abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_168400005
Ik heb een tijd geleden een gitaar versterker gekocht. In de handleiding stond dat je eerst met je kabel je gitaar moet verbinden en de volumes aan. Als volgt moet je met de snaren gaan spelen totdat het groene lampje rood wordt en het geluid uit de versterker komt. Dat lukte maar de eerst volgende keer dat ik de versterker weer aan deed brandde er weer een groen lampje en moest ik hetzelfde opnieuw doen. Dit trad elke keer op en het lampje bleef niet op rood staan als ik de versterker aan zette. Ik moet er bij zeggen de netstroom kabel van de versterker zit in een stopcontactendoos en niet in een stopcontact aan de muur ik weet niet of dat het veroorzaakt misschien hoort het wel zo te zijn. Bij mijn andere versterkers is het niet. Ik heb een Harley Benton HBAC-20 Acoustic Amplifier. Weet iemand hier meer van?
Mensen met fantasie vervelen zich nooit
  dinsdag 24 januari 2017 @ 19:09:27 #2
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_168400814
Als er geluid uitkomt dat naar je zin is, vindt je dan dat het iets uitmaakt

Heb je al een andere kabel geprobeerd

Heb je het volume van je gitaar voluit staan
Deze user is in mei social vrij en is in juni weer terug.
  dinsdag 24 januari 2017 @ 19:15:37 #3
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_168400930

Het ziet er naar uit dat het groen lampje gaat branden als je versterker in standby mode staat.

Het groene lampje brandt als de versterker geen signaal ontvangt, of wellicht een te zwak signaal.

Komt er wel geluid uit je versterker als je op je gitaar speelt.

Als dat niet zo is, dan lijkt het erop dat je kabel kaduik is.

Check het desnoods ff op een andere versterker of er prik uitkomt.
  dinsdag 24 januari 2017 @ 19:18:46 #4
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_168401005
Als je de versterker aanzet, staat hij wss iedere keer standaard in standby mode

en gaat het groene lampje branden.

Pas als je gebruik maakt van je gitaar en de versterker ontvangt een signaal,

gaat ie in bedrijf.

En na 30 minuten geen signaal ontvangen te hebben schakelt hij volgens de manual

automatisch weer in standby mode.
pi_170430191
Okay thanks for the tips. Maar ik had dit al gelezen in de handleiding. Het probleem is dus zo n beetje dat ik echt moet rammen op die snaren voor weet ik wat 15 minuten voordat die lamp op rood springt, en dit vind ik te lang en stoort mij.
Mensen met fantasie vervelen zich nooit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')