abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_167952005
Ik lag vanmiddag even een half uurtje op de bank en toen begon ik allerlei vreemde sensaties te voelen in mijn armen en voeten. Het zijn geen tintelingen of 'pins & needles', geen pijn, geen brandend gevoel, geen jeuk. Een lichtelijk warm en 'stromend' gevoel. Zowel in mijn handen als voeten nu.
Verder zie ik geen rare verkleuringen ofzo.

Edit: Beter beschrijving:
Als je je hand te lang omhoog houdt, nog voor dat hij gaat tintelen en verdoofd raakt, voel je je bloed 'weg stromen' uit je hand en arm. Dat gevoel heb ik nu dus continu in mijn voeten en bij vlagen in handen en onderarmen. Zowel liggend als staand.

Gisterenavond had ik ook al een hete hand / hetere vingers op sommige momenten. Wellicht heeft dit er ook mee te maken.

De intensiteit verschilt nu van minuut tot minuut, maar het gaat nog niet weg. Klinkt verder niet echt ernstig ofzo, maar wellicht slechte bloedsomloop? Heb ook vaak koude voeten in de winter. Beweeg ook te weinig, dus kan er mee te maken hebben.

Herkent iemand dit?

[ Bericht 11% gewijzigd door matigeuser op 07-01-2017 16:38:32 ]
pi_167952045
Wintertenen?
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_167952067
Wintervoeten.
One man's trash, another man's treasure.
pi_167952165
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 15:41 schreef Arkai het volgende:
Wintervoeten.
Ik kan me wel vinden in de beschrijving hiervan, maar ik heb absoluut geen pijn / jeuk of paarsige bulten en verkleuringen. Misschien dan de mildste variant :)
  zaterdag 7 januari 2017 @ 15:47:21 #5
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_167952210
Ga eens een half uur per dag wandelen.
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 7 januari 2017 @ 15:50:25 #6
233495 LPFAN
<3 Linkin Park
pi_167952287
Kan door de kou komen ja. Als het lang blijft wel ff mee naar de dokter gaan.
Kom een kijkje nemen op onze facebookpagina van Stichting Queri.
https://www.facebook.com/thuiszorgvoordieren/
pi_167952491
Voor vanavond hadden we toevallig al het plan om naar de sauna / thermen te gaan. Wellicht dat dit wel even goed is hiervoor.

Voelt echt vreemd :D Maar lijkt wel iets te maken te hebben met doorbloeding / kou / etc.
  zaterdag 7 januari 2017 @ 16:21:30 #8
460156 Anthonie24
ben een aardige jongen...
pi_167953099
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 15:58 schreef matigeuser het volgende:
Voor vanavond hadden we toevallig al het plan om naar de sauna / thermen te gaan. Wellicht dat dit wel even goed is hiervoor.

Voelt echt vreemd :D Maar lijkt wel iets te maken te hebben met doorbloeding / kou / etc.
ben je een vrouw of een man trouwens?
...maar niet heus HAAAAAAA! _O-
pi_167973193
Serieuze vraag:

Gebruik je medicijnen of heb je 'iets' (ik denk dat ik dit niet hoef uit te leggen) gebruikt de afgelopen dagen?
  zondag 8 januari 2017 @ 12:09:03 #10
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_167973221
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 15:38 schreef matigeuser het volgende:
Beweeg ook te weinig, dus kan er mee te maken hebben.
Je geeft je eigen antwoord..
pi_167974077
Slik je extra vitaminen? Vooral vitamine B6 kan bij overdosering neurlogische klachten geven.
pi_167982239
quote:
0s.gif Op zondag 8 januari 2017 12:44 schreef Charlie_Brown het volgende:
Slik je extra vitaminen? Vooral vitamine B6 kan bij overdosering neurlogische klachten geven.
Neen.

Gisteren na de sauna en hete baden was het vrijwel helemaal weg. Vanochtend begon het na een paar uur weer.
Toen ben ik een stuk stevig gaan wandelen en werd het weer beter.

Ik denk toch aan een voorstadium van 'wintertenen' (voeten in dit geval), waarbij het nog niet jeukt, verkleurt, tintelt of pijn doet maar waarbij de doorbloeding wel al wat is verslechterd.
Ik zit veel te veel en heb in de winter 's nachts regelmatig last van ijskoude voeten.

Ga het eens een tijdje aankijken terwijl ik meer ga bewegen :)
pi_167982533
Die "symptomen" kunnen ook voor komen bij stress.
&lt;a href="https://www.youtube.com/watch?v=26EP0ght2kI" target="_blank" rel="nofollow"&gt;But I want more...&lt;/a&gt;
  maandag 9 januari 2017 @ 18:12:55 #14
456432 Kamina
Tenacious!
pi_168008278
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 januari 2017 15:38 schreef matigeuser het volgende:
Ik lag vanmiddag even een half uurtje op de bank en toen begon ik allerlei vreemde sensaties te voelen in mijn armen en voeten. Het zijn geen tintelingen of 'pins & needles', geen pijn, geen brandend gevoel, geen jeuk. Een lichtelijk warm en 'stromend' gevoel. Zowel in mijn handen als voeten nu.
Verder zie ik geen rare verkleuringen ofzo.

Edit: Beter beschrijving:
Als je je hand te lang omhoog houdt, nog voor dat hij gaat tintelen en verdoofd raakt, voel je je bloed 'weg stromen' uit je hand en arm. Dat gevoel heb ik nu dus continu in mijn voeten en bij vlagen in handen en onderarmen. Zowel liggend als staand.

Gisterenavond had ik ook al een hete hand / hetere vingers op sommige momenten. Wellicht heeft dit er ook mee te maken.

De intensiteit verschilt nu van minuut tot minuut, maar het gaat nog niet weg. Klinkt verder niet echt ernstig ofzo, maar wellicht slechte bloedsomloop? Heb ook vaak koude voeten in de winter. Beweeg ook te weinig, dus kan er mee te maken hebben.

Herkent iemand dit?
Weinig lichaamsbeweging zou al een eerste reden kunnen zijn. Doe daar iets aan en zie of dat verschil maakt. Zo niet, probeer iets anders. Op den duur kom je eruit; waarschijnlijk sneller met professionele hulp.
1 + 1 = blauw
pi_168051866
quote:
0s.gif Op maandag 9 januari 2017 18:12 schreef Kamina het volgende:

[..]

Weinig lichaamsbeweging zou al een eerste reden kunnen zijn. Doe daar iets aan en zie of dat verschil maakt. Zo niet, probeer iets anders. Op den duur kom je eruit; waarschijnlijk sneller met professionele hulp.
Ik ga meer bewegen.
Professionele hulp? Op welk gebied?
pi_168052001
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 13:55 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Ik ga meer bewegen.
Professionele hulp? Op welk gebied?
Een dokter.
1 + 1 = blauw
  woensdag 11 januari 2017 @ 14:05:05 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_168052024
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 14:03 schreef Kamina het volgende:

[..]

Een dokter.
Een dokter die zegt dat hij meer moet bewegen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_168052088
quote:
1s.gif Op woensdag 11 januari 2017 14:03 schreef Kamina het volgende:

[..]

Een dokter.
Ik wil ook niet voor elke scheet naar de dokter.
Het was de afgelopen dagen al minder. Wel nog een aantal keer gehad, bijvoorbeeld na een tijdje autorijden of stil zitten.

Als ik een stuk ga wandelen dan is het daarna weer een paar uur weg.
Voor de rest heb ik geen andere symptomen dus heel ernstig zal het wel niet zijn.
En aangezien het ook 'ineens' kwam, lijkt het me ook niet iets wat al lang speelt of zich opbouwt zoals hart en vaatproblemen.

Ik kijk het eens een paar weken aan terwijl ik meer ga bewegen en minder zitten. Ik denk dat een dokter ook wel zoiets zou zeggen nu. Meteen de hele molen door voor wat vreemde sensaties lijkt me een beetje overdreven.

Wel zou ik het fijn vinden als er mensen waren die dit herkennen en / of eerder hebben gehad. En wat bij hun werkte en of en wanneer het weer weg ging :)
pi_168053113
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 14:08 schreef matigeuser het volgende:

[..]

Ik wil ook niet voor elke scheet naar de dokter.
Het was de afgelopen dagen al minder. Wel nog een aantal keer gehad, bijvoorbeeld na een tijdje autorijden of stil zitten.

Als ik een stuk ga wandelen dan is het daarna weer een paar uur weg.
Voor de rest heb ik geen andere symptomen dus heel ernstig zal het wel niet zijn.
En aangezien het ook 'ineens' kwam, lijkt het me ook niet iets wat al lang speelt of zich opbouwt zoals hart en vaatproblemen.

Ik kijk het eens een paar weken aan terwijl ik meer ga bewegen en minder zitten. Ik denk dat een dokter ook wel zoiets zou zeggen nu. Meteen de hele molen door voor wat vreemde sensaties lijkt me een beetje overdreven.

Wel zou ik het fijn vinden als er mensen waren die dit herkennen en / of eerder hebben gehad. En wat bij hun werkte en of en wanneer het weer weg ging :)
Het kunnen best hart- en vaatproblemen zijn, zoals een toenemende verstopping waardoor plots een hele ader wordt afgesloten.

Dat je gezonder moet leven is duidelijk, maar het kan geen kwaad om je te laten onderzoeken op extra gevolgen van overgewicht.
1 + 1 = blauw
pi_168053171
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 15:05 schreef Kamina het volgende:

[..]

Het kunnen best hart- en vaatproblemen zijn, zoals een toenemende verstopping waardoor plots een hele ader wordt afgesloten.

Dat je gezonder moet leven is duidelijk, maar het kan geen kwaad om je te laten onderzoeken op extra gevolgen van overgewicht.
Heb geen overgewicht gelukkig. Ben nog jong gezond en relatief fit.

Uiteraard heb ik ook gedacht aan vaatproblemen en dergelijke, maar dan heb je volgens mij vaak in één hand, voet of been een bepaalde verstopping. En dan heb je dus ook vreemde sensaties in één lichaamsdeel.
De kans dat ik nu in alle handen en voeten een verstopping heb zitten lijkt me vrij klein.

Dan blijft alleen een hartprobleem over. Maar aangezien ik geen andere symptomen heb, durf ik dat nog wel even uit te sluiten.
  woensdag 11 januari 2017 @ 15:53:30 #21
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_168054153
Zittend beroep? Met de auto naar het werk? Indien ja zou ik voor de gein eens een stappentellertje meenemen.
pi_168057575
Vaat problemen lijkt me niet in dit geval. Wel toevallig dan dat het ineens in alle extremiteiten plots tot uiting komt. Zou eventueel wel een tijdelijke slechte circulatie kunnen zijn..
Zo is het ook mogelijk te denken aan het Syndroom van Raynaud? Weet niet of dit waarschijnlijk is met zijn beroep maar laat ik alles maar open houden..
Beschadiging van zenuwen is ook niet erg reëel aangezien het zich dus in zowel handen als voeten bevind. Hierdoor is RSI of CTS ook wel uit te sluiten. Overschot aan vitamine B6 zou kunnen, maar dan zal hij toch flink supplement moeten slikken. Tekort aan B12 zou ook een oorzaak kunnen zijn..
Overbelasting lijkt me ook onwaarschijnlijk aangezien zijn bewegingsactivieiten. (of het gebrek hier aan dus)
Epilepsie zal ook wel andere symptomen met zich mee brengen.
Zo blijven vooral winterhanden/tenen over en ook veel alcohol consumptie of het gebruik van medicijnen.

Dus. Pick yours.. :D

Meer bewegen sowieso doen. Al is het geen oplossing voor dit probleem, gaat je een hele hoop problemen besparen op lange termijn. Zoek eens uit of iemand in je omgeving ook wil sporten of een sport beoefend die jou ook wat lijkt. Zo heb je een stok achter de deur om toch ook echt te beginnen en het begin vol te houden. Als het begin er is en het een gewoonte is gaat het vanzelf makkelijker.
pi_168066142
quote:
0s.gif Op woensdag 11 januari 2017 18:45 schreef Dezain het volgende:
Vaat problemen lijkt me niet in dit geval. Wel toevallig dan dat het ineens in alle extremiteiten plots tot uiting komt. Zou eventueel wel een tijdelijke slechte circulatie kunnen zijn..
Zo is het ook mogelijk te denken aan het Syndroom van Raynaud? Weet niet of dit waarschijnlijk is met zijn beroep maar laat ik alles maar open houden..
Beschadiging van zenuwen is ook niet erg reëel aangezien het zich dus in zowel handen als voeten bevind. Hierdoor is RSI of CTS ook wel uit te sluiten. Overschot aan vitamine B6 zou kunnen, maar dan zal hij toch flink supplement moeten slikken. Tekort aan B12 zou ook een oorzaak kunnen zijn..
Overbelasting lijkt me ook onwaarschijnlijk aangezien zijn bewegingsactivieiten. (of het gebrek hier aan dus)
Epilepsie zal ook wel andere symptomen met zich mee brengen.
Zo blijven vooral winterhanden/tenen over en ook veel alcohol consumptie of het gebruik van medicijnen.

Dus. Pick yours.. :D

Meer bewegen sowieso doen. Al is het geen oplossing voor dit probleem, gaat je een hele hoop problemen besparen op lange termijn. Zoek eens uit of iemand in je omgeving ook wil sporten of een sport beoefend die jou ook wat lijkt. Zo heb je een stok achter de deur om toch ook echt te beginnen en het begin vol te houden. Als het begin er is en het een gewoonte is gaat het vanzelf makkelijker.
Thanks voor je reply. Ook een beetje mijn gedachtegang zo.

Het zit trouwens ook meer in mijn enkels en stukje been net boven de voet, dan in de voet zelf. Zelfde geldt voor mijn handen. Voel het meer in het laatste stukje van mijn pols.

Net weer even een flink stuk gewandeld. Vitamine B12 gebrek zou kunnen.
B6 overschot? Nooit van gehoord. Deze week wel flink veel groenten (en 3x spinazie) gegeten én heel veel noten (walnoten / cashews / amandelen) i.v.m. betere eetgewoonten sinds 1 januari :D Dus wie weet.

Slik verder geen medicijnen. Alcohol in het weekend wel wat, maar niks te gek.

Ik heb inderdaad een zittend beroep en sport daarnaast sinds een jaar ook niet meer. Probeer de laatste tijd wel regelmatig (4 keer per week) een uur te gaan wandelen op flink tempo en wellicht sport weer op te pakken als het weer wat mooier weer wordt.

Voor de rest ben ik eigenlijk niet ongezond bezig. Het zal wel weer over gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')