Hier verderquote:Hoogbegaafde vindt met moeite baan
Hoogbegaafde werknemers komen vaak werkloos thuis te zitten, omdat het werk niet uitdagend genoeg is of omdat ze ruzie krijgen met hun baas. Dat zegt het Instituut Hoogbegaafdheid Volwassenen na een onderzoek. Het is voor het eerst dat zo'n onderzoek is gedaan.
Exacte cijfers over de werkloosheid onder deze groep zijn er niet, maar het instituut schat dat ongeveer eenderde zonder werk thuis zit.
Hoogbegaafden zien op hun werk geregeld verbeterpunten,maar krijgen conflicten met hun leidinggevende als ze die aan de orde stellen. De chef zit vaak niet te wachten op commentaar.
Bron: Teletekst 105
Nooit te laat. Voor nu wil ik eerst maar eens wat geld gaan verdienen, dus de eerste paar jaar ga ik me niet omscholen. Maar over een jaartje of 10, wie weetquote:Op vrijdag 6 januari 2017 11:33 schreef DUTCHKO het volgende:
[..]
En dan moet je ook nog eens de juiste keuzes maken WAT je leuk vindt.
Ik heb jaren gezocht voordat ik wist dat ik sturen, plannen leuk vindt in combinatie met bouw/constructie.
Nu ben ik te laat.
Robbie de robot en Aaltje het algoritme....quote:Op vrijdag 6 januari 2017 13:29 schreef thabit het volgende:
[..]
Hoogbegaafden vinden moeilijk een baan.
Lageropgeleiden vinden moeilijk een baan.
Ouderen vinden moeilijk een baan.
Jongeren vinden moeilijk een baan.
Wie vindt er tegenwoordig nog wel makkelijk een baan?
Inderdaad.quote:Op donderdag 5 januari 2017 22:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
Misschien op school, maar in de werksfeer ligt dat wel wat anders..
Nee ik ben wel klaar met dat omscholen.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 18:25 schreef TripleSec het volgende:
[..]
Nooit te laat. Voor nu wil ik eerst maar eens wat geld gaan verdienen, dus de eerste paar jaar ga ik me niet omscholen. Maar over een jaartje of 10, wie weet
Hier heeft met elkander.quote:Op vrijdag 6 januari 2017 18:29 schreef Ryan3 het volgende:
Las overigens vorige week dat de hoogbegaafde ook minder vrienden heeft, klopt dat?
Ik las vorige maand nog dat hoogbegaafden meestal 30inch piemels hebbenquote:Op vrijdag 6 januari 2017 18:29 schreef Ryan3 het volgende:
Las overigens vorige week dat de hoogbegaafde ook minder vrienden heeft, klopt dat?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |