abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_168036576
Dat heb ik dus : 26 jaar oud, twee jaar terug afgestudeerd aan de universiteit maar nog altijd geen baan gevonden waar ik me nou echt heel erg op mijn plek voel of waar ik enige voldoening uit haal.

Twijfel echt aan zo'n beetje alle fundamentele keuzes in het leven : ga ik na jaren passief zijn eindelijk eens een beetje moeite doen om een geschikte partner te zoeken? Of vind ik het leven eigenlijk wel lekker als vrijgezel? Antwoord op deze vraag is elke week weer anders. Mijn ouders willen me helpen bij de aanschaf van een appartement, maar wil ik eigenlijk wel aan zoiets vastzitten de komende jaren? Blijf ik doorbeuken voor die succesvolle carriere, of word ik gelukkiger van een 9 tot 5 baantje met minder stress, minder verantwoordelijkheden, meer flexibiliteit?

Vervolgens begin ik weer met het kijken van een of andere netflix serie die zich aan de Californische kust afspeelt, en dan denk ik weer: hoezo ga ik in hemelsnaam niet gewoon nog een keer een jaar reizen ofzo? Heb geld zat op mijn rekening staan, heb geen kinderen, geen vrouw, geen hypotheek, en nu zit ik elke dag op een of ander suf kantoor een beetje mijn jonge jaren te vergooien en in het weekend in de lokale dorpskroeg of met een andere vrijgezelle vastgeroeste loser een wedstrijd van Fc. Utrecht bezoeken..

al met al heb ik eigenlijk geen idee waar ik in hemelsnaam mee bezig ben in mijn leven. Geen idee wat ik wil, wat verstandige keuzes zijn, wat domme keuzes zijn: Ga ik er spijt van krijgen als ik nu niet nog een jaar er tussenuit knijp en volgend jaar mijn geld heb uitgegeven of juist niet?

Er zullen vast wel meer mensen zijn die in hetzelfde schuitje zitten als ik. Hoe bepalen jullie je keuzes, waar laat je het van afhangen? Ga je eerder voor veiligheid en spaar je, of zie je het allemaal wel en denk je ''ik doe het nu het nog kan?''
  dinsdag 10 januari 2017 @ 20:16:34 #2
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_168036707
Je kan bv ook 3 maanden er tussenuit gaan ipv gelijk een jaar.

Voor kopen moet je zeker weten dat je daar wilt zitten enzo. Zelf durf ikd at niet aan.

En fouten maken doe je toch en verkeerde keuzes maken.
Maar dat hoort erbij en leer je weer van.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 20:19:33 #3
464170 Bewust11
Hoezo verandering?
pi_168036802
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 20:12 schreef Dorpspastoor het volgende:
naam mee bezig ben in mijn leven. Geen idee wat ik wil, wat verstandige keuzes zijn, wat domme keuzes zijn: Ga ik er spijt van krijgen als ik nu niet nog een jaar er tussenuit knijp en volgend jaar mijn geld heb uitgegeven of juist niet?
Ik ga dit jaar een weekje naar Rome toe en dan reizen richting het Zuiden Sicilië dus in de zomer dan. Nog nooit gezien en het lijk me interessant omdat mee te maken.

Wat ik wil zeggen is zie iets van de wereld als je wat geld hebt. Maar als ik jou was zou ik op een gegeven moment gewoon werk zoeken na het reizen dan.
Ik ben tegen de islam en komst van meer Moslims (mannen), mensen (vrouwen) met een Arabisch afkomst zijn welkom als ze zich aanpassen aan westerse normen en waarden. Eva Green, is een goed voorbeeld van vooruitgang in Europa.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 20:21:11 #4
464170 Bewust11
Hoezo verandering?
pi_168036858
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 20:16 schreef Cue_ het volgende:
Je kan bv ook 3 maanden er tussenuit gaan ipv gelijk een jaar.

Voor kopen moet je zeker weten dat je daar wilt zitten enzo. Zelf durf ikd at niet aan.

En fouten maken doe je toch en verkeerde keuzes maken.
Maar dat hoort erbij en leer je weer van.
Elke keus is toch bijna altijd O~) de juiste keus.
Ik ben tegen de islam en komst van meer Moslims (mannen), mensen (vrouwen) met een Arabisch afkomst zijn welkom als ze zich aanpassen aan westerse normen en waarden. Eva Green, is een goed voorbeeld van vooruitgang in Europa.
pi_168036991
Ik vind dat reizen altijd een beetje een zweverige tip als ik eerlijk ben.

Ook aan de andere kant van de wereld heb je uiteindelijk gewoon the same shit. Natuurlijk heb je in Nieuw Zeeland bijvoorbeeld prachtige natuur of heb je in een burgerbar in Texas met een jukebox dat 'amerikaanse' gevoel of in Los Angeles een bepaalde vibe die je in NL niet snel zult vinden, maar dat soort dingen kun je ook gewoon doen in je vakanties tussen je werk door.

Ik weet niet precies wat je bedoelt met ''geld zat'', dus als je nou vijf ton op je rekening hebt staan, dan zal ik er inderdaad niet al te moeilijk over doen. Maar heb je net na een jaar werken 15.000 euro bij elkaar gespaard, zal ik dat niet weer allemaal uit gaan geven een een jaar lang reizen en shit. Leven kost nu eenmaal geld, en je wilt toch ook een keer op jezelf, hebt misschien een auto nodig, etc.
pi_168037239
Ik zou persoonlijk niet al mijn geld over de balk willen smijten aan één of andere idealistische reis. Heb altijd het idee dat dit soort figuren een beetje de werkelijkheid proberen te ontlopen.

Die komen dan op hun dertigste volledig platzak een keer terug uit India ofzo en dan opeens is het huilen dat ze geen geld hebben om op zichzelf te kunnen wonen.
  dinsdag 10 januari 2017 @ 20:39:27 #7
464170 Bewust11
Hoezo verandering?
pi_168037463
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 20:33 schreef Eden_88 het volgende:
Ik zou persoonlijk niet al mijn geld over de balk willen smijten aan één of andere idealistische reis. Heb altijd het idee dat dit soort figuren een beetje de werkelijkheid proberen te ontlopen.

Die komen dan op hun dertigste volledig platzak een keer terug uit India ofzo en dan opeens is het huilen dat ze geen geld hebben om op zichzelf te kunnen wonen.
Die blijven ook maanden weg, een vakantie kan wel lijkt mij.
pi_168037577
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 20:39 schreef Bewust11 het volgende:

[..]

Die blijven ook maanden weg, een vakantie kan wel lijkt mij.
Da's natuurlijk iets anders. Al zie ik om mij heen dat bijna geen een eind twintiger tijd heeft om al zijn vakantiedagen in India ofzo door te brengen met een backpack op de rug.

Iedereen moet dan aan de slag in ''hun huisje'' waar nog vanalles moet gebeuren, waardoor er slechts nog tijd voor een weekje Dourdogne over blijft.

Weet zelf ook nooit zo goed wat nou ''the way to go'' is. Jezelf volledig lam laten leggen door alles wat op een gegeven moment ''moet'' of maar de eeuwige vrijbuiter blijven maar daardoor ook geen stabiele basis voor jezelf creëren.
pi_168037740
FC Utrecht O+

OT: Ik denk dat het heel goed zou kunnen zijn om er een tijdje tussenuit zou gaan. Ga anders eerst een paar maanden, ipv gelijk een jaar..

Een cliché, maar wel heel treffend;

'(..) er zijn vaak honderd redenen om iets niet te doen, maar juist die ene reden om het wél te doen zou al genoeg moeten zijn. Het zou toch heel treurig zijn als je spijt krijgt van dingen die je niet hebt gedaan, want van alle dingen die je wel doet, kun je uiteindelijk alleen maar iets leren.’
pag.277 'Komt een vrouw bij de dokter'-Kluun
pi_168038395
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 20:46 schreef madam-april het volgende:
FC Utrecht O+

OT: Ik denk dat het heel goed zou kunnen zijn om er een tijdje tussenuit zou gaan. Ga anders eerst een paar maanden, ipv gelijk een jaar..

Een cliché, maar wel heel treffend;

'(..) er zijn vaak honderd redenen om iets niet te doen, maar juist die ene reden om het wél te doen zou al genoeg moeten zijn. Het zou toch heel treurig zijn als je spijt krijgt van dingen die je niet hebt gedaan, want van alle dingen die je wel doet, kun je uiteindelijk alleen maar iets leren.’
pag.277 'Komt een vrouw bij de dokter'-Kluun
Dat zijn altijd van die dingen die je makkelijk kunt roepen over een ander, maar die mensen vervolgens zelf niet uitvoeren wanneer het over hun eigen leven gaat.

Stel je bent een jaar of 26, hebt na jaren lang schulden maken in het studentenleven na anderhalf jaar werken eindelijk, let's say', 12 K bij elkaar gespaard, zou ik dat echt niet wéér uit gaan geven aan een of andere reis. Je moet nog zo fucking veel shit kopen, je hebt dat geld echt hard nodig in die opbouwende fase van je leven.
pi_168038719
Ik heb in hetzelfde schuitje gezeten en het is moeilijk. Maar een reisje van 3 a 4 maanden is perfect om je behoefte daarnaar te stillen. Reken er niet op dat je dan tot grote ontdekkingen over jezelf of de wereld gaat komen, je leert jezelf misschien een tikje beter kennen maar meer niet.

Zelf ben ik 5 maanden weg geweest naar Nieuw Zeeland en Azie, en daar emotioneel echt in een gat gezeten maar ook hoogte punten gekend. Daarna ook meteen helemaal klaar met reizen.

ALs je de kan hebt zou ik het nu doen zodat je daar later geen spijt van kan krijgen, en als je terug komt eens kijken waar je wilt wonen. Verwacht niet dat je droombaan krijgt en alles alleen maar leuk is, iedereen lijkt dat tegenwoordig te hebben, maar als je verder kijkt valt het allemaal wel tegen.
Geniet van wat je hebt :)
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
pi_168041131
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 21:01 schreef Eden_88 het volgende:

[..]

Dat zijn altijd van die dingen die je makkelijk kunt roepen over een ander, maar die mensen vervolgens zelf niet uitvoeren wanneer het over hun eigen leven gaat.

Stel je bent een jaar of 26, hebt na jaren lang schulden maken in het studentenleven na anderhalf jaar werken eindelijk, let's say', 12 K bij elkaar gespaard, zou ik dat echt niet wéér uit gaan geven aan een of andere reis. Je moet nog zo fucking veel shit kopen, je hebt dat geld echt hard nodig in die opbouwende fase van je leven.
Bijzondere ervaringen zoals een reis maken kunnen enorm waardevol zijn voor iemands persoonlijke ontwikkeling.

Hij heeft op dit moment geen idee wat hij met zijn leven wil, hij zit nog nergens aan vast (geen hypotheek, geen vrouw, geen kinderen, etc.), zo'n reis zou hem ontzettend kunnen helpen om erachter te komen wat hij nou precies wil met/in zijn leven.

Stel hij gaat nu een paar maanden reizen. Hij komt terug met een veel beter idee van wat hij nou precies wil. Dan gaat hij gewoon weer een tijdje werken en heeft hij dat geld zo weer bij elkaar gespaard.

Waarom zou hij die 'shit' die hij volgens jou allemaal moet kopen, niet net zo goed over een jaar ofzo kunnen kopen?
pi_168041388
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 22:02 schreef madam-april het volgende:

[..]

Bijzondere ervaringen zoals een reis maken kunnen enorm waardevol zijn voor iemands persoonlijke ontwikkeling.

Hij heeft op dit moment geen idee wat hij met zijn leven wil, hij zit nog nergens aan vast (geen hypotheek, geen vrouw, geen kinderen, etc.), zo'n reis zou hem ontzettend kunnen helpen om erachter te komen wat hij nou precies wil met/in zijn leven.

Stel hij gaat nu een paar maanden reizen. Hij komt terug met een veel beter idee van wat hij nou precies wil. Dan gaat hij gewoon weer een tijdje werken en heeft hij dat geld zo weer bij elkaar gespaard.

Waarom zou hij die 'shit' die hij volgens jou allemaal moet kopen, niet net zo goed over een jaar ofzo kunnen kopen?
Denk puur vanuit mijn eigen ervaringen hoor, dus het is uiteraard heel subjectief wat ik zeg, maargoed als je een jaartje gaat reizen op je 26e, ben je al gauw 27 als je terug komt. Werkervaring is belangrijk, steeds meer flex contracten, kans is groot dat je op je 27 voor een minimumloon aan de slag mag als uitzendkracht of een of ander raar onzeker contract.

Je wilt ook niet weer bij je ouders gaan wonen, dus je huurt wat. Stel je verdient (als je geluk hebt) als starter 1700 euro netto, houd je (na huur) 1000 euro per maand over, andere kosten zoals boodschappen, telefoon, vrije tijd, en van die 1000 euro blijft nog 500 euro per maand over.

Moet je toch alweer gauw twee jaar fulltime werken voordat je weer een beetje over een fatsoenlijke spaarrekening beschikt. En tegen die tijd ben je dertig en willen veel mensen juist settelen, ga je misschien de stad uit, heb je een auto nodig voor je werk, krijg je misschien kinderen... Misschien een beetje ver vooruit gedacht maargoed, daarom zou ik op die leeftijd niet meer aan zoiets beginnen.
pi_168041502
Joh, maak je niet druk en ga gewon iets doen. Over 20 jaar weet je het weer niet (midlifecrisis) :P
Whatever...
pi_168041914
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 20:24 schreef Enowapi het volgende:
Ik vind dat reizen altijd een beetje een zweverige tip als ik eerlijk ben.

Ook aan de andere kant van de wereld heb je uiteindelijk gewoon the same shit. Natuurlijk heb je in Nieuw Zeeland bijvoorbeeld prachtige natuur of heb je in een burgerbar in Texas met een jukebox dat 'amerikaanse' gevoel of in Los Angeles een bepaalde vibe die je in NL niet snel zult vinden, maar dat soort dingen kun je ook gewoon doen in je vakanties tussen je werk door.

Ik weet niet precies wat je bedoelt met ''geld zat'', dus als je nou vijf ton op je rekening hebt staan, dan zal ik er inderdaad niet al te moeilijk over doen. Maar heb je net na een jaar werken 15.000 euro bij elkaar gespaard, zal ik dat niet weer allemaal uit gaan geven een een jaar lang reizen en shit. Leven kost nu eenmaal geld, en je wilt toch ook een keer op jezelf, hebt misschien een auto nodig, etc.
Het gaat helemaal niet om die 'vibe' het gaat erom dat je een periode helemaal uit je comfort zone stapt, dat je een periode helemaal op jezelf aangewezen bent. Op het moment dat je niemand hebt om op terug te vallen moet je de confrontatie met jezelf wel aangaan.

En dat ga je niet bereiken als je 2/3/4 weken op vakantie gaat.
pi_168044586
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 22:09 schreef Eden_88 het volgende:

[..]

Denk puur vanuit mijn eigen ervaringen hoor, dus het is uiteraard heel subjectief wat ik zeg, maargoed als je een jaartje gaat reizen op je 26e, ben je al gauw 27 als je terug komt. Werkervaring is belangrijk, steeds meer flex contracten, kans is groot dat je op je 27 voor een minimumloon aan de slag mag als uitzendkracht of een of ander raar onzeker contract.

Je wilt ook niet weer bij je ouders gaan wonen, dus je huurt wat. Stel je verdient (als je geluk hebt) als starter 1700 euro netto, houd je (na huur) 1000 euro per maand over, andere kosten zoals boodschappen, telefoon, vrije tijd, en van die 1000 euro blijft nog 500 euro per maand over.

Moet je toch alweer gauw twee jaar fulltime werken voordat je weer een beetje over een fatsoenlijke spaarrekening beschikt. En tegen die tijd ben je dertig en willen veel mensen juist settelen, ga je misschien de stad uit, heb je een auto nodig voor je werk, krijg je misschien kinderen... Misschien een beetje ver vooruit gedacht maargoed, daarom zou ik op die leeftijd niet meer aan zoiets beginnen.
Hij heeft op dit moment geen idee wat hij met zijn leven wil.

Werkervaring is belangrijk maar levenservaring/persoonlijke ontwikkeling is minstens net zo belangrijk.

Wie weet waar zo'n reis toe kan leiden.. Misschien leert hij wel iemand kennen die een once in a lifetime baan kans voor hem heeft.. Misschien leert hij wel de liefde van zijn leven kennen..

En wie weet wat er gebeurt als hij op safe speelt en niet op reis gaat.. Misschien krijgt hij wel een burnout, of wordt hij aangereden door een bus en raakt hij zwaar gehandicapt of gaat hij dood.

Kun jij hem garanderen dat hij over een jaar, als hij niet op reis gaat, wel weet wat hij wil met/in zijn leven en wel een baan heeft gevonden (of op zijn minst dichterbij is bij het vinden van een baan) waar hij wel voldoening uit haalt?

Wie zegt trouwens dat hij na zijn reis niet een jaartje bij zijn ouders wil/kan wonen, zodat hij zijn spaargeld weer kan aanvullen?

Lang niet iedereen wil/kan op zijn dertigste gaan settelen. Genoeg mensen die daar pas jaren later aan toe zijn/komen en genoeg mensen die daar al jaren eerder aan toe zijn/komen..
pi_168045010
Als je wilt reizen omdat jij dat wilt, ga reizen. Als je wilt reizen omdat je daar wonderen van verwacht vraag je dan nog een keer af waarom je wilt reizen. Reizen is geen wondermiddel, het is een doel. Iets anders kan ook volstaan. Maar reizen trekt je wel uit je dagelijkse sleur. Is er nog iets anders wat jou uit je sleur zou kunnen trekken?
Somebody that I used to know
pi_168045135
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 22:09 schreef Eden_88 het volgende:

[..]

Als starter 1700 netto is wel ernstig overdreven _O- als ik rondkijk zijn sommige inderdaad 6 jaar na afstuderen aan de universiteit nog steeds werkloos. Degenen die geluk hebben met een flexbaan verdienen inderdaad rond minimumloon; ~ 9 euro bruto, sommigen met heel veel geluk ~11,50 euro bruto.

Als je 980 euro netto ontvangt als starter heb je in de huidige klimaat de jackpot gewonnen. Terwijl het niet veel meer is dan een bijstandsuitkering :') Eigenlijk als je salaris hebt, heb je al de jackpot gewonnen, want velen hebben jarenlang een full-time werkervaringsplek zonder uitzicht op salaris, enkel reisvergoeding van max ~9 euro/dag.

---------------------------
Kijk praktisch, doe wat uitkomt. Principiële vragen stellen is zinloos in situatie's waarbij jij niet bepaalt. Heb je tijd en is het laagseizoen betreft aanbod van werk, ga een maand op reis. Is het hoogseizoen om geld te harken, ga geld harken. Is de woningmarkt gunstig, ga alvast op bezoek voor beeldvorming. Alles gaat in stapjes, na cumulatie over meerdere jaren tot tientallen jaren zie je pas resultaat en zie je de zin van de destijds zinloos lijkende zaken.
pi_168045549
Als je wilt reizen, ga!
  woensdag 11 januari 2017 @ 01:23:14 #20
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_168045587
Ik herken het heel erg, behalve dat veel dingen er iets minder goed voorstaan. Maar ik kan ook niet echt mijn draai vinden en dat beangstigt me.

Ik durf ook niet te daten omdat ik dan moet doen alsof ik een richting weet voor mezelf ofzo :?
pi_168047523
Je woont nog thuis? Misschien eerst eens woonruimte zoeken? Appartementje kan best hoor voor een paar jaar. Zoek je daarna wat anders als blijkt dat je ineens samen gaat wonen. Beetje zelfstandigheid is ook wel belangrijk.
  woensdag 11 januari 2017 @ 10:12:50 #22
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_168047950
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 00:28 schreef Yiwei het volgende:

[..]

Als starter 1700 netto is wel ernstig overdreven _O- als ik rondkijk zijn sommige inderdaad 6 jaar na afstuderen aan de universiteit nog steeds werkloos. Degenen die geluk hebben met een flexbaan verdienen inderdaad rond minimumloon; ~ 9 euro bruto, sommigen met heel veel geluk ~11,50 euro bruto.

Als je 980 euro netto ontvangt als starter heb je in de huidige klimaat de jackpot gewonnen. Terwijl het niet veel meer is dan een bijstandsuitkering :') Eigenlijk als je salaris hebt, heb je al de jackpot gewonnen, want velen hebben jarenlang een full-time werkervaringsplek zonder uitzicht op salaris, enkel reisvergoeding van max ~9 euro/dag.

---------------------------
Kijk praktisch, doe wat uitkomt. Principiële vragen stellen is zinloos in situatie's waarbij jij niet bepaalt. Heb je tijd en is het laagseizoen betreft aanbod van werk, ga een maand op reis. Is het hoogseizoen om geld te harken, ga geld harken. Is de woningmarkt gunstig, ga alvast op bezoek voor beeldvorming. Alles gaat in stapjes, na cumulatie over meerdere jaren tot tientallen jaren zie je pas resultaat en zie je de zin van de destijds zinloos lijkende zaken.
980 euro per maand? Dat is best ernstig, daarvoor hoest je nog nauwelijks huur en zorgverzekering en eten op. :{ Over welke industrie heb je het dan?

Gemiddelde startsalaris na mijn studie ligt geloof ik op 2300 bruto. Beetje fatsoenlijk bedrijf zit je al snel op 2500, dus die 1700 netto is zo gek nog niet. Ben wel benieuwd hoe dat met andere studies zit.

[ Bericht 1% gewijzigd door Pope-of-Dope op 11-01-2017 10:26:30 ]
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
  woensdag 11 januari 2017 @ 10:20:26 #23
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_168048076
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 00:28 schreef Yiwei het volgende:

[..]

980, ga fietsen ofzo. :')
Fade to Black
  woensdag 11 januari 2017 @ 10:25:51 #24
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_168048168
TS, het ligt er helemaal aan wat jou gelukkig maakt. Is dat carriere maken, is dat een gezinnetje stichten, is dat 100 vrouwen in bed krijgen? Als je je hele leven lang bepaalde dingen hebt gedaan en niet het resultaat hebt wat je wilt, kan het geen kwaad om eens wat anders te proberen.

Reizen is voor veel mensen heel therapeutisch, je komt in een andere omgeving met mensen die anders denken dan in Nederland. Dat geeft je vaak beter inzicht in je eigen waarden en laat je kritisch nadenken over Nederland en jezelf. Bovendien kan je ergens anders iets nieuws opbouwen zonder vast te zitten aan oude patronen. Zelf ervaarde ik dat als erg bevrijdend. Het is geen magic pill om problemen op te lossen, maar wel erg waardevol:)

Wat je in Nederland wellicht kunt proberen is een NLP-(master)practitioner. Een aantal vrienden van me hebben dit gedaan, ik merk aan ze dat ze sindsdien veel bewuster in het leven staan.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
pi_168048416
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 januari 2017 22:13 schreef Spanky78 het volgende:
Joh, maak je niet druk en ga gewon iets doen. Over 20 jaar weet je het weer niet (midlifecrisis) :P
Inderdaad, wilde net zeggen, ik ben bijna 40 en heb een beetje hetzelfde als TS. Heb mijn leven op zich best op orde maar heb nog steeds/weer eigenlijk geen idee wat ik er nou echt mee wil. Dat is denk ik vrij universeel, uiteindelijk lopen we in dit leven allemaal maar wat aan te kloten, we doen maar wat en houden vooral onszelf voor dat het allemaal van belang is.

Ik heb heel wat gereisd, heb ook een paar keer mijn baan opgezegd om er voor langere tijd ertussenuit te trekken. Ja, ook voor die cliche reis naar India. Achteraf kan ik zeggen: het was supertof, heb er best wat van geleerd, en had het zeker niet willen missen, maar uiteindelijk was het ook niet veel meer dan een lange time out. Het is niet alsof je tijdens zo'n reis opeens een magisch moment krijgt waar je het allemaal doorkrijgt en precies ziet hoe je je leven moet gaan leiden. Ook naderhand niet. Toch zou ik zeggen: ga reizen, nu het kan. Burgerlijk worden kan altijd nog en een carriere is enorm overrated, als je het mij vraagt.

Maar wat je ook doet, TS, of je nou gaat reizen of carrieremaken of voor het gezinnetje gaat, of lekker blijft slacken of iets anders: doe het met overtuiging. Leef je eigen leven, maak je niet te druk om de mening van anderen, en kijk niet te veel achterom.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')