abonnement Unibet Coolblue
pi_168166320
Vervolg op het topic:
LIF / Altijd hoofdpijn in het weekend

Originele OP:
quote:
9s.gif Op zondag 6 oktober 2013 17:17 schreef OngeschiktX het volgende:
Sinds ik werk heb ik al structureel last van behoorlijke hoofdpijn op zaterdag en zondag. Het is er altijd, zo'n beetje zonder uitzondering. Zaterdag is het over het algemeen iets erger dan zondag. Ik heb m'n hele leven al last gehad van veel hoofdpijn, maar sinds ik werk is het zich op deze manier gaan organiseren.

Het is een ander soort hoofdpijn dan ik doordeweeks wel eens heb. Dan heb ik ook weleens last van hoofdpijn, maar die is minder vervelend. Bovendien helpen aspirines (ibuprofen, paracetamol, diclofenac) helemaal niet tegen de weekend hoofdpijn. Ik word er ook behoorlijk suf van en heb het idee dat m'n zicht op de een of andere manier ook minder is, voor periferisch zicht is slecht. Ik bijvoorbeeld moeite om teksten te lezen, omdat ik echt alleen het woord waar ik naar kijk echt kan lezen. Als ik doordeweeks hoofdpijn heb, heb ik die zicht problemen over het algemeen niet en helpen aspirines wel. Het voelt ook anders.

Inmiddels heb ik serieus een hekel aan het weekend gekregen en kijk ik altijd weer uit om naar maandag. Ik doe ook gewoon niets meer, geen uitgaan of wat dan ook. Al m'n contacten die ik had, dat waren er op zich al niet heel veel, zijn ook nog eens verwaterd, waardoor ik ook gewoon niets meer te heb, ook al zou ik het willen. Aan hobbies kom ik niet toe, door de hoofdpijn. Ik heb ook al heel lang geen vakantiedagen meer opgenomen. Dit jaar heb ik pas één dag gebruikt.

Ik heb al geprobeerd om erachter te komen waar het aan ligt. Voeding en ritme zoveel mogelijk hetzelfde gehouden etc. Als ik in het weekend opsta is het er al. Als ik net zo vroeg op sta als doordeweeks en eigenlijk te weinig slaap, dan is het er niet, maar komt het in de loop van de dag, meestal zo rond de lunch, als m'n lichaam toch door heeft dat het weekend is. Ook naar dingen als koffie etc heb ik gekeken, maar daar lijkt het ook niet aan te liggen.

Iemand ervaringen? Ik overweeg om ook in het weekend te gaan werken, maar een bijbaan vinden is lastig. Bovendien is het meer het probleem ontwijken, misschien zelfs uitstellen. Misschien ten overvloede, maar om flauwe opmerkingen te voorkomen: Het ligt niet aan drankgebruik op vrijdag/zaterdag. Drinken doe ik nauwelijks.
Ik ben de laatste jaren doorgegaan met bijhouden van eetgewoontes, slaaptijden, activiteiten, etc. Het bijhouden heb ik niet helemaal continu gedaan, maar wel een aantal vrij lange periodes.

Voor het eerst heb ik nu een duidelijk correlatie gevonden in deze data. Het gaat om iets dat ik niet expliciet bijhield, maar wat wel terug te halen viel. Het lijkt er namelijk sterk op dat de weekend hoofdpijn vrijwel alleen voorkomt om de dagen dat ik geen of nauwelijks contact heb met anderen. Er zijn vrijwel geen dagen waarin in wel contacten heb gehad en ook hoofdpijn en weinig dagen waarin ik geen contacten had en geen hoofdpijn.

Uiteraard heb ik op internet geprobeerd te zoeken, maar ik kan maar weinig informatie hierover vinden. Er staat op veel medische/psychologische sites wel vaak genoemd dat eenzaamheid klachten kan veroorzaken, waaronder hoofdpijn. Er staat echter nergens dat dit zo duidelijk en zo direct is. Hebben anderen hier ervaring mee of zou iemand me verder kunnen helpen aan informatie?
pi_168166688
Drink je doordeweeks koffie maar in het weekend niet?
pi_168166725
Oh sorry het antwoord stond al in je stuk
pi_168167745
Hier is in de westerse wereld nauwelijks tot geen aandacht voor aangezien het zo lastig aangetoond kan worden en het bij vrijwel niemand voorkomt. Wat niet wil zeggen dat het voor jou dan ook niet zou kunnen gelden. Als het patroon klopt, zou het zeker een oorzaak kunnen zijn. Zit alleen zelf meer te denken in de richting van hoogsensitiviteit oid. Dat je energie van anderen overneemt. Hoewel ik het in jouw variant niet ken. Alternatieve geneeskunde staat veel meer open voor dit soort dingen, wellicht daar eens zoeken? En dan oppassen dat je een echte, een goeie treft.
Somebody that I used to know
pi_168167828
Of mensen leiden je gewoon af, dat kan ook.

En ben je introvert of extravert?
Somebody that I used to know
pi_168167862
Ik herken het wel. Te lang opblijven, vervolgens te lang slapen, in combinatie met te weinig koffie/drinken en, door het gebrek aan ritme, niet lunchen bijvoorbeeld.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_168168930
quote:
0s.gif Op zondag 15 januari 2017 18:17 schreef Postbus100 het volgende:
Of mensen leiden je gewoon af, dat kan ook.

En ben je introvert of extravert?
Ik ben introvert. Alleen zijn vind ik echter niet leuk. Het liefst ga ik met één of enkele mensen om die ik goed ken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')