Dan had je een ander moeten inhuren, maar huishoudster ala schoonmaakster is wat anders dan huishoudelijk medewerker.quote:Op vrijdag 20 januari 2017 07:34 schreef Hallmark het volgende:
Ik heb in het verleden ook een huishoudster gehad, Karima. Maar die maakte echt geen drie uur. Hooguit anderhalf uur. Alles was wel schoon, maar echt niet supergrondig hoor. Was opvouwen gebeurde vrijwel nooit want daar kwam ze niet aan toe.
Met andere woorden, ik zou gewoon afspreken met mensen welke taken je doet, en de kantjes er van af lopen. Ze willen zelden hun huishoudster kwijt.
Particulier of via WMO (zorg)?quote:Op donderdag 19 januari 2017 21:36 schreef Molang het volgende:
Hallo,
Ik werk nu een tijdje als huishoudelijke hulp bij mensen thuis en dat is toch heel wat anders dan mijn vorige fulltime kantoorbaan. Ik dacht eerst van ach dat moet ik makkelijk 30 uur in de week kunnen maar het is dus een stuk zwaarder dan gedacht.
Zijn er hier meer mensen die dit werk doen en zo ja voor hoeveel uur per week? Ik zou graag willen weten wat een beetje gangbaar is qua uren per week voor dit soort werk.
Dat verdelen over de week is meestal niet zo eenvoudig.quote:Op vrijdag 20 januari 2017 13:30 schreef Tinkepink het volgende:
Onze schoonmaakster werkt op dit moment 2x 3 uur per week (groot huis). Ik denk dat je met 24 uur per week wel aan je max zit qua wat je lichaam aankan. Proberen klanten te vinden waar je vaker per week mag langskomen, dan je de taken verdelen en hoef je niet iedere keer alle zware klussen te doen.
Ik betaal het gewoon zelf (schoonmaken dus). Goede hulp is schaars, dus mensen met voldoende inkomsten kunnen/willen misschien zelf wel de portemonnee grijpen.quote:Op vrijdag 20 januari 2017 14:01 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat verdelen over de week is meestal niet zo eenvoudig.
Cliënten krijgen een indicatie vanuit de wmo en op basis daarvan krijgen ze x uur per week.
Een uurtje per keer bijv. zou dan weinig nut hebben.
Meestal is het 2 tot 3 uur max per keer dus eigenlijk per week.
Mijn moeder krijgt anderhalf uur per week. De hulp komt dan, ik geloof, één keer in de 2 weken, 3 uur. Nu woont mijn moeder alleen in een seniorenwoning, maar veel werk kan gewoon niet gedaan worden. De hulp pakt er bijvoorbeeld elke keer 2 keukenkastjes bij, maar als ze de laatste klaar heeft, kan ze weer met de eerste beginnen. Ook het fornuis, mijn moeder heeft een vrijstaande kookplaat op de koelkast, komt niet meer van zijn plaats, terwijl daar wel vuil achter/onder komt.quote:Op vrijdag 20 januari 2017 14:01 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat verdelen over de week is meestal niet zo eenvoudig.
Cliënten krijgen een indicatie vanuit de wmo en op basis daarvan krijgen ze x uur per week.
Een uurtje per keer bijv. zou dan weinig nut hebben.
Meestal is het 2 tot 3 uur max per keer dus eigenlijk per week.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |