Wat denk je zelf?quote:Op maandag 16 januari 2017 07:03 schreef Niekeedy het volgende:
Dag FOK!kers,
Gisteren heb ik een betaling gedaan via PayPal van 500 euro. Mijn PayPal saldo stond op 0 en op mijn bankrekening staat ook niet genoeg. Dit wetende dacht ik dus dat de betaling nooit zou lukken en was dit ook maar voor de grap in de zin van kijk mij ik ga lekker iets van 500 euro aanschaffen in bijzijn van gezelschap wachtend op de melding dat PayPal mij voor gek verklaart omdat ik totaal geen saldo op mijn PayPal rekening heb staan.
Echter was de betaling succesvol, iets wat ik totaal niet verwachtte en ook niet gepland was.
Kan ik nou incasso van PayPal verwachten? Ik heb niet genoeg geld op mijn bankrekening maar eenmaal de 25e van deze maand weer voorbij is wel.
Kan dit een staartje krijgen? Of zal het bedrag van mijn rekening worden geschreven eenmaal ik salaris ontvang?
Bij voorbaat dank.
Staat allemaal in de voorwaarden waarmee TS akkoord is gegaan en dus bekend mee is..quote:Op maandag 16 januari 2017 07:11 schreef t4rt4rus het volgende:
PayPal weet niet hoeveel jij op een gekoppelde bankrekening hebt staan. Beetje dom om 500 euro als grapje uit te geven als je dat geld niet kan missen, helemaal dom als je dat geld niet eens hebt. Kan je de koop niet annuleren?
Hoe lang PayPal over het incasseren doet weet ik niet, moet je aan hun vragen. Of kijk bij aankomende incassos bij je bank, volgens mij geeft PayPal vrij ver van te voren aan een incasso te doen.
Waar staat dat TS het geld niet kan missen?? Dit bedenk je er nu zelf even bij?quote:Op maandag 16 januari 2017 07:11 schreef t4rt4rus het volgende:
PayPal weet niet hoeveel jij op een gekoppelde bankrekening hebt staan. Beetje dom om 500 euro als grapje uit te geven als je dat geld niet kan missen, helemaal dom als je dat geld niet eens hebt. Kan je de koop niet annuleren?
Hoe lang PayPal over het incasseren doet weet ik niet, moet je aan hun vragen. Of kijk bij aankomende incassos bij je bank, volgens mij geeft PayPal vrij ver van te voren aan een incasso te doen.
Dat zuig ik uit mijn duim.quote:Op maandag 16 januari 2017 07:21 schreef Chinless het volgende:
[..]
Waar staat dat TS het geld niet kan missen?? Dit bedenk je er nu zelf even bij?
Mijn vraag is, kan dit een staartje krijgen als de automatische incasso mislukt door onvoldoende saldo, of doen ze een tweede ronde incasso rond de 25e zodat het alsnog betaald word?quote:
Probeer die bestelling gewoon gelijk te annuleren en laat dat niet afhangen van of je wel of geen gedoe met PayPal krijgt.quote:Op maandag 16 januari 2017 07:33 schreef Niekeedy het volgende:
[..]
Mijn vraag is, kan dit een staartje krijgen als de automatische incasso mislukt door onvoldoende saldo, of doen ze een tweede ronde incasso rond de 25e zodat het alsnog betaald word?
Als het namenlijk een staartje krijgt wil ik proberen te verkoper te contacteren om de bestelling te annuleren. Als het geen staartje krijgt laat ik het gewoon zoals het is en verwacht ik incasso na ontvangst van salaris of maak ik het handmatig over als ik dadelijk rood kom te staan bij PayPal bijvoorbeeld.
Het komt er op uit dat ik wil weten of ik hiermee in de problemen kan raken of niet. Betalen is geen probleem mits de 25e voorbij is.
Dit lijkt me de beste optie inderdaad. Ik had al gekeken of ik de bestelling kon annuleren, maar dit was via de website van de verkoper niet mogelijk. Dus moet ik even telefonisch contact opnemen met de verkoper. Ook heb ik PayPal via de mail ingelicht over de situatie en hoop ik daar ook terugkoppeling over te ontvangen.quote:Op maandag 16 januari 2017 07:45 schreef Leandra het volgende:
[..]
Probeer die bestelling gewoon gelijk te annuleren en laat dat niet afhangen van of je wel of geen gedoe met PayPal krijgt.
En dat het over 10 dagen alsnog wordt afgeschreven is geen "gedoe" krijgen.
Incassokosten en dergelijke zijn "gedoe".
Ik kan nergens op PayPal iets over annuleren vinden. Dus ik heb PayPal al via de mail ingelicht over de situatie in de hoop op advies.quote:
Je kunt beter de webshop even bellen. Niet mailen, bellen.quote:Op maandag 16 januari 2017 08:55 schreef Niekeedy het volgende:
[..]
Ik kan nergens op PayPal iets over annuleren vinden. Dus ik heb PayPal al via de mail ingelicht over de situatie in de hoop op advies.
hij heeft het geld al geaccepteerd waarschijnlijkquote:Op maandag 16 januari 2017 08:55 schreef Niekeedy het volgende:
[..]
Ik kan nergens op PayPal iets over annuleren vinden. Dus ik heb PayPal al via de mail ingelicht over de situatie in de hoop op advies.
donequote:Op maandag 16 januari 2017 09:07 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Door 'm naar WGR te verplaatsen?
En welke wijze les heb je geleerd?quote:Op maandag 16 januari 2017 09:51 schreef Niekeedy het volgende:
Update:
Ik heb telefonisch contact gehad met PayPal. Die vertelde mij dat als de incasso mislukt vanwege onvoldoende saldo op mijn bankrekening dat er een aantal dagen later een nieuwe incassoronde zal plaats vinden tot deze betaald is. Als deze ook mislukt zal ik in de min komen te staan op mijn PayPal rekening. Vervolgens zal er niks aan de hand zijn als ik maar binnen 3 maanden mijn PayPal saldo boven 0 opwaardeer.
Iedereen alsnog bedankt voor de info!
Hoe waardeer je hem dan op als het geen geld hebt? Product retourneren?quote:Op maandag 16 januari 2017 09:51 schreef Niekeedy het volgende:
Update:
Ik heb telefonisch contact gehad met PayPal. Die vertelde mij dat als de incasso mislukt vanwege onvoldoende saldo op mijn bankrekening dat er een aantal dagen later een nieuwe incassoronde zal plaats vinden tot deze betaald is. Als deze ook mislukt zal ik in de min komen te staan op mijn PayPal rekening. Vervolgens zal er niks aan de hand zijn als ik maar binnen 3 maanden mijn PayPal saldo boven 0 opwaardeer.
Iedereen alsnog bedankt voor de info!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |