abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 zaterdag 28 januari 2017 @ 09:29:52 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_168486057
Den Haag - De twee anonieme verklaringen die de basis vormden voor de verdachtmakingen aan het adres van de mariniers die de treinkaping bij De Punt beëindigden, zijn aantoonbaar leugenachtig. Een van de twee mannen is helemaal geen marinier.

Dat vertellen de drie voor de bevrijdingsactie verantwoordelijke commandanten van de mariniers in een exclusief interview met De Telegraaf. De mariniers worden beschuldigd van het executeren van al uitgeschakelde gijzelnemers.

Nadat de oud-officieren achter de identiteit waren gekomen van de man die in 2011 als marinier X naar buiten kwam, trokken ze hem bij de marineleiding na. Hij blijkt bij de marine te hebben gezeten als bottelier, een medewerker verantwoordelijk voor eten en drinken. „Hij is niet eens in de buurt van De Punt geweest”, zegt de algemeen commandant van de mariniers.

In een tweede verklaring stelt een anoniem gebleven oud-marinier dat er een functionaris uit Den Haag kwam om de mariniers bij hun briefings op het hart te drukken dat geen gijzelnemer mocht overleven. Hij zou dat zowel bij de instructie voor De Punt als bij die voor de ontzetting van een basisschool in Bovensmilde hebben gezegd.

Deze briefings vonden volgens de commandanten tegelijkertijd plaats. Op ruim twintig kilometer van elkaar. Wat in hun ogen aanwezigheid bij beide onmogelijk en het verhaal ongeloofwaardig maakt. De commandanten zagen bij geen van beide briefings vreemden.

http://www.telegraaf.nl/b(...)gens_De_Punt___.html

Geëxecuteerd in de trein dus. Dries van Agt kom er maar in.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_168486166
Juist niet, Tong80. Even het bericht goed lezen en tot je laten doordringen. :)
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_168486194
Dus toen had je in het ov ook al vertraging
<hr>
pi_168486319
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 09:45 schreef Dawnbreaker het volgende:
Dus toen had je in het ov ook al vertraging
Wel een lange vertraging omdat die kapingen toch wel steeds dagen duurden. Er zijn namelijk 2 kapingen geweest. Waarbij de eerste kapingen toch relatief rustig beëindigd is. Alhoewel er onder de gegijzelden toen wel 3 doden vielen door geweld van de gijzelaars

https://nl.m.wikipedia.or(...)_Wijster?wprov=sfla1

Dat dus bij de 2e kaping op den duur wat hardhandiger werd ingegrepen is wel logisch.
  Trouwste user 2022 zaterdag 28 januari 2017 @ 10:12:36 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_168486472
Er werd nog een gegijzelde in de deuropening van de trein geéxcecuteerd.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_168486512
Je hier druk om maken :')

Ook al hadden ze opdracht gekregen deze stukken genetisch afval levend te frituren :')
pi_168486533
Gerechtigheid voor de mariniers. Smerig lastervolk dat denkt te scoren als fantasiegetuige.
pi_168486574
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 10:17 schreef ChrisCarter het volgende:
Gerechtigheid voor de mariniers. Smerig lastervolk dat denkt te scoren als fantasiegetuige.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_168488040
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 09:56 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wel een lange vertraging omdat die kapingen toch wel steeds dagen duurden. Er zijn namelijk 2 kapingen geweest. Waarbij de eerste kapingen toch relatief rustig beëindigd is. Alhoewel er onder de gegijzelden toen wel 3 doden vielen door geweld van de gijzelaars

https://nl.m.wikipedia.or(...)_Wijster?wprov=sfla1

Dat dus bij de 2e kaping op den duur wat hardhandiger werd ingegrepen is wel logisch.
Gijzelaar is hetzelfde als gegijzelde.

Degenen die iemand gijzelen zijn gijzelnemers.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_168489305
quote:
En vergeet de fijne familieleden van de daders die claims indienen en rechtszaken aanspannen niet.
  Trouwste user 2022 zaterdag 28 januari 2017 @ 13:00:45 #11
7889 tong80
Spleenheup
pi_168489462
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 12:54 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

En vergeet de fijne familieleden van de daders die claims indienen en rechtszaken aanspannen niet.
Ze hadden goede bedoelingen maar begrepen het rechtssysteem niet. Net zoals ze op de Molukken niet de juiste wegen konden en wilden bewandelen.

pi_168489489
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 13:00 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ze hadden goede bedoelingen maar begrepen het rechtssysteem niet. Net zoals ze op de Molukken niet de juiste wegen konden en wilden bewandelen.

Mislukkers.
  zaterdag 28 januari 2017 @ 14:23:32 #13
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_168491183
Kan/wil iemand mij uitleggen waarom je je druk moet maken over het afschieten van een stel idealistische 'terroristen' die willekeurige burgers gijzelden ?
Waarom moet er "kennelijk" iemand hangen ? Waarom niet "gewoon" zeggen "eigen schuld, wil je nog koffie" ?

De mariniers hebben hun werk gedaan en we mogen trots zijn op die mensen die de moed en kunst hadden, dat probleem vaardig op te lossen. Helaas zal er meestal bloed vloeien bij operaties, niet als doel maar omdat het niet te vermijden is.

Ik vind helemaal niets mis met de boodschap: risico van het "vak". Idem hier thuis, du moment dat iemand mij bedreigt, ga ik geen enkele overweging maken wat ik wel of niet mag volgens de gemeenschap. Eerst Jan, daarna Jantje en Janneke.

Wat niet wegneemt dat ik de frustratie begrijp van hoe (en nog) de beloften destijds aan de Molukse gemeenschap, met zware voeten zijn getreden. Het is walgelijk hoe de overheid om is gesprongen met die (ook die) open zenuw. Wat verder imho niet mag betekenen dat je op grond van je beschadigde verleden, je als "slachtoffer" je het recht mag toe eigenen om geweld te gebruiken richting burgers (laat staan onschuldige).

Wanneer de overheid "haar" fout toegeeft, zal je een hoop problemen kan oplossen. Puur het erkennen van je situatie, doet al een hoop goed. Het vervelende aan de andere kant is dat de overheid hier(in) niets kan toegeven omdat je gelijk in de geldelijke spiraal van op 'compensatie' beluste wolven terecht komt.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_168492008
quote:
Helemaal mee eens. :)
Zonder wrijving geen glans
pi_168492017
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 12:54 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Die mogen wat mij betreft aan het gas.
Zonder wrijving geen glans
pi_168493684
Ik ben geboren ruim na deze gebeurtenissen en ik kan er met mijn kop niet bij waarom mensen 40 jaar later nog steeds bezig zijn met de dood van dit tuig. Is er iemand hier die kan uitleggen waarom ik het superzielig moet vinden?
pi_168498945
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 14:58 schreef haags_kwartiertje het volgende:

[..]

Die mogen wat mij betreft aan het gas.
Lachgas zodat ze wat minder chagrijnig worden mag ik hopen?
pi_168499486
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 10:12 schreef tong80 het volgende:
Er werd nog een gegijzelde in de deuropening van de trein geéxcecuteerd.

Dat was de treinkaping in Wijster, machinist en 2 passagiers (1975)
https://nl.wikipedia.org/wiki/Treinkaping_bij_Wijster

(ps.Die smilie mag je wel achterwege laten tong80)
There is only one religion
  Trouwste user 2022 zaterdag 28 januari 2017 @ 20:12:40 #19
7889 tong80
Spleenheup
pi_168499592
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 20:08 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Dat was de treinkaping in Wijster, machinist en 2 passagiers (1975)
https://nl.wikipedia.org/wiki/Treinkaping_bij_Wijster
Klopt

zaterdag 28 januari 2017 @ 20:17:07 #20
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_168499718
quote:
18s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 14:23 schreef Vallon het volgende:
Kan/wil iemand mij uitleggen waarom je je druk moet maken over het afschieten van een stel idealistische 'terroristen' die willekeurige burgers gijzelden ?
Omdat standrechtelijke executies een nogal willekeurige bezigheid zijn. Stel je voor dat ze iemand geëxecuteerd hadden die als passagier in die trein zat en een iets te donkere huid had.

Of stel je voor dat morgen je trein gekaapt wordt door radicale communisten of zo, en zo'n marinier denkt in the heat of the moment dat jij er ook zo een bent. Als standrechtelijke executies oké zijn, ben je er geweest. Anders heb je vast ook wel gedoe aan je hoofd, maar je hebt wel nog je leven.
  zaterdag 28 januari 2017 @ 20:18:11 #21
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_168499747
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 15:59 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik ben geboren ruim na deze gebeurtenissen en ik kan er met mijn kop niet bij waarom mensen 40 jaar later nog steeds bezig zijn met de dood van dit tuig. Is er iemand hier die kan uitleggen waarom ik het superzielig moet vinden?
Hoef je niet. Maar hopelijk vind je het wel belangrijk dat we onze wetten afdwingen, ook bij het gedrag van mariniers tijdens een treinkaping. Die wetten zijn er namelijk niet voor niets.
pi_168500674
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 15:59 schreef Glazenmaker het volgende:
Nou.... dat moet jilj weten of je moord superzielig moet vinden.
Maar moord is moord en Nederland pretendeert een rechtsstaat te zijn waar de doodstraf is afgeschaft en alleen rechters mogen straffen.
Als bestuurders en ambtenaren voor eigen rechter spelen en dat in de doofpot stoppen dan is dat het ondermijnen van de rechtsstaat.
En dat moet aangepakt worden ... ook 40 jaar later en ook vanuit historische invalshoek beschreven worden.
pi_168501272
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 20:50 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Nou.... dat moet jilj weten of je moord superzielig moet vinden.
Maar moord is moord en Nederland pretendeert een rechtsstaat te zijn waar de doodstraf is afgeschaft en alleen rechters mogen straffen.
Als bestuurders en ambtenaren voor eigen rechter spelen en dat in de doofpot stoppen dan is dat het ondermijnen van de rechtsstaat.
En dat moet aangepakt worden ... ook 40 jaar later en ook vanuit historische invalshoek beschreven worden.
De ene moord is de andere niet. Het was niet alsof deze arme jongens en meisjes zomaar op straat werden geëxecuteerd, ze hadden vuurwapens gericht op onschuldige mensen. Als er een bevel was om ze allemaal te executeren is die duidelijk niet opgevolgd door mensen die het er blijkbaar niet mee eens waren, maar toch al bijna 40 jaar lang hun bek houden.
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 20:18 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Hoef je niet. Maar hopelijk vind je het wel belangrijk dat we onze wetten afdwingen, ook bij het gedrag van mariniers tijdens een treinkaping. Die wetten zijn er namelijk niet voor niets.
Ik zou het zeer kwalijk vinden als we onze wetten zouden gaan afdwingen. Bijna iedereen begaat dagelijks wel een overtreding en mensen zouden dus al snel sterven van de honger als de wet werd afgedwongen.
pi_168501655
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 21:13 schreef Glazenmaker het volgende:

Ik zou het zeer kwalijk vinden als we onze wetten zouden gaan afdwingen. Bijna iedereen begaat dagelijks wel een overtreding en mensen zouden dus al snel sterven van de honger als de wet werd afgedwongen.
Dan is Nederland een erg fout land. De hele wereld is zeer kwalijk voor jou .
Wetten worden 24 uur per dag afgedwongen.
Het gaat hier niet om een broodje eten in de bus ..... waardoor men ook al door 13 politieagenten gearresteerd kan worden, maar dit terzijde. Het gaat hier om een waarschijnlijke verkrachting van de rechtsstaat .
De belangrijkste man in die regering Den Uyl (73-77) was Joop den Uyl die later verklaarde dat het een bewuste executie was van kapers. Waar bewust over was gesproken in kabinetsvergaderingen van de belangrijkste ministers.
pi_168502838
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 januari 2017 21:22 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dan is Nederland een erg fout land. De hele wereld is zeer kwalijk voor jou .
Wetten worden 24 uur per dag afgedwongen.
Het gaat hier niet om een broodje eten in de bus ..... waardoor men ook al door 13 politieagenten gearresteerd kan worden, maar dit terzijde. Het gaat hier om een waarschijnlijke verkrachting van de rechtsstaat .
De belangrijkste man in die regering Den Uyl (73-77) was Joop den Uyl die later verklaarde dat het een bewuste executie was van kapers. Waar bewust over was gesproken in kabinetsvergaderingen van de belangrijkste ministers.

Ik heb gelezen over de bevrijdingsplannen en het idee was inderdaad dat er veel dood gingen. Wat had je liever gezien? Dat ze bij het eerste onraad met een machinegeweer in de gijzelaars coupé konden rennen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')