Wetenschap geleerd van een religekkie, de wereld staat in brand!quote:
Dat dacht ik dus ookquote:Op zondag 29 januari 2017 00:08 schreef Boca_Raton het volgende:
Als een vrouw makkelijk over zo'n ingreep denkt dan klopt er iets niet.
Als je aan kinderen wil beginnen, kies je er ook voor dat een ernstige afwijking kan gebeuren.quote:Op zaterdag 28 januari 2017 23:11 schreef DoubleDip het volgende:
Hoe denk je er over als de moeder er later achter komt dat het kindje ernstige afwijkingen heeft? Mag het dan wel?
Mooi strevenquote:Op zondag 29 januari 2017 01:21 schreef girlnextdoor. het volgende:
[..]
Als je aan kinderen wil beginnen, kies je er ook voor dat een ernstige afwijking kan gebeuren.
Overigens ben ik niet pro abortus. Mocht ik ooit per ongeluk zwanger raken en niet voor het kind kunnen zorgen, sta ik het af ter adoptie
Tuurlijk gebeurd het veilig en is dit absoluut geen streven. Maar het is iets waar ik voor mezelf wel over heb nagedacht. Als je seksueel actief bent vind ik het niet zo heel vreemd om na te denken over wat er kan gebeuren.quote:Op zondag 29 januari 2017 01:41 schreef vronie het volgende:
[..]
Mooi streven![]()
En voor alle andere die te simpel denken over een abortus hier een link http://www.erishulp.nl/index.php?paginaID=16
Weet niet hoe je situatie is, maar het beste is doorgaans gewoon zelf houden. Zo heel lastig is het allemaal niet en je kunt een heel stuk op weg geholpen worden.quote:Op zondag 29 januari 2017 01:21 schreef girlnextdoor. het volgende:
[..]
Als je aan kinderen wil beginnen, kies je er ook voor dat een ernstige afwijking kan gebeuren.
Overigens ben ik niet pro abortus. Mocht ik ooit per ongeluk zwanger raken en niet voor het kind kunnen zorgen, sta ik het af ter adoptie
Ja, met 20 weken. Daarvoor is dat niet zo hé, aan overtijd behandeling is veel minder ingrijpend.quote:Op zondag 29 januari 2017 01:52 schreef girlnextdoor. het volgende:
[..]
Tuurlijk gebeurd het veilig en is dit absoluut geen streven. Maar het is iets waar ik voor mezelf wel over heb nagedacht. Als je seksueel actief bent vind ik het niet zo heel vreemd om na te denken over wat er kan gebeuren.
Vooral na het lezen van die site heb ik zoiets van: geen abortus bij mij. Kind wordt in stukjes getrokken? Just wow..
Nee. Je leeft vanaf het moment dat je geboren bent. Een foetus leeft niet. Dus kun je het niet vermoorden. Je voorkomt alleen dat het gaat leven.quote:Op zaterdag 28 januari 2017 23:13 schreef OmgevallenFlat2 het volgende:
Ja, vind ik ook hoor. Maar word er scheef voor aangekeken. JA IS MIJN KIND MIJN LICHAAM MAG ZELLUF WETEN
Naja oke. Hier ook in de stad, zo sletje, neukt met alles en iedereen. En hoppa: Zwanger
En dan maar snel abortus plegen :/ Echt, het is en blijft moord.
Waarom heeft iedereen altijd "recht" op vanalles en nog wat? Je hebt helemaal nergens recht op. Een gehandicapt kind is heel bot gezegt "mislukt" tijdens productie. En als het zichzelf niet in leven kan houden heeft het dus ook geen recht op een leven.quote:Op zaterdag 28 januari 2017 23:13 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Heel lastig deze. Enerzijds heeft ook een gehandicapt (ik neem aan dat je dat bedoelt, of bedoel je echt een kasplantje?) kind recht op een leven. Anderzijds zullen er ook mensen zijn die dan toch abortus plegen.
En daarom moet een ouder maar haar eigen leven opofferen voor een geestelijk gehandicapt kind dat niet meer dan een last is?quote:Op zaterdag 28 januari 2017 23:15 schreef GillesDelacroix het volgende:
Maar een afwijking zoals het syndroom van down hoeft echt geen reden te zijn om het kind te laten overlijden. Ook die mensen kunnen goed leven!
De dood is geen straf. Tijdens het leven kun je lijden. Maar er is niemand die lijdt tijdens de dood.quote:Op zaterdag 28 januari 2017 23:26 schreef GillesDelacroix het volgende:
[..]
"Geen kind" impliceert dat conceptie nooit heeft plaatsgevonden, maar het kind bestaat degelijk alleen is er de kans om het kind te doden. Ik zou liever hebben dat mijn moeder mij niet mocht dan dat ik in de baarmoeder overleden zou zijn!
Het leven is een unieke gave, niet iets dat je zomaar afneemt. Geen kind verdient de ultieme straf voor de daden van de moeder/vader.
Oh daar gaan we weeerquote:Op zaterdag 28 januari 2017 23:34 schreef Onnoman het volgende:
[..]
ik ben ook zeer conservatief..
heb wel eens ethische gesprekken gehad met mijn vrienden
kan heel interessant zijn zoals:
als jij vooraf kon zeggen of je kind als homo of hetero geboren zou worden, wat zou je kiezen?
iedereen zei hetero..
quote:Op zondag 29 januari 2017 10:48 schreef Moofasah het volgende:
[..]
De dood is geen straf. Tijdens het leven kun je lijden. Maar er is niemand die lijdt tijdens de dood.
Het enige recht dat elk mens heeft is het recht op sterven. Zelfs de plaats en de tijd bepalen is geen recht.quote:Op zaterdag 28 januari 2017 23:16 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Ik snap je mening. Ik zou het ook niet gunnen. Anderzijds heeft ook een kindje met het syndroom van Down recht op leven.
quote:Op zondag 29 januari 2017 10:48 schreef Moofasah het volgende:
[..]
De dood is geen straf. Tijdens het leven kun je lijden. Maar er is niemand die lijdt tijdens de dood.
quote:For optimists, human life never needs justification, no matter how much hurt piles up, because they can always tell themselves that things will get better. For pessimists, there is no amount of happiness—should such a thing as happiness even obtain for human beings except as a misconception—that can compensate us for life’s hurt. As a worst-case example, a pessimist might refer to the hurt caused by some natural or human-made cataclysm. To adduce a hedonic counterpart to the horrors that attach to such cataclysms would require a degree of ingenuity from an optimist, but it could be done. And the reason it could be done, the reason for the eternal stalemate between optimists and pessimists, is that no possible formula can be established to measure proportions and types of hurt and happiness in the world. If such a formula could be established, then either pessimists or optimists would have to give in to their adversaries.
-Thomas Ligotti
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |