Gabrunal_2013 | zaterdag 7 januari 2017 @ 07:27 |
http://www.telegraaf.nl/b(...)kken_gladheid__.html Ik sprak laatst met mijn verzekeringsman en hij zegt dat hier over gesproken wordt. Mensen nemen immers buitensporige risicos door in dit soort omstandigheden de weg op te gaan. Er is geen verschil met bijvoorbeeld dronken rijden, of extreem hard. Ik ben het er deels wel mee eens. Het scheelt namelijk ook milieuschade door al dat zinloze strooien en het voorkomt een hoop letsel en ongevallen.. Goed idee dus, als je de weg op gaat in dit soort omstandigheden, ben je niet verzekerd. | |
Barrah | zaterdag 7 januari 2017 @ 07:31 |
Misschien de nuance maken dat gedupeerden bij code oranje (of rood) moeten aantonen wat de noodzaak was om toch de weg op te gaan? Bij sommige beroepen of in sommige situaties kan dit toch nodig zijn. Denk aan een huisarts. Beetje gek als je dan niet verzekerd bent. | |
spierbal | zaterdag 7 januari 2017 @ 07:31 |
Het is altijd een risico op de weg. | |
Dawnbreaker | zaterdag 7 januari 2017 @ 07:36 |
Wat een onzin, mensen die dit soort topics maken zouden onverzekerd moeten worden. | |
Gabrunal_2013 | zaterdag 7 januari 2017 @ 07:39 |
je kunt een waiver geven voor specifieke beroepen. Ik kan me er daar niet veel bedenken, dus dat zijn maar enkelen, bv alleen overheidsinstanties en medici. | |
Woelwater | zaterdag 7 januari 2017 @ 08:02 |
Dus bij code oranje of rood alleen nog maar vrachtwagens op de weg en iedereen met betaald verlof ![]() | |
Gabrunal_2013 | zaterdag 7 januari 2017 @ 08:11 |
Alsof het zo vaak voorkomt. Je bespaart wel heel veel leed en kosten die nu gemaakt moeten worden. Dat weegt daar ruimschoots tegenop. | |
Rene | zaterdag 7 januari 2017 @ 08:20 |
Prima. Maar betaalt de verzekering mijn vrije dag? Of een treinkaartje ipv goedkopere diesel? | |
Gabrunal_2013 | zaterdag 7 januari 2017 @ 08:21 |
Dat lijkt me niet het probleem van de verzekering. Wellicht zou je daar een aparte verzekering voor kunnen afsluiten. Veel mensen kunnen bv ook een dagje thuiswerken. (Wat mails wegtikken, een stukje schrijven voor de bedrijfskrant etc... ) | |
nostra | zaterdag 7 januari 2017 @ 08:24 |
Wat denk je dat het kost om al het wegverkeer in Nederland een dag lam te leggen? ![]() | |
Woelwater | zaterdag 7 januari 2017 @ 08:25 |
Het lijkt me toch eerder de bedoeling om makkelijk onder schadeclaims uit te komen (die bij elk ander weertype ook voor hadden kunnen komen) dan het maken van extra kosten. | |
Hyaenidae | zaterdag 7 januari 2017 @ 08:34 |
Zouden ze dit ook in landen als Oostenrijk doen? | |
Rene | zaterdag 7 januari 2017 @ 08:35 |
lijkt me schier onmogelijk in veel gevallen. | |
Captain_Fabulous | zaterdag 7 januari 2017 @ 08:38 |
Nonsens. Er zijn zat mensen die gewoon op een vaste werkplek moeten zijn. En niet iedereen mag thuiswerken van de werkgever. Daarnaast, wat als er 's avonds pas een waarschuwing wordt gegeven, en je zou thuis kunnen werken als je je laptop had meegenomen...maar die ligt op je werk? En, die waarschuwingen zijn gebaseerd op de weervoorspellingen. Die zijn ook wel eens verkeerd... Ik snap best dat verzekeringsmaatschappijen dit een leuk plan vinden. Maar het is economisch onzinnig lijkt me. | |
Lunatiek | zaterdag 7 januari 2017 @ 08:45 |
Je kunt dan alsnog op eigen risico de weg op. Misschien gaan mensen voorzichtiger rijden als ze de schade zelf moeten betalen. Probleem met (extreme) winterse omstandigheden in Nederland is, dat we het niet gewend zijn en er niet op anticiperen. Ruim op tijd weggaan, langzaam rijden, juiste versnelling, winterbanden, beter opletten en correct sturen waar het risico hoog is, enz. Sommigen wel, maar als een ander met 120 voorbijkomt, telefoon aan het oor, met profielloze zomerbandjes, dan ben jij ook het haasje als hij slipt. | |
Rene | zaterdag 7 januari 2017 @ 08:46 |
Joh, die bejaarden lekker in de vieze luier laten zitten. Dan kleden ze zich toch zelf aan | |
ITrade | zaterdag 7 januari 2017 @ 08:47 |
Het vriest weer een paar dagen in Nederland hoor. ![]() ![]() In sommige landen zou er dan nog maar weinig gereden worden met zulke regels. | |
Lunatiek | zaterdag 7 januari 2017 @ 08:47 |
Daar is men het beter gewend dus beter getraind om correct te rijden in winterse omstandigheden. In Duitsland ben je onverzekerd als je geen winterbanden hebt bij winterse omstandigheden. | |
Lunatiek | zaterdag 7 januari 2017 @ 08:51 |
Dan zorg je dat je er al bent voor het noodweer er is, je zorgt dat je daar kunt slapen. Het is allemaal niet zo moeilijk als je echt wilt. Je moet alleen af van het idee dat je om 18:00 stipt thuis aan de piepers moet zitten. | |
Hallmark | zaterdag 7 januari 2017 @ 09:00 |
De grap is natuurlijk dat Nederland geen verwarmde wissels heeft. Dus alsnog zit je op het spoor met vertraging vanwege wisselstoringen. En ook dat is een geldkwestie. | |
#ANONIEM | zaterdag 7 januari 2017 @ 09:02 |
Deze ts ![]() Soms denk je dat het niet gekker kan en dan lees je dit topic ![]() | |
Lunatiek | zaterdag 7 januari 2017 @ 09:02 |
Als er 1 meter sneeuw ligt, kom je ook nergens. Al was het maar door de files die het veroorzaakt. Je kunt beter een plan B voor bedrijfscontinuiteit in geval van noodgevallen opstellen, in plaats van je te laten overvallen door de winter en dan òf in paniek te raken, òf negeren dat er bijzondere omstandigheden zijn. | |
Fietsertje70 | zaterdag 7 januari 2017 @ 09:03 |
En Rijkswaterstaat zegt vandaag dat het zo glad is omdat er te weinig verkeer op de weg is om het zout te verspreiden. Krijg je dat weer... | |
Rene | zaterdag 7 januari 2017 @ 09:07 |
In de bejaardenzorg is het werk zwaar, je begint om 9 uur en omdat om 18u het code oranje is moet je maar een 24 uurs dienst doen? Zo werkt het niet. In een kantoorbaan misschien wel. Maar goed, ik werk als kantoorslaaf, dus wat zeur ik. Compassie voor de medemens... niet nodig. | |
Ivo1985 | zaterdag 7 januari 2017 @ 09:14 |
Joh tuurlijk, in een gemiddeld verzorgingshuis en ziekenhuis is genoeg ruimte om ook al het personeel tijdens winterweer intern te huisvesten. | |
muhahaha | zaterdag 7 januari 2017 @ 09:22 |
Ts werkt overduidelijk nog niet. Ga eerst maar eens een baan en een rijbewijs scoren en kom dan maar terug. | |
Captain_Fabulous | zaterdag 7 januari 2017 @ 09:25 |
Je zou eens door het raam naar buiten moeten kijken, daar is iets dat 'de echte wereld' heet. Waar mensen niet allemaal 'werken' door mailtjes te sturen van huis, maar daadwerkelijk dingen gedaan moeten worden. Waar winkels, garages, kinderopvang, scholen etc vaste tijden hebben waarop ze openen en sluiten. Waar maar weinig mensen nog precies om 1800 stipt aan tafel gaan. | |
jitzzzze | zaterdag 7 januari 2017 @ 09:26 |
Goed verhaal TS, jammer dat het aan alle kanten onwerkbaar is. | |
Gabrunal_2013 | zaterdag 7 januari 2017 @ 09:35 |
Ze kunnen gewoon veldbedden in de opslag klaarzetten en iedereen kan in de aula, of kantine slapen. Zo moelijk is het allemaal niet. Iedereen verzint allemaal onzinredenen waarom ze perse de weg op zouden moeten, of het niet zou kunnen, komop zeg, zo vaak komt het niet voor , maar als het voorkomt veroorzaakt het buitenproportioneel veel schade en leed. Het goed zijn als hier wat aan gedaan werd. Dronken rijden is ook gevaarlijk en dat wordt ook niet geaccepteerd, waarom zouden we een nog groter risico dan wel accepteren? | |
Lunatiek | zaterdag 7 januari 2017 @ 09:41 |
Waarom al het personeel? Alleen het hoogst noodzakelijke. Verzin een plan B voor al die beren op de weg. Het gaat om.een uitzonderlijke situatie, dan kun je niet op de gewone manier verdergaan. Je kunt ook al vooruit kijken en vooral personeel aannemen dat in de buurt woont. 24-uursdienst is nergens voor nodig als je je vrije tijd op de locatie van je werk doorbrengt, of op loopafstand. Altijd beter dan urenlang stilstaan op de snelweg, zoals op 25 november 2005. Waarom gaat in andere landen het leven "gewoon" door in de winter en slaan we hier alarm om een laagje sneeuw? Daar hebben ze blijkbaar wel maatregelen getroffen. | |
Lunatiek | zaterdag 7 januari 2017 @ 09:47 |
"Bij wijze van spreken" niet begrijpen ![]() Als het dan toch al zo flexibel is in "de echte wereld" met dat eten ![]() Die vaste openingstijden heb je namelijk geen reet aan als je personeel door de gladheid te laat is of verongelukt. | |
vaduz | zaterdag 7 januari 2017 @ 09:49 |
Dit. Nederland kent helemaal geen winter. | |
Gabrunal_2013 | zaterdag 7 januari 2017 @ 09:53 |
Haha inderdaad. Mensen die zo star zijn, zouden eens in de "echte" wereld moeten kijken.. tjongjonge zeg, over inflexibel gesproken ... en dat alleen maar omdat je even de weg niet op kunt. | |
Ridocar | zaterdag 7 januari 2017 @ 09:54 |
In Zweden rijden ze gewoon met -20 en een hoop sneeuw door. En dan zoden we hier thuis moeten blijven omdat onze autoverzekering het niet dekt? Ga gauw fietsen. Als je het zo eng vindt blijf je maar thuis. | |
Rene | zaterdag 7 januari 2017 @ 09:55 |
Waarom zou onze autoverzekering het niet dekken? Iets met risico verzekeren. | |
Ridocar | zaterdag 7 januari 2017 @ 09:56 |
Ik ben chauffeur. Wat denk je dat werkgever zou zeggen als ik gisterenavond zou zeggen dat ik vannacht niet kom werken omdat het KNMI code oranje afgeeft? | |
Lunatiek | zaterdag 7 januari 2017 @ 09:57 |
Breder getrokken en wat off-topic: heel veel bedrijven denken niet na over bedrijfscontinuïteit. Bijvoorbeeld bij stroomuitval of internetstoringen, of bij extreme weerssituaties, zoals "code oranje" of overstromingen of extreme hitte. Er kunnen zich allemaal calamiteiten voordoen. Gladheid is er een die relatief vaak voorkomt, dus kun je er rekening mee houden en zorgen dat zo min mogelijk mensen de weg op hoeven. Degene die echt moeten, laat je trainen met slipcursussen en dergelijke, en je zorgt ervoor dat ze een winterbestendige auto hebben. | |
Leandra | zaterdag 7 januari 2017 @ 09:57 |
Als er over gesproken wordt dan is het nog niet zo, dus je stelling dat je niet verzekerd bent is nonsens. Daarbij wordt er al code oranje gegeven als er 2 sneeuwvlokken vallen, en dat zou betekenen dat niemand verzekerd naar de wintersport zou kunnen rijden, daar vallen immers wel wat meer vlokken. Er zal nog eerder een winterbandenverplichting komen vanuit de verzekeraars dan dat men mensen onverzekerd laat zijn omdat het KNMI weer eens overdreven reageert. Derhalve nonsenstopic: Slotje. |