Dat moet je dus ook niet toestaan en juist strafbaar stellen.quote:Op maandag 30 januari 2017 22:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Behalve al die vrouwen die dat niet gaan overleven, en kinderen die dan mismaakt geboren worden door de mislukte abortus.
Je bent echt heel naïef als je denkt dat dat het einde van abortussen zou betekenen.quote:Op maandag 30 januari 2017 22:48 schreef Taaladvies het volgende:
[..]
Dat moet je dus ook niet toestaan en juist strafbaar stellen.
Ja het wordt ingewikkeld als je een x-aantal gevallen wel toelaat om abortus te plegen.quote:Op maandag 30 januari 2017 22:44 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Zou het persoonlijk ook niet zo erg vinden, je hebt er namelijk zelf voor gekozen.
Abortus zonder legitieme reden zou volgens mij zelfs strafwettelijk mogen vervolgd worden.
Je weet het dus nog steeds niet.quote:Op maandag 30 januari 2017 22:49 schreef Fushia2 het volgende:
Of je nou wat in de baarmoeder stopt of niet, er is geen bevruchting dus vind ik het ok. Is toch simpel?
Waarom moet je dan je baan opgeven?quote:Op maandag 30 januari 2017 22:48 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Geef jij dan ook vast je baan op als je vrouw een meervoudig gehandicapt kind krijgt?
Je zegt net dat we allemaal voor zo;n kind moeten zorgen. Een gehandicapt kind heeft veel zorg nodig. Dus moet jij voor het kind zorgen want je zegt net dat mensen dat moeten doen.quote:Op maandag 30 januari 2017 22:51 schreef Taaladvies het volgende:
[..]
Waarom moet je dan je baan opgeven?
Ik ben liever werkloos en dat ik voor mijn kind kan zorgen. Zou hier absoluut geen problemen mee hebben.quote:Op maandag 30 januari 2017 22:48 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Geef jij dan ook vast je baan op als je vrouw een meervoudig gehandicapt kind krijgt?
Als er meer sociale cohesie is denk ik dat inderdaad. Nu kan je in elke uithoek van het land terecht op anonieme boerderijen om je baarmoeder te laten leegpompen.quote:Op maandag 30 januari 2017 22:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je bent echt heel naïef als je denkt dat dat het einde van abortussen zou betekenen.
Daarom lekker voor iedereen verbieden.quote:Op maandag 30 januari 2017 22:50 schreef Taaladvies het volgende:
[..]
Ja het wordt ingewikkeld als je een x-aantal gevallen wel toelaat om abortus te plegen.
Dat is wel erg naïef dan.quote:Op maandag 30 januari 2017 22:52 schreef Taaladvies het volgende:
[..]
Als er meer sociale cohesie is denk ik dat inderdaad. Nu kan je in elke uithoek van het land terecht op anonieme boerderijen om je baarmoeder te laten leegpompen.
En als het illegaal is vast niet meer...quote:Op maandag 30 januari 2017 22:52 schreef Taaladvies het volgende:
[..]
Als er meer sociale cohesie is denk ik dat inderdaad. Nu kan je in elke uithoek van het land terecht op anonieme boerderijen om je baarmoeder te laten leegpompen.
Naja is toch simpel?quote:Op [url=ar kKLB / Normalisering van Abortus 30 januari 2017 22:50[/url] schreef Taaladvies het volgende:
[..]
Ja het wordt ingewikkeld als je een x-aantal gevallen wel toelaat om abortus te plegen.
Ten eerste kun je je taalgebruik fatsoeneren, ten tweede had ik het expliciet over een koperspiraaltje en niet over "een spiraaltje".quote:Op maandag 30 januari 2017 22:53 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
#$/^& ik weet best hoe een spiraaltje werkt. En heb het net nog eens helenaal voor je doorgenkmen ook.
Een kind met Down valt er dus ook onder. Duidelijk.quote:Op maandag 30 januari 2017 22:55 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Naja is toch simpel?
- gevaar voor leven moeder
- kind van verkrachting
- als het kindje nooit zelfstandig zak kunnen leven
Ja? Is dit een tegenargument voor iets wat ik zeg? Of vraag je je af of Ik het verhaal van bloemen en bijtjes ken?quote:Op maandag 30 januari 2017 22:18 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Weet je waarover seks initieel dient?
Je moet niet zo bijdehand lopen doen. Ik toon interesse en nog ga je je als een kleuter gedragen.quote:Op maandag 30 januari 2017 22:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ten eerste kun je je taalgebruik fatsoeneren, ten tweede had ik het expliciet over een koperspiraaltje en niet over "een spiraaltje".
Punt één kan ik nog wel inkomen. Punt twee is het gevolg van een zwakke sociale cohesie. Als het kind van een verkrachting wordt weggehaald zonder de omgeving te informeren kan de omgeving ook geen actie ondernemen dat kan voorkomen dat zoiets nog eens gebeurd.quote:Op maandag 30 januari 2017 22:55 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Naja is toch simpel?
- gevaar voor leven moeder
- kind van verkrachting
- als het kindje nooit zelfstandig zak kunnen leven
Naah, ik ken een paar downies en die zijn zielsgelukkig. Waarom zou je hen het leven willen ontnemen? Juist ja, egoïsme.....quote:Op maandag 30 januari 2017 22:56 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Een kind met Down valt er dus ook onder. Duidelijk.
Nouja, ze heeft een punt. Een koperspiraal werkt anders dan bevruchting voorkomen. En ze vraagt of jij dat prima vindt. Vervolgens roep je ja terwijl je blijft hameren op die bevruchting die er volgens jou niet is.quote:Op maandag 30 januari 2017 22:57 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Je moet niet zo bijdehand lopen doen. Ik toon interesse en nog ga je je als een kleuter gedragen.
Met vrouwen kun je ook nooit normaal in discussie gaan
Ik ken ook Downies, en wel aardig wat (zwaar) gehandicapten. Ik gun iemand liever niet zo;n leven. Heb je enig idee welke lichamelijke problemen mensen met Down bijvoorbeeld hebben?quote:Op maandag 30 januari 2017 22:59 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Naah, ik ken een paar downies en die zijn zielsgelukkig. Waarom zou je hen het leven willen ontnemen? Juist ja, egoïsme.....
Dat het wat zwaarder is ga ik niet ontkennen.
Ik heb al duidelijk aangegeven dat het in sommige kringen geen acceptabele vorm van anticonceptie is omdat het als abortief wordt gezien.quote:Op maandag 30 januari 2017 22:57 schreef Fushia2 het volgende:
[..]
Je moet niet zo bijdehand lopen doen. Ik toon interesse en nog ga je je als een kleuter gedragen.
Met vrouwen kun je ook nooit normaal in discussie gaan
Dit is een top reactie.quote:Op maandag 30 januari 2017 22:52 schreef Fushia2 het volgende:
Ik ben liever werkloos en dat ik voor mijn kind kan zorgen. Zou hier absoluut geen problemen mee hebben.
Maar zoals ik eerder al zei zijn er wek grenzen. Als het kindje later als een plant moet leven zou ik wel abortus overwegen. Al zou ik er wel héél lang moeten over nadenken samen met mijn vrouw.
En gelukkig weet ik dat mijn partner mij hierin zal volgen. Abortus is iets pro westers en eigen aan de egocentrische en egoïstische westerse samenleving.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |