Weet iemand het?
quote:Bron radio538.nl
De Amsterdamse entertainer/presentator Gordon wordt geboren als Cornelis Willem Gordon Heuckeroth als jongste telg uit een familie met acht kinderen. Vader en moeder zijn marktkooplieden op de Albert Cuijp en na zijn middelbare school werkt Gordon regelmatig bij zijn ouders op de markt. Die plek is naar eigen zeggen de basis geweest voor de adremheid en humor die we van hem gewend zijn.
Aangespoord door familie en vrienden doet Gordon mee aan diverse talentenjachten, in de hoop daarmee zijn zangcarriëre een impuls te geven. Op zijn 17e maakt hij zijn tv-debuut bij de NCRV. Veel talentenjachten volgden en ook platenmaatschappijen toonden interesse. Tijdens het Nationale Songfestival in 1991 eindigt de zanger op de negende plaats, maar wordt wel als enige finalist gevraagd om een plaat op te nemen. Tekstschrijver en componist John Ewbank pende toen "Kon ik maar even bij je zijn" en een wekenlange nummer 1 hit was geboren. Met de vervolgsinlges "Blijf je vannacht bij mij", "Ik hou van jou", "'t is zo weer voorbij" wordt Gordon een vaste waarde in de Nederlandse muziekindustrie en regelmatig te gast in allerlei tv-programma's.ook buiten Nederland laat Gordon letterlijk van zich horen: de engelstalige versies van "Kon ik maar even bij je zijn" en "Ik hou van jou" komen ver in de Zuidafrikaanse en Scandinavische hitlijsten. Het logische vervolg is de opname van een Engelstalig album. "Now is the time" is één van de eerste Nederlandse R&B producties, opgenomen in Los Angeles. Ook Duitsland hoort van Gordon als het liedje "Miracle" wordt uitgekozen als tune voor het populaire programma "Traumhochzeit" met Linda de Mol.
Op tv kennen we Gordon van programma's als "Read my Lips" en "Gordon Doorgedraaid". Het zelfbedachte concept "Gordon's Lifestyle" is in 2002 zijn derde seizoen ingegaan. Naast uitverkochte concerten in Ahoy' Rotterdam, RAI Amsterdam en onlangs Carré vinden we Gordon nog steeds terug in de Nederlandse hitlijsten. In 1999 scoorde hij nog een grote hit met Re-Play. Zijn zelfgeschreven vertaling van "Pour que tu m'aime encour" van Céline Dion, "Omdat ik zo van je hou", scoorde met een nummer 3-notering hoger dan het origineel. Ook de Top 10 hit "Weet dat ik van je hou", wederom samen met Re-Play, is van de hand van Gordon.
In de zomer van 2001 wordt Gordon benaderd door 538 DJ Edwin Evers. Hij vraagt of Gordon een maand lang zijn populaire ochtendshow wil overnemen zodat hij rustig op vakantie kon gaan. Het resultaat? Sinds januari 2002 een eigen radioshow op Radio 538: elke zaterdag en zondag van 12.00 tot 15.00 uur.
quote:Thnx
Op zondag 8 december 2002 19:10 schreef gelly het volgende:
HeuckerothCornelis Willem Gordon Heuckeroth
quote:Leuk dat je weer terug bent. Ga nu maar ergens anders je postaantal opkrikken.
Op zondag 8 december 2002 19:11 schreef ivetje het volgende:
poepstamper
quote:dat is een onbiologisch verantwoorde opmerking aangezien de feces vrijwel niet aanwezig is tijdens de anale gemeenschap!
poepstamper
quote:
poepstamper
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |