Punt 2 vind ik net wel belangrijk. Je kan toch niet verwachten dat een vrouw zo'n kindje in haar hart zal laten? Elke dag word je dan nkg met je verkrachting geconfronteerd.quote:Op maandag 30 januari 2017 22:59 schreef Taaladvies het volgende:
[..]
Punt één kan ik nog wel inkomen. Punt twee is het gevolg van een zwakke sociale cohesie. Als het kind van een verkrachting wordt weggehaald zonder de omgeving te informeren kan de omgeving ook geen actie ondernemen dat kan voorkomen dat zoiets nog eens gebeurd.
Jij pleit voor een ras bestaande uit louter übermenschen?quote:Op maandag 30 januari 2017 23:00 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Ik ken ook Downies, en wel aardig wat (zwaar) gehandicapten. Ik gun iemand liever niet zo;n leven. Heb je enig idee welke lichamelijke problemen mensen met Down bijvoorbeeld hebben?
Lekker woorden verdraaien, waar lees je dat precies?quote:Op maandag 30 januari 2017 23:01 schreef Taaladvies het volgende:
[..]
Jij pleit voor een ras bestaande uit louter übermenschen?
Nee hoor, genoeg gehandicapten die een prima leven kunnen hebben. Maar bij Downies trek ik wel een grens. Een kind dat licht autistisch is zal over het algemeen een aardige kwaliteit van leven hebben. Een kind dat als kasplantje door het leven moet niet. Een kind dat allerlei fysieke problemen heeft ook niet. Daarnaast is de belasting voor de ouders zwaar en bovendien mag de moeder nog altijd zelf bepalen of ze het kind wil houden.quote:Op maandag 30 januari 2017 23:01 schreef Taaladvies het volgende:
[..]
Jij pleit voor ras bestaande uit louter übermenschen?
Je wilt gehandicapten uitroeien middels abortus.quote:Op maandag 30 januari 2017 23:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Lekker woorden verdraaien, waar lees je dat precies?
Je moet ff beter lezen.quote:Op maandag 30 januari 2017 23:04 schreef Taaladvies het volgende:
[..]
Je wilt gehandicapten uitroeien middels abortus.
Nee.quote:Op maandag 30 januari 2017 23:04 schreef Taaladvies het volgende:
[..]
Bij de Febo mag de moeder bepalen of ze haar traktatie wilt houden. Haar eigen baarmoeder is natuurlijk geen snackbar.quote:Op maandag 30 januari 2017 23:03 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Nee hoor, genoeg gehandicapten die een prima leven kunnen hebben. Maar bij Downies trek ik wel een grens. Een kind dat licht autistisch is zal over het algemeen een aardige kwaliteit van leven hebben. Een kind dat als kasplantje door het leven moet niet. Een kind dat allerlei fysieke problemen heeft ook niet. Daarnaast is de belasting voor de ouders zwaar en bovendien mag de moeder nog altijd zelf bepalen of ze het kind wil houden.
Nee maar wel iets waar ze zelf over mag beslissen.quote:Op maandag 30 januari 2017 23:07 schreef Taaladvies het volgende:
[..]
Bij de Febo mag de moeder bepalen of ze haar traktatie wilt houden. Haar eigen baarmoeder is natuurlijk geen snackbar.
[ afbeelding ]
Dat is gebonden aan regelgeving en het wordt wellicht tijd die regelgeving te herzien.quote:Op maandag 30 januari 2017 23:08 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Nee maar wel iets waar ze zelf over mag beslissen.
Je gun jezelf geen zo'n leven bedoel je? Dit is pure egoïsme.quote:Op maandag 30 januari 2017 23:00 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Ik ken ook Downies, en wel aardig wat (zwaar) gehandicapten. Ik gun iemand liever niet zo;n leven. Heb je enig idee welke lichamelijke problemen mensen met Down bijvoorbeeld hebben?
Je wilt vrouwen hun zelfbeschikkingsrecht afpakken?quote:Op maandag 30 januari 2017 23:08 schreef Taaladvies het volgende:
[..]
Dat is gebonden aan regelgeving en het wordt wellicht tijd die regelgeving te herzien.
Nee maar je kunt wel beïnvloeden dat je niet een kind krijgt dat een mensonwaardig leven heeft.quote:Op maandag 30 januari 2017 23:09 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Je gun jezelf geen zo'n leven bedoel je? Dit is pure egoïsme.
Kinderen krijgen is niet als shoppen..,. Je kan het perfecte kindje eenmaal niet bestellen.
Zo zie ik het ook. Ik zou denk ik net extra trots en voldoening hebben mocht ik ervoor zorgen dat zo'n kindje een respectabel leven kan leiden.quote:Op maandag 30 januari 2017 23:04 schreef Taaladvies het volgende:
[..]
Down is niet mensonwaardig. Als downie ben je geen plant hequote:Op maandag 30 januari 2017 23:10 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Nee maar je kunt wel beïnvloeden dat je niet een kind krijgt dat een mensonwaardig leven heeft.
Oooh de Febo. Daar heb ik echt zin in. Dat zijn focking lekkere snacks.quote:Op maandag 30 januari 2017 23:07 schreef Taaladvies het volgende:
[..]
Bij de Febo mag de moeder bepalen of ze haar traktatie wilt houden. Haar eigen baarmoeder is natuurlijk geen snackbar.
[ afbeelding ]
Iemand met een IQ van 60, allerlei lichamelijke problemen en een levensverwachting van maximaal 65 jaar die moet leven? Ook als hij zijn hele leven kwaaltjes heeft die veroorzaakt worden door Down? Hij móét lijden, als hij maar leeft?quote:Op maandag 30 januari 2017 23:12 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Down is niet mensonwaardig. Als downie ben je geen plant he
Misschien zou je eens een maandje aan het werk moeten in een instelling voor meervoudig gehandicapten, kijken hoe respectabel je hun leven dan nog vindt.quote:Op maandag 30 januari 2017 23:11 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Zo zie ik het ook. Ik zou denk ik net extra trots en voldoening hebben mocht ik ervoor zorgen dat zo'n kindje een respectabel leven kan leiden.
Dit.quote:Op maandag 30 januari 2017 23:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
Misschien zou je eens een maandje aan het werk moeten in een instelling voor meervoudig gehandicapten, kijken hoe respectabel je hun leven dan nog vindt.
Echt hè, een vrouw na een verkrachting ook nog willen dwingen de zwangerschap uit te dragenquote:Op maandag 30 januari 2017 23:12 schreef TserrofEnoch het volgende:
Punt van verkrachting vind ik altijd ongelofelijk zwak. Of de conceptie door verkrachting tot stand gekomen is, is irrelevant. Twee fouten maken iets niet goed. Een verkrachting is onder geen beding een verzachtende omstandigheid voor een abortus. En abortus wordt nu door velen als een oplossing gezien. Maar waar blijft die nadruk op alternatieve oplossingen? Een vrouw die verkracht is daar verwacht ik niet van dat zij haar kind zou moeten opvoeden. We zouden juist in moeten zetten op goede pleegzorg op adoptie. En als het aan mij ligt zou bijvoorbeeld in plaats daarvan ivf vandaag nog aan banden worden gelegd.
Wat het jammere is, de kwetsbaarste bevolkingsgroep, de ongeborene, mag je ongestraft doden of laten doden. En je kan vervolgens ook nog eens minder op een sociaal stigma rekenen dan vroeger. Het is genormaliseerd. Dit is vergelijkbaar met de rassenproblematiek in de Verenigde Staten op te lossen door vrijwel alle Afro-Amerikanen op bootjes te zetten naar Sierra Leone of Liberia. (daar dacht men in die tijd zelfs aan) Je komt in beide gevallen fundamenteel niet op voor een bevolkingsgroep. De ongeborene zijn een groep waarvoor gestreden dient te worden. Dat emancipatie-groepen dat tegenwoordig niet doen, is het verraad aan hun idealen. Ze hebben de weg van de minste weerstand gekozen. Het verraad is compleet. En tegenwoordig lijkt eugenetica zelfs weg van terug. Het is een tragedie.
Een kind met Down waarschijnlijk, de dan zo licht dat regulier onderwijs gewoon een optie was.quote:Op maandag 30 januari 2017 23:15 schreef DoubleDip het volgende:
Ik vraag me af of de anti-abortusmensen hier ooit een gehandicapte van dichtbij hebben gezien.
Laatst zag ik op tv een downie die in zijn pyjama naar Spongebob zat te kijken. Hij was ook een Magnum ijsje aan het eten. Hij zag er erg tevreden en gelukkig uit. Dat zou ik ook ijn als ik hem was.quote:Op maandag 30 januari 2017 23:12 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Down is niet mensonwaardig. Als downie ben je geen plant he
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |