abonnement Unibet Coolblue
pi_169179257
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 16:08 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

1) In principe probeer ik elke dag te gaan, maar op dinsdag en woensdag wil ik met mijn huidige rooster nogal eens wegblijven. Ik besteed echt niet veel tijd aan zelfstudie, maar probeer wel bij te blijven met de stof. Ze verwachten dat je ongeveer 40 uur per week bezig bent, maar dat doen maar enkelen.

2) De vragen bestaan vaak uit kleine casusjes. Soms ga je extra in op een arrest (uitspraak Hoge Raad/Gerechtshof) om de stof beter te begrijpen. Het hoorcollege geldt als aanvulling op het werkcollege.

3) Ik zit zelf bij K.S.R.V. Njord. Ik ga volgend jaar (waarschijnlijk) nog bij een aantal andere verenigingen kijken. De opties zijn eindeloos; iedereen vindt wel een vereniging die bij hem of haar past. Heb je al iets op het oog?
Hoe ziet jouw rooster eruit dan? Welke dagen heb je college of werkgroep? Of dagelijks wel?

Als ik een studentenvereniging zou kiezen zou het waarschijnlijk SSR of Augustinus worden. Qua studievereniging dan JFV. Besteed zelf veel tijd aan sport dus weet niet zeker of ik er tijd voor heb.
  maandag 27 februari 2017 @ 16:21:16 #277
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_169179360
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 16:15 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Hoe ziet jouw rooster eruit dan? Welke dagen heb je college of werkgroep? Of dagelijks wel?

Als ik een studentenvereniging zou kiezen zou het waarschijnlijk SSR of Augustinus worden. Qua studievereniging dan JFV. Besteed zelf veel tijd aan sport dus weet niet zeker of ik er tijd voor heb.
Sporten gaat sowieso wel lukken. Iedereen kan een uurtje of twee per dag missen, vooral als je daar al woont en/of bij een sportvereniging gaat.

Op dit moment:

Maandag 9-11 WC, 13-15 HC
Dinsdag 9-11 HC
Woensdag 17-19 HC
Donderdag 13-15 WC
Vrijdag 9-11 WC

Hoorcolleges worden wel vaak twee of drie keer per week gegeven trouwens, dus dan kan je in principe ook op een andere dag gaan.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_169179429
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 16:21 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Sporten gaat sowieso wel lukken. Iedereen kan een uurtje of twee per dag missen, vooral als je daar al woont en/of bij een sportvereniging gaat.

Op dit moment:

Maandag 9-11 WC, 13-15 HC
Dinsdag 9-11 HC
Woensdag 17-19 HC
Donderdag 13-15 WC
Vrijdag 9-11 WC

Hoorcolleges worden wel vaak twee of drie keer per week gegeven trouwens, dus dan kan je in principe ook op een andere dag gaan.
Dus eigenlijk ben je 3 dagen verplicht aanwezig om alle werkcolleges en het hoorcollege bij te wonen, en dan de andere dagen voor zelfstudie of voor andere activiteiten.

Ik woon in principe vlakbij Leiden dus dat is mooi meegenomen.

Ik weet genoeg :)
  maandag 27 februari 2017 @ 16:30:47 #279
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_169179574
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 16:24 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Dus eigenlijk ben je 3 dagen verplicht aanwezig om alle werkcolleges en het hoorcollege bij te wonen, en dan de andere dagen voor zelfstudie of voor andere activiteiten.

Ik woon in principe vlakbij Leiden dus dat is mooi meegenomen.

Ik weet genoeg :)
Ja, maar vorige periode had ik bijvoorbeeld twee werkcolleges op één dag. Zal alsnog wel op kamers gaan, alhoewel ik dat zelf ook nog niet heb gedaan :+
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_169179585
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 13:21 schreef BredeBroeder het volgende:

[..]

Meeloopdagen zijn binnenkort al en reeds vol dus vandaar dat ik het maar op deze manier vraag.
Je hoeft niet de officiële meeloopdagen te volgen hè ;) Vraag gewoon eens een student of je mee mag. Dit topic is daarvoor uiteraard ideaal.
quote:
Natuurlijk is het niet het doel om onvoldoendes te halen, maar het is wel een extra stukje zekerheid naar mijn mening. Het lijkt me best logisch dat niet alles je evenveel interesseert en dat je daardoor wellicht een wat minder goed cijfer haalt voor een tentamen. Op zo'n moment is compensatie dan wel handig.
Nee, alle tentamens zijn prima te doen. Ook een vak dat je even wat minder vindt moet je gewoon voor werken en als je gemotiveerd en niet volledig achterlijk bent is een voldoende halen absoluut mogelijk. Zoals ik zei, een 6 moet niet je streefcijfer zijn.
pi_169180433
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 01:27 schreef BredeBroeder het volgende:
Hallo :)

Ik kom met een vraag over deze interessante studie.

Recht interesseert mij na het kijken naar verschillende studies het meeste. De universiteit waar ik Recht het beste kan volgen weet ik nog niet, maar ik denk wel dat het de EUR of de UL wordt. Ik woon zelf erg dichtbij Leiden, het staat goed aangeschreven en de stad en sfeer staan mij goed aan.

De EUR staat mij echter meer aan kwa sfeer, een veel modernere universiteit, de stad vind ik dan weer minder. Ook de manier van lesgeven op de EUR is anders dan op de UL, namelijk via kleine onderwijsgroepen van 10 man waarin een casus wordt besproken. Contacturen op de EUR liggen ook lager dan op de UL (ongeveer 10).

Daarnaast staat het studiepunten systeem op de EUR mij ook aan. Op de UL ben je verplicht om uiteindelijk alle vakken te halen. Op de EUR moet je wel alle ECT's halen maar kan je een 5 compenseren met een 7. Dat is bijvoorbeeld handig als je wat minder goed bent in een vak. Veel mensen zeggen dat de UL kwalitatief betere docenten heeft en dat de school hoger aangeschreven staat in het bedrijfsleven.

Wie zou mij kunnen helpen om de keuze makkelijker te maken? Ik ga sowieso een onderwijsgroep een keer meemaken, dus dan kan ik meteen zien of het systeem op de EUR mij bevalt.
Gewoon de uni kiezen waar je het minst voor moet reizen. In Nederland is er toch nauwelijks verschil joh, gewoon goed presteren, dat telt.
Ik zit zelf nu halverwege mijn 2e jaar aan de EUR dus als je iets wil weten mag je 't altijd gerust vragen. Ik heb in ieder geval geen spijt van mijn keuze en het systeem van de EUR vind ik eigenlijk ook dikke prima.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2017 17:11:39 ]
pi_169180636
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 16:31 schreef Tchock het volgende:

[..]

Je hoeft niet de officiële meeloopdagen te volgen hè ;) Vraag gewoon eens een student of je mee mag. Dit topic is daarvoor uiteraard ideaal.

[..]

Nee, alle tentamens zijn prima te doen. Ook een vak dat je even wat minder vindt moet je gewoon voor werken en als je gemotiveerd en niet volledig achterlijk bent is een voldoende halen absoluut mogelijk. Zoals ik zei, een 6 moet niet je streefcijfer zijn.
@je onderschrift
Ik stem PVV.
pi_169180908
quote:
6s.gif Op maandag 27 februari 2017 17:21 schreef Bolasie het volgende:

[..]

@je onderschrift
Ik stem PVV.
En je studeert rechten? Schaam je. Iemand die onze grondwet haat zou je als jurist moeten verafschuwen.
pi_169180979
Ja, wat zeg je daarop hè, Rickert.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2017 17:35:25 ]
pi_169181189
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2017 17:33 schreef Tchock het volgende:

[..]

En je studeert rechten? Schaam je. Iemand die onze grondwet haat zou je als jurist moeten verafschuwen.
In de fik ermee.
pi_169181252
quote:
6s.gif Op maandag 27 februari 2017 17:43 schreef Bolasie het volgende:

[..]

In de fik ermee.
Troll of niet goed wijs, dus.
pi_169181316
Weet iemand hoe het zit met het nemen van een tussenjaar of deeltijd studeren? Wil eigenlijk nu gaan werken en mijn scriptie op een later tijdstip schrijven, hoe lang blijven de vakken die je gehaald hebt geldig?
pi_169181350
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 17:50 schreef Henrys het volgende:
Weet iemand hoe het zit met het nemen van een tussenjaar of deeltijd studeren? Wil eigenlijk nu gaan werken en mijn scriptie op een later tijdstip schrijven, hoe lang blijven de vakken die je gehaald hebt geldig?
Onbeperkt geldig.
Je kan niet zomaar van voltijd naar deeltijd gaan dacht ik.
Je kan altijd een tussenjaar nemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-02-2017 17:51:48 ]
pi_169181355
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 17:50 schreef Henrys het volgende:
Weet iemand hoe het zit met het nemen van een tussenjaar of deeltijd studeren? Wil eigenlijk nu gaan werken en mijn scriptie op een later tijdstip schrijven, hoe lang blijven de vakken die je gehaald hebt geldig?
Niet zo lui doen, staat gewoon op de site van je universiteit. Meestal wel een aantal jaar dus tenzij je al langstudeerder bent is er weinig aan de hand.
pi_169181374
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 17:51 schreef Tchock het volgende:

[..]

Niet zo lui doen, staat gewoon op de site van je universiteit.
Ook een goede reactie. Staat allemaal in de OER.
pi_169181376
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2017 17:51 schreef Etsu het volgende:

[..]

Onbeperkt geldig.
Nee, da's niet waar. Op de UvA niet in elk geval (daar vervallen tentamenresultaten na 10 jaar).
pi_169181383
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 17:52 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nee, da's niet waar. Op de UvA niet in elk geval (daar vervallen tentamenresultaten na 10 jaar).
Op de RuG wel.
  maandag 27 februari 2017 @ 17:55:26 #293
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_169181431
Ben je te laat met het aanmelden voor het hippe en coole vak ''Great Cases'', moet je nu ''Effectiviteit van het Recht'' gaan doen.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_169181529
Straks mijn bestuursrechtkennis maar even oppoetsen voor het schrijven van een bezwaarschrift. Wordt nog wat. :')
  maandag 27 februari 2017 @ 18:02:34 #296
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_169181558
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2017 18:01 schreef Etsu het volgende:
Straks mijn bestuursrechtkennis maar even oppoetsen voor het schrijven van een bezwaarschrift. Wordt nog wat. :')
Ik heb vannochtend een bestuurlijke boete gehad van ¤95,- omdat ik met mijn snorfiets reed over een fietspad dat was aangeduid als voetgangersgebied met uitzondering voor fietsers.

Juist.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_169181583
quote:
7s.gif Op maandag 27 februari 2017 18:02 schreef KetchupFTW het volgende:

[..]

Ik heb vannochtend een bestuurlijke boete gehad van ¤95,- omdat ik met mijn snorfiets reed over een fietspad dat was aangeduid als voetgangersgebied met uitzondering voor fietsers.

Juist.
Volgens de gemeente zou ik met 3 man in het huis wonen en betaal ik voor voor 3 mensen afvalstoffenheffing :')

Vorige jaren was het prima, sinds dit jaar heb ik een vriendje en een kind bij ofzo? :?
  maandag 27 februari 2017 @ 18:05:27 #298
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_169181614
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2017 18:04 schreef Etsu het volgende:

[..]

Volgens de gemeente zou ik met 3 man in het huis wonen en betaal ik voor voor 3 mensen afvalstoffenheffing :')

Vorige jaren was het prima, sinds dit jaar heb ik een vriendje en een kind bij ofzo? :?
:*

Dit is waarom mensen bestuursrecht gaan studeren. Om een soort van wraak te nemen op de samenleving als geheel.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_169181745
quote:
1s.gif Op maandag 27 februari 2017 17:51 schreef Etsu het volgende:

[..]

Onbeperkt geldig.
Je kan niet zomaar van voltijd naar deeltijd gaan dacht ik.
Je kan altijd een tussenjaar nemen.
Bedankt, weet je trouwens of je op een vast moment moet beginnen met je scriptie of dat je gewoon je schrijfplan inlevert en er contact met je word opgenomen over begeleiding?
pi_169181835
quote:
0s.gif Op maandag 27 februari 2017 18:12 schreef Henrys het volgende:

[..]

Bedankt, weet je trouwens of je op een vast moment moet beginnen met je scriptie of dat je gewoon je schrijfplan inlevert en er contact met je word opgenomen over begeleiding?
Beide niet. Je bent niet geheel vrij daarin maar het is ook niet zo dat iedereen op hetzelfde moment moet inleveren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')