abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 december 2002 @ 18:35:06 #1
19394 Scotty
Are yae daft lad?
pi_7211518
Even een vraagje.

Weet iemand toevallig of er wettelijk een minimum temperatuur is vastgesteld voor het werken in een winkel (boekhandel in dit geval).

De baas van m`n vriendin heeft namelijk een open deur beleid (zonder een blower bij de deur) en dan de kachel uit.
Al haar collega's lopen met 3 lagen kleding aan en vernikkelen dan nog in die zaak... dus voor ze weer gaan klagen willen we eerst weten of er ook een wettelijke minimum temperatuur is.

(als je het niet weet, dan niet reageren a.u.b.)

Yae cannae change the laws of physics!
  zondag 8 december 2002 @ 18:38:21 #2
8949 Nijntjuh
..:: Nynke! ::..
pi_7211578
quote:
Voor gesloten ruimten waar doorlopend mensen aan het werk zijn, gelden er minimumtemperaturen, afhankelijk van de soort fysieke inspanningen die er op de werkpost in kwestie moet worden geleverd. Bij zeer licht werk is er al een probleem bij 20° C; bij licht werk daalt de aanvaardbare temperatuur tot 18° C., voor halfzwaar werk is de grens 15° C. en voor zwaar werk, 12°C. Deze temperaturen moeten gemeten worden met een droge thermometer die doorgaans hogere waarden geeft dan een gewone thermometer.

Bij een buitentemperatuur van minder dan 10° C. moeten deze werknemers beschikken over een voldoende krachtige verwarming of een andere mogelijkheid om zich geregeld te kunnen verwarmen. Ze mogen bovendien enkel werken op een plankenvloer, waardoor rechtstreeks contact met de grond wordt voorkomen en zij zoveel mogelijk tegen weer en wind worden beschermd

Zie ook deze link
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods.
..................The cats have never forgotten this.
  zondag 8 december 2002 @ 18:42:32 #3
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_7211638
quote:
Op zondag 8 december 2002 18:38 schreef Nijntjuh het volgende:

[..]

Zie ook deze link

Ze heeft dus in ieder geval recht om te klagen. Laat haar anders eens een thermometer meenemen, dan weet ze het zeker. Belachelijk dat dergelijke situaties nog steeds voorkomen.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_7211667
En als je nou buiten werkt... ??
Ik kan moeilijk elk half uur tegen m'n baas zeggen van: 'Hey dude, ik ga mezelf even opwarmen bij de kachel, laterz'

[Dit bericht is gewijzigd door Roellio op 08-12-2002 18:45]

† In Memoriam † zondag 8 december 2002 @ 18:44:46 #5
34726 Fratz
Max
pi_7211674
mmm. geld dit ook voor nederland?
ik weet wel dat er sommige beroepen zijn die een koudetoeslag krijgen, slagers bijvoorbeeld.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_7211809
quote:
Op zondag 8 december 2002 18:35 schreef Scotty het volgende:
Even een vraagje.

Weet iemand toevallig of er wettelijk een minimum temperatuur is vastgesteld voor het werken in een winkel (boekhandel in dit geval).

De baas van m`n vriendin heeft namelijk een open deur beleid (zonder een blower bij de deur) en dan de kachel uit.
Al haar collega's lopen met 3 lagen kleding aan en vernikkelen dan nog in die zaak... dus voor ze weer gaan klagen willen we eerst weten of er ook een wettelijke minimum temperatuur is.

(als je het niet weet, dan niet reageren a.u.b.)

tja. ik werk in de kas en daar is het in de winter echt niet warmer dan 10 graden. gewoon heel veel kleren aan treken muts op je hoofd en heel vaak pauze nemen om weer lekker warm te worden
eten!!!
pi_7211879
wat een gezeur..
ik werkte bij een groenteboer.. en als het buiten -4 was was het binnen -2 ofzo.. dus.. boeie././
pi_7211892
Ik werk ook buiten, als het morgen overdag -2 is, werk ik met -2.
Shit happens.
pi_7211918
quote:
Op zondag 8 december 2002 18:44 schreef Fratz het volgende:
mmm. geld dit ook voor nederland?
.....
lijkt me wel als het van een Nederlandse site afkomt..
[url=http://www.06ringtones.nl]06ringtones.nl[/url]
  † In Memoriam † zondag 8 december 2002 @ 19:29:34 #10
34726 Fratz
Max
pi_7212352
quote:
Op zondag 8 december 2002 19:01 schreef DaNiToNeS het volgende:

[..]

lijkt me wel als het van een Nederlandse site afkomt..

jaja een nederlandse site waar .be achterstaat...
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')