Wel een lange vertraging omdat die kapingen toch wel steeds dagen duurden. Er zijn namelijk 2 kapingen geweest. Waarbij de eerste kapingen toch relatief rustig beëindigd is. Alhoewel er onder de gegijzelden toen wel 3 doden vielen door geweld van de gijzelaarsquote:Op zaterdag 28 januari 2017 09:45 schreef Dawnbreaker het volgende:
Dus toen had je in het ov ook al vertraging
quote:Op zaterdag 28 januari 2017 10:17 schreef ChrisCarter het volgende:
Gerechtigheid voor de mariniers. Smerig lastervolk dat denkt te scoren als fantasiegetuige.
Gijzelaar is hetzelfde als gegijzelde.quote:Op zaterdag 28 januari 2017 09:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wel een lange vertraging omdat die kapingen toch wel steeds dagen duurden. Er zijn namelijk 2 kapingen geweest. Waarbij de eerste kapingen toch relatief rustig beëindigd is. Alhoewel er onder de gegijzelden toen wel 3 doden vielen door geweld van de gijzelaars
https://nl.m.wikipedia.or(...)_Wijster?wprov=sfla1
Dat dus bij de 2e kaping op den duur wat hardhandiger werd ingegrepen is wel logisch.
En vergeet de fijne familieleden van de daders die claims indienen en rechtszaken aanspannen niet.quote:Op zaterdag 28 januari 2017 10:17 schreef ChrisCarter het volgende:
Gerechtigheid voor de mariniers. Smerig lastervolk dat denkt te scoren als fantasiegetuige.
Ze hadden goede bedoelingen maar begrepen het rechtssysteem niet. Net zoals ze op de Molukken niet de juiste wegen konden en wilden bewandelen.quote:Op zaterdag 28 januari 2017 12:54 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
En vergeet de fijne familieleden van de daders die claims indienen en rechtszaken aanspannen niet.
Mislukkers.quote:Op zaterdag 28 januari 2017 13:00 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ze hadden goede bedoelingen maar begrepen het rechtssysteem niet. Net zoals ze op de Molukken niet de juiste wegen konden en wilden bewandelen.
Helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 28 januari 2017 10:17 schreef ChrisCarter het volgende:
Die mogen wat mij betreft aan het gas.quote:Op zaterdag 28 januari 2017 12:54 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
En vergeet de fijne familieleden van de daders die claims indienen en rechtszaken aanspannen niet.
Lachgas zodat ze wat minder chagrijnig worden mag ik hopen?quote:Op zaterdag 28 januari 2017 14:58 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Die mogen wat mij betreft aan het gas.
Dat was de treinkaping in Wijster, machinist en 2 passagiers (1975)quote:Op zaterdag 28 januari 2017 10:12 schreef tong80 het volgende:
Er werd nog een gegijzelde in de deuropening van de trein geéxcecuteerd.
Kloptquote:Op zaterdag 28 januari 2017 20:08 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Dat was de treinkaping in Wijster, machinist en 2 passagiers (1975)
https://nl.wikipedia.org/wiki/Treinkaping_bij_Wijster
Omdat standrechtelijke executies een nogal willekeurige bezigheid zijn. Stel je voor dat ze iemand geëxecuteerd hadden die als passagier in die trein zat en een iets te donkere huid had.quote:Op zaterdag 28 januari 2017 14:23 schreef Vallon het volgende:
Kan/wil iemand mij uitleggen waarom je je druk moet maken over het afschieten van een stel idealistische 'terroristen' die willekeurige burgers gijzelden ?
Hoef je niet. Maar hopelijk vind je het wel belangrijk dat we onze wetten afdwingen, ook bij het gedrag van mariniers tijdens een treinkaping. Die wetten zijn er namelijk niet voor niets.quote:Op zaterdag 28 januari 2017 15:59 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik ben geboren ruim na deze gebeurtenissen en ik kan er met mijn kop niet bij waarom mensen 40 jaar later nog steeds bezig zijn met de dood van dit tuig. Is er iemand hier die kan uitleggen waarom ik het superzielig moet vinden?
Nou.... dat moet jilj weten of je moord superzielig moet vinden.quote:Op zaterdag 28 januari 2017 15:59 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik ben geboren ruim na deze gebeurtenissen en ik kan er met mijn kop niet bij waarom mensen 40 jaar later nog steeds bezig zijn met de dood van dit tuig. Is er iemand hier die kan uitleggen waarom ik het superzielig moet vinden?
De ene moord is de andere niet. Het was niet alsof deze arme jongens en meisjes zomaar op straat werden geëxecuteerd, ze hadden vuurwapens gericht op onschuldige mensen. Als er een bevel was om ze allemaal te executeren is die duidelijk niet opgevolgd door mensen die het er blijkbaar niet mee eens waren, maar toch al bijna 40 jaar lang hun bek houden.quote:Op zaterdag 28 januari 2017 20:50 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nou.... dat moet jilj weten of je moord superzielig moet vinden.
Maar moord is moord en Nederland pretendeert een rechtsstaat te zijn waar de doodstraf is afgeschaft en alleen rechters mogen straffen.
Als bestuurders en ambtenaren voor eigen rechter spelen en dat in de doofpot stoppen dan is dat het ondermijnen van de rechtsstaat.
En dat moet aangepakt worden ... ook 40 jaar later en ook vanuit historische invalshoek beschreven worden.
Ik zou het zeer kwalijk vinden als we onze wetten zouden gaan afdwingen. Bijna iedereen begaat dagelijks wel een overtreding en mensen zouden dus al snel sterven van de honger als de wet werd afgedwongen.quote:Op zaterdag 28 januari 2017 20:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Hoef je niet. Maar hopelijk vind je het wel belangrijk dat we onze wetten afdwingen, ook bij het gedrag van mariniers tijdens een treinkaping. Die wetten zijn er namelijk niet voor niets.
Dan is Nederland een erg fout land. De hele wereld is zeer kwalijk voor jou .quote:Op zaterdag 28 januari 2017 21:13 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik zou het zeer kwalijk vinden als we onze wetten zouden gaan afdwingen. Bijna iedereen begaat dagelijks wel een overtreding en mensen zouden dus al snel sterven van de honger als de wet werd afgedwongen.
Ik heb gelezen over de bevrijdingsplannen en het idee was inderdaad dat er veel dood gingen. Wat had je liever gezien? Dat ze bij het eerste onraad met een machinegeweer in de gijzelaars coupé konden rennen?quote:Op zaterdag 28 januari 2017 21:22 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dan is Nederland een erg fout land. De hele wereld is zeer kwalijk voor jou .
Wetten worden 24 uur per dag afgedwongen.
Het gaat hier niet om een broodje eten in de bus ..... waardoor men ook al door 13 politieagenten gearresteerd kan worden, maar dit terzijde. Het gaat hier om een waarschijnlijke verkrachting van de rechtsstaat .
De belangrijkste man in die regering Den Uyl (73-77) was Joop den Uyl die later verklaarde dat het een bewuste executie was van kapers. Waar bewust over was gesproken in kabinetsvergaderingen van de belangrijkste ministers.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |