Heel lastig deze. Enerzijds heeft ook een gehandicapt (ik neem aan dat je dat bedoelt, of bedoel je echt een kasplantje?) kind recht op een leven. Anderzijds zullen er ook mensen zijn die dan toch abortus plegen.quote:Op zaterdag 28 januari 2017 23:11 schreef DoubleDip het volgende:
Hoe denk je er over als de moeder er later achter komt dat het kindje ernstige afwijkingen heeft? Mag het dan wel?
Ligt aan de graad van de beperking. Als het kindje maar een paar dagen na zijn geboorte te leven heeft zal het weinig zin hebben om de moeder 9 maanden lang een zwangerschap te laten ondergaan (tenzij dit natuurlijk zelf wil verder zetten!)quote:Op zaterdag 28 januari 2017 23:11 schreef DoubleDip het volgende:
Hoe denk je er over als de moeder er later achter komt dat het kindje ernstige afwijkingen heeft? Mag het dan wel?
Kan allebei. Een kindje met Down, of een meervoudig gehandicapt kind dat een kasplantje is qua ontwikkeling. Zou beiden denk ik niet willen. Teveel ellende voor het kind zelf. Vooral Downies hebben allemaal lichamelijke kwalen en ellende. Dat gun ik een kindje niet.quote:Op zaterdag 28 januari 2017 23:13 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Heel lastig deze. Enerzijds heeft ook een gehandicapt (ik neem aan dat je dat bedoelt, of bedoel je echt een kasplantje?) kind recht op een leven. Anderzijds zullen er ook mensen zijn die dan toch abortus plegen.
Mon dieu!quote:Op zaterdag 28 januari 2017 23:13 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:
Ja, vind ik ook hoor. Maar word er scheef voor aangekeken. JA IS MIJN KIND MIJN LICHAAM MAG ZELLUF WETEN
Naja oke. Hier ook in de stad, zo sletje, neukt met alles en iedereen. En hoppa: Zwanger
En dan maar snel abortus plegen :/ Echt, het is en blijft moord.
Ik snap je mening. Ik zou het ook niet gunnen. Anderzijds heeft ook een kindje met het syndroom van Down recht op leven.quote:Op zaterdag 28 januari 2017 23:15 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Kan allebei. Een kindje met Down, of een meervoudig gehandicapt kind dat een kasplantje is qua ontwikkeling. Zou beiden denk ik niet willen. Teveel ellende voor het kind zelf. Vooral Downies hebben allemaal lichamelijke kwalen en ellende. Dat gun ik een kindje niet.
Ja oke, maar wat voor een leven? Een leven met veel lichamelijke en geestelijke problemen dat sowieso niet langer gaat duren dan een jaar of 60-65? Met een IQ van 60?quote:Op zaterdag 28 januari 2017 23:16 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Ik snap je mening. Ik zou het ook niet gunnen. Anderzijds heeft ook een kindje met het syndroom van Down recht op leven.
Maar jij voelt niks voor datgene wat in je buik groeit? Ik bedoel het is jou..quote:Op zaterdag 28 januari 2017 23:18 schreef Koettie het volgende:
Ik moet helemaal niets. Ook geen kind opvoeden als ik daar geen zin in heb. Gebruik anticonceptie en weet hoe 't werkt. Als 't dan fout gaat zou ik nu ook voor abortus gaan.
Jaja, ik snap je punt wel. Dit is gewoon een heel lastige kwestie. Ik zou zelf op dit moment niet weten wat de beste keuze zou zijn. Te jong voor denk ik.quote:Op zaterdag 28 januari 2017 23:17 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Ja oke, maar wat voor een leven? Een leven met veel lichamelijke en geestelijke problemen dat sowieso niet langer gaat duren dan een jaar of 60-65? Met een IQ van 60?
Is vooral lekker makkelijk beslissen als je de keuze zelf niet hoeft te makenquote:Op zaterdag 28 januari 2017 23:15 schreef GillesDelacroix het volgende:
[..]
Maar een afwijking zoals het syndroom van down hoeft echt geen reden te zijn om het kind te laten overlijden. Ook die mensen kunnen goed leven!
Ik heb geen ervaring, dus geen idee. Maar zelfs dan, moet wel passen in m'n leven en moet er zin, tijd en geld voor hebben. En dat is nu niet zo. Zal Exht niet altijd makkelijk zijn om te doen hoor, ben ik met je eens.quote:Op zaterdag 28 januari 2017 23:19 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:
[..]
Maar jij voelt niks voor datgene wat in je buik groeit? Ik bedoel het is jou..
Ik mag ook niet iemand op straat vermoorden, waarom mag je een mens in de buik wel om het leven brengen?quote:Op zaterdag 28 januari 2017 23:18 schreef Koettie het volgende:
Ik moet helemaal niets. Ook geen kind opvoeden als ik daar geen zin in heb. Gebruik anticonceptie en weet hoe 't werkt. Als 't dan fout gaat zou ik nu ook voor abortus gaan.
Dat is geen mens, dat is een foetus.quote:Op zaterdag 28 januari 2017 23:20 schreef GillesDelacroix het volgende:
[..]
Ik mag ook niet iemand op straat vermoorden, waarom mag je een mens in de buik wel om het leven brengen?
Dat is denk ook het 'probleem' hoe makkelijk er om gedaan wordt. Denk dat het nah geen zin andere keer toch een beetje.. iets te isquote:Op zaterdag 28 januari 2017 23:20 schreef Koettie het volgende:
[..]
Ik heb geen ervaring, dus geen idee. Maar zelfs dan, moet wel passen in m'n leven en moet er zin, tijd en geld voor hebben. En dat is nu niet zo. Zal Exht niet altijd makkelijk zijn om te doen hoor, ben ik met je eens.
Omdat het wettelijk mag. Ben zelf van mening dat het nog geen leven is, jij blijkbaar wel. Dat kan.quote:Op zaterdag 28 januari 2017 23:20 schreef GillesDelacroix het volgende:
[..]
Ik mag ook niet iemand op straat vermoorden, waarom mag je een mens in de buik wel om het leven brengen?
Precies. Er is helemaal geen probleem.quote:Op zaterdag 28 januari 2017 23:22 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:
[..]
Dat is denk ook het 'probleem' hoe makkelijk er om gedaan wordt.
Ik heb met veel gehandicapte kinderen gewerkt, alsook moeders die zwanger waren van gehandicapten. Ik weet dat anecdotes slecht bewijsmateriaal zijn, maar van de tientallen die ik gekend heb heeft maar 1 van het het idee gehad dat abortus misschien de betere keuze was.quote:Op zaterdag 28 januari 2017 23:20 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Is vooral lekker makkelijk beslissen als je de keuze zelf niet hoeft te maken
Maar het is wel extra zwaar om zo;n kind op te voeden. Niet iedereen kan/wil dat. Lijkt me een behoorlijk verschil met een gezond kind. Kan me wel voorstellen dat sommige mensen daar voor passen.quote:Op zaterdag 28 januari 2017 23:23 schreef GillesDelacroix het volgende:
[..]
Ik heb met veel gehandicapte kinderen gewerkt, alsook moeders die zwanger waren van gehandicapten. Ik weet dat anecdotes slecht bewijsmateriaal zijn, maar van de tientallen die ik gekend heb heeft maar 1 van het het idee gehad dat abortus misschien de betere keuze was.
Het klinkt allemaal heel eng, een handicap. Totdat je er zelf mee in aanraking komt. Dan zie je toch de perfectie in de imperfecties.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |