Hoe kom je bij een afschrijving van 200 euro per jaar bij een levensduur van 15 jaar? Dit type ketel kost nog geen 1000 euro. Met montage er bij is de afschrijving bij een levensduur van 15 jaar hooguit 100 euro per jaar.quote:Op donderdag 19 januari 2017 21:22 schreef Athmozz het volgende:
Warmtewisselaar schoonmaken lukt normaal best goed, is sterk ontalkproduct erin en klaar.
Ik zou daar nog wel durven, als je uitgaat van levensduur van 15 jaar voor een CV installatie zit je met afschrijving van 200 per jaar, als je hiermee het nog een jaar kan trekken heeft het gerendeerd
Ook een condenserende HR ketel (dat is de huidige ketel van TS nu ook alquote:Op donderdag 19 januari 2017 22:03 schreef Athmozz het volgende:
Ik ga er vanuit dat nieuwe installatie met huidige techniek gebeurt, dus condenserend. Vandaar de 200.
In vergelijking met wat ?, vorige jaren ?quote:Op donderdag 19 januari 2017 20:18 schreef .Seven. het volgende:
Ook verbruik ik sinds 2 maanden enorm veel gas, wel 3 keer zoveel. Ik dacht dat dit aan mijn nieuwe thermostaat lag (Toon), maar nu twijfel ik daaraan.
Ik zie niet in hoe een vervuilde warmtewisselaar tot wisselende temperaturen zou leiden. Volgens mij zit er iets vereerd in een regeling van een (drieweg) klep, thermostaat of douchekraan. Ik zou eerder die laatste verdenken van kalkafzetting en ontkalken/schoonmaken, eet. vervangen.quote:Op vrijdag 20 januari 2017 08:42 schreef .Seven. het volgende:
Maar goed, de warmtewisselaar goed laten schoonmaken/ontkalken zou dus wel een verstandige keuze zijn?
Dat is ook een warmtewisselaar, maar je hebt 100% gelijk als je bedoelt dat het een heel andere warmtewisselaar is dan de CV-water warmtewisselaar die warmteoverdracht van gassen naar water geeft.quote:Op donderdag 19 januari 2017 23:46 schreef qajariaq het volgende:
Heeft dat ding wel een warmtewisselaar? Mijn Intergas heeft gewoon een apart kanaal door het blok voor warm water.
Dan heeft ie waarschijnlijk ook niet zoiets warmtewisselaar.quote:Op vrijdag 20 januari 2017 09:51 schreef .Seven. het volgende:
De Intergas KK HR36/30 heeft geen driewegklep volgens mij.
Sterker nog, vailliants kosten zelfs naar rond de 750 voor een condenserende als je beetje de markt kent. Ik ga uit van een geïnstalleerde, met een dergelijke regeling en bijhorende dubbelwandige schouw, dan zal je ook in nl rond de 3000 uitkomenquote:Op vrijdag 20 januari 2017 02:36 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Ook een condenserende HR ketel (dat is de huidige ketel van TS nu ook al) is maar iets van ¤1000
Man heeft een probleem gevonden, pas als dit probleem is verholpen kan hij zien of de ketel verder goed werkt of dat er elders nog problemen zijn.quote:Op vrijdag 20 januari 2017 14:11 schreef .Seven. het volgende:
Installateur geeft aan dat reinigen kan, maar dat het geen garantie bied op een goed functionerende ketel. Voor mijn gevoel verkoopt hij liever een nieuwe ketel
Als het iemand is die al jaren de ketel onderhoudt en dus weet waar ie over praat, en je vertrouwt hem, dan is dat dus het beste advies..quote:Op donderdag 19 januari 2017 20:18 schreef .Seven. het volgende:
De installateur geeft aan dat ik beter een nieuwe cv kan aanschaffen.
Kan als jij een andere aanschaft neem ik de oude wel tegen oud metaal prijs van jou over!quote:Op vrijdag 20 januari 2017 14:11 schreef .Seven. het volgende:
Installateur geeft aan dat reinigen kan, maar dat het geen garantie bied op een goed functionerende ketel. Voor mijn gevoel verkoopt hij liever een nieuwe ketel
Klopt.quote:Op vrijdag 20 januari 2017 12:48 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Dan heeft ie waarschijnlijk ook niet zoiets warmtewisselaar.
[ afbeelding ]
Wist het al hoor, 5 min heb ik hem open of stuk!quote:
quote:Op vrijdag 20 januari 2017 18:22 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wist het al hoor, 5 min heb ik hem open of stuk!
25¤ mag ts hem mij verkopen, en dat zegt iets toch.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |