abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 14 januari 2017 @ 22:32:03 #176
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_168142597
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 22:24 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]

Was ook zo in het eerste seizoen met bekende Nederlanders hoor (toen 3 van hun via de telefoon werd gevraagd om als nepmol te spelen; waaronder de echte mol). Dus het is niet iets nieuws.
Dat is ook de reden dat ik er niet kapot van ben en ook de reden dat ik de :O smiley gebruikte. Ze doen het niet elk jaar, maar wel vaak iets dergelijks. Daar ben ik al niet zo kapot van, maar kan ik wel mee leven. Maar dat ze vervolgens aan het eind gaan roepen dat de Mol het (mede daardoor) zo goed gedaan heeft, vind ik wel heel erg suf steeds.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_168142633
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 22:29 schreef Redefine het volgende:

[..]

Dat zou best weleens kunnen ja. Als het, zoals nu, gedaan wordt, kan ik er nog wel mee leven. Voorgaande jaren was het toch steeds dat het dan direct geld kostte (je moet geld er uithalen voor een vrijstelling) of dat er gekozen moest worden voor geld of een vrijstelling. Nu was de opdracht er wel aan verbonden, maar vond ik het wat eerlijker.

Al ben ik er niet kapot van, dat ze steeds uit elkaar gehaald (kunnen) worden.
Nee, maar da's ook omdat de groep nog zo groot is ws.
Ik vind uit elkaar halen nooit zo'n ramp, maar het is leuker als ieder dan een eigen schakel in één grote opdracht speelt ipv allemaal geisoleerde opdrachtjes.

Ik word trouwens wel heel blij van de stedelijke setting tot nu toe. Natuurspektakel is mooi, maar ik vind dat puzzeltocht/detectiveserie-gevoel altijd wel leuk.
  zaterdag 14 januari 2017 @ 22:33:00 #178
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_168142640
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 22:29 schreef Redefine het volgende:

[..]


Al ben ik er niet kapot van, dat ze steeds uit elkaar gehaald (kunnen) worden.
Maakt het spel wel veel complexer. Kandidaten moeten dan echt informatie gaan uitwisselen met elkaar.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_168142663
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 22:29 schreef Maartel het volgende:

[..]

Ik hoorde bij Diederik vooral zó veel beverdetails, terwijl t in mijn voorstelling ook nog eens 's avonds was, waarvan ik dacht 'dat zie je toch amper?'
Hij begon over een vulkaanmeer en vervolgens ging die stroomafwaarts gaan met een kano. Daar ging hij al de mist in, er zit namelijk geen stroming in een vulkaanmeer. Vervolgens nog een onzin verhaal over bevers. Het was te overduidelijk fout.
  zaterdag 14 januari 2017 @ 22:34:07 #180
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_168142681
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 22:29 schreef Maartel het volgende:

[..]

Ik hoorde bij Diederik vooral zó veel beverdetails, terwijl t in mijn voorstelling ook nog eens 's avonds was, waarvan ik dacht 'dat zie je toch amper?'
Volgens mij zei hij niet dat ze 's nachts op pad waren, of heb ik gemist dat hij dat zei? Na de eerste opdracht was het nog wel lang genoeg licht om date te kunnen zien. Of de volgende ochtend dan nog. Als hij de waarheid had gesproken dan.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_168142687
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 22:32 schreef Redefine het volgende:

[..]

Dat is ook de reden dat ik er niet kapot van ben en ook de reden dat ik de :O smiley gebruikte. Ze doen het niet elk jaar, maar wel vaak iets dergelijks. Daar ben ik al niet zo kapot van, maar kan ik wel mee leven. Maar dat ze vervolgens aan het eind gaan roepen dat de Mol het (mede daardoor) zo goed gedaan heeft, vind ik wel heel erg suf steeds.
Misschien is t omdat ik er inmiddels gewend aan ben geraakt, maar ik weet nog dat ik t in bijv seizoen 5 véél storender vond omdat t toen ook nadrukkelijk om 'hulpmollen' en 'telefoontjes van de mol' ging. Daar werden kandidaten echt beloond om een opdracht te verprutsen, dat is hier tot nu toe gelukkig niet het geval.
pi_168142723
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 22:33 schreef Perrin het volgende:

[..]

Maakt het spel wel veel complexer. Kandidaten moeten dan echt informatie gaan uitwisselen met elkaar.
Plus dat er vaak testvragen zijn als 'in welk groepje zat de mol bij die en die opdracht...?'
Nou is er nog wel een verschil in verschillende groepjes en de helft ontvoeren natuurlijk...
  zaterdag 14 januari 2017 @ 22:38:22 #183
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_168142815
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 22:32 schreef Maartel het volgende:

[..]

Nee, maar da's ook omdat de groep nog zo groot is ws.
Ik vind uit elkaar halen nooit zo'n ramp, maar het is leuker als ieder dan een eigen schakel in één grote opdracht speelt ipv allemaal geisoleerde opdrachtjes.

Ik word trouwens wel heel blij van de stedelijke setting tot nu toe. Natuurspektakel is mooi, maar ik vind dat puzzeltocht/detectiveserie-gevoel altijd wel leuk.
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 22:33 schreef Perrin het volgende:

[..]

Maakt het spel wel veel complexer. Kandidaten moeten dan echt informatie gaan uitwisselen met elkaar.
Speltechnisch vind ik ook niet zo vervelend hoor, maar het wordt de Mol daardoor wel een heel stuk makkelijker gemaakt.

Met uit elkaar halen is uiteraard niets mis (dat gebeurd altijd), maar dan wel dat ze beiden met een geldopdracht bezig zijn. Nu was men in aflevering met heel iets anders bezig en kan het mij als kijker niks schelen of en wie er nu allemaal een vrijstelling pakt als we ze toch amper nog kennen en er geen geld te verdienen/verliezen valt. En in deze aflevering zijn drie kandidaten driekwart van de aflevering gewoon niet aanwezig.

En ja ik vind het ook wel leuk dat het wat stedelijker is. Sowieso zijn de plaatjes en de verschillende settings weer erg mooi. Die verlaten kermis _O_
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  zaterdag 14 januari 2017 @ 22:40:17 #184
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_168142877
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 22:32 schreef Redefine het volgende:

[..]

Dat is ook de reden dat ik er niet kapot van ben en ook de reden dat ik de :O smiley gebruikte. Ze doen het niet elk jaar, maar wel vaak iets dergelijks. Daar ben ik al niet zo kapot van, maar kan ik wel mee leven. Maar dat ze vervolgens aan het eind gaan roepen dat de Mol het (mede daardoor) zo goed gedaan heeft, vind ik wel heel erg suf steeds.
Ja, dat is zeker waar.

Daarom zou het ook beter zijn wanneer de mol niet telkens apart wordt genomen van de groep.

Achteraf gezien wel duidelijk dat Yvonne niet ver zou komen, een 100% kandidate die door niemand verdacht was (en niet zo gewiekst als bv. een Hade).

Zal de aflevering nog wel terugkijken om te zien hoe de stemming verloopt in de rechtbank (al is gelijk duidelijk te zien dat zowel Sigrid als Yvonne helemaal verkocht zijn in de jurybank door de leugen).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zaterdag 14 januari 2017 @ 22:42:04 #185
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_168142934
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 22:34 schreef Maartel het volgende:

[..]

Misschien is t omdat ik er inmiddels gewend aan ben geraakt, maar ik weet nog dat ik t in bijv seizoen 5 véél storender vond omdat t toen ook nadrukkelijk om 'hulpmollen' en 'telefoontjes van de mol' ging. Daar werden kandidaten echt beloond om een opdracht te verprutsen, dat is hier tot nu toe gelukkig niet het geval.
Daar was het inderdaad nog veel extremer en erger eigenlijk ja. En in het seizoen met Margriet was het ook wel veel te veel van het goede. Elke aflevering was er wel weer of een brief van de Mol voor geld uit de pot en/of een opdracht om jokers/vrijstellingen te pakken i.p.v. geld. Ja logisch dat het dan hard gaat met geld mislopen.

En dat terwijl je (bijna) elk seizoen wel een kandidaat hebt die (bijna) het hele seizoen wel loopt te kloten i.p.v. geld te verdienen. Liesbeth, maar vooral Rik en Art zijn daar grote voorbeelden van (waarbij die laatste twee nog wonnen ook :{).
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_168143089
Ik blijf nog even in mijn Thomas-tunnel geloof ik. Bij die briefjes aan de waslijn komt in het begin 'halverwege de Mol' in beeld, en op 30:20 is Thomas in beeld.

En met zijn positie in de helicopter vorige week, en in de groep deze week heb ik ook t idee dat hij op de beste plek is steeds.
  zaterdag 14 januari 2017 @ 22:49:59 #187
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_168143185
Diederik had deze opdracht vooral het voordeel van de ongeloofwaardigheid van Roos. Als die de eerste dag niet al zo aan het stuntelen was bij het liegen, waren ze deze keer waarschijnlijk een stuk objectiever geweest. Waarbij haar verhaal dit keer toch alweer het meest ongeloofwaardig klonk. Ondanks dat ze de waarheid sprak.

Dat zou dan wel weer een hint naar haar als Mol kunnen zijn (hoewel ik haar juist niet echt verdenk). In het begin bewust heel slecht liegen (dat stelden meerdere kijkers vorige week al vraagtekens bij), zodat de rest denkt dat je niet de Mol bent, want je kunt niet liegen. En dan mede daardoor de laatste opdracht van vandaag niet doen slagen, omdat iedereen denkt dat zij nogal ongeloofwaardig is.

Vorige week werd er bij Moltalk nog naar gehint dat het een strategie kon zijn (en dat Milouska al eens iets zoiets vergelijkbaars deed, maar dan dat ze dommer deed dan ze was).

Ik zal hem ook wel even in
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_168143573
Ik had trouwens tijdens de aflevering niet meegekregen dat opdracht 3 ook om geld draaide. Roos en Jeroen hadden dus (ws) kandidaten-belang om geloofwaardig over te komen.
  zaterdag 14 januari 2017 @ 23:12:12 #189
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_168143823
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 23:02 schreef Maartel het volgende:
Ik had trouwens tijdens de aflevering niet meegekregen dat opdracht 3 ook om geld draaide. Roos en Jeroen hadden dus (ws) kandidaten-belang om geloofwaardig over te komen.
Dat er geld tegenover stond, hoorde ik Art wel zeggen. Maar hoe de rol van Jeroen en Roos hierin is, is mij nu nog een raadsel. Het lijkt mij sterk dat zij zich hebben laten afschepen met de de mededing dat zij een gezellig dagje uit kregen en daar voor de rest van de kandidaten over moesten vertellen.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_168143903
Voor mij is de mol tot nu toe Thomas. Blijft redelijk low profile en fietst overal geruisloos tussendoor. Die actie dat hij zogenaamd voor de ¤750 ging maar snel overging naar de makkelijkere ¤250 zou ik als mol ook gedaan hebben. Beetje goodwill kweken zoals iemand voor mij zei. En in de jury ging hij 'mee' met de drie die voor Roos kozen
pi_168144044
Mijn focus op Thomas komt vooral door de '(ik heb het altijd) zo gedaan' van aflevering 1.
Tunneltje vanaf daar, en dat is sinds Milouschka bij mij nooit meer goed gegaan,
Maar wie weet.. het weggaan met zijn groepje bij Diederik vond ik als kandidaat een aparte opmerking en als geregiseerde Mol héél logisch met oog op wat er deze aflevering moest gebeuren.
  zaterdag 14 januari 2017 @ 23:57:42 #192
456593 Jinkx
It's Monsoon season!
pi_168145422
Jammer dat de laatste opdrachr al eens is gedaan, dat kandidaten verhalen vertellen en de anderen moeten raden wie er liegt en wie de waarheid spreekt.
  zondag 15 januari 2017 @ 00:02:10 #193
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_168145532
De kandidaten waren trouwens samen de aflevering aan het kijken vanavond.

Deze keer waren zowel Sanne als Sigrid er wel bij (alleen Jochem en Vincent stonden niet op de foto). En Sigrid uiteraard met bril en een hipster handgebaar _O-

Overigens vond ik die opmerking van Art vanavond wel raar over het feit dat de mol zich als perfecte kandidaat aan het gedragen is. Zou toch meer in de richting van Thomas, Sanne of Imanuelle wijzen (en niet naar het trio in de busjes).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zondag 15 januari 2017 @ 00:17:40 #194
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_168145906
Heerlijke aflevering.

Tot nu toe vind ik Jeroen, Diederik en Sigrid het meest verdacht. Thomas en Roos kan ik nog niet zoveel uit aflezen.

[ Bericht 3% gewijzigd door VeX- op 15-01-2017 01:08:29 ]
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  Redactie Sport zondag 15 januari 2017 @ 00:40:28 #195
274204 crew  Mexicanobakker
pi_168146512
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 20:36 schreef essnhills het volgende:

[..]

Vorige week moest ik werken, en volgende week bowlen ;(
Zaterdagavond is matig he? :') Ik zat dus bij PSV. En komende 2 weken ook al niet live. Vervolgens alle spoilers ontwijken..

bizarre aflevering trouwens. Ik heb nu echt GEEN IDEE meer wie de mol is.. Jochem valt echt af, Sanne verwacht ik ook niet meer en Jeroen heeft het denk ik gewoon op tijd overleefd (het zou te makkelijk zijn van het programma om hem zo als mol te boek te zetten)

Immanuelle, mijn hoofdverdachte, pakte helaas ook te veel geld voor iemand die echt de mol is, tenzij er straks nog een geld uit de pot-opdracht komt. Dan hou je Roos, Diederik en Thomas over. Maar de mol zou meer kunnen beinvloeden bij de groep van 6 dan bij de groep van 3 en vorige week meer kunnen beinvloeden bij de groep van 6 dan de groep van 4, dus eigenlijk vallen die alle 3 ook af. :')

Conclusie, ik heb GEEN verdachte meer. _O- Roos heeft strategisch nog het meest voor elkaar kunnen krijgen, dus zij is het meest waarschijnlijk. Anderzijds was die voor mijn gevoel duidelijk NIET aan het liegen.

Ik vraag me wel af wat de compensatie was voor Jeroen en Roos. of ze moeten zijn gedwongen. Want als je geen kans maakt op een vrijstelling is het natuurlijk ontzettend nadelig om een dag aan informatie te missen..
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  PR en moderator zondag 15 januari 2017 @ 01:29:28 #196
288245 crew  Moira
Heeft al lang geen punt meer.
pi_168147775
Hersenscheet gemacht:
RLS / [WIDM 2017] Wie is de mol NIET?

Mensen 'semi-definitief' kunnen afstrepen helpt vast ook met de zoektocht naar de Mol :D
Op zondag 12 maart 2023 00:29 schreef Nova het volgende:
Haha, Moira heeft gelijk!
pi_168148271
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 21:54 schreef eborn het volgende:
Volgens mij is dit de code:
HXvfW5@4$#&Rty
Pkm!nm348LgM**%
GfrZ33?/?Rtc96

Maar ik kan er hier en daar een letter/teken naast zitten. Zal hem zo nog even op HD proberen te checken.
Volgens mij is dit hem. Wat wel opvalt is dat de 2e regel een extra teken lijkt te hebbem.
Dat is volgens mij inderdaad de code. Maar tijdens het controleren valt me het volgende op:

Rond 6:27 minuten (http://www.npo.nl/wie-is-de-mol/14-01-2017/AT_2070077) hoor je Jochem (een deel van) die code doorgeven. Overduidelijk hoor je hem "vraagteken" noemen. Maar een combinatie met een vraagteken en de letters die je hem daarvoor en daarna hoort noemen staat helemaal niet in die code.

Naar mijn mening hoor je hem opnoemen:
"Kleine letter g, vraagteken, hoofdletter F". Heh? :s)
Dat laatste kan ook wel hoofdletter R geweest zijn, maar het teken voor de laatste vraagteken is duidelijk niet een "kleine letter" letter.

Of ze hebben het geluid raar gemonteerd, want Jeroen hoor je ook twee keer best wel raar achter elkaar zeggen dat ie er gek van wordt, waarbij z'n mond bij de tweede keer gewoon dicht lijkt te zitten als je naar hem kijkt in de weerspieling van dat scherm.

Maar... Even later hoor je Jochem nog wel 9 en 6 noemen, dus je weet dat ie de hele code voorgelezen heeft. Vervolgens komt ie erachter dat Roos er waarschijnlijk niet meer is. Op 6:23 zit iemand die code te herhalen, geen idee of dat Roos is, maar zo ja, dan herhaalt Roos het zodat ze geen fouten maken, zoals bij een normaal telefoongesprek. Na "HXvfW" (7:40) is Roos dus weggegaan, dus dan zou Jochem dan toch al gemerkt moeten hebben dat ze weg is? Of vraag even tussendoor of het invoeren van die code nog goed gaat.

[ Bericht 3% gewijzigd door PG18 op 15-01-2017 02:06:10 ]
  zondag 15 januari 2017 @ 01:52:04 #198
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_168148333
Net teruggekeken. In mijn Thomas-tunnel wordt nu ook Diederik vaag zichtbaar :P
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_168154385
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 21:42 schreef MrManiak het volgende:
Hoor ik nou een vrouwenstem die "wie is de mol" zegt als Vincent eruit vliegt?
Ja dat is nep :')
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
pi_168154608
Die uitspraak van Art in het begin "en de mol, is zo'n ideale kandidaat, dat nog niemand hem doorheeft" en de titel van deze aflevering "meegaand"

Dat moet toch iemand zijn waar ze in aflevering 1 allemaal niet op zaten, en in aflevering 2 erg meegaand is?!

Maar volgens mij is elke kandidaat wel een keer genoemd als mol zijnde.
in aflevering 2 zat niemand op Thomas en niemand op Jochem. (iig niet benoemd op tv). Dit zijn ook de 2 die erg meegaand zijn in widm.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')