quote:Amsterdamse burgemeester Van der Laan heeft uitgezaaide longkanker
De Amsterdamse burgemeester Eberhard van der Laan heeft vrijdag wereldkundig gemaakt dat bij hem uitgezaaide longkanker vastgesteld is.
Van der Laan heeft dit laten weten in een brief. In de brief laat de burgemeester doorschemeren dat de perspectieven voor genezing niet goed zijn.
In overleg met de gemeenteraad en het college van B&W gaat Van der Laan kijken hoe hij zijn functie voorlopig uit kan blijven voeren. Wel zegt hij delen van zijn functie ook uit te gaan besteden aan collega's.
Van der Laan stond bekend als vervende roker. Eind vorig jaar maakte Van der Laan echter bekend na jaren roken te zijn gestopt.
In 2013 werd bij Van der Laan al eens prostaatkanker vastgesteld.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij is 61. Maar heeft idd nog vrij jonge kinderen.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 13:23 schreef Bugno het volgende:
Balen, uitstekende burgemeester. Niet oud toch? En jonge kinderen
Was dat niet mbt die prostaatkanker in 2013 dan?quote:Op vrijdag 27 januari 2017 13:25 schreef EdvandeBerg het volgende:
Hij is eerder ook al eens behandeld kan ik mij herinneren.
Toendertijd werd gefluisterd dat Plasterk wel eens zijn opvolger zou kunnen worden.
Bah, dat zou echt een baantjescarrousel actie zijn.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 13:25 schreef EdvandeBerg het volgende:
Toendertijd werd gefluisterd dat Plasterk wel eens zijn opvolger zou kunnen worden.
hij zag er altijd al ongezond en grauw uit.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 13:23 schreef Ole het volgende:
Vond hem er al niet zo goed uitzien. Maar klote!
Ik zou Wilders graag op die post willen zien. Lijkt mij heerlijk om hem te zien spartelen in de ketenen van een burgemeester. Lekker boven de partijen staan.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 13:27 schreef MCH het volgende:
[..]
Bah, dat zou echt een baantjescarrousel actie zijn.
fervent of fervente roker?quote:Op vrijdag 27 januari 2017 13:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
Fervente roker, niet vervende
OT: verschikkelijk rot voor hem en zijn geliefden. Ik wens hem (en hen) sterkte.
Weltschmerz kan jou precies uitleggen dat die 600.000 er gewoon 0 zijn.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 13:28 schreef justarandomdude het volgende:
Tobacco kills around 6 million people each year. More than 5 million of those deaths are the result of direct tobacco use while more than 600 000 are the result of non-smokers being exposed to second-hand smoke.
http://www.who.int/mediacentre/factsheets/fs339/en/
Burgemeesterschap is inderdaad een voorbeeld van de baantjescarroussel. Daar kunnen uitgerangeerde politici worden geparkeerd als dank voor hun inspanningen.quote:Op vrijdag 27 januari 2017 13:27 schreef MCH het volgende:
[..]
Bah, dat zou echt een baantjescarrousel actie zijn.
Niet van de grootste stad van Nederlandquote:Op vrijdag 27 januari 2017 13:31 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Burgemeesterschap is inderdaad een voorbeeld van de baantjescarroussel. Daar kunnen uitgerangeerde politici worden geparkeerd als dank voor hun inspanningen.
Ard v/d Steur wacht vast ook een burgemeestersbaantje. Of directeur van een wooncorporatie of thuiszorgstichting.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |