Ik ga dit jaar een weekje naar Rome toe en dan reizen richting het Zuiden Sicilië dus in de zomer dan. Nog nooit gezien en het lijk me interessant omdat mee te maken.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 20:12 schreef Dorpspastoor het volgende:
naam mee bezig ben in mijn leven. Geen idee wat ik wil, wat verstandige keuzes zijn, wat domme keuzes zijn: Ga ik er spijt van krijgen als ik nu niet nog een jaar er tussenuit knijp en volgend jaar mijn geld heb uitgegeven of juist niet?
Elke keus is toch bijna altijdquote:Op dinsdag 10 januari 2017 20:16 schreef Cue_ het volgende:
Je kan bv ook 3 maanden er tussenuit gaan ipv gelijk een jaar.
Voor kopen moet je zeker weten dat je daar wilt zitten enzo. Zelf durf ikd at niet aan.
En fouten maken doe je toch en verkeerde keuzes maken.
Maar dat hoort erbij en leer je weer van.
Die blijven ook maanden weg, een vakantie kan wel lijkt mij.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 20:33 schreef Eden_88 het volgende:
Ik zou persoonlijk niet al mijn geld over de balk willen smijten aan één of andere idealistische reis. Heb altijd het idee dat dit soort figuren een beetje de werkelijkheid proberen te ontlopen.
Die komen dan op hun dertigste volledig platzak een keer terug uit India ofzo en dan opeens is het huilen dat ze geen geld hebben om op zichzelf te kunnen wonen.
Da's natuurlijk iets anders. Al zie ik om mij heen dat bijna geen een eind twintiger tijd heeft om al zijn vakantiedagen in India ofzo door te brengen met een backpack op de rug.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 20:39 schreef Bewust11 het volgende:
[..]
Die blijven ook maanden weg, een vakantie kan wel lijkt mij.
Dat zijn altijd van die dingen die je makkelijk kunt roepen over een ander, maar die mensen vervolgens zelf niet uitvoeren wanneer het over hun eigen leven gaat.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 20:46 schreef madam-april het volgende:
FC Utrecht![]()
OT: Ik denk dat het heel goed zou kunnen zijn om er een tijdje tussenuit zou gaan. Ga anders eerst een paar maanden, ipv gelijk een jaar..
Een cliché, maar wel heel treffend;
'(..) er zijn vaak honderd redenen om iets niet te doen, maar juist die ene reden om het wél te doen zou al genoeg moeten zijn. Het zou toch heel treurig zijn als je spijt krijgt van dingen die je niet hebt gedaan, want van alle dingen die je wel doet, kun je uiteindelijk alleen maar iets leren.’
pag.277 'Komt een vrouw bij de dokter'-Kluun
Bijzondere ervaringen zoals een reis maken kunnen enorm waardevol zijn voor iemands persoonlijke ontwikkeling.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 21:01 schreef Eden_88 het volgende:
[..]
Dat zijn altijd van die dingen die je makkelijk kunt roepen over een ander, maar die mensen vervolgens zelf niet uitvoeren wanneer het over hun eigen leven gaat.
Stel je bent een jaar of 26, hebt na jaren lang schulden maken in het studentenleven na anderhalf jaar werken eindelijk, let's say', 12 K bij elkaar gespaard, zou ik dat echt niet wéér uit gaan geven aan een of andere reis. Je moet nog zo fucking veel shit kopen, je hebt dat geld echt hard nodig in die opbouwende fase van je leven.
Denk puur vanuit mijn eigen ervaringen hoor, dus het is uiteraard heel subjectief wat ik zeg, maargoed als je een jaartje gaat reizen op je 26e, ben je al gauw 27 als je terug komt. Werkervaring is belangrijk, steeds meer flex contracten, kans is groot dat je op je 27 voor een minimumloon aan de slag mag als uitzendkracht of een of ander raar onzeker contract.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 22:02 schreef madam-april het volgende:
[..]
Bijzondere ervaringen zoals een reis maken kunnen enorm waardevol zijn voor iemands persoonlijke ontwikkeling.
Hij heeft op dit moment geen idee wat hij met zijn leven wil, hij zit nog nergens aan vast (geen hypotheek, geen vrouw, geen kinderen, etc.), zo'n reis zou hem ontzettend kunnen helpen om erachter te komen wat hij nou precies wil met/in zijn leven.
Stel hij gaat nu een paar maanden reizen. Hij komt terug met een veel beter idee van wat hij nou precies wil. Dan gaat hij gewoon weer een tijdje werken en heeft hij dat geld zo weer bij elkaar gespaard.
Waarom zou hij die 'shit' die hij volgens jou allemaal moet kopen, niet net zo goed over een jaar ofzo kunnen kopen?
Het gaat helemaal niet om die 'vibe' het gaat erom dat je een periode helemaal uit je comfort zone stapt, dat je een periode helemaal op jezelf aangewezen bent. Op het moment dat je niemand hebt om op terug te vallen moet je de confrontatie met jezelf wel aangaan.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 20:24 schreef Enowapi het volgende:
Ik vind dat reizen altijd een beetje een zweverige tip als ik eerlijk ben.
Ook aan de andere kant van de wereld heb je uiteindelijk gewoon the same shit. Natuurlijk heb je in Nieuw Zeeland bijvoorbeeld prachtige natuur of heb je in een burgerbar in Texas met een jukebox dat 'amerikaanse' gevoel of in Los Angeles een bepaalde vibe die je in NL niet snel zult vinden, maar dat soort dingen kun je ook gewoon doen in je vakanties tussen je werk door.
Ik weet niet precies wat je bedoelt met ''geld zat'', dus als je nou vijf ton op je rekening hebt staan, dan zal ik er inderdaad niet al te moeilijk over doen. Maar heb je net na een jaar werken 15.000 euro bij elkaar gespaard, zal ik dat niet weer allemaal uit gaan geven een een jaar lang reizen en shit. Leven kost nu eenmaal geld, en je wilt toch ook een keer op jezelf, hebt misschien een auto nodig, etc.
Hij heeft op dit moment geen idee wat hij met zijn leven wil.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 22:09 schreef Eden_88 het volgende:
[..]
Denk puur vanuit mijn eigen ervaringen hoor, dus het is uiteraard heel subjectief wat ik zeg, maargoed als je een jaartje gaat reizen op je 26e, ben je al gauw 27 als je terug komt. Werkervaring is belangrijk, steeds meer flex contracten, kans is groot dat je op je 27 voor een minimumloon aan de slag mag als uitzendkracht of een of ander raar onzeker contract.
Je wilt ook niet weer bij je ouders gaan wonen, dus je huurt wat. Stel je verdient (als je geluk hebt) als starter 1700 euro netto, houd je (na huur) 1000 euro per maand over, andere kosten zoals boodschappen, telefoon, vrije tijd, en van die 1000 euro blijft nog 500 euro per maand over.
Moet je toch alweer gauw twee jaar fulltime werken voordat je weer een beetje over een fatsoenlijke spaarrekening beschikt. En tegen die tijd ben je dertig en willen veel mensen juist settelen, ga je misschien de stad uit, heb je een auto nodig voor je werk, krijg je misschien kinderen... Misschien een beetje ver vooruit gedacht maargoed, daarom zou ik op die leeftijd niet meer aan zoiets beginnen.
Als starter 1700 netto is wel ernstig overdrevenquote:Op dinsdag 10 januari 2017 22:09 schreef Eden_88 het volgende:
[..]
Denk puur vanuit mijn eigen ervaringen hoor, dus het is uiteraard heel subjectief wat ik zeg, maargoed als je een jaartje gaat reizen op je 26e, ben je al gauw 27 als je terug komt. Werkervaring is belangrijk, steeds meer flex contracten, kans is groot dat je op je 27 voor een minimumloon aan de slag mag als uitzendkracht of een of ander raar onzeker contract.
Je wilt ook niet weer bij je ouders gaan wonen, dus je huurt wat. Stel je verdient (als je geluk hebt) als starter 1700 euro netto, houd je (na huur) 1000 euro per maand over, andere kosten zoals boodschappen, telefoon, vrije tijd, en van die 1000 euro blijft nog 500 euro per maand over.
980 euro per maand? Dat is best ernstig, daarvoor hoest je nog nauwelijks huur en zorgverzekering en eten op.quote:Op woensdag 11 januari 2017 00:28 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Als starter 1700 netto is wel ernstig overdrevenals ik rondkijk zijn sommige inderdaad 6 jaar na afstuderen aan de universiteit nog steeds werkloos. Degenen die geluk hebben met een flexbaan verdienen inderdaad rond minimumloon; ~ 9 euro bruto, sommigen met heel veel geluk ~11,50 euro bruto.
Als je 980 euro netto ontvangt als starter heb je in de huidige klimaat de jackpot gewonnen. Terwijl het niet veel meer is dan een bijstandsuitkeringEigenlijk als je salaris hebt, heb je al de jackpot gewonnen, want velen hebben jarenlang een full-time werkervaringsplek zonder uitzicht op salaris, enkel reisvergoeding van max ~9 euro/dag.
---------------------------
Kijk praktisch, doe wat uitkomt. Principiële vragen stellen is zinloos in situatie's waarbij jij niet bepaalt. Heb je tijd en is het laagseizoen betreft aanbod van werk, ga een maand op reis. Is het hoogseizoen om geld te harken, ga geld harken. Is de woningmarkt gunstig, ga alvast op bezoek voor beeldvorming. Alles gaat in stapjes, na cumulatie over meerdere jaren tot tientallen jaren zie je pas resultaat en zie je de zin van de destijds zinloos lijkende zaken.
980, ga fietsen ofzo.quote:Op woensdag 11 januari 2017 00:28 schreef Yiwei het volgende:
[..]
Als starter 1700 netto is wel ernstig overdrevenals ik rondkijk zijn sommige inderdaad 6 jaar na afstuderen aan de universiteit nog steeds werkloos. Degenen die geluk hebben met een flexbaan verdienen inderdaad rond minimumloon; ~ 9 euro bruto, sommigen met heel veel geluk ~11,50 euro bruto.
Als je 980 euro netto ontvangt als starter heb je in de huidige klimaat de jackpot gewonnen. Terwijl het niet veel meer is dan een bijstandsuitkeringEigenlijk als je salaris hebt, heb je al de jackpot gewonnen, want velen hebben jarenlang een full-time werkervaringsplek zonder uitzicht op salaris, enkel reisvergoeding van max ~9 euro/dag.
Inderdaad, wilde net zeggen, ik ben bijna 40 en heb een beetje hetzelfde als TS. Heb mijn leven op zich best op orde maar heb nog steeds/weer eigenlijk geen idee wat ik er nou echt mee wil. Dat is denk ik vrij universeel, uiteindelijk lopen we in dit leven allemaal maar wat aan te kloten, we doen maar wat en houden vooral onszelf voor dat het allemaal van belang is.quote:Op dinsdag 10 januari 2017 22:13 schreef Spanky78 het volgende:
Joh, maak je niet druk en ga gewon iets doen. Over 20 jaar weet je het weer niet (midlifecrisis)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |