Ja, en dus zijn alle kinderen met Down zo.quote:Op maandag 30 januari 2017 23:17 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Laatst zag ik op tv een downie die in zijn pyjama naar Spongebob zat te kijken. Hij was ook een Magnum ijsje aan het eten. Hij zag er erg tevreden en gelukkig uit. Dat zou ik ook ijn als ik hem was.
Zou mooi zijn als dat alles was.quote:Op maandag 30 januari 2017 23:17 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Laatst zag ik op tv een downie die in zijn pyjama naar Spongebob zat te kijken. Hij was ook een Magnum ijsje aan het eten. Hij zag er erg tevreden en gelukkig uit. Dat zou ik ook ijn als ik hem was.
-Nooit werkenquote:Op maandag 30 januari 2017 23:18 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Zou mooi zijn als dat alles was.
quote:Op maandag 30 januari 2017 23:20 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
-Nooit werken
-Spongebob
-Magnum ijsjes
Sounds like a dream come true.
Als je de lat te hoog legt wordt je natuurlijk nooit gelukkig.quote:
Denk je nou serieus dat dit alles is?quote:Op maandag 30 januari 2017 23:23 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Als je de lat te hoog legt wordt je natuurlijk nooit gelukkig.
Hoezo lijden? De meeste klachten zijn prima te verhelpen behalve leukemie. Hartafwijking kan je prima in de gaten houden. Ik heb al zovaak gelukkige down kindjes gezien en ouders die beweren dat ze zo opnieuw een downie zouden willen.quote:Op maandag 30 januari 2017 23:13 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Iemand met een IQ van 60, allerlei lichamelijke problemen en een levensverwachting van maximaal 65 jaar die moet leven? Ook als hij zijn hele leven kwaaltjes heeft die veroorzaakt worden door Down? Hij móét lijden, als hij maar leeft?
Nee, juist die hartklachten bijvoorbeeld zijn inherent aan Down. Kun je graag vanaf willen maar gaat niet gebeuren.quote:Op maandag 30 januari 2017 23:24 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Hoezo lijden? De meeste klachten zijn prima te verholpen. Ik heb al zovaak gelukkig down kindjes gezien en ouders die beweren dat ze zo opnieuw een downie zouden willen.
Wat jij doet vind ik echt onmenselijk. Zolang het kind kan functioneren is abortus echt niet de oplossing. Het zou mij echt niet kunnen schelen of ik heel mijn leven lang voor mijn kind zou moeten zorgen. Hier zou ik echt voldoening uit halen. Levensverwachting valt nog reuze mee ook, "normale" mensen weet je ook niet of ze de 65 halen.
Dit doet mij allemaal een denken ook aan de overvolle rusthuizen. Iedereen denkt hier maar aan zichzelf aan wil geen opofferingen meer brengen voor zijn naaste. Men doodt liever zijn eigen kind en stopt liever zijn oude, maar toch nog gezonde ouders in een rusthuis om maar geen last te hebben en je eigen egocentrische leventje verder te kunnen leven.
Ik zou walgen van mezelf mocht ik dit doen. Er zijn genoeg instanties die je kunnen helpen, je staat er hier in Nederland nooit alleen voor.
Jij bent compleet gestoord.quote:Op maandag 30 januari 2017 23:12 schreef TserrofEnoch het volgende:
Punt van verkrachting vind ik altijd ongelofelijk zwak. Of de conceptie door verkrachting tot stand gekomen is, is irrelevant. Twee fouten maken iets niet goed. Een verkrachting is onder geen beding een verzachtende omstandigheid voor een abortus. En abortus wordt nu door velen als een oplossing gezien. Maar waar blijft die nadruk op alternatieve oplossingen? Een vrouw die verkracht is daar verwacht ik niet van dat zij haar kind zou moeten opvoeden. We zouden juist in moeten zetten op goede pleegzorg op adoptie. En als het aan mij ligt zou bijvoorbeeld in plaats daarvan ivf vandaag nog aan banden worden gelegd.
Wat het jammere is, de kwetsbaarste bevolkingsgroep, de ongeborene, mag je ongestraft doden of laten doden. En je kan vervolgens ook nog eens minder op een sociaal stigma rekenen dan vroeger. Het is genormaliseerd. Dit is vergelijkbaar met de rassenproblematiek in de Verenigde Staten op te lossen door vrijwel alle Afro-Amerikanen op bootjes te zetten naar Sierra Leone of Liberia. (daar dacht men in die tijd zelfs aan) Je komt in beide gevallen fundamenteel niet op voor een bevolkingsgroep. De ongeborene zijn een groep waarvoor gestreden dient te worden. Dat emancipatie-groepen dat tegenwoordig niet doen, is het verraad aan hun idealen. Ze hebben de weg van de minste weerstand gekozen. Het verraad is compleet. En tegenwoordig lijkt eugenetica zelfs weg van terug. Het is een tragedie.
Meer dan deze geniale aflevering heb je niet nodig in het leven:quote:Op maandag 30 januari 2017 23:24 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Denk je nou serieus dat dit alles is?
Ik weet niet hoor, maar dat geneuzel over gezonde ouders in rusthuizen slaat als een tang op een varken, kennelijk heb je geen flauw idee van de criteria om in een verpleeghuis te worden opgenomen, en verzorgingstehuizen zijn er al bijna niet meer, nieuwe toelatingen iig al helemaal niet meer.quote:Op maandag 30 januari 2017 23:24 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Hoezo lijden? De meeste klachten zijn prima te verhelpen behalve leukemie. Hartafwijking kan je prima in de gaten houden. Ik heb al zovaak gelukkige down kindjes gezien en ouders die beweren dat ze zo opnieuw een downie zouden willen.
Wat jij doet vind ik echt onmenselijk. Zolang het kind kan functioneren is abortus echt niet de oplossing. Het zou mij echt niet kunnen schelen of ik heel mijn leven lang voor mijn kind zou moeten zorgen. Hier zou ik echt voldoening uit halen. Levensverwachting valt nog reuze mee ook, "normale" mensen weet je ook niet of ze de 65 halen.
Dit doet mij allemaal een denken ook aan de overvolle rusthuizen. Iedereen denkt hier maar aan zichzelf aan wil geen opofferingen meer brengen voor zijn naaste. Men doodt liever zijn eigen kind en stopt liever zijn oude, maar toch nog gezonde ouders in een rusthuis om maar geen last te hebben en je eigen egocentrische leventje verder te kunnen leven.
Ik zou walgen van mezelf mocht ik dit doen. Er zijn genoeg instanties die je kunnen helpen, je staat er hier in Nederland nooit alleen voor.
Dat, of het is een trol.quote:
Ik woonde vroefer dicht bij zo'n instelling. Heb veel gezien, maar dit heeft mijn mening nooit beïnvloed.quote:Op maandag 30 januari 2017 23:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Misschien zou je eens een maandje aan het werk moeten in een instelling voor meervoudig gehandicapten, kijken hoe respectabel je hun leven dan nog vindt.
Ja, ik woon ook naast een seniorenflat, dat zal mij dan wel expert op dat gebied maken hè.quote:Op maandag 30 januari 2017 23:30 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Ik woonde vroefer dicht bij zo'n instelling. Heb veel gezien, maar dit heeft mijn mening nooit beïnvloed.
Ik onderschat het niet, ik weet hoeveel tijd je erin moet steken en hoe moeilijk het kan zijn. Maar hier haal je zelf weer aan, jij bent bang om ook aan levenskwaliteit in te boeten terwijl ik net extra voldoening zou halen.quote:Op maandag 30 januari 2017 23:26 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Nee, juist die hartklachten bijvoorbeeld zijn inherent aan Down. Kun je graag vanaf willen maar gaat niet gebeuren.
En het hele probleem met zulke kinderen is juist dat ze nooit kúnnen functioneren.
Je zegt nou wel dat je graag je hele leven voor een kind wilt zorgen met een handicap, maar je onderschat het echt enorm.
De lichamelijke problemen negeer je voor het gemak maar even. Want leven zal je, maar vraag niet hoe.quote:Op maandag 30 januari 2017 23:34 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Ik onderschat het niet, ik weet hoeveel tijd je erin moet steken en hoe moeilijk het kan zijn. Maar hier haal je zelf weer aan, jij bent bang om ook aan levenskwaliteit in te boeten terwijl ik net extra voldoening zou halen.
=> puur egoïsme, niks meer of minder
Want je hebt een goed gesprek met je ouders gevoerd?quote:Op maandag 30 januari 2017 23:34 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Ik onderschat het niet, ik weet hoeveel tijd je erin moet steken en hoe moeilijk het kan zijn.
Ga je weer bijdehand lopen doen ja? Ik denk niet dat jij een downie hebt, dus je hebt ook geen recht van spreken lijkt me.quote:Op maandag 30 januari 2017 23:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, ik woon ook naast een seniorenflat, dat zal mij dan wel expert op dat gebied maken hè.
Het ergste is nog wel een abortus plegen omdat zo'n dinnetje geen geld heeft. En van het geld dat ze nog wel heeft wilt ze liever een wereldreis maken en festivals bezoeken.quote:Op maandag 30 januari 2017 23:34 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Ik onderschat het niet, ik weet hoeveel tijd je erin moet steken en hoe moeilijk het kan zijn. Maar hier haal je zelf weer aan, jij bent bang om ook aan levenskwaliteit in te boeten terwijl ik net extra voldoening zou halen.
=> puur egoïsme, niks meer of minder
We leven niet meer in de Middeleeuwen hoor.quote:Op maandag 30 januari 2017 23:35 schreef Taaladvies het volgende:
Conclusie:
Pro-abortus mensen hebben veel vooroordelen over pro-life mensen. Daarnaast doen zij veel aannamen zonder verdere onderbouwing. Zij zien abortus als een recht dat hen is toegekend en willen dat zo houden. De gedachte dat wetgeving niet in steen staat gegrift maar iets is dat leeft en van tijd tot tijd veranderd komt niet in hun op. Bepaalde privileges opgeven is natuurlijk nooit leuk.
De Grieken en Romeinen kende ook fasen mee vol decadentie. Ver voor de middeleeuwen.quote:Op maandag 30 januari 2017 23:37 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
We leven niet meer in de Middeleeuwen hoor.
Zulke personen verdienen dan weer een abortus in Captain Falcon stijl.quote:Op maandag 30 januari 2017 23:37 schreef Taaladvies het volgende:
[..]
Het ergste is nog wel een abortus plegen omdat zo'n dinnetje geen geld heeft. En van het geld dat ze nog wel heeft wilt ze liever een wereldreis maken en festivals bezoeken.
Ach, men gaat altijd op de man spelen wanneer je argumenten op zijn.quote:Op maandag 30 januari 2017 23:35 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Want je hebt een goed gesprek met je ouders gevoerd?
Je loopt gewoon slap uit je nek te lullen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |