abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167962874
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Game on! *O*
..
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_167963143
:W

Ik ben er nog! Ik lees af en toe wel mee maar ik kom gewoon niet aan reageren toe. Druk leven met zo'n baby en ik vond de pickwick reclame zo'n eyeopener "mam, zou je voor een dag je telefoon uit willen zetten?" Het lijkt me vreselijk als S z'n moeder later herrinert met altijd een scherm voor haar neus. Als S wakker is heb ik mijn telefoon zo min mogelijk in m'n handen en als hij slaapt heb ik eigenlijk ook nog zat andere dingen te doen en dat bevalt helemaal prima. De wereld en t leven is ook zo mooi en zo fijn zonder dat ding. Ik kom er dus eigenlijk niet aan toe. Soms wel jammer maar eigenlijk loopt het ook allemaal wel prima hier.
S is een heerlijk mannetje. Hij is bijna een halfjaar. Groeit nog steeds op alleen moedermelk en deze maand gaan we beginnen met vast voedsel. We hebben wat moeilijkheden met slapen overdag gehad maar ook dat gaat inmiddels weer goed gelukkig. Ik geniet me helemaal suf en wat geeft zo'n kleintje je zin in het leven!

Even een hart onder de riem en een dikke knuffel voor Marjolijntje die het zo zwaar heeft.
Twinkle ook met je kleine meisje!
Veren in haar reet voor Madivi, zo alleen met twee kleintjes!
En Arja, wát een mooi meisje heb jij! Af en toe zie ik foto's voorbij komen en wat een lief moppie heb je toch!
En Vivi, knap hoe je zo doorzet met de borstvoeding! Sterkte met het wegbrengen van je meisje en geniet nog extra hard van de laatste daagjes verlof!

Ik hang m'n telefoon weer even aan de wilgen en zo af en toe zal ik proberen iets van me laten horen.
pi_167963696
Twinkle, wat een gedoe met voeding hebben jullie zeg! Ik hoop dat de diarree snel over is!

Fien, gelijk heb je hoor. Ik beperk mijn schermtijd ook hoor. Op mijn werk zit ik al 40 uur per week achter de computer, als ik thuis ben is M gewoon ook mijn eerste prioriteit.

Ik ben denk ik sinds gisteren ineens gestopt met borstvoeding, en het is op zich goed zo. De afgelopen anderhalve maand gaf ik nog maar 2-3 keer per dag bv, omdat ik het had laten teruglopen overdag, vanwege moeilijk kolven op het werk. Ik merkte al dat het nu moeilijker was om mijn productie hoog te houden en de afgelopen twee weken wilde M eigenlijk niet goed meer aan de borst. Het begon steeds een beetje een gevecht te worden, terwijl hij verder zo goed eet en drinkt. Hierdoor liep mijn productie terug en hierdoor wilde hij nog minder graag. Ik heb besloten dat ik het zo laat. We kunnen er weer heel veel moeite insteken om het weer op te krikken, maar ik sluit de borstvoedingsperiode liever een beetje positief af, dan nu wéér heel veel moeite te doen en daar dan weer heel emotioneel over te worden. Ik ga het zeker heel erg missen, want het was toch altijd wel een beetje het moment waar ik na een lange werkdag naar uitkeek, echt een beetje ons momentje. Maar de afgelopen dagen was voor ons allebei eigenlijk al niet meer leuk. Nu moeten we dus een andere invulling gaan geven aan "ons momentje".

Uitendelijk dus 7,5 maand bv gegeven (met af en toe helaas wel periodes van bijvoeding, omdat ondanks alle moeite en lactatiekundigen de productie gewoon heel erg bleef schommelen).
pi_167964492
Ah fien, wat lief dat je dat zegt.
En wat leuk om van je te horen.

Luna die 7,5 maand heb je toch maar mooi mee kunnen geven ^O^
pi_167964785
:W naar fien en twinkle.

Ik kom niet bijgelezen op de 1 of andere manier... Met James gaat t wel goed op t moment,zit nog wel erg vol en kan goed snurken :') maar is zo'n heerlijk ventje, vrolijk en lacht het liefst de hele dag naar zijn zus, dat koppie als saar in zijn blikveld verschijnt is echt onbetaalbaar O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
S. 2014
J. 2016
pi_167965981
Herkenbaar Fien. Ik leg 'm vaak ook bewust weg. Al ben ik al minder gaan gebruiken sinds baby. Kijk ook minder op het forum, fb doe ik niet meer op de telefoon. Maar ja alsnog ziet ze mij en papa wel vaak met telefoon in de handen... Ik heb een app geïnstalleerd, Quality Time, die logt hoeveel je welke app gebruikt. Nu is veel ervan tijdens voeden of wc ofzo maar toch, confronterend.
  Manager PR/Moderator zondag 8 januari 2017 @ 00:01:32 #7
269689 crew  Viv
pi_167966169
Leuk om van jullie te horen Twinkle en Fien! :)
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 20:11 schreef Quoi het volgende:
Spannend! Een beetje rust gevonden na de heisa de eerste weken rondom de bv?
Ja, doordat alle voedingen per fles gaan weet ik zeker dat ze (meer dan) genoeg binnenkrijgt, en dat geeft veel rust. Dat ik mijn streven om 100% moedermelk te geven heb losgelaten helpt ook. Het is wel veel werk (kolven, afwassen) vergeleken met volledig aan de borst of volledige kunstvoeding. Het is dat ik geen andere kinderen heb en dat mijn man bijna het hele huishouden op zich heeft genomen *; , anders had ik het niet volgehouden.
quote:
Dat gedoe 's ochtends ja :D Ik ben ook nooit de snelste geweest, maar schiet als het om baby betreft in een optimale efficiëntie-modus.
Hopelijk heb ik die modus ook! :X
pi_167970591
En Quoi, nog een beetje recht kunnen fietsen? ;)

Nectarientje, zie je op tegen het weer gaan werken? Je gaat uk dus wakker maken voor een voeding? Ik moet ook bijna weer aan het werk en weet nog niet zo goed wat te doen; kolven of voeden. Laat het denk beetje afhangen van wanneer ze die nacht gekomen is. Als ik haar om 5.50 wakker zou maken, zou haar vader het na het voeden overnemen en kan ze dus niet meer slapen (ik moet om 6.20 vertrekken dus hij brengt), maar ik vind het zo zielig want zo vroeg...
Meer mensen hier die hun baby zo vroeg wakker maken?

Over telefoongebruik: ik ben het boek 'leg dat #@!ding nou ’ns weg!' van Marnix Pauwels aan het lezen. Moet ook echt minderen.

Oh het is zo heerlijk om met z'n drietjes op mini-vakantie te zijn! Het voelt nu zo veel completer dan onze voorgaande vakanties. Heel bijzonder, want onze vorige vakanties waren ook erg leuk en toen stond ik er nooit bij stil. En nu voelt het zo compleet O+ echt genieten.
Vandaag gaan we zwemmen, benieuwd of ze het water dit keer warm genoeg vindt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Mies_poes op 08-01-2017 08:08:45 ]
pi_167970801
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2017 07:59 schreef Mies_poes het volgende:

Nectarientje, zie je op tegen het weer gaan werken? Je gaat uk dus wakker maken voor een voeding? Ik moet ook bijna weer aan het werk en weet nog niet zo goed wat te doen; kolven of voeden. Laat het denk beetje afhangen van wanneer ze die nacht gekomen is. Als ik haar om 5.50 wakker zou maken, zou haar vader het na het voeden overnemen en kan ze dus niet meer slapen (ik moet om 6.20 vertrekken dus hij brengt), maar ik vind het zo zielig want zo vroeg...

Nee, ik zie er niet tegenop. Heb wel zin om mijn hersens weer te moeten gebruiken. Ga ukje wel missen, maar dat lijkt me heel normaal. Maar vraag het me vooral morgenavond nog eens ;)
Ik ga wakker maken ja. Ze slaapt vaak goed door met rond 11u laatste voeding dus 6u lust ze ook wel wat. Door toeval de afgelopen dagen geprobeerd en ik krijg haar goed wakker. Wie weet stap ik er alsnog vanaf, maar dan wil ik zeker weten dat ze de fles goed pakt en dat weet ik nu nog niet zeker genoeg voor mijn tere moederhart :%

Jullie minivakantie klinkt fijn O+
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
  zondag 8 januari 2017 @ 09:51:02 #10
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_167971216
Ik fietste recht hoor! Sterker nog: ik zat om 3 uur alweer een flesje te geven :')

Wát een gezellige babbel heeft Max ineens deze dagen. Wereld van verschil met vorige week.
pi_167971510
Oh, vandaag is S. nog maar 3 weken baby :O
Vriendje is jarig vandaag, dus ben hieperdepiep hoera aan het oefenen. We zijn nu op een punt dat S. zomaar ineens 'Ra' roept en een hand in de lucht steekt. Ik tel 'm goed :')

Had je een leuke avond gehad Q?

Fijne vakantie nog Mies!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 8 januari 2017 @ 11:28:17 #12
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_167972609
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 10:24 schreef LeSage het volgende:
Oh, vandaag is S. nog maar 3 weken baby :O
Vriendje is jarig vandaag, dus ben hieperdepiep hoera aan het oefenen. We zijn nu op een punt dat S. zomaar ineens 'Ra' roept en een hand in de lucht steekt. Ik tel 'm goed :')

Had je een leuke avond gehad Q?

Fijne vakantie nog Mies!
Wow, knap van haar! Nog even door oefenen voor haar eigen verjaardag :)

Jaaaa het was heel gezellig!

Vanmiddag eindelijk langs mijn ouders. Mijn mams weer lekker thuis, alles lijkt de goede kant op te gaan en het is tijd voor wat vitamine M voor haar :)
pi_167972674
S. is een jongetje ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vitamine M O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 8 januari 2017 @ 11:33:32 #14
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_167972692
Wat stom van me 8)7 :@
Dat gaat me nu niet meer gebeuren.
pi_167973743
En dat van die telefoon herken ik zeker! :Y
Probeer hier ook zo min mogelijk te gebruiken als de kindjes alive and kicking zijn. Stel mezelf dan de vraag: is het echt zo dringend dat het NU geregeld/gelezen/whatever moet worden of kan dat ook wachten tot na 19 uur (dan gaan ze altijd slapen hier). Moet zeggen, geeft veel rust. Heb een paar maanden terug ook alle geluidjes en bliepjes en dingetjes uitgezet behalve het overgaan van de telefoon. Wij hebben geen huistelefoon. Dus als mensen mij dringend moeten bereiken voor iets, dan hoor ik het toch wel ;)

Ik heb zwaar respect voor bv-gevende mama's en hun volhardendheid hierin _O_ .. Dus Luna, knap dat je het zo lang hebt vol kunnen houden! Toch maar mooi meegenomen die maanden dat het wel kon.
  zondag 8 januari 2017 @ 12:39:54 #16
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_167973953
quote:

Over telefoongebruik: ik ben het boek 'leg dat #@!ding nou ’ns weg!' van Marnix Pauwels aan het lezen. Moet ook echt minderen.

Oh het is zo heerlijk om met z'n drietjes op mini-vakantie te zijn! Het voelt nu zo veel completer dan onze voorgaande vakanties. Heel bijzonder, want onze vorige vakanties waren ook erg leuk en toen stond ik er nooit bij stil. En nu voelt het zo compleet O+ echt genieten.
Mijn dochtertje van vijf maanden krijgt om 10 uur de laatste voeding. Ik wek haar dan om tien over zes. Ze slaapt dan nog, maar heeft wel honger. Dus het lijkt niet zo probleem.
Als ik een keer een kwartiertje later ben, dan wordt ze wel zelf wakker. Het is dus gewoon het ritme waar ze gewend aan is.

Oorspronkelijk werkt ze ook rond 5 wakker en dat wat opgerekt naar zes. Dat toen vast gehouden, omdat dus ook nodig is als ik weer ga werken. Dus ik wek haar altijd om tien over zes ook in het weekend.
Ik heb niet het gevoel dat ik iets verstoor, maar gewoon een ritme heb, wat ook haar ritme is geworden.
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
  zondag 8 januari 2017 @ 13:45:32 #17
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_167975279
quote:

Ik maak haar tussen 6-6.15 uur wakker. Kleed haar dan aan, melk erin en dan ga ik. Ondertussen is man ook opgestaan en die kleedt de oudste aan en stopt er eten in :+ laatst heeft ze gewoon nog even in haar bed geslapen nadat ze wat eerder wakker was.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_167977276
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 12:39 schreef Angst het volgende:

[..]

Mijn dochtertje van vijf maanden krijgt om 10 uur de laatste voeding. Ik wek haar dan om tien over zes. Ze slaapt dan nog, maar heeft wel honger. Dus het lijkt niet zo probleem.
Als ik een keer een kwartiertje later ben, dan wordt ze wel zelf wakker. Het is dus gewoon het ritme waar ze gewend aan is.

Oorspronkelijk werkt ze ook rond 5 wakker en dat wat opgerekt naar zes. Dat toen vast gehouden, omdat dus ook nodig is als ik weer ga werken. Dus ik wek haar altijd om tien over zes ook in het weekend.
Ik heb niet het gevoel dat ik iets verstoor, maar gewoon een ritme heb, wat ook haar ritme is geworden.
Hoe heb je dat van 5 uur opgerekt naar 6? Als M. wakker wordt wil ze altijd meteen drinken. Wel lekker zeg, dat de jouwe van 22-6 slaapt. M. gaat rond 19 uur naar bed en krijgt de borst. Dan komt ze rond 1-4-7 weer. Wakker maken om 23 uur heeft geen zin, want dan valt ze na vijf minuten weer in slaap en komt alsnog elke drie uur.

We hebben net gezwommen en M. in de swimtrainer gedaan. Ze vond het fantastisch :D we waren in het pierenbadje dus ze kon met haar voetjes bij de grond, ze 'liep' zo het bad op en neer en snel ook :o :D zo schattig.
  zondag 8 januari 2017 @ 16:13:35 #19
39114 Angst
CorticotropinReleasingHormon
pi_167979252
quote:
1s.gif Op zondag 8 januari 2017 15:00 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Hoe heb je dat van 5 uur opgerekt naar 6? Als M. wakker wordt wil ze altijd meteen drinken. Wel lekker zeg, dat de jouwe van 22-6 slaapt. M. gaat rond 19 uur naar bed en krijgt de borst. Dan komt ze rond 1-4-7 weer. Wakker maken om 23 uur heeft geen zin, want dan valt ze na vijf minuten weer in slaap en komt alsnog elke drie uur.

We hebben net gezwommen en M. in de swimtrainer gedaan. Ze vond het fantastisch :D we waren in het pierenbadje dus ze kon met haar voetjes bij de grond, ze 'liep' zo het bad op en neer en snel ook :o :D zo schattig.
Dat oprekken? Gewoon elke keer proberen de troosten, en als ze wakker werd vijf tot tien minuten teuten. Dus in een maand tijd ben je dan wel rond 6 uur in plaats van vijf uur. Ik denk ook wel dat ze er aan toe was, anders was het nooit gelukt.

Ik heb wel ook een beetje ´s nacht ook aan slaaptraining gedaan. Ze kwam op een zeker moment alleen om 3 uur en toe heb ik die voeding overgeslagen en getroost rond die tijd (en een paar keer als dat niet lukte natuurlijk wel gevoed). ze ging namelijk (door buikpijn?) na die nachtvoeding helemaal niet meer slapen.
Gek genoeg lukte die voeding overslaan, waarschijnlijk had ze dus niet erg honger. Behoorlijk voor mezelf daarin gekozen. Maar ik draaide een beetje door van het slaapgebrek, dus had noodzaak egoïstisch te zijn.

Hoop dat het bij jou ook snel wat minder vaak wordt. Ze slaapt trouwens niet vanaf 22:00 dan begin ik met voeden. Meestal is slapen 23:00. Maar daar ben ik ook heel tevreden mee :)
In theorie vind ik iedereen aardig!
<a href="http://img170.exs.cx/img170/7325/img90181an.jpg" rel="nofollow" target="_blank">check mijn schilderij!</a>
Jagermaster alleen als ie bloed en bloedheet is!
pi_167980432
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 16:13 schreef Angst het volgende:

[..]

Dat oprekken? Gewoon elke keer proberen de troosten, en als ze wakker werd vijf tot tien minuten teuten. Dus in een maand tijd ben je dan wel rond 6 uur in plaats van vijf uur. Ik denk ook wel dat ze er aan toe was, anders was het nooit gelukt.

Ik heb wel ook een beetje ´s nacht ook aan slaaptraining gedaan. Ze kwam op een zeker moment alleen om 3 uur en toe heb ik die voeding overgeslagen en getroost rond die tijd (en een paar keer als dat niet lukte natuurlijk wel gevoed). ze ging namelijk (door buikpijn?) na die nachtvoeding helemaal niet meer slapen.
Gek genoeg lukte die voeding overslaan, waarschijnlijk had ze dus niet erg honger. Behoorlijk voor mezelf daarin gekozen. Maar ik draaide een beetje door van het slaapgebrek, dus had noodzaak egoïstisch te zijn.

Hoop dat het bij jou ook snel wat minder vaak wordt. Ze slaapt trouwens niet vanaf 22:00 dan begin ik met voeden. Meestal is slapen 23:00. Maar daar ben ik ook heel tevreden mee :)
Goed om te lezen hoe je dat gedaan hebt.
Ik heb ook vaak de indruk dat ze niet eens honger heeft, maar toch geef ik de borst en daarna is ze tevreden. Misschien honger, misschien troost.
Ik ga er even wat mee stoeien, want nu vind ik het geen probleem, maar kan me voorstellen dat het me wel opbreekt als ik weer moet werken :)
  zondag 8 januari 2017 @ 18:05:55 #21
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_167981784
Herkenbaar wel. Ik probeer de laatste tijd ook vaak eerst te troosten en alles uit te sluiten. Heel soms slaapt ie dan door.

Vanmiddag werd geen vitamine M bezoekje. Ging niet zo lekker daar. Wilde zo graag even de Max met nieuwe features aan mijn ouders showen, maar helaas :{ Stom gedoe.
pi_167984242
Jammer Q. Je hebt geloof ik veel zorgen om je moeder. Lukt het haar niet om van M te genieten?

Begin je nou morgen met werken?
  zondag 8 januari 2017 @ 21:04:00 #23
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_167987559
Gelukkig wel :Y Het gaat gewoon echt niet lekker. Als ze hem dan niet kan zien bombardeer ik haar maar met filmpjes/foto's. Maar leuk is anders. Ik wil veel helpen, maar moet het ook af en toe loslaten, want het heeft vaak zijn weerslag op mij en dus op Max. Pittig wel.

Afgelopen week heb ik al een dag gewerkt! Komende week weer 2 dagen. Mijn ambitie is wel om nog wat meer te gaan werken (ben zzp'er), maar bouw het rustig op. Dat bevalt wel! En een gastouder aan het eind van de straat is echt fijn. Ik maakte Max afgelopen donderdag om 8:15 wakker en stond om 8:30 bij de gastouder op de stoep. Hij is overigens dan nog best flabbergasted door 'het nieuwe' dat hij zijn honger even vergeet. Dat is erg handig voor het rekken van die 2e fles om ca 8-8:30, die drinkt 'ie dus bij de gastouder. Scheelt mij weer tijd. Eenmaal daar gesetteld denkt 'ie dan: verrek, hongerrrrr! (/insert vuisten in mond) O+
pi_167987614
Heey twink leuk jou weer te zien hiero :W
Hopelijk helpt de nieuwe voeding. Wat een gedoe zeg om het te krijgen.

Telefoon meer weg leggen is 1 van mijn goede voornemens voor dit jaar :s)
Maar ik maak er ook veel foto's mee dus dan is het automatisme om ook even snel op whatsapp en Facebook te kijken.
Die app wat uni zegt ga ik ook maar eens installeren. Misschien helpt het als ik zie hoeveel ik nou echt op me tel zit.

Als Stijn in de nacht huilt dan gaat er gelijk een fles in. Hij is dan stil, ik lig met 15 minuten weer in me bed en peuter wordt niet wakker.
1x was ik zo moe dat ik weer in slaap ben gevallen terwijl hij huilde :@ Maar hij is toen wel zelf weer gaan slapen want mijn man had hem niet gehoord en peuter sliep ook door :7
Wakker maken in de ochtend hebben wij nooit gedaan, die van ons zijn gewoon altijd voor de wekker wakker O+

Quoi wat jammer dat je niet langs kon bij je moeder. Hopelijk gaat het snel beter en kan je langs gaan om je knappe vent showen

Gm fijn dat er vooruit gang is. Super knap dat jullie er zo snel werk van maken.

Madivi :* echt diep respect voor jou. Een tweeling in je eentje lijkt me echt zo zwaar.

Mies O+ wat fijn dat jullie mini vakantie zo goed bevalt.
Wat grappig dat ze zo snel door het water ging :D ik zie het al voor me haha

Mijn manneke is vandaag 5 maanden oud O+ wat gaat het snel
En hij is zoooo leuk O+
SPOILER
-O- lesage wat jammer dat je bijna door gaat naar het dreumes topic.
Ik vind de verhalen van S altijd zo leuk O+
Wat cute dat S al zijn handjes in de lucht gooit en 'Ra' roept :D

[ Bericht 1% gewijzigd door ikke_84 op 09-01-2017 04:52:56 ]
  zondag 8 januari 2017 @ 21:07:55 #25
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_167987697
Potverdikkie Ikke, wat een ventje! En dat bloesje O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: