abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_168122962
Verontwaardiging over inzamelingsactie veroordeelde voetbalvader

De oproep voor het financieel steunen van de voetbalvader die is veroordeeld voor de dood van grensrechter Richard Nieuwenhuizen in 2012 kan nog op weinig steun rekenen. De familie stelt dat de man ten onrechte is veroordeeld en dat hij geholpen moet worden nu hij de schadevergoeding van 60.000 euro niet kan betalen. De oproep schiet bij veel mensen in het verkeerde keelgat.

Voor half januari moet de veroordeelde vader een schadevergoeding van 60.000 euro betalen, maar tot nu toe heeft hij pas 1060 euro overgemaakt. Daarom zamelen zijn familieleden geld in.
Nieuwenhuizen stierf in 2012 na een vechtpartij bij een wedstrijd tussen de Buitenboys uit Almere en Nieuw Sloten uit Amsterdam. Spelers van de Amsterdammers schopten en sloegen hem.

Schadevergoeding
De veroordeelde vader probeerde volgens zijn familie de ruzie te sussen. Hij kreeg van de rechter echter zes jaar celstraf. Daarvan heeft hij een deel uitgezeten. Hij kwam vanwege goed gedrag vrij. Als hij de schadevergoeding niet betaalt, moet hij weer een jaar de cel in.
Op Facebook wordt opgeroepen geld over te maken naar het rekeningnummer van een vrouw die familie van de veroordeelde zou zijn. Met het geld zou de voetbalvader de schadevergoeding, die nog duizenden euro’s bedraagt, kunnen betalen. Hij zou zijn inboedel kwijt dreigen te raken.

’Had iedere vader kunnen overkomen’
Vooral de fikse beschuldigingen in het bericht schieten bij veel mensen in het verkeerde keelgat. Zo zou de „actieve voetbalvader” de ruzie slechts hebben geprobeerd te sussen en wilde hij een einde maken aan „een akkefietje op het voetbalveld” en dat is hem duur komen te staan. „Als je ooit op het voetbalveld hebt gestaan, dan kun je je voorstellen hoe dit is gegaan. Dit had iedere vader kunnen overkomen.”

Ook zou hij ondanks zijn onschuld zijn veroordeeld tot zes jaar celstraf, zou de rechter niet inhoudelijk naar de zaak hebben gekeken omdat en is hij slachtoffer geworden van negatieve media-aandacht. „Er moest een statement gemaakt worden naar het voetbalgeweld in de wereld en daar moest iemand voor boeten”, aldus de oproep, waarin Nederland als „dit ’rechtvaardige’ land” wordt beschreven. Bovendien zou het CJIB niet willen meewerken aan het treffen van een regeling.
http://www.telegraaf.nl/b(...)amelingsactie__.html

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  zaterdag 14 januari 2017 @ 08:27:07 #2
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_168123019
quote:
De familie stelt dat de man ten onrechte is veroordeeld
quote:
De veroordeelde vader probeerde volgens zijn familie de ruzie te sussen
Ik ben inmiddels overleden
pi_168123079
Die arme man heeft vroeger geen leuke stageplek gehad, en daar straffen de D66-rechters hem nu onterecht voor :r 'rechtvaardig land'.

Mijn steun hebben ze, kan ik nu weer m'n nick veranderen?
pi_168123185
Dat bedrag gaan ze dus never nooit niet halen.

Balen wel, leven geruineerd en mensen iets van Allah beloven.

Ik was er niet bij, maar kan mij indenken dat die vechtpartij niet erg overzichtelijk was en dat je, al dan niet alles sussend, zelf ook een paar klappen uitdeeld in de commotie.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 14-01-2017 08:59:01 ]
pi_168123218
Voeg de ontluisterende video over deze arme en onschuldige man die slechts het slachtoffer is van een falend rechtssysteem een een Joodse samenzwering nog even toe aan de OP svp ;)

pi_168123224
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 08:58 schreef scrupuleus het volgende:
Dat bedrag gaan ze dus never nooit niet halen.

Balen wel, leven geruineerd en mensen iets van Allah beloven.

Ik was er niet bij, maar kan mij indenken dat die vechtpartij niet erg overzichtelijk was en dat je, al dan niet alles sussend, zelf ook een paar klappen uitdeeld in de commotie.
Voluit tegen iemands hoofd trappen terwijl hij op de grond ligt is overduidelijk geen sussende actie.
pi_168123244
Een weerloze scheidsrechter doodschoppen kan dus niet iedereen overkomen. Ik hoop dat deze man totdat hij begrijpt wat hij heeft gedaan en echt spijt heeft probleem na probleem tegenkomt. Op alle vlakken.
Whatever...
pi_168123275
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 09:04 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Voluit tegen iemands hoofd trappen terwijl hij op de grond ligt is overduidelijk geen sussende actie.
overduidelijk
pi_168123337
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 09:04 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Najah, de ruzie was daarna wel klaar
pi_168125042
Lekker nog een jaar brommen. Toedeloe!
pi_168125117
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 09:03 schreef Kassamiep het volgende:
Voeg de ontluisterende video over deze arme en onschuldige man die slechts het slachtoffer is van een falend rechtssysteem een een Joodse samenzwering nog even toe aan de OP svp ;)

Die Marokkaan in dat filmpje zegt ook gewoon "hij ontkent ten stelligste dat... hij er niets mee te maken heeft". Ja dat helpt je zaak niet echt lul. :')
pi_168125617
Zodra ze in hun eer worden aangetast Is liegen voor "hun" geen probleem.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_168125869
Die familie moet gewoon een benefietactie opzetten, voor 10 euro ofzo mag je hem ook tegen zn kop schoppen, heeft hij die 60k zo bij elkaar.
<hr>
  zaterdag 14 januari 2017 @ 12:19:54 #14
463796 bijstandboy
jij al uitkering heb?
pi_168125976
Only in the Netherlands :')
pi_168126065
uitdeeld :')
Je zou mij willen zijn gladde sales boy en na het werk crimi
pi_168126356
Ik had het laatst ook hoor. Ik stond bij de parkeerplaats van de Lidl, kregen de bestuurders van twee busjes het aan de stok omdat die ene de andere herhaaldelijk aangetikt had. Parkeerwacht zei daar wat van. Heel opstootje, geduw en getrek, busjes liepen leeg etc. Ik sprong ertussen, om de bestuurder van het andere busje te sussen met mijn krik, bleek ie een grensrechter te zijn!

Kreeg ik ineens de schuld dat ie dood op de grond lag. Iedereen sloeg meteen aan het stigmatiseren natuurlijk, gingen ze zo van: "Voet-bal-va-der! Voet-bal-va-der!" Ik nog terugschreeuwen: "Nee, ik ben joods! Ik zit in het complot!" maar dat zagen ze helemaal over het hoofd en ik was zomaar ineens veroordeeld.

Echt hoor, het overkomt je zo!
If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A- Team.
  zaterdag 14 januari 2017 @ 12:49:46 #17
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_168126542
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 12:40 schreef Jihawti het volgende:
Ik had het laatst ook hoor. Ik stond bij de parkeerplaats van de Lidl, kregen de bestuurders van twee busjes het aan de stok omdat die ene de andere herhaaldelijk aangetikt had. Parkeerwacht zei daar wat van. Heel opstootje, geduw en getrek, busjes liepen leeg etc. Ik sprong ertussen, om de bestuurder van het andere busje te sussen met mijn krik, bleek ie een grensrechter te zijn!

Kreeg ik ineens de schuld dat ie dood op de grond lag. Iedereen sloeg meteen aan het stigmatiseren natuurlijk, gingen ze zo van: "Voet-bal-va-der! Voet-bal-va-der!" Ik nog terugschreeuwen: "Nee, ik ben joods! Ik zit in het complot!" maar dat zagen ze helemaal over het hoofd en ik was zomaar ineens veroordeeld.

Echt hoor, het overkomt je zo!
Waar kan ik doneren voor je?
pi_168127228
Echt een genot dat die familie zo krom moet liggen voor de alsmaar oplopende schadevergoeding.
pi_168127398
Als ze zo overtuigd zijn van hun gelijk waarom laten ze de zaak dan niet heropenen. Door te betalen bekennen ze toch schuld?
pi_168127582
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 13:26 schreef qajariaq het volgende:
Als ze zo overtuigd zijn van hun gelijk waarom laten ze de zaak dan niet heropenen. Door te betalen bekennen ze toch schuld?
Heropenen? Hoe stel je je dat voor?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-01-2017 13:38:13 ]
pi_168127719
quote:
5s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 13:38 schreef k_man het volgende:

[..]

Heropenen? Hoe stel je je dat voor?
Ik heb het niet echt gevolgd toen. Zijn ze in beroep gegaan indertijd?

Als er in een oude zaak echt nieuwe bewijzen komen dan kan je een zaak laten heropenen. Zoals bij die Puttense moordzaak is gedaan.
pi_168127777
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 13:44 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Ik heb het niet echt gevolgd toen. Zijn ze in beroep gegaan indertijd?

Als er in een oude zaak echt nieuwe bewijzen komen dan kan je een zaak laten heropenen. Zoals bij die Puttense moordzaak is gedaan.
Zijn er nieuwe bewijzen dan?

Ze zijn in beroep en in cassatie gegaan.
pi_168127851
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 januari 2017 13:47 schreef k_man het volgende:

[..]

Zijn er nieuwe bewijzen dan?

Ze zijn in beroep en in cassatie gegaan.
En alles op rij verloren neem ik aan. Dan moeten ze toch een keer inzien dat hij echt fout zat.
Niet meer janken maar gevolgen dragen. Hoe is het dan in godsnaam mogelijk dat ze blijven verdedigen dat hij niets heeft gedaan. Nahja,het zal de tijdsgeest zijn. Flink hard roepen voor eigen parochie en op die manier je gelijk proberen te halen.
  Trouwste user 2022 zaterdag 14 januari 2017 @ 14:16:46 #24
7889 tong80
Spleenheup
pi_168128375
Dutroux is aan het inzamelen voor nieuw cement.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')