The position of Hosting Center Technician is integral to <Mijn bedrijf hier> adherance to a 24 x 7 operations enviroment and such participates in a rotating shift system
En dan spring ik door naar artikel 8.2: Holidays
In addition the employee is entitled to the following statutory Dutch holidays:
New-Years day
1st Christmas Day
2nd Christmas Day
<skipt de rest>
Heb ik contractueel gezien nu recht op vrije dagen, dus kan ik eisen om met kerst en oud en nieuw vrij te zijn ? (ze willen ons namelijk met kerst en oud en nieuw laten werken), of ben ik SOL (Shit outta luck) vanwege dat artikel 3.3 ?
Vandaar dat ik het even juridisch wil weten
Maar om het zeker te weten (mijn Engels is zo knudde dat ik niet helemaal begrijp wat in artikel 3 staat) kan je het beste naar de rechtswinkel, morgen afspraak maken, kan je donderdag/vrijdag al langsgaan en zij geven goed advies.
quote:Ik ben het niet eens met jouw laatste stelling, want hij heeft er ook voor getekend dat hij recht heeft op voornoemde vrije dagen en dus heeft het bedrijf een probleem, en niet hij. Maar zoals gezegd kan hij het beste langsgaan bij een rechtswinkel lijkt mij. Dan heeft hij in ieder geval duidelijkheid.
Op zondag 8 december 2002 23:23 schreef Carin aka Trijntje het volgende:
In je kontrakt staat dat het bedrijf 24/7 open is en dat er dus diensten gedraaid worden. Daarna staat er dat het bedrijf zich houdt aan de Nederlandse feestdagen maar daar zit altijd een addertje onder het gras. Als het bedrijf 24/7 open is bestaat de kans dat er bijvoorbeeld met kerst gewoon met een aangepast rooster wordt gewerkt, dus dan zijn ze niet 24 uur open maar bijvoorbeeld 8 uur. Dan ben je verplicht om te werken als ze het aan je vragen omdat feestdagen vervallen voor werknemers als het bedrijfsmatig niet anders kan en ik denk dat jij bij een bedrijf werkt dat gewoon open is, weliswaar geen 24 uur maar vast wel met een aagenpast rooster. Meestal vragen bedrijven dan eerst vrijwilligers, dan de uitzendkrachten en als het echt niet anders kan de mensen die iets anders willen doen met kerst en als je niet wilt heb je een probleem want je bent akkoord gegaan in je kontrakt.
Maar nu weet ik dat ik dus evt. ook nog even met m'n contract kan gaan zwaaien
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |