abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 december 2002 @ 23:09:34 #1
28309 Wunk
Komt gewoon door die konijnen
pi_7217557
Ok, in artikel 3.3 van m'n contract staat:

The position of Hosting Center Technician is integral to <Mijn bedrijf hier> adherance to a 24 x 7 operations enviroment and such participates in a rotating shift system

En dan spring ik door naar artikel 8.2: Holidays

In addition the employee is entitled to the following statutory Dutch holidays:
New-Years day
1st Christmas Day
2nd Christmas Day
<skipt de rest>

Heb ik contractueel gezien nu recht op vrije dagen, dus kan ik eisen om met kerst en oud en nieuw vrij te zijn ? (ze willen ons namelijk met kerst en oud en nieuw laten werken), of ben ik SOL (Shit outta luck) vanwege dat artikel 3.3 ?

pi_7217668
Ze kunnen je wellicht juridisch niet dwingen denk ik maar of het de sfeer ten goede komt.
  zondag 8 december 2002 @ 23:14:41 #3
28309 Wunk
pi_7217707
Sfeer maakt niet uit, die is hier toch al dodelijk verpest

Vandaar dat ik het even juridisch wil weten

pi_7217810
Kijkend naar artikel 8.2 uit je contract lijkt het mij dat je recht hebt op die dagen, zo is het in ieder geval wel geformuleerd. Naar mijn mening kunnen ze je naar aanleiding van die clausules niet verplichten om te werken op die dagen. Ik weet natuurlijk niet hoe de rest van je contract in elkaar steekt en waar jij voor getekend hebt. Ga anders eens met je contract langs de rechtswinkel als je het zeker wilt weten, daar kunnen ze je denk ik vast wel helpen.
  zondag 8 december 2002 @ 23:18:53 #5
39446 303
(C) Roland
pi_7217818
In een contract kan de ene regel de ander niet overrulen. Artikel 8.x geldt dus altijd, op andere dagen geldt artikel 3.x

Maar om het zeker te weten (mijn Engels is zo knudde dat ik niet helemaal begrijp wat in artikel 3 staat) kan je het beste naar de rechtswinkel, morgen afspraak maken, kan je donderdag/vrijdag al langsgaan en zij geven goed advies.

Installing a new program will always screw up at least one old one.
  zondag 8 december 2002 @ 23:20:23 #6
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_7217868
Juridisch gezien heb je 1e en 2e kerstdag vrij. Er staat dat ze een 24/7 werkschema draaien en dat je vrij hebt op kerstdagen. Met kerst hoort er dus eigenlijk niet gewerkt te worden
  zondag 8 december 2002 @ 23:23:11 #7
2934 Carin aka Trijntje
Voor wie ik liefheb....
pi_7217939
In je kontrakt staat dat het bedrijf 24/7 open is en dat er dus diensten gedraaid worden. Daarna staat er dat het bedrijf zich houdt aan de Nederlandse feestdagen maar daar zit altijd een addertje onder het gras. Als het bedrijf 24/7 open is bestaat de kans dat er bijvoorbeeld met kerst gewoon met een aangepast rooster wordt gewerkt, dus dan zijn ze niet 24 uur open maar bijvoorbeeld 8 uur. Dan ben je verplicht om te werken als ze het aan je vragen omdat feestdagen vervallen voor werknemers als het bedrijfsmatig niet anders kan en ik denk dat jij bij een bedrijf werkt dat gewoon open is, weliswaar geen 24 uur maar vast wel met een aagenpast rooster. Meestal vragen bedrijven dan eerst vrijwilligers, dan de uitzendkrachten en als het echt niet anders kan de mensen die iets anders willen doen met kerst en als je niet wilt heb je een probleem want je bent akkoord gegaan in je kontrakt.
Prijs en zegen de betovering, Want april is mijn verovering...............
pi_7217987
quote:
Op zondag 8 december 2002 23:23 schreef Carin aka Trijntje het volgende:
In je kontrakt staat dat het bedrijf 24/7 open is en dat er dus diensten gedraaid worden. Daarna staat er dat het bedrijf zich houdt aan de Nederlandse feestdagen maar daar zit altijd een addertje onder het gras. Als het bedrijf 24/7 open is bestaat de kans dat er bijvoorbeeld met kerst gewoon met een aangepast rooster wordt gewerkt, dus dan zijn ze niet 24 uur open maar bijvoorbeeld 8 uur. Dan ben je verplicht om te werken als ze het aan je vragen omdat feestdagen vervallen voor werknemers als het bedrijfsmatig niet anders kan en ik denk dat jij bij een bedrijf werkt dat gewoon open is, weliswaar geen 24 uur maar vast wel met een aagenpast rooster. Meestal vragen bedrijven dan eerst vrijwilligers, dan de uitzendkrachten en als het echt niet anders kan de mensen die iets anders willen doen met kerst en als je niet wilt heb je een probleem want je bent akkoord gegaan in je kontrakt.
Ik ben het niet eens met jouw laatste stelling, want hij heeft er ook voor getekend dat hij recht heeft op voornoemde vrije dagen en dus heeft het bedrijf een probleem, en niet hij. Maar zoals gezegd kan hij het beste langsgaan bij een rechtswinkel lijkt mij. Dan heeft hij in ieder geval duidelijkheid.
  zondag 8 december 2002 @ 23:26:40 #9
28309 Wunk
pi_7218033
Huidige situatie is dus dat er op die dagen iemand aanwezig is, we zijn al ingeroosterd, of we het leuk vinden of niet..

Maar nu weet ik dat ik dus evt. ook nog even met m'n contract kan gaan zwaaien

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')