abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7205286
Een goede vriend van mij heeft een Ex-vriendin met Borderline....Vorige week zouden we uit eten....maar hij moest het afzeggen omdat zijn EX voor de deur stond met zelfmoordneigingen.
Etentje verzet naar gisterenavond.......weer hetzelfde verhaal.......ze stond bij hem voor de deur met haar kids..........en wil zelfmoord plegen....etentje gaat dus niet door.

Naar haar hulpverlening wil ze niet meer....ze legt haar lot in zijn handen...
Ik ben nu boos geworden op mijn vriend ......maar hij is zo bang dat ze het echt doet.....
Het is natuurlijk lief van hem dat hij zich om haar bekommert......maar zijn leven wordt erdoor belemmert.....hij cijfert zichzelf weg.....en ik zie dat hij erzelf aan onderdoor gaat.

Hoe moet ik hier mee omgaan.......wil hem ook niet laten barsten.....maar dit ga ik niet trekken.

pi_7205305
hij moet loslaten... zij gebruikt het als chantage...
Op zaterdag 23 november 2002 04:51 schreef Cynix ® het volgende:[br]***Non no rien a * chnagh'e!~~***
pi_7205306
Dit is dus een klassiek geval van geestelijke chantage. Een zeer laffe daad van zijn ex en hoe hard het ook klinkt, hij moet haar voor het blok zetten. En dan kun je wel zeggen van: "En als ze het nou echt doet!?"...sjah, kan je nu wel gewoon doorleven? Ik denk het niet.

Ik snap je vriend wel dat hij zo reageert, maar hij moet zich niet laten chanteren....

pi_7205338
Ik ken het.

Ik ben maandenlang lastig gevallen door mijn ex, die ook borderline heeft. Ze kon het maar niet verkroppen dat ik het uit gemaakt had en begon allemaal mensen tegen me op te zetten en ging zelfs hele vreemde aangiftes bij de politie doen tegen me.

De situatie die jij beschrijft is heel erg herkenbaar. Ik weet alleen geen goed antwoord. Ik denk dat je het beste wat afstand kan houden maar wel ervoor moet zorgen dat je er voor hem bent.

pi_7205463
Ik ken zijn
ex niet ...maar heb wel tegen hem gezegd ........als zij geen prof. hulp meer wil....dan hoef jij haar niet meer te steunen.......zij heeft hulp nodig en het is prima als er dan iemand voor je is die daarbij je hand vasthoudt.....diegene mag jij zijn....maar daar mag je iets voor terug verwachten en dat is ....dat zij prof. hulp zoekt.
Hij is niet verantwoordelijk voor haar daden........nu legt ze de verantwoording bij hem neer....en daar wordt ik vreselijk boos om....
Ze zit nu bij hem sinds vrijdagavond.....hij neemt de foon niet meer op.......en zijn mobiele is uit.....heb hem gisteren heel even gesproken op MSN...hij zegt leeg en uitgeblust te zijn.........
  zondag 8 december 2002 @ 11:40:57 #6
11502 nipeng
The last ride is free
pi_7205544
Of je haar dit gedrag kwalijk kan nemen in haar huidige toestand... "Zij" is geestesziek en wie weet wat door haar hoofd kronkelt om tot dit gedrag te komen.

Als hij dit soort chantage toestaat is zijn huidige situatie toch echt zijn eigen schuld.

pi_7205603
Blijf aan zijn kant staan.
Hij voelt zich verantwoordelijk, rationeel gezien niet logisch,
maar zo zijn gevoelens nu enmaal.
Als jij hem ook nog eens onder druk zet voelt ie zich helemaal ellendig.

Makkelijk gezegd uiteraard,
ik heb ook niet zo even een oplossing,
behalve dat hij eens verschrikkelijk boos moet worden op zijn ex, en haar goed moet laten schrikken en duidelijk maken dat hij dit gedrag niet tolereert.
Heel misschien realiseert ze zich dan dat ze niet bij hem hoeft aan te klopppen voor aandacht.

Ze heeft gvd nog kinderen ook,
wat een ontzetend trieste siuatie.

Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_7205627
quote:
Op zondag 8 december 2002 11:40 schreef nipeng het volgende:
Of je haar dit gedrag kwalijk kan nemen in haar huidige toestand... "Zij" is geestesziek en wie weet wat door haar hoofd kronkelt om tot dit gedrag te komen.

Als hij dit soort chantage toestaat is zijn huidige situatie toch echt zijn eigen schuld.

Ik neem het haar ook niet kwalijk.......vind het erg sneu voor haar.....maar ze zal moeten inzien dat ze geen hulp van hem kan krijgen maar van een Prof....
  zondag 8 december 2002 @ 11:50:13 #9
11682 Moonah
Jolie femme
pi_7205653
Crosspost:
quote:
Op zondag 8 december 2002 11:44 schreef Moonah het volgende:

[..]

Mensen met borderline kunnen over het algemeen erg goed manipuleren. Dat blijkt ook uit dit voorbeeld.

Als ze niet meer naar de hulpverlening wil is dat haar keuze, maar zo te horen heeft ze het hard nodig. Nu leunt ze op haar ex, meer dan goed is. Jullie mogen best je grenzen stellen hoor, je hoeft je niet verantwoordelijk te voelen voor haar (hij ook niet!).

Die ex zal moeten leren dat niet de hele wereld zijn leven kan aanpassen aan het hare. Ze zal zelf haar eigen keuzes moeten maken die goed voor haar zijn.

"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_7205664
quote:
Op zondag 8 december 2002 11:45 schreef shmoopy het volgende:
Blijf aan zijn kant staan.
Hij voelt zich verantwoordelijk, rationeel gezien niet logisch,
maar zo zijn gevoelens nu enmaal.
Als jij hem ook nog eens onder druk zet voelt ie zich helemaal ellendig.

Makkelijk gezegd uiteraard,
behalve dat hij eens verschrikkelijk boos moet worden op zijn ex, en haar goed moet laten schrikken en duidelijk maken dat hij dit gedrag niet tolereert.
Heel misschien realiseert ze zich dan dat ze niet bij hem hoeft aan te klopppen voor aandacht.

Ze heeft gvd nog kinderen ook,
wat een ontzetend trieste siuatie.

Ik zet hem niet onder druk......heb alleen tegen hem gezegd ....jij laat jezelf de dupe worden van haar probleem....
Ik zie hem eraan onderdoor gaan.....
  zondag 8 december 2002 @ 11:54:12 #11
11682 Moonah
Jolie femme
pi_7205694
quote:
Op zondag 8 december 2002 11:45 schreef shmoopy het volgende:
Ik weetniet of heel kwaad worden echt zin heeft.

Hij kan haar ook eenmalig heel geduldig uitleggen dat hij heus om haar geeft (als dat zo is), maar datze echt voor zichzelf moet gaan zorgen. Alsof je het aan een kind uitlegt (lees mijn vergelijking op pagina 1 van het borderlinetopic). Daarna duidelijk en consequent handelen.

pi_7205825
quote:
Op zondag 8 december 2002 11:50 schreef Moonah het volgende:
Crosspost:
[..]
Kan iemand met borderline zelf keuze's maken die goed voor hem/haar zijn ???
  zondag 8 december 2002 @ 12:23:48 #13
11682 Moonah
Jolie femme
pi_7206051
quote:
Op zondag 8 december 2002 12:04 schreef cos-micV het volgende:

[..]

Ehm... Ik denk dat ze heel goed weet dat het niet goed met haar gaat, dus dat ze hulp nodig heeft. Ja, die keuze kan ze imo zeker maken.

Ik moet nu weg.

pi_7206678
quote:
Op zondag 8 december 2002 12:04 schreef cos-micV het volgende:

[..]

Ja, ik denk dat dat wel kan.

Boos worden zou ik niet doen, maar je kan proberen duidelijk te maken
waarom jullie het vervelend vinden, als ze zo doet, en laat merken
dat jullie wel bezorgd om haar zijn.. zoals moonah zei, alsof je het aan
een kind uitlegt.

Misschien heb je hier nog wat aan:
- [INFORMATIEF] Borderline persoonlijkheidsstoornis.
- Borderline persoonlijkheidsstoornis 2

Veel succes in ieder geval!

Wolkje

zondag 8 december 2002 @ 15:58:51 #15
38354 pinkeltje0912
visit kaspersfunpage.com
pi_7209112
Hoi cos-micV

Even het volgende. Ik heb zelf een goede vriendin met bl (borderline). Daardoor heb ik me er ook in verdiept. Ten eerste....goed dat je vriend wil helpen...maar laat hem om zich zelf denken. Laat hem er niet aan onderdoor gaan. Bij ons is de afspraak als 1 van de 2 het niet meer trekt word dit aangegeven. Volgens mij is ze alleen maar aandacht aan het zoeken. Ze wil geen hulpverlening meer....kan ik af en toe begrijpen, vooral als je al veel hebt gehad. Maar haar gezonde verstand moet ook zeggen dat dat wel het beste voor haar is. Die vriendin van mij moet ook in dagbehandeling. Toen ze het hoorde had ze zoiets van now way....Maar nu heeft ze voor zichzelf besloten dat dit toch het beste voor haar is....en ze gaat het dus doen. Ten 2de (dit heb ik van andere)
Dat zelfmoord zou ik niet serieus nemen....ze kondigt het nu aan....het zou pas eng worden als ze het gewoon deed. Dit is alleen een vorm van aandacht vragen. Bl-ers hebben nou een maal veel aandacht nodig...en als ze dat niet op de normale manier krijgen....dan doen we het toch door te dreigen met zelfmoord. Klink ms hard...maar ik denk dat ze het alleen om de aandacht doet. Maar blijf haar wel serieus nemen...dat is wel belangrijk. Als zij zegt dat ze zelfmoord wil plegen neem dit dan wel serieus...niet zo van...ach dat doe je toch niet. Voor de rest kan je vriend nix doen....hij is geen profesional...zij moet hulp krijgen van een profesional....en niet van hem. Hij kan haar steun geven en tips....maar niet helpen. Weet ik uit eigen ervaring. In ieder geval suc6 en sterkte. En zorg dat ook jij hier niet aan onderdoor gaat

Lekker hoor zo een spijker in je neus......moet je ook maar is proberen :)
  zondag 8 december 2002 @ 16:01:19 #16
13583 Diabolique
 The DEVIL made me do it
pi_7209158
volgend ekeer dat ze aan de deur staat, laat je vriend haar dan een touw/mes/geweer geven met als antwoord: " hier ga je gang, maar houd het wel netjes he"

kans 1 op 50 dat ze het doet

pi_7209459
quote:
Op zondag 8 december 2002 16:01 schreef Diabolique het volgende:
volgend ekeer dat ze aan de deur staat, laat je vriend haar dan een touw/mes/geweer geven met als antwoord: " hier ga je gang, maar houd het wel netjes he"

kans 1 op 50 dat ze het doet

Das 1 keer teveel........
pi_7209862
Ik denk vooral dat je vriend haar duidelijk moet maken dat ze hulp moet zoeken en hij die hulp die zij vraagt van hem duidelijk niet kan geven .
Hij zou duidelijk moeten maken dat die niet verantwoordelijk is voor haar leven en dat ook niet kan zijn . Gaat ze ermee door met dreigen dan zal die afstand van haar moeten doen , hoe moeilijk dat ook is .
Bij een borderliner is het heel belangrijk grenzen aan te geven , maar ook daadwerkelijk voetstuk te houden omdat ze er anders overheen denderd .
We are the weirdo's mr - The Craft
  dinsdag 10 december 2002 @ 09:51:42 #19
37633 Wizard_of_life
His Infernal Majesty
pi_7240435
Mijn ex heeft ook borderline
Daar heb ik ook problemen mee gehad, bellen, zeggen dat ze er een eind aan maakt. Niemand die om dr geeft, blablabla. Dit blijft doorgaan, tot jij dr genoeg van hebt en tegen hem zegt, mij of haar! Ik hoop dat hij dat al eerder gaat inzien.
Ik heb tegen mijn ex gezegd dat ik geen vrienden meer met haar kon zijn. Dat het me geen reet boeide of ze er een einde aan maakte (wat niet waar is overigens), ik ben er niet meer voor jou, ik kan dat niet!
Zoiets kan heel gevaarlijk voor je relatie zijn, als je hem nog een tijdje wil houden zou ik de situatie goed in de gaten houden met mijn verhaal in je achterhoofd!!!
don't you know my tears will cause an inferno
pi_7252851
quote:
Op dinsdag 10 december 2002 09:51 schreef Wizard_of_life het volgende:
Mijn ex heeft ook borderline
Daar heb ik ook problemen mee gehad, bellen, zeggen dat ze er een eind aan maakt. Niemand die om dr geeft, blablabla. Dit blijft doorgaan, tot jij dr genoeg van hebt en tegen hem zegt, mij of haar! Ik hoop dat hij dat al eerder gaat inzien.
Ik heb tegen mijn ex gezegd dat ik geen vrienden meer met haar kon zijn. Dat het me geen reet boeide of ze er een einde aan maakte (wat niet waar is overigens), ik ben er niet meer voor jou, ik kan dat niet!
Zoiets kan heel gevaarlijk voor je relatie zijn, als je hem nog een tijdje wil houden zou ik de situatie goed in de gaten houden met mijn verhaal in je achterhoofd!!!
Heb hem al voor deze keuze gezet.........hij is nu boos omdat ik deze druk geef.
Hij geeft nog veel om haar en durft haar niet aan de kant te zetten omdat hij bang is dat ze zichzelf iets aandoet..
Ik heb nu even afstand genomen....laat maar gaan...hij moet haar eerst loslaten en voor zichzelf kiezen....
pi_15751532
I'm curious...

Hoe is dit afgelopen, TS?

Pesez le matin que vous n'irez peut-être pas jusqu'au soir,
Et au soir que vous n'irez peut-être pas jusqu'au matin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')