschien zelfs radicaal anders, maar die zich sociaal wenselijk uitlaten.
heb jij wel enig idee wat het betekent om downsyndroom te hebben? of te moeten zien wat daar de fysieke gevolgen van (kunnen) zijn? geloof mij nou maar: dat is niet zoals ze op tv laten zien.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 10:14 schreef Taaladvies het volgende:
[..]
.......Maar gelukkig houd jij de nuance in het oog..........
Ik vind het niet 'leuk' als iemand over iemands anders leven beoordeeld en een uiterst middel als moord zelf niet meer mijd. Sterker: men lijkt het de normaalste zaak van de wereld te vinden om baby's te vermoorden.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 11:03 schreef simmu het volgende:
[..]
heb jij wel enig idee wat het betekent om downsyndroom te hebben? of te moeten zien wat daar de fysieke gevolgen van (kunnen) zijn? geloof mij nou maar: dat is niet zoals ze op tv laten zien.
overigens kozen wij dus niet voor prenatale testen en abortus. maar ik ben dus echt wel ferm van mening dat iedereen leuk voor zichzelf mag kiezen en dat een ander het recht niet heeft om daar over te oordelen. ongeacht welke keuze die ouders maken (en daar zit dus de nuance)
Daarvan is bij mij geen sprake.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 10:23 schreef DoubleDip het volgende:
Je baseren op een achterlijk boek van 2000 jaar oudx oneindig
quote:
Je bent een anti democraat?quote:Op maandag 30 januari 2017 17:53 schreef Taaladvies het volgende:
[..]
Je bent een antidemocraat. Het is altijd maar een klein clubje beroepsdemonstranten, antifa-tuig, brave linksmeisjes en huismoeders die op bij dat soort evenementen op komt draven. Zij vertegenwoordigen misschien 1-3% van Nederland. Ik kijk uit naar het referendum.
Lijkt me echt een nachtmerrie, maar fijn dat het er is om een nog grotere nachtmerrie te voorkomen.quote:
Dat is natuurlijk prima. Eens gelijks.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 01:16 schreef Fushia2 het volgende:
Ik zou zelfs geen relatie willen met een pro abortus vrouw. Dit is echt iets wat bij mij heel snel ter sprake komt.
Er zijn mensen die tegen een spiraaltje zijn omdat het spiraaltje soms na innesteling/bevruchting de zwangerschap kan afbreken (dus een bepaalde vorm van abortus).quote:Op dinsdag 31 januari 2017 01:09 schreef TserrofEnoch het volgende:
Heb zelf ook een relatie en mijn vriendin heeft een spiraaltje. Hebben het nooit uitgebreid over abortus gehad. Maar ik weet wel dat zij voorstander is. En indien ze nu zwanger zou raken zou ze het weg laten halen. Natuurlijk zei ze dit voor dit issue speelde, dus mocht het ooit ter sprake komen leg ik mijn kaarten op tafel. Ik ben voor mijzelf heel duidelijk geweest dat mocht ik een vrouw zwanger maken dat ik daar zorg voor wil dragen. Als mijn vriendin toch voor een abortus zou kiezen, zou het einde relatie betekenen. Ik zou niet met mijzelf kunnen leven.
Het hypocriete is wel dat mensen hun eigen mening voor zich houden, en het pas durven te etaleren op internet of in intieme kring van medestanders. Er zijn veel meer mensen waarschijnlijk ook in jullie nabije kring die er zo ontzettend anders, misschien zelfs radicaal anders, maar die zich sociaal wenselijk uitlaten.
Mensen zouden wat meer moeten geloven. Normen en waarden vervagen tegenwoordig en iedereen doet maar wat.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 10:23 schreef DoubleDip het volgende:
Je baseren op een achterlijk boek van 2000 jaar oudx oneindig
Dan spreek je over het koper spiraaltje denk ik die middels een allergische reactie het innestellen tegen gaat.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 13:26 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Er zijn mensen die tegen een spiraaltje zijn omdat het spiraaltje soms na innesteling/bevruchting de zwangerschap kan afbreken (dus een bepaalde vorm van abortus).
Iets om over na te denken.
Normen en waarden van gelovigen?quote:Op dinsdag 31 januari 2017 13:29 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Mensen zouden wat meer moeten geloven. Normen en waarden vervagen tegenwoordig en iedereen doet maar wat.
Je geloof opdringen is niet goed. Mensen bepalen zelf of ze al dan niet geloven.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 13:31 schreef ludovico het volgende:
[..]
Normen en waarden van gelovigen?
De normen en waarden van gelovigen zijn om hun normen en waarden op te dringen aan mensen die liberaler van gedachte zijn. Je begrijpt dat ik mijn eigen keuzes wil maken en gelijke rechten prefereer over iets als "geloof" wat zelfkritiek totaal verwerpt want zelf een mening vormen gaat niet bij "geloof"
Jij bent tegen abortus uit "geloof" en je wilt dit maar al te graag opdringen aan een groot deel van de bevolking.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 13:33 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Je geloof opdringen is niet goed. Mensen bepalen zelf of ze al dan niet geloven.
En gelijke rechten enzo is echt een achterhaald argument. Maar wanneer men IS bijvoorbeeld als maatstaaf gaat gebruiken kan ik wel begrijpen dat je een verkeerd beeld hebt.
Mensen zouden wat meer zelf moeten nadenken.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 13:29 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Mensen zouden wat meer moeten geloven. Normen en waarden vervagen tegenwoordig en iedereen doet maar wat.
Ik dring niks op, maar heb er wel een mening over. Zoals ik al meerdere keren aangaf vind ik abortus wel kunnen onder bepaalde strenge voorwaarden. Vrij in het leven staan betekent niet dat je zomaar wat kan doen. Een levend wezen vermoorden zonder geldige reden valt in mijn opzicht goed te spreken. Maar mensen doen maar, op een dag zal iedereen zijn daden wel moeten verantwoorden. Het leven stopt niet na de dood.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 13:35 schreef ludovico het volgende:
[..]
Jij bent tegen abortus uit "geloof" en je wilt dit maar al te graag opdringen aan een groot deel van de bevolking.
Gelijke rechten.... Achterhaald.... De SGP is lekker vrouwvriendelijk zeker? Je kijkt aardig weg.... Dat progressieve karakter van de kerk heden ten dage heeft er alles mee te maken met de sociale druk van buiten het geloof op de kerk over tal van zaken waarin het verwerpelijke normen en waarden heeft.
Homo huwelijk zal niet geaccepteerd worden door de Paus want dan spreekt hij het heilige woord van zijn voorganger tegen.... Dit soort conservatisme (conservatisme = discriminatie) kleeft nog hartstikke vast aan de kerk.
een mening is iets anders dan een oordeel. en hier, in deze 'discussie' geef je geen mening, maar een oordeel. inhoudelijk zie ik al helemaal weinig voorbijkomen, behalve "jamaar tis moord"quote:Op dinsdag 31 januari 2017 13:14 schreef Taaladvies het volgende:
[..]
Ik vind het niet 'leuk' als iemand over iemands anders leven beoordeeld en een uiterst middel als moord zelf niet meer mijd. Sterker: men lijkt het de normaalste zaak van de wereld te vinden om baby's te vermoorden.
Daarnaast mag iedereen een mening op een dergelijk handelen hebben. Dat is ieders recht. Zelf vind ik het bijvoorbeeld verwerpelijk om een kind te vermoorden, wat de rede ook moge zijn.
Wel kunnen onder bepaalde strenge voorwaarden....quote:Op dinsdag 31 januari 2017 13:40 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Ik dring niks op, maar heb er wel een mening over. Zoals ik al meerdere keren aangaf vind ik abortus wel kunnen onder bepaalde strenge voorwaarden. Vrij in het leven staan betekent niet dat je zomaar wat kan doen. Een levend wezen vermoorden zonder geldige reden valt in mijn opzicht goed te spreken. Maar mensen doen maar, op een dag zal iedereen zijn daden wel moeten verantwoorden. Het leven stopt niet na de dood.
En over het Christendom kan ik niet echt meespreken.
Jij slaat geen vliegen dood?quote:Op dinsdag 31 januari 2017 13:40 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Ik dring niks op, maar heb er wel een mening over. Zoals ik al meerdere keren aangaf vind ik abortus wel kunnen onder bepaalde strenge voorwaarden. Vrij in het leven staan betekent niet dat je zomaar wat kan doen. Een levend wezen vermoorden zonder geldige reden valt in mijn opzicht goed te spreken. Maar mensen doen maar, op een dag zal iedereen zijn daden wel moeten verantwoorden. Het leven stopt niet na de dood.
En over het Christendom kan ik niet echt meespreken.
Een mensenleven vergelijken met een vlieg.quote:
Ik ging als klein kind met een vliegenmepper buitenspelen om vliegen te vermoorden.quote:
Jij vergelijkt een klompje cellen met een mensenleven, ik vergelijk een vlieg met een klompje cellen. Beiden hebben namelijk even weinig hersens.quote:Op dinsdag 31 januari 2017 13:45 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Een mensenleven vergelijken met een vlieg.![]()
Maar heb trouwens zelden vliegen in huis. Poetsen is een kunst.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |