abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 19 januari 2017 @ 22:22:03 #101
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_168280112
quote:
10s.gif Op donderdag 19 januari 2017 22:17 schreef Stabiel het volgende:
In Mosul:

[ afbeelding ]

Mooi toepasselijk shirt ook. :D
Iron Maiden?
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_168280132
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2017 22:13 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Is dat je favoriete gezegde? ;)
ALLAHU AKBAR is ook leuk :P

quote:
De Amerikanen hebben ook een destabiliserende rol gespeeld, maar via Turkije is alles verlopen, in welk geval de wapentransfers, ontmoetingen van oppositie leiders, het plannen van operaties, doorsluizing van buitenlandse jihadisten, etc.
op de amerikaanse bandwagon idd
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_168280162
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2017 22:22 schreef Szura het volgende:

[..]

Iron Maiden?
Geen idee, maar het matched wel goed met de rest van zijn outfit.
pi_168280178
quote:
10s.gif Op donderdag 19 januari 2017 22:22 schreef Slayage het volgende:

[..]

ALLAHU AKBAR is ook leuk :P

[..]

op de amerikaanse bandwagon idd
Niemand dwong Turkije natuurlijk om op de bandwagen te springen. ;)
pi_168280203
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2017 22:03 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Davutoglu heeft een sleutelrol gespeeld in het gehele conflict en is de ideologische vader geweest van Erdogan's neo-Ottomaanse Middenoosten beleid.

Hij slaat de spijker precies op zijn kop in dat interview.
Dat hij Erdogan en zijn beleid heeft geïnspireerd dat is evident. Dat Turkije geen ruime capaciteiten heeft om een burgeroorlog in stand te houden net zo.

Davutoglu weer in andere dagen:

quote:
Prime Minister Ahmet Davutoğlu said on Wednesday that the Syrian regime, ISIS and the PKK made an agreement in May to attack the anti-Assad opposition forces and share Turkey's border with Syria.

"Daesh [Arabic acronym of ISIS], PKK and the [Syrian] regime sat around a table on May 28 in Hasakah [in northeastern Syria] and reached an agreement to attack the opposition," he told a live interview on private Show TV channel.
http://www.dailysabah.com(...)ck-opposition-forces
pi_168280382
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2017 22:24 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Niemand dwong Turkije natuurlijk om op de bandwagen te springen. ;)
op een gegeven moment wordt er uiteraard een calculatie gemaakt. hoe dat exact is gegaan in TR zullen we nooit weten, maar kennelijk zagen ze er op dat moment onder die omstandigheden heil in. net als dat ze nu heil zien in de samenwerking met de russen. ze laten zich simpelweg leiden door de omstandigheden en zijn niet bij machte te dicteren wat er gebeurt in syrie.

ik denk dat er weinig mensen zijn die, als ze wisten waar het allemaal naartoe zou leiden anno 2017, niemand dit zo uit de hand zou laten lopen. zelfs de main stream rebellen had spijt dat ze de wapens hadden opgepakt binnen twee jaar tijd. toen bleek dat de VS vooral praatjes hadden en helemaal niet stappen nam om assad onderuit te halen, waardoor het conflict aan bleef modderen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_168280462
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 22:25 schreef Triggershot het volgende:
Dat hij Erdogan en zijn beleid heeft geïnspireerd dat is evident. Dat Turkije geen ruime capaciteiten heeft om een burgeroorlog in stand te houden net zo.
Vandaar dat Turkije dan ook gesteund wordt door de rijke Golfstaten. En de VS niet te vergeten.
pi_168280552
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2017 22:32 schreef Stabiel het volgende:

[..]

Vandaar dat Turkije dan ook gesteund wordt door de rijke Golfstaten. En de VS niet te vergeten.
Dat is toch het hele punt, was het niet Turkije, was het wel Jordanië die werd overgehaald. Dat je als geïsoleerde groep ergens steun vandaan moet halen om te overleven spreekt voor zich, maar ik ben echt van mening dat jij Turkije en haar capaciteiten om dit te doen te hoog inschat als we het niet over de golfstaten, EU en VS zouden hebben.
pi_168280658
quote:
10s.gif Op donderdag 19 januari 2017 22:30 schreef Slayage het volgende:
op een gegeven moment wordt er uiteraard een calculatie gemaakt. hoe dat exact is gegaan in TR zullen we nooit weten, maar kennelijk zagen ze er op dat moment onder die omstandigheden heil in. net als dat ze nu heil zien in de samenwerking met de russen. ze laten zich simpelweg leiden door de omstandigheden en zijn niet bij machte te dicteren wat er gebeurt in syrie.
De calculatie was heel simpel. Turkije zag haar kans schoon om opportuun gebruik te maken van de situatie in Syrië door in het begin (2011 en begin 2012) via diplomatieke wegen Assad onder druk te zetten door politieke reformen te eisen, en, het allerbelangrijkste, om de Moslimbroederschap in het zadel te werken. Toen Assad weigerde en heethoofd Erdogan dat als een persoonlijke belediging zag, begon Turkije actief de rebellie te steunen om zo middels geweld de regering omver te werpen.

quote:
ik denk dat er weinig mensen zijn die, als ze wisten waar het allemaal naartoe zou leiden anno 2017, niemand dit zo uit de hand zou laten lopen. zelfs de main stream rebellen had spijt dat ze de wapens hadden opgepakt binnen twee jaar tijd. toen bleek dat de VS vooral praatjes hadden en helemaal niet stappen nam om assad onderuit te halen, waardoor het conflict aan bleef modderen.
Want iedereen vergat hoe het in Afghanistan was afgelopen? Of in Irak? Of in Libië?
pi_168280720
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 22:35 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Dat is toch het hele punt, was het niet Turkije, was het wel Jordanië die werd overgehaald. Dat je als geïsoleerde groep ergens steun vandaan moet halen om te overleven spreekt voor zich, maar ik ben echt van mening dat jij Turkije en haar capaciteiten om dit te doen te hoog inschat als we het niet over de golfstaten, EU en VS zouden hebben.
Ja, maar dat is allemaal hypothetisch. Bovendien was de rebellie in het noorden altijd sterker dan in het zuiden. Feit blijft dat zonder Turkije de oppositie allang hopeloos gefaald zou hebben.
pi_168280779
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2017 22:38 schreef Stabiel het volgende:

[..]

om de Moslimbroederschap in het zadel te werken. T

deze heb ik gemist...
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_168281103
quote:
10s.gif Op donderdag 19 januari 2017 22:41 schreef Slayage het volgende:

[..]

deze heb ik gemist...
quote:
Both Erdogan and Davutoglu seem to have read the "Arab Spring" as an opportunity to establish Turkey as the leader of a Middle East emerging from the chrysalis of authoritarian rule. With Gaddafi in the process of being ejected, they positioned themselves in the front rank of the international collective mobilising against Assad. They claimed to have done everything they could to talk him into introducing political reform but, according to Syria’s Foreign Minister Walid al-Muallim, the core of Turkey’s "advice" was Erdogan’s insistence that the Syrian government enter into dialogue with the Muslim Brotherhood.

“We kept telling them that the disagreement between the Syrian regime and the Muslim Brotherhood goes back to the 1980s and cannot easily be resolved,” Muallim told Turkish newspaper Hurriyet in 2012.

With Assad refusing to take their advice, Erdogan and Davutoglu finally committed themselves to the effort to drive him out of power by supporting both the self-styled Free Syrian Army (FSA) and the Syrian National Council (eventually to be superseded by the Syrian National Coalition). They cut relations with Syria, imposed sanctions and ended cross-border trade, affecting not just Syria but goods being transported to and from the Gulf. The FSA used southeastern Turkey as a launching pad for attacks across the border and as the conflict metastasized, jihadis from around the world flew into Istanbul to join in.
http://www.middleeasteye.(...)-collapses-960780703

quote:
Turkey, however, had geography on its side, and soon after the uprising began, it became the main staging ground for the opposition in exile. Some leading members of the Syrian Muslim Brotherhood who had already moved to Turkey, including its deputy general guide Mohammed Tayfour, were now joined by other members of the Syrian National Council’s executive office. Since April 2011, the Turkish authorities have discreetly helped the Syrian National Council to organize, allowing it to convene its first congresses in Antalya in April and a second meeting in Istanbul in July 2011.
http://carnegieendowment.(...)opposition-pub-47841
pi_168281510
quote:
1s.gif Op donderdag 19 januari 2017 22:49 schreef Stabiel het volgende:
the core of Turkey’s "advice" was Erdogan’s insistence that the Syrian government enter into dialogue with the Muslim Brotherhood.
ik ben overtuigd, dat erdo idd zijn geld had ingezet op de moslim broederschap :Y

sorry dude. dat erdo en co morsi volop steunden is helder, omdat de moslimbroederschap in egypte sterk aanwezig was, is dat logisch, maar de moslimbroederschap is marginaal geweest in syrie als ze al een noemenswaardige factor waren. lijkt me sterk dat ze dat beleid in syrie ten toon spreidden en dat dat beleid langs me hen zou gaan.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_168281557
quote:
10s.gif Op donderdag 19 januari 2017 22:58 schreef Slayage het volgende:

[..]

ik ben overtuigd, dat erdo idd zijn geld had ingezet op de moslim broederschap :Y

sorry dude. dat erdo en co morsi volop steunden is helder, omdat de moslimbroederschap in egypte sterk aanwezig was, is dat logisch, maar de moslimbroederschap is marginaal geweest in syrie als ze al een noemenswaardige factor waren. lijkt me sterk dat ze dat beleid in syrie ten toon spreidden en dat dat beleid langs me hen zou gaan.
Heb je enig idee van de geschiedenis van de Moslim Broederschap in Syrië?
pi_168281666
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 22:35 schreef Triggershot het volgende:
Dat is toch het hele punt, was het niet Turkije, was het wel Jordanië die werd overgehaald. Dat je als geïsoleerde groep ergens steun vandaan moet halen om te overleven spreekt voor zich, maar ik ben echt van mening dat jij Turkije en haar capaciteiten om dit te doen te hoog inschat als we het niet over de golfstaten, EU en VS zouden hebben.
Mwah de fysieke Turks-Syrische grens speelt een te belangrijke rol in de logistieke steun aan de rebellen. FSA heeft ook al vrij snel allerlei doorgang gekregen en ook gezeteld in Turkije. Maar ook vele jihadies kwamen Syrie via de Turkse grens binnen. Dan kan je nog stellen "de Turken kunnen onmogelijk miljoenen toeristen controleren op jihadi's" maar dat is mij iets te makkelijk.
Uiteindelijk heeft Turkije wel echt een sleutelrol gespeeld in dit conflict en de steun aan allerlei rebellen bewegingen. Zonder die support had de rebellie nooit zo'n grote vlucht kunnen nemen denk ik, met name omdat de Turks-Syrische grens zo verschrikkelijk groot is. En dan bedoel ik rebellei als een blijvende gewapende strijd tegen het regime. Niet de massale demonstraties in de eerste zes maanden, toen was het nog niet verworden tot een permanent gewapend conflict. Als dat Noord-Syrische grensgebied met Turkije "lek als een mandje is" leg je het als Syrische regime wel af. Zeker als je Turkse buurman actief de kant van de rebellen kiest en in logistieke zin de schouders zet onder rebellengroepen in Noord-Syrie. Maar goed, het waren andere tijden. Turkije stond daar zeker niet alleen in.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
  donderdag 19 januari 2017 @ 23:30:07 #116
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_168282585
Fotoshopje van Obama in de groene bus :')

Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  vrijdag 20 januari 2017 @ 00:54:45 #117
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_168284664
Sow:

@Dalatrm
@CJTFOIR strike hits joint #JFS #Zinki training camp. Initial tally 40 KIA, likely to rise to 60+. Camp reported to have been "flattened"

En wie waren er als eerste ter plaatse???





Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  vrijdag 20 januari 2017 @ 07:22:16 #118
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_168285652
quote:
14s.gif Op donderdag 19 januari 2017 18:17 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hieruit kan ik alleen maar concluderen dat jij niet heel lang actief bent op FOK! en of weinig de topics over Turkije hebt gevolgd, verwijten over het handelen van Turkije met A of B zijn niet begonnen met het Syrisch conflict noch zal het ermee stoppen.

[..]

Ja daarom, als je de 'welingelichte' kringen mag geloven steunde Turkije IS en leverde het wapens terwijl IS Turkije bedreigde, bomaanslagen pleegde, diplomaten had ontvoerd en gegijzeld, de ene na de andere video uitkwam waarin Erdogan werd uitgemaakt voor de hond van het westen en kafir werd hij door dezelfde welingelichte kringen op FOK! nog steeds verweten van het steunen van IS. Maar goed 'situatie mede door Erdogan zijn beleid gecreëerd' moet al als een flinke nuance ervaren worden wmb.

[..]

Ik hoopte eigenlijk dat het geen uitleg behoeftigde, maar heb ik mij dan lelijk in vergist spijtig genoeg.
Je vergeet dat Turkije bewust alle "rebellen" heeft gesteund, waaronder Al Qaeda. Dankzij Turkse steun is Idlib gevallen en konden ze voet aan de grond krijgen in Latakia. Daarnaast zijn enorm veel wapens via Turkije het land ingekomen, operatiecentra opgezet et cetera. Daarnaast is er gewoon beeldmateriaal dat IS met Turkse soldaten praat, vanuit Turkije Kobani aanvalt et cetera.

Het is de steun aan alle "rebellen" die de oorlog zo heeft doen escaleren met alle gevolgen van dien. Als de "rebellen" niet waren gesteund had de SAA makkelijk IS kunnen tackelen en was het op aanslagen na rustig in Syrië.
  vrijdag 20 januari 2017 @ 07:26:30 #119
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_168285671
https://www.almasdarnews.(...)ards-raqqa-year-map/

Zou de SAA de druk op Deir Ezzor willen verlichten? Overigens zou het wel dom zijn als ze weer dezelfde fout gaan maken. Vanuit Keweires gaan ze nu richting Al-Bab, beter trekken ze ook richting Deir Hafer op. Anders worden ze weer vanuit het noorden geneukt door IS als ze richting Raqqa gaan.
pi_168287742
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 07:22 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Je vergeet dat Turkije bewust alle "rebellen" heeft gesteund, waaronder Al Qaeda. Dankzij Turkse steun is Idlib gevallen en konden ze voet aan de grond krijgen in Latakia. Daarnaast zijn enorm veel wapens via Turkije het land ingekomen, operatiecentra opgezet et cetera. Daarnaast is er gewoon beeldmateriaal dat IS met Turkse soldaten praat, vanuit Turkije Kobani aanvalt et cetera.

Het is de steun aan alle "rebellen" die de oorlog zo heeft doen escaleren met alle gevolgen van dien. Als de "rebellen" niet waren gesteund had de SAA makkelijk IS kunnen tackelen en was het op aanslagen na rustig in Syrië.
Het is allemaal de schuld van het westen.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_168287775
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 10:21 schreef HSG het volgende:

[..]

Het is allemaal de schuld van het westen.
Het westen speelt al meer dan een eeuw een kwalijke rol in het Middenoosten. En die rol lijkt nog steeds niet uitgespeeld.
pi_168287977
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 00:54 schreef Szura het volgende:
Sow:

@Dalatrm
@CJTFOIR strike hits joint #JFS #Zinki training camp. Initial tally 40 KIA, likely to rise to 60+. Camp reported to have been "flattened"
heeft zinki zich aangesloten bij nusra?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  vrijdag 20 januari 2017 @ 10:39:34 #123
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_168288008
ISIS :r :r tering barbaren executeren weer mensen in Palmyra en blazen weer wat op
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_168288533
Waar is die tiger botoxhoofd als je hem nodig hebt.
Hij kiest alleen makkelijke klusjes uit met popie jopie foto's.
Waarom gaat ie niet naar Deir of Palmyra?
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
  vrijdag 20 januari 2017 @ 11:07:59 #125
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_168288572
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 januari 2017 11:05 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Waar is die tiger botoxhoofd als je hem nodig hebt.
Hij kiest alleen makkelijke klusjes uit met popie jopie foto's.
Waarom gaat ie niet naar Deir of Palmyra?
Tiger Forces beschuldigen van makkelijke klusjes, dan let je echt niet op hoor. :')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')