abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 januari 2017 @ 00:07:14 #76
464783 GillesDelacroix
Frans-Nederlands
pi_168505212
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 00:06 schreef Koettie het volgende:
Wow oké. Sorry dan, weer wat geleerd. :P
Wetenschap geleerd van een religekkie, de wereld staat in brand!
_O-
Jean [4:24] Dieu est Esprit, et il faut que ceux qui l'adorent l'adorent en esprit et en vérité.
  zondag 29 januari 2017 @ 00:08:26 #77
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_168505228
Als een vrouw makkelijk over zo'n ingreep denkt dan klopt er iets niet.
  zondag 29 januari 2017 @ 00:09:14 #78
464783 GillesDelacroix
Frans-Nederlands
pi_168505244
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 00:08 schreef Boca_Raton het volgende:
Als een vrouw makkelijk over zo'n ingreep denkt dan klopt er iets niet.
Dat dacht ik dus ook :o
Jean [4:24] Dieu est Esprit, et il faut que ceux qui l'adorent l'adorent en esprit et en vérité.
  zondag 29 januari 2017 @ 00:11:29 #79
464783 GillesDelacroix
Frans-Nederlands
pi_168505272
Laten we het een dag noemen! Welterusten allen!

In de naam van de Vader, de Zoon en de Heilige Geest, SLAPEN!
  zondag 29 januari 2017 @ 01:21:00 #80
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_168506397
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 23:11 schreef DoubleDip het volgende:
Hoe denk je er over als de moeder er later achter komt dat het kindje ernstige afwijkingen heeft? Mag het dan wel?
Als je aan kinderen wil beginnen, kies je er ook voor dat een ernstige afwijking kan gebeuren.

Overigens ben ik niet pro abortus. Mocht ik ooit per ongeluk zwanger raken en niet voor het kind kunnen zorgen, sta ik het af ter adoptie
With love :*
pi_168506695
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 01:21 schreef girlnextdoor. het volgende:

[..]

Als je aan kinderen wil beginnen, kies je er ook voor dat een ernstige afwijking kan gebeuren.

Overigens ben ik niet pro abortus. Mocht ik ooit per ongeluk zwanger raken en niet voor het kind kunnen zorgen, sta ik het af ter adoptie
Mooi streven :{
En voor alle andere die te simpel denken over een abortus hier een link http://www.erishulp.nl/index.php?paginaID=16
  zondag 29 januari 2017 @ 01:52:06 #82
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_168506814
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 01:41 schreef vronie het volgende:

[..]

Mooi streven :{
En voor alle andere die te simpel denken over een abortus hier een link http://www.erishulp.nl/index.php?paginaID=16
Tuurlijk gebeurd het veilig en is dit absoluut geen streven. Maar het is iets waar ik voor mezelf wel over heb nagedacht. Als je seksueel actief bent vind ik het niet zo heel vreemd om na te denken over wat er kan gebeuren.

Vooral na het lezen van die site heb ik zoiets van: geen abortus bij mij. Kind wordt in stukjes getrokken? Just wow..
With love :*
pi_168506925
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 01:21 schreef girlnextdoor. het volgende:

[..]

Weet niet hoe je situatie is, maar het beste is doorgaans gewoon zelf houden. Zo heel lastig is het allemaal niet en je kunt een heel stuk op weg geholpen worden.

Denk dat ik afstaan ter adoptie terwijl je geestelijk in orde bent en in Nederland woont, misschien wel erger vind dan abortus in een vroeg stadium.
  zondag 29 januari 2017 @ 02:20:40 #84
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_168507087
Ik heb elke week een abortus. :)
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_168507300
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 01:52 schreef girlnextdoor. het volgende:

[..]

Tuurlijk gebeurd het veilig en is dit absoluut geen streven. Maar het is iets waar ik voor mezelf wel over heb nagedacht. Als je seksueel actief bent vind ik het niet zo heel vreemd om na te denken over wat er kan gebeuren.

Vooral na het lezen van die site heb ik zoiets van: geen abortus bij mij. Kind wordt in stukjes getrokken? Just wow..
Ja, met 20 weken. Daarvoor is dat niet zo hé, aan overtijd behandeling is veel minder ingrijpend.
  zondag 29 januari 2017 @ 03:12:38 #86
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_168507373
De "normalisering" van abortus heeft twee achtergronden:

1. Abortus werd altijd al gedaan. Het kan nu een stuk veiliger (voor de moeder) dan vroeger, dat maakt de drempel lager. Dat er vroeger (en nu nog steeds) vrouwen zijn die met gevaar voor eigen leven van een ongeboren kind afwillen, is veelzeggend. Vroeger had je ook nog dat je een pasgeboren kind weg kon doen, gewoon in het bos zetten om dood te gaan, of in de rivier gooien, en niemand die dat erg vond.

2. Normalisering van seks. Er zijn maar weinig mensen die er bij stilstaan dat seks in de eerste plaats biologisch is bedoeld om voor nageslacht te zorgen. Als je nog niet toe bent aan kinderen, zou je moeten overwegen of je niet op andere manieren lichamelijk intiem wilt zijn. Als je toch seks hebt, moet je er niet van opkijken dat dat tot een bevruchting leidt, zelfs als je maatregelen neemt, want die zijn geen van alle 100% afdoende. Daarbij schijnen jongeren niet goed op de hoogte te zijn van anti-conceptie en worden er veel fabeltjes geloofd (zoals "je kunt niet zwanger worden zolang je een baby de borst geeft", of "de coca cola douche als morningafterpil").

Ik vind dat men tegenwoordig veel te spastisch doet als het om kinderen gaat, vroeger had een gezin er makkelijk meer dan tien en dat de helft dood ging was niet meer dan normaal. Je had weinig keus en een ethische keus al helemaal niet. Het was maar afwachten wat er geboren werd en of de kraamvrouw het zou overleven. Dat maakt de seks toch een stuk spannender, soort Russisch roulette, en dan denk je wel drie keer na voordat je eraan begint. Zouden mensen nu vaker moeten doen, in plaats van gedachteloos de lusten willen en de lasten aborteren als die onwelgevallig zijn.
pi_168507442
SGP-logo en gek taalgebruik! Wat leuk! Een nieuwe gimmick! Dit hebben we nog nooit gezien hier _O_
Ga weg
pi_168509028
Mensen die sowieso Planned Parenthood goedkeuren en dus Margaret Sanger een held vinden. :')
pi_168509101
Deze TS :') :') :') :') :')____×50.000

Waarom heeft jouw moeder geen abortus gepleegd?
pi_168509145
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 23:13 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:
Ja, vind ik ook hoor. Maar word er scheef voor aangekeken. JA IS MIJN KIND MIJN LICHAAM MAG ZELLUF WETEN

Naja oke. Hier ook in de stad, zo sletje, neukt met alles en iedereen. En hoppa: Zwanger :)
En dan maar snel abortus plegen :/ Echt, het is en blijft moord.
Nee. Je leeft vanaf het moment dat je geboren bent. Een foetus leeft niet. Dus kun je het niet vermoorden. Je voorkomt alleen dat het gaat leven.
pi_168509233
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 23:13 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Heel lastig deze. Enerzijds heeft ook een gehandicapt (ik neem aan dat je dat bedoelt, of bedoel je echt een kasplantje?) kind recht op een leven. Anderzijds zullen er ook mensen zijn die dan toch abortus plegen.
Waarom heeft iedereen altijd "recht" op vanalles en nog wat? Je hebt helemaal nergens recht op. Een gehandicapt kind is heel bot gezegt "mislukt" tijdens productie. En als het zichzelf niet in leven kan houden heeft het dus ook geen recht op een leven.

Ik vind dat je geestelijk gestoorde babies moet kunnen laten euthanaseren zelfs bij geboorte. Dus abortus heb ik al helemaal niks op tegen.
pi_168509287
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 23:15 schreef GillesDelacroix het volgende:
Maar een afwijking zoals het syndroom van down hoeft echt geen reden te zijn om het kind te laten overlijden. Ook die mensen kunnen goed leven!
En daarom moet een ouder maar haar eigen leven opofferen voor een geestelijk gehandicapt kind dat niet meer dan een last is?

Wie ben jij om dat te bepalen voor een ander?

Dat jij je tijd daaraan wilt verspillen moet je zelf weten maar ik liet zo'n kind zonder pardon weghalen of inslapen.
pi_168509294
Inderdaad. Dat 'recht hebben op' is iets dat we ons zelf aangepraat hebben. Net als 'iedereen is gelijk'.
pi_168509301
TS, als zo'n moeder zonder geld of met een ziekte zo'n leuk kansenkindje krijgt he, ga jij er dan voor zorgen wanneer dat kind zonder toekomst in een arm verknipt gezin te wereld komt?
Twiddel
pi_168509378
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 23:26 schreef GillesDelacroix het volgende:

[..]

"Geen kind" impliceert dat conceptie nooit heeft plaatsgevonden, maar het kind bestaat degelijk alleen is er de kans om het kind te doden. Ik zou liever hebben dat mijn moeder mij niet mocht dan dat ik in de baarmoeder overleden zou zijn!

Het leven is een unieke gave, niet iets dat je zomaar afneemt. Geen kind verdient de ultieme straf voor de daden van de moeder/vader.
De dood is geen straf. Tijdens het leven kun je lijden. Maar er is niemand die lijdt tijdens de dood.
pi_168509509
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 23:34 schreef Onnoman het volgende:

[..]

ik ben ook zeer conservatief..

heb wel eens ethische gesprekken gehad met mijn vrienden
kan heel interessant zijn zoals:
als jij vooraf kon zeggen of je kind als homo of hetero geboren zou worden, wat zou je kiezen?
iedereen zei hetero..

Oh daar gaan we weeer :')

De homo in vergelijking tot de pedofiel
De homo in vergelijking tot de geestelijk gehandicapte
De homo in vergelijking tot alles dat in de ogen van de mens afwijkt

Ik kan echter wel voor mezelf zorgen in tegenstelling tot een geestelijk gehandicapte.

Ik heb niemand anders nodig en ik overleef jou als het aankomt op de macht van de sterkste.

Simpele ziel.
  zondag 29 januari 2017 @ 11:41:44 #97
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_168510635
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 10:48 schreef Moofasah het volgende:

[..]

De dood is geen straf. Tijdens het leven kun je lijden. Maar er is niemand die lijdt tijdens de dood.
^O^ _O_

Ongewenste kinderen het leven in willen dwingen door abortus niet toe te staan, dát is pas straf én lijden.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_168510722
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 23:16 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Ik snap je mening. Ik zou het ook niet gunnen. Anderzijds heeft ook een kindje met het syndroom van Down recht op leven.
Het enige recht dat elk mens heeft is het recht op sterven. Zelfs de plaats en de tijd bepalen is geen recht.
pi_168510823
quote:
1s.gif Op zondag 29 januari 2017 10:48 schreef Moofasah het volgende:

[..]

quote:
For optimists, human life never needs justification, no matter how much hurt piles up, because they can always tell themselves that things will get better. For pessimists, there is no amount of happiness—should such a thing as happiness even obtain for human beings except as a misconception—that can compensate us for life’s hurt. As a worst-case example, a pessimist might refer to the hurt caused by some natural or human-made cataclysm. To adduce a hedonic counterpart to the horrors that attach to such cataclysms would require a degree of ingenuity from an optimist, but it could be done. And the reason it could be done, the reason for the eternal stalemate between optimists and pessimists, is that no possible formula can be established to measure proportions and types of hurt and happiness in the world. If such a formula could be established, then either pessimists or optimists would have to give in to their adversaries.
-Thomas Ligotti
pi_168511473
Een vrouw heeft het recht om zelf te beslissen wat ze wil doen bij een zwangerschap.

Ik vind het geoorloofd als er nog geen hartslag aanwezig is. Bij een zwangerschap van 3 maanden is er echt al een hartslag en een babyvorm waarneembaar, dus dan vind ik het eigenlijk niet meer kunnen.

Ik zou ervoor stemmen om de termijn van abortus te verkorten tot 8 weken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')